2 kamer appartement kopen??
zaterdag 13 juni 2020 om 23:04
Ik woon nu in een tussenwoning met 3 slaapkamers. Echter voelt mijn huis niet fijn en de plek is ook niet helemaal mijn ding.
Ik zie een klein 2 kamer appartement in een plaats verderop waar ik ook opgegroeid ben en eigenlijk ben ik super enthousiast. Heb gekeken en het plekje en de ruimte maakt dat ik serieus aan het overwegen ben. Qua maandlasten scheelt het ook behoorlijk. Het enige minpunt is dat er maar 1 slaapkamer inzit. Mijn zoon van 14 woont 2 a 3 nachten per week bij mij. Twijfels dus. Ik vind het prima om die nachten in de kamer te slapen. Maar hoe denk ik daar over een paar jaar over. Hoewel ik denk dat hij ook niet tot zijn 30e thuis blijft wonen.
Meer ervaring hier met kleine woonruimte? En tips?
Ik zie een klein 2 kamer appartement in een plaats verderop waar ik ook opgegroeid ben en eigenlijk ben ik super enthousiast. Heb gekeken en het plekje en de ruimte maakt dat ik serieus aan het overwegen ben. Qua maandlasten scheelt het ook behoorlijk. Het enige minpunt is dat er maar 1 slaapkamer inzit. Mijn zoon van 14 woont 2 a 3 nachten per week bij mij. Twijfels dus. Ik vind het prima om die nachten in de kamer te slapen. Maar hoe denk ik daar over een paar jaar over. Hoewel ik denk dat hij ook niet tot zijn 30e thuis blijft wonen.
Meer ervaring hier met kleine woonruimte? En tips?
zondag 14 juni 2020 om 00:16
Niet om lullig te doen, maar ik zou als ik jouw was op dit moment sowieso niet dit soort beslissingen nemen. Het lijkt me een stuk verstandiger als je eerst je behandeling achter de rug hebt en stabieler bent voor je dit soort beslissingen gaat nemen. Bovendien heb je momenteel geen stabiel inkomen dus je gaat nu sowieso geen hypotheek krijgen.
zondag 14 juni 2020 om 00:18
Dat is voor nu leuk maar over en paar jaar werkt dat ook niet meer. Ze blijven steeds langer op en als je eens vroeg naar bed wil of hij vrienden over de vloer heeft is dat echt geen doen.
zondag 14 juni 2020 om 00:19
zondag 14 juni 2020 om 00:22
Maar jouw kind is nog heel erg jong toch? Ik vind het anders voor een 14jarige.
zondag 14 juni 2020 om 00:23
Qua ruimte kan het wel, maar qua raam niet. Je moet echt wel een raam hebben wat open kan voor de ventilatie. Jammer! Dan zou ik toch verder kijken als je terug wilt naar de plaats waar je bent opgegroeid.
"I love not Man the less, but Nature more..."
zondag 14 juni 2020 om 00:25
Het feit dat je overwaarde hebt maakt voor het verkrijgen van een hypotheek niet uit als je verder geen stabiel inkomen hebt. Je hebt op dit moment geen stabiel inkomen dus een hypotheek ga je gewoon echt niet krijgen, ook niet een hele lage.
Ik kan me voorstellen dat je weg wilt uit dat huis als je er veel nare herinneringen hebt. Je zou kunnen kijken of je in aanmerking komt voor urgentie voor een huurwoning op basis van psychische nood.
zondag 14 juni 2020 om 00:33
Herbelevingen en doodsangst daardoor maakt dat ik continu op mijn hoede ben en heel snel schrik in deze woning. Wat erg slecht is voor mijn psyche. Dat maakt het lastig om door te gaan.
Ik heb me pas kortgeleden ingeschreven bij woningstichting. En de huren zijn veel hoger dan de maandlasten hypotheek.
Ik heb me pas kortgeleden ingeschreven bij woningstichting. En de huren zijn veel hoger dan de maandlasten hypotheek.
zondag 14 juni 2020 om 00:42
Heb je de hypotheekadviseur verteld dat je ontslagen bent? En ja ik weet dat je je ontslag aan het aanvechten bent, maar ook als je wint heb je straks geen baan en geen contract. In het beste geval krijg je een WW en daarna een ziektewetuitkering, geen enkele hypotheekverstrekker gaat iemand met een WW/ziektewetuitkering een hypotheek verstrekken.
zondag 14 juni 2020 om 00:46
Bij een huur tot ... 750? geloof ik, heb je huurtoeslag als je niet teveel verdient (maar zo klinkt het niet).Kimm811 schreef: ↑14-06-2020 00:33Herbelevingen en doodsangst daardoor maakt dat ik continu op mijn hoede ben en heel snel schrik in deze woning. Wat erg slecht is voor mijn psyche. Dat maakt het lastig om door te gaan.
60m2 is heel klein voor een puberzoon erbij, je zit elkaar dan de hele tijd op de lip.
zondag 14 juni 2020 om 00:49
Dit zie ik nou al een paar keer langskomen. Dat puberkinderen recht hebben op woonkamergebruik met vrienden terwijl de ouders naar bed zijn.
Ik ben misschien wat ouderwets als net veertiger maar dat konden wij vroeger toch ook niet? Ik en mijn vrienden woonden in riante huizen maar we ontvingen elkaar gewoon in de slaapkamer of in de woonkamer met ouders erbij. Als de ouders gingen slapen (rond 23:00-00:00), dan werden de gasten geacht te vertrekken of het feest in de stad voort te zetten.
Lijkt mij doodnormaal en al helemaal in gewone of kleine huizen!
Ik vind veel mis met het idee van TO maar dit vind ik echt geen argument.
anoniem_394429 wijzigde dit bericht op 14-06-2020 00:50
4.94% gewijzigd
zondag 14 juni 2020 om 00:53
Dat gaat een schikking worden belde advocaat vrijdagmiddag voor. waardoor ik tot einde contract in dienst blijf en daarna nog drie maanden ziektewet. Dat loopt af in voorjaar volgend jaar. Daarna kan ik hopelijk zelf weer wat gaan doen.m-april schreef: ↑14-06-2020 00:42Heb je de hypotheekadviseur verteld dat je ontslagen bent? En ja ik weet dat je je ontslag aan het aanvechten bent, maar ook als je wint heb je straks geen baan en geen contract. In het beste geval krijg je een WW en daarna een ziektewetuitkering, geen enkele hypotheekverstrekker gaat iemand met een WW/ziektewetuitkering een hypotheek verstrekken.
anoniem_397885 wijzigde dit bericht op 14-06-2020 00:54
2.72% gewijzigd
zondag 14 juni 2020 om 00:53
Zoek het eerst eens uit. Huurtoeslag gaat helemaal niet over 'afgelopen jaren' maar altijd om de huidige situatie.
Veel aannames, weinig uitgezocht. Als je met alles zo omgaat dan loop je tegen veel problemen aan in het leven. Ook die hypotheek: als jij NU geen vast contract kan laten zien dan krijg jij geen hypotheek.
zondag 14 juni 2020 om 00:56
De hypotheek heb ik uitgezocht. Dat kan. Mbt huursubsidie heb ik geen idee. Ik wil ook liever niet huren...Dubbeljus schreef: ↑14-06-2020 00:53Zoek het eerst eens uit. Huurtoeslag gaat helemaal niet over 'afgelopen jaren' maar altijd om de huidige situatie.
Veel aannames, weinig uitgezocht. Als je met alles zo omgaat dan loop je tegen veel problemen aan in het leven. Ook die hypotheek: als jij NU geen vast contract kan laten zien dan krijg jij geen hypotheek.
En ja obv dit contract en de afgelopen 3 jaaropgaves kan ik een hypotheek krijgen.
zondag 14 juni 2020 om 01:00
Dit!madamecannibale schreef: ↑13-06-2020 23:09Ik zou het ook niet doen. Maar nu je weet dat je zo blij wordt van de gedachte aan die richting op verhuizen kan je natuurlijk wel gericht op zoek naar iets daar met een slaapkamer meer.
zondag 14 juni 2020 om 01:10
Mijn zoon is 18 en als ik een keer om 10 uur naar bed wil blijft hij nog wel eens beneden. Als uit geweest is komt hij rond een uur of 3 thuis en dat lijkt me heel ongemakkelijk als.je dan in de woonkamer slaapt.Dubbeljus schreef: ↑14-06-2020 00:49Dit zie ik nou al een paar keer langskomen. Dat puberkinderen recht hebben op woonkamergebruik met vrienden terwijl de ouders naar bed zijn.
Ik ben misschien wat ouderwets als net veertiger maar dat konden wij vroeger toch ook niet? Ik en mijn vrienden woonden in riante huizen maar we ontvingen elkaar gewoon in de slaapkamer of in de woonkamer met ouders erbij. Als de ouders gingen slapen (rond 23:00-00:00), dan werden de gasten geacht te vertrekken of het feest in de stad voort te zetten.
Lijkt mij doodnormaal en al helemaal in gewone of kleine huizen!
Ik vind veel mis met het idee van TO maar dit vind ik echt geen argument.
Hier heeft zoon regelmatig vrienden over de vloer. Dan zitten ze beneden maar daar blijf ik niet de hele tijd bij. Als zijn vriendin hier slaapt willen ze ook nog wel eens in de huiskamer blijven hangen of als ze boven zijn geweest, nog even naar beneden om wat te drinken oid.
zondag 14 juni 2020 om 01:12
In je andere topic schreef je dat je dienstverband eindigde op 1 juni. Maar goed, zelfs als het pas in het voorjaar van volgend jaar eindigt: je hebt nu geen vast contract en je gaat absoluut geen intentieverklaring krijgen van je werkgever, dus een hypotheek kun je echt op je buik schrijven op dit moment. Klinkt hard, maar dat is wel de realiteit.
zondag 14 juni 2020 om 01:15
Heb je tegen de hypotheekadviseur het hele verhaal verteld? Want op basis van je contract kan je misschien wel een hypotheek krijgen, maar ze willen vrijwel altijd een werkgeversverklaring. En als werkgever daarop aangeeft dat er een conflict speelt, en dat je contract sowieso afloopt, kan dat nog wel eens een probleem zijn.
Zeker bij een koophuis zou ik het niet doen. 60m2 maar super handig ingedeeld zou nog kunnen, maar maar 1 slaapkamer lijkt me met een puber echt niet fijn. Inderdaad, dan moet hij naar bed omdat jij naar bed wil? En als ik lees over jouw problemen (wat hier staat, verder niet geloept of zo), dan denk ik dat voor jou een rustige (slaapplek) om je terug te kunnen trekken ook beter is. Groot hoeft niet, voor jezelf hebben kan wel heel belangrijk zijn.
Zeker bij een koophuis zou ik het niet doen. 60m2 maar super handig ingedeeld zou nog kunnen, maar maar 1 slaapkamer lijkt me met een puber echt niet fijn. Inderdaad, dan moet hij naar bed omdat jij naar bed wil? En als ik lees over jouw problemen (wat hier staat, verder niet geloept of zo), dan denk ik dat voor jou een rustige (slaapplek) om je terug te kunnen trekken ook beter is. Groot hoeft niet, voor jezelf hebben kan wel heel belangrijk zijn.
zondag 14 juni 2020 om 01:16
zondag 14 juni 2020 om 01:18
Deze staat er 3 dagen op:
https://www.funda.nl/koop/soesterberg/a ... klaan-211/
Hier kwam ik maar op 22 woningen uit:
https://www.funda.nl/koop/regio-utrecht ... aapkamers/