Bestaat deze tent?

15-06-2020 11:26 34 berichten
Ik ben opzoek naar een katoenen tent voor minimaal 4 personen waarvan de slaapcabines niet direct naast elkaar zitten. Liever onder de 800,-
Nou ben ik al de halve ochtend google een het doorspitten maar nog geen gevonden die aan al mijn eisen voldoet.
Wellicht dat iemand hier een tip heeft?
Ik vind ze wel in polyester.
Alle reacties Link kopieren
https://www.dewitschijndel.nl/safarica- ... gKUVPD_BwE

Een katoenen vis-a-vis tent. Safarica heeft ze ook groter met drie cabines.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Blankepit schreef:
15-06-2020 11:51
Als je de cabines niet naast elkaar wil kom je volgens mij al snel op een vis-a-vis model uit:
Afbeelding
Deze Kampa Watergate 6 is dan wel weer polyester.. de prijs van €510 is dan wel weer leuk, net als het gewicht. Misschien een goede tijdelijke oplossing voor als kroost later een eigen tentje heeft.
Zelf heb ik eigenlijk goede ervaringen met zowel katoen als polyester. We zijn na verloop van tijd steeds lichter gaan kamperen en dan is polyester echt een uitkomst.
Wij hebben precies deze tent, We zijn met z'n drieën en hebben echt zeeën van ruimte. In het middenstuk kunnen we rechtop staan en wij slapen in de 4 persoonscabine met z'n tweeën en dan passen de kratten met kleding er nog ruim bij zodat het tussenstuk vrij leeg kan blijven. Zoon slaapt in een 2 persoonscabine en heeft ook alle ruimte voor zijn zooi. Er is ook een 8 persoonsversie van. Ook kun je er nog een soort luifel aanzetten.
Wij komen wel van kleine tentjes (veel op de fiets weggeweest) maar voor ons is dit echt ruim zat. In het tussenstuk kun je ook nog zitten met slecht weer. Enige nadeel vind ik dat met regen de tent dichtmoet want anders regent het in (wij hebben niet de luifel).
Succes met je keuze!
Waarom katoen? Is polycotton ook oké?

Van marktplaats (want oud model): Nomad masai
suzyqfive schreef:
15-06-2020 13:07
https://www.dewitschijndel.nl/safarica- ... gKUVPD_BwE

Een katoenen vis-a-vis tent. Safarica heeft ze ook groter met drie cabines.
Hij is wel een beetje klein :)
Afbeelding
enniee schreef:
15-06-2020 13:16
Wij hebben precies deze tent, We zijn met z'n drieën en hebben echt zeeën van ruimte. In het middenstuk kunnen we rechtop staan en wij slapen in de 4 persoonscabine met z'n tweeën en dan passen de kratten met kleding er nog ruim bij zodat het tussenstuk vrij leeg kan blijven. Zoon slaapt in een 2 persoonscabine en heeft ook alle ruimte voor zijn zooi. Er is ook een 8 persoonsversie van. Ook kun je er nog een soort luifel aanzetten.
Wij komen wel van kleine tentjes (veel op de fiets weggeweest) maar voor ons is dit echt ruim zat. In het tussenstuk kun je ook nog zitten met slecht weer. Enige nadeel vind ik dat met regen de tent dichtmoet want anders regent het in (wij hebben niet de luifel).
Ha leuk!
Kan je misschien die luifel nog los kopen zodat je met een buitje nog frisse lucht krijgt?
En het model van Decathlon type T 6.2 en dan in de "voortent" de matras van de woelige slaper zetten? Als je die in de hoek zet moet hij/zij echt uit zijn bed kruipen om aan de slaapcabines te kunnen. Wel met ingebouwd grondzeil nemen.
Weet niet hoe groot jullie huidige tent is, maar dit is waarschijnlijk de goedkoopste oplossing.
https://www.obelink.nl/obelink-pop-up-binnentent.html
superuser2020 wijzigde dit bericht op 16-06-2020 12:52
21.95% gewijzigd
Een ouderwetse kwaliteitstent van katoen vindt je makkelijker op marktplaats.

ik kan het alleen niet aanraden. Wij hebben zo’n tent, maar neemt echt enorm veel ruimte in in de auto (en we hebben een grote auto). Mijn ouders hebben een polyester tent van vergelijkbare maat, en onze tent neemt echt 5x zoveel ruimte in in. Dit jaar hebben we daarom een tent gehuurd (glamping).
https://www.kampeerhalroden.nl/tenten/g ... koepeltent

Deze dan, is niet duur €250, 6 persoons helaas wel polyester. Maar de Kampeerhal in Roden heeft meer tenten in de hal dan op hun website.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven