Single, we kletsen hier verder (deel 2)
woensdag 17 juni 2020 om 15:37
Wat naar Attra!Attraverso schreef: ↑17-06-2020 15:08Qiyara en Sabbieehhh zo had ik het nog niet bekeken. Ik vind die openheid meer iets voor als je al serieus bent met elkaar. In de date fase kijk ik of iemand bij me past.
Maar eigenlijk ben ik het zo gaan aanpakken na mijn laatste relatie. Wanneer ik daar mijn grenzen aangaf werd ik er steeds op afgerekend. Hij gaf geen haar breed toe en hij reageerde zoals Antoon. Met verwijten. Er was helemaal geen ruimte voor mijn mening.
Dit was dan echt een probleem wat bij hem lag in mijn ogen.
Zoals Qiyara ook aangeeft, juist in de datefase js openheid in mijn ogen prettig, hier kun je dan al zien hoe iemand reageert en in hoeverre er een constructief gesprek gevoerd kan worden.
Zonde dat jouw ex je heeft doen denken dat dit soort zaken niet bespreekbaar zijn. Hoop dat je je ondanks die ervaring weet open te stellen.
woensdag 17 juni 2020 om 15:40
Flaffy, voor wat het waard is : ik herken de 20 jarige versie van mijzelf in die date van jou. Ik had toentertijd een vriendinnetje die heel graag met mij wou zijn, en ik vond mezelf aardig interessant en dacht dat ik heel wat voorstelde. Ik vond dan ook altijd maar dat zij haar best voor mij moest doen, en plaatste haar toen ook soms in precies zulke situaties als waar jouw date jou in plaatst, en welke oplossing ze ook koos : het was toch niet goed en ik was verongelijkt / op mijn pik getrapt.
Uiteindelijk ben ik kei-en kei hard gedumpt door die meid, en dat is voor mij een van de grootste leermomenten van mijn leven geweest, dat ik even goed onderuit ben gehaald en inzicht kreeg in hoe ik mij eigenlijk gedroeg en dat ik lang niet zo interessant ben als dat ik mezelf als 20 jarige snotneus destijds vond.
Achteraf gezien was het een en al onzekerheid en onvolwassenheid. Als ik jouw verhalen zo lees lijkt het precies op wat ik toen deed, en dan zou ik je adviseren : zo snel mogelijk wegwezen. totdat die gast een keer met zijn neus tegen de deur loopt, zal het niet veranderen en zelfs nog erger worden.
Uiteindelijk ben ik kei-en kei hard gedumpt door die meid, en dat is voor mij een van de grootste leermomenten van mijn leven geweest, dat ik even goed onderuit ben gehaald en inzicht kreeg in hoe ik mij eigenlijk gedroeg en dat ik lang niet zo interessant ben als dat ik mezelf als 20 jarige snotneus destijds vond.
Achteraf gezien was het een en al onzekerheid en onvolwassenheid. Als ik jouw verhalen zo lees lijkt het precies op wat ik toen deed, en dan zou ik je adviseren : zo snel mogelijk wegwezen. totdat die gast een keer met zijn neus tegen de deur loopt, zal het niet veranderen en zelfs nog erger worden.
woensdag 17 juni 2020 om 17:25
@Flaffy, vervelend allemaal nog steeds! Wel fijn dat jullie elkaar even gaan zien om dingen te bespreken. Zorg in ieder geval dat je je niet schuldig gaat voelen, ik denk dat een groot deel toch ook zijn eigen onzekerheid is en problemen. Prima als hij het bespreekbaar had gemaakt, nu lijkt het net alsof hij een reden zoekt om het af te kappen. Terwijl hij écht zo verliefd was als hij toen aangaf, moet dit niet perse ineens een dealbreaker zijn.
@Muis, sommige dingen zijn wel herkenbaar hoor. Vooral in begin met daten merkte ik dat ik erg verlangde naar aandacht en snel geïrriteerd werd als het bijv moeizaam ging qua contact. Nu wat meer ervaring, zelfvertrouwen en weet ik wat ik ‘waard’ ben en dat maakt het daten iets makkelijker. Dan filter je veel sneller en heb je niet de aandacht nodig om je happy te voelen. Als ik iemand echt leuk vind dat val ik af en toe nog wel eens in een oud patroon. Maar al doende leert men!
@Muis, sommige dingen zijn wel herkenbaar hoor. Vooral in begin met daten merkte ik dat ik erg verlangde naar aandacht en snel geïrriteerd werd als het bijv moeizaam ging qua contact. Nu wat meer ervaring, zelfvertrouwen en weet ik wat ik ‘waard’ ben en dat maakt het daten iets makkelijker. Dan filter je veel sneller en heb je niet de aandacht nodig om je happy te voelen. Als ik iemand echt leuk vind dat val ik af en toe nog wel eens in een oud patroon. Maar al doende leert men!
woensdag 17 juni 2020 om 17:32
Merk overigens dat ik heel veel waarde hecht aan een veilig en beschermend gevoel bij iemand. Zo ben ik ook opgevoed, 2 lieve ouders die al jaren bij elkaar zijn en merk dat ik mannen extra aantrekkelijk vind als ze dit ook kunnen uitstralen. Dat miste ik wellicht ook bij m’n laatste dates, dan hoorde ik verhalen van ze over feestjes met drugs, exen, ingewikkelde jeugd of nog studenten leven. Werkt een beetje afstotend bij mij, mijn vader is heel stabiel, carrièreman maar altijd voor ons geweest en dat is toch beetje mijn beeld.
Weet niet of iemand dit ook herkent, of juist ver weg wil blijven van het beeld van je ouders
Weet niet of iemand dit ook herkent, of juist ver weg wil blijven van het beeld van je ouders

woensdag 17 juni 2020 om 17:37
Ja mijn laatste date is zo'n man en dat is erg prettig. Die wil ook graag iets serieus opbouwen, speelt geen spelletjes en is eerlijk. Een betrouwbare man op wie je kunt bouwen. Maar de keerzijde is ( zo heb ik vaker ervaren) dat het ook niet echt spannend is. Het lijkt wel of het het ene of het ander is vaak.
woensdag 17 juni 2020 om 18:08
@Vivi, ik herken het niet. Maar dat is omdat mijn ouders een ongelukkig huwelijk hebben, dus ik heb eigenlijk niet hen als voorbeeld. Heb bij hen in ieder geval gezien hoe communicatie niét moet. Zij wonen nu ook samen terwijl ze uit elkaar zijn (cultuur ding). Ik ben juist vaak bang dat mensen misschien afschrikken van mij als ze horen dat ik niet uit een ''makkelijk'' gezin kom. Maar tot nu toe niet gehoord dat dit een reden kan zijn.
En ja je hebt gelijkt, ik moet mezelf gewoon weer even wat meer waard voelen en beter filteren. Soms voel je al aan dat iemand niet goed is, maar dan doe ik het toch voor de aandacht / verveling oid.
En ja je hebt gelijkt, ik moet mezelf gewoon weer even wat meer waard voelen en beter filteren. Soms voel je al aan dat iemand niet goed is, maar dan doe ik het toch voor de aandacht / verveling oid.
woensdag 17 juni 2020 om 18:13
Daar is toch vrijwel iedereen naar op zoek? Naar iets stabiels. Spanning en avontuur is leuk, maar op een bepaalde leeftijd willen de meeste mensen toch een safe haven opbouwen.
Dat is overigens, als man, één van mijn grootste voordelen. Dat hoor ik al mijn leven lang, dat ik dus precies dat type man uitstraal. Al vind ik mezelf niet per sé saai, ik oog wel als een type : lief, knuffelbeer, betrouwbaar.
Op tinder merk ik dat ook heel erg. Het is altijd een bepaald type vrouw dat mij liked. Al voelt het soms ook wel eens dubbel. Ik ben niet ''spannend'', maar wel goed genoeg als vader voor de toekomstige kinderen. Dat is enerzijds een compliment, anderzijds toch ook een beetje jammer soms
Dat is overigens, als man, één van mijn grootste voordelen. Dat hoor ik al mijn leven lang, dat ik dus precies dat type man uitstraal. Al vind ik mezelf niet per sé saai, ik oog wel als een type : lief, knuffelbeer, betrouwbaar.
Op tinder merk ik dat ook heel erg. Het is altijd een bepaald type vrouw dat mij liked. Al voelt het soms ook wel eens dubbel. Ik ben niet ''spannend'', maar wel goed genoeg als vader voor de toekomstige kinderen. Dat is enerzijds een compliment, anderzijds toch ook een beetje jammer soms

woensdag 17 juni 2020 om 18:14
Trouwens, vragen jullie dates ook altijd naar jullie date verleden op de eerste date? Bij mij dit keer allebei. Niet alleen naar relaties, maar ook heb je een FWB gehad, ervaring, hoeveel dates al via tinder etc. Ik vraag er zelf niet echt naar bij een ander. Wel naar relaties, maar verder niet erg. Geef ook niet altijd eerlijk antwoord merk ik als het gaat om fwb etc. Vind ik persoonlijk niet echt belangrijk.

woensdag 17 juni 2020 om 18:19
Eens ergens gelezen dat de meeste mensen zo’n 20 eigenschappen/ kenmerken van (relatie met) de ander in heel wenselijk/ aantrekkelijk vinden en dat een relatie pas kans van slagen heeft als de ander/ de relatie minimaal 12 van die eigenschappen heeft. De kans dat je ze samen alle 20 aantikt is zo goed als nihil.
Het betekent dat die overige 8 zaken altijd een soort achilleshiel van de relatie zijn; daar gaan ruzies over, daar zit het risico op vreemdgaan in, gedoe, twijfels etc etc
Tegelijk kun je dus eigenlijk nagaan dat je volgende (goeie) relatie ook weer 8 zaken ‘mist’.
De kunst van daten is, in mijn ogen dan, om de balans eens letterlijk op een rijtje te zetten, kijken of er tussen de 8 ‘minpunten’ absolute dealbreakers zijn. Zo niet, dan je best doen om de focus te houden op die 12 positieve zaken
Het betekent dat die overige 8 zaken altijd een soort achilleshiel van de relatie zijn; daar gaan ruzies over, daar zit het risico op vreemdgaan in, gedoe, twijfels etc etc
Tegelijk kun je dus eigenlijk nagaan dat je volgende (goeie) relatie ook weer 8 zaken ‘mist’.
De kunst van daten is, in mijn ogen dan, om de balans eens letterlijk op een rijtje te zetten, kijken of er tussen de 8 ‘minpunten’ absolute dealbreakers zijn. Zo niet, dan je best doen om de focus te houden op die 12 positieve zaken

woensdag 17 juni 2020 om 18:21
Nee het komt meestal kort ter sprake hoe lang we single zijn en hoe lang die relatie(s) hebben geduurd. Ik vertel er zelf ook niet veel over.
DrGuilty, dat is inderdaad wel een groot voordeel voor degenen die daarnaar op zoek zijn. Er is voor ieder wat wils gelukkig. Uiteindelijk wil je iets stabiels kunnen opbouwen inderdaad. Er is een verschil tussen spannend en spannend. Ik heb het over spannend op de positieve manier, dus geen drama. Maar wel moet iemand iets in mij triggeren en wil ik soort van geintrigeerd zijn. Een soort nieuwsierigheid hebben naar meer. Als je dat bij elkaar vindt is er een match en is het dus eigenlijk al spannend.
DrGuilty, dat is inderdaad wel een groot voordeel voor degenen die daarnaar op zoek zijn. Er is voor ieder wat wils gelukkig. Uiteindelijk wil je iets stabiels kunnen opbouwen inderdaad. Er is een verschil tussen spannend en spannend. Ik heb het over spannend op de positieve manier, dus geen drama. Maar wel moet iemand iets in mij triggeren en wil ik soort van geintrigeerd zijn. Een soort nieuwsierigheid hebben naar meer. Als je dat bij elkaar vindt is er een match en is het dus eigenlijk al spannend.
woensdag 17 juni 2020 om 18:22
Een eerlijk antwoord tijdens de eerste dates heb ik in mijn laatste relatie serieus terug in mijn gezicht gegooid gekregen toen we uiteindelijk een relatie hadden. Tijdens ruzies verweet hij me eigenlijk veel te 'gemakkelijk' te zijn en dat pastte niet bij hem. Dat doe ik nu pas als ik iemand vertrouw.Muis12345 schreef: ↑17-06-2020 18:14Trouwens, vragen jullie dates ook altijd naar jullie date verleden op de eerste date? Bij mij dit keer allebei. Niet alleen naar relaties, maar ook heb je een FWB gehad, ervaring, hoeveel dates al via tinder etc. Ik vraag er zelf niet echt naar bij een ander. Wel naar relaties, maar verder niet erg. Geef ook niet altijd eerlijk antwoord merk ik als het gaat om fwb etc. Vind ik persoonlijk niet echt belangrijk.

woensdag 17 juni 2020 om 18:22
Mooi gezegd hoor! Kan ik me helemaal in vinden.noumoe2019 schreef: ↑17-06-2020 18:19Eens ergens gelezen dat de meeste mensen zo’n 20 eigenschappen/ kenmerken van (relatie met) de ander in heel wenselijk/ aantrekkelijk vinden en dat een relatie pas kans van slagen heeft als de ander/ de relatie minimaal 12 van die eigenschappen heeft. De kans dat je ze samen alle 20 aantikt is zo goed als nihil.
De kunst van daten is, in mijn ogen dan, om de balans eens letterlijk op een rijtje te zetten, kijken of er tussen de 8 ‘minpunten’ absolute dealbreakers zijn. Zo niet, dan je best doen om de focus te houden op die 12 positieve zaken![]()

woensdag 17 juni 2020 om 18:28
In het begin van mijn dateleven wilde ik heel graag meteen weten en vertellen hoe de vork in de steel zat. Tegenwoordig alleen wanneer de wederzijdse interesse uitgroeit tot iets moois en ik die ander ben gaan vertrouwen. Details hoef ik eigenijk niet te delen/ horen. Tenzij het in het heden (nog) heel belangrijk is voor die ander om te zeggen/ weten.Muis12345 schreef: ↑17-06-2020 18:14Trouwens, vragen jullie dates ook altijd naar jullie date verleden op de eerste date? Bij mij dit keer allebei. Niet alleen naar relaties, maar ook heb je een FWB gehad, ervaring, hoeveel dates al via tinder etc. Ik vraag er zelf niet echt naar bij een ander. Wel naar relaties, maar verder niet erg. Geef ook niet altijd eerlijk antwoord merk ik als het gaat om fwb etc. Vind ik persoonlijk niet echt belangrijk.
woensdag 17 juni 2020 om 18:32
@ muis : ik niet.
Mannen vragen er wel vaker naar naar mate het serieuzer wordt. Ik vraag er zelf vaak wel naar bij mannen op tinder. Ik hoef niet iemand die alleen maar ONS heeft. Mannen in de leeftijdscategorie waarin ik zoek (30-35) die alleen nog maar ONS hebben, dat past niet bij mij. Ben geen 20 meer.
Mannen vragen er wel vaker naar naar mate het serieuzer wordt. Ik vraag er zelf vaak wel naar bij mannen op tinder. Ik hoef niet iemand die alleen maar ONS heeft. Mannen in de leeftijdscategorie waarin ik zoek (30-35) die alleen nog maar ONS hebben, dat past niet bij mij. Ben geen 20 meer.
woensdag 17 juni 2020 om 18:47
@Attraverso, om die reden ben ik er ook voorzichtig mee. Of als ik dan zeg dat ik ooit een ONS heb gehad, dat ze dan denken dat het bij mij wel makkelijk gaat als zij dat zouden willen na de 1e keer. Heb ook meteen het vermoeden dat ze het vragen om die redend.
@Ritmo, ik snap jouw vraag ook. Ik vraag het zelf meer open als in waar ben jij naar op zoek.
@Noumoe mooi gezegd van de eigenschappen. Je zult inderdaad nooit iemand vinden die alles kan afvinken wat jij zoekt. Als je elkaar maar kunt accepteren en kunt aanvullen. Het is denk ik ook per persoon verschillend hoe belangrijk de 8 eigenschappen voor ze zijn tov de 12 die iemand wel heeft.
@Ritmo, ik snap jouw vraag ook. Ik vraag het zelf meer open als in waar ben jij naar op zoek.
@Noumoe mooi gezegd van de eigenschappen. Je zult inderdaad nooit iemand vinden die alles kan afvinken wat jij zoekt. Als je elkaar maar kunt accepteren en kunt aanvullen. Het is denk ik ook per persoon verschillend hoe belangrijk de 8 eigenschappen voor ze zijn tov de 12 die iemand wel heeft.
woensdag 17 juni 2020 om 18:50
Vrouwen vragen niet zozeer naar seksverleden. Volgens mij gaan de meesten er bij mannen al vanuit dat je alle seksmogelijkheden hebt benut die zich hebben voorgedaan (niet altijd waar trouwens). Wel wordt meer naar date/relatieverleden gevraagd.Muis12345 schreef: ↑17-06-2020 18:14Trouwens, vragen jullie dates ook altijd naar jullie date verleden op de eerste date? Bij mij dit keer allebei. Niet alleen naar relaties, maar ook heb je een FWB gehad, ervaring, hoeveel dates al via tinder etc. Ik vraag er zelf niet echt naar bij een ander. Wel naar relaties, maar verder niet erg. Geef ook niet altijd eerlijk antwoord merk ik als het gaat om fwb etc. Vind ik persoonlijk niet echt belangrijk.
Op tinder wordt overigens wel vaak de vraag gesteld : waar ben je naar opzoek.
woensdag 17 juni 2020 om 18:53
Ja je bedoelt dat je geen man zoekt die op de bank ligt na werk en alleen maar geinteresseerd is in de Donald Duck, zoiets?Julus schreef: ↑17-06-2020 18:21DrGuilty, dat is inderdaad wel een groot voordeel voor degenen die daarnaar op zoek zijn. Er is voor ieder wat wils gelukkig. Uiteindelijk wil je iets stabiels kunnen opbouwen inderdaad. Er is een verschil tussen spannend en spannend. Ik heb het over spannend op de positieve manier, dus geen drama. Maar wel moet iemand iets in mij triggeren en wil ik soort van geintrigeerd zijn. Een soort nieuwsierigheid hebben naar meer. Als je dat bij elkaar vindt is er een match en is het dus eigenlijk al spannend.

Ik heb eerlijk gezegd wel het idee dat mensen steeds meer eenheidsworst worden. Als ik nou kijk naar mezelf en de mannen in mijn sociale omgeving : het ''spannende'' en ondernemende dat er vaak begin/medio 20 nog in zat, is er vaak wel een beetje uit. Ik heb ook. wel het idee dat menig vrouw rond de dertig. ondernemender is dan menig man rond de dertig. Maar dat is puur mijn eigen perceptie.

woensdag 17 juni 2020 om 19:08
Moet ineens denken aan iemand met wie ik ruim 2 jaar geleden bijna een jaar mee samen ben geweest. Ik heb naarmate onze relatie zich verdiepte wel wat meer verteld over mijn “escapades”, maar ook wel over zaken die mij daarvoor verweten waren door exen. Toen ik deze relatie verbrak kreeg ik gewoon al die zaken uit het verleden voor mijn voeten gesmeten. Hij had alle details onthouden en was het gelemaal eens met de andere exen. Vond ik echt zo beneden alle peil. Ik vertel sindsdien echt een stuk minder.
woensdag 17 juni 2020 om 19:11
Vraagje voor de singles hier en dan met name degenen die ook alleen wonen en kinderloos zijn : hebben jullie nog inspiratie over hoe je de gemiddelde doordeweekse dag wat kunt opleuken?
Ik werk dan ook nog eens thuis elke dag ivm corona, en kwam de laatste weken nogal in een sleur, die me somber maakte. Opstaan, laptop open, snel ontbijtje, doorwerken, snel avondeten, soms nog rondje hardlopen, even TV kijken en vroeg naar bed.
De laatste tijd merk ik dat ik de boel even een beetje moet opleuken. Ik kook weer wat uitgebreider voor mezelf (meer ingrediënten) in plaats van even snel een stronk broccoli en een slavink. Koop wat vaker een bosje bloemen voor de woonkamer. Pak wat vaker de racefiets na het avondeten of loop even naar het centrum om een ijsje te halen. Maar alsnog merk ik dat ik wel wat inspiratie kan gebruiken. Mijn vriendinnen wonen helaas niet meer om de hoek, en doordeweeks spreek ik die eigenlijk niet. Maar ik probeer wel een beetje weg te blijven uit dat doordeweekse patroon van slapen, werken, eten, slapen, werken eten. Een week heeft zeven dagen en het is zonde om 5 dagen naar het weekend toe te leven, dat vervolgens omvliegt.
Ik werk dan ook nog eens thuis elke dag ivm corona, en kwam de laatste weken nogal in een sleur, die me somber maakte. Opstaan, laptop open, snel ontbijtje, doorwerken, snel avondeten, soms nog rondje hardlopen, even TV kijken en vroeg naar bed.
De laatste tijd merk ik dat ik de boel even een beetje moet opleuken. Ik kook weer wat uitgebreider voor mezelf (meer ingrediënten) in plaats van even snel een stronk broccoli en een slavink. Koop wat vaker een bosje bloemen voor de woonkamer. Pak wat vaker de racefiets na het avondeten of loop even naar het centrum om een ijsje te halen. Maar alsnog merk ik dat ik wel wat inspiratie kan gebruiken. Mijn vriendinnen wonen helaas niet meer om de hoek, en doordeweeks spreek ik die eigenlijk niet. Maar ik probeer wel een beetje weg te blijven uit dat doordeweekse patroon van slapen, werken, eten, slapen, werken eten. Een week heeft zeven dagen en het is zonde om 5 dagen naar het weekend toe te leven, dat vervolgens omvliegt.
woensdag 17 juni 2020 om 19:47
Herkenbaar. Op de een of andere manier onthouden ze alleen maar die dingen die ze later terug kunnen gooien ofzo. Niks negatiefs over het andere geslacht, zeker niet. Maar mijn exen konden dat allebei ook heel goed. Verjaardagsfeestjes van m'n ouders en zussen vergeten, examens van mij vergeten, vergeten wanneer ik niet thuis zou zijn. Maar die ene man waar ik 4 jaar geleden eens tussen neus en lippen door over heb verteld dát wordt onthouden. Wat is dat tochnoumoe2019 schreef: ↑17-06-2020 19:08Moet ineens denken aan iemand met wie ik ruim 2 jaar geleden bijna een jaar mee samen ben geweest. Ik heb naarmate onze relatie zich verdiepte wel wat meer verteld over mijn “escapades”, maar ook wel over zaken die mij daarvoor verweten waren door exen. Toen ik deze relatie verbrak kreeg ik gewoon al die zaken uit het verleden voor mijn voeten gesmeten. Hij had alle details onthouden en was het gelemaal eens met de andere exen. Vond ik echt zo beneden alle peil. Ik vertel sindsdien echt een stuk minder.
woensdag 17 juni 2020 om 19:49
We praten nu, en ik wilde iets afspreken voor morgen maar hij ziet niet de noodzaak om dat te doen en vind via de app prima. Tot zover geeft hij inderdaad toe dat hij het stopt vanwege zijn vertrouwensissues, dus dat het bij hem ligt. Hij heeft geen zin om twijfels te hebben bij iemand, wat ik ook snap. Ik vroeg of er iets is wat zijn twijfels weg kan halen, maar dat weet hij niet.
Daar denk ik inderdaad ook wel over na, al denk ik niet dat het voor hem uberhaupt een optie is. En dat snap ik ook wel, en ik had ook wel het idee dat we daarin redelijk op 1 lijn lagen, anders had ik het niet gedaan. Ik vat het zeker ook niet oordelend op, vind het juist wel fijn om ook de andere kant ervan te lezen zeg maar. En dankjewel.Attraverso schreef: ↑17-06-2020 09:59Denk er wel goed over na of je wel een verzoening wil. Waarschijnlijk zal jij dan diegene zijn die je gaat moeten aanpassen naar zijn grens en wil je dat wel?
Want zoals ik al zei, bij mij zou het ook té ver over mijn grens gaan maar ik zou nooit willen dat de ander zichzelf moet beperken om bij mij te passen. Ik wil op dat vlak iemand die gewoon zoals mij denkt.
En graag maak ik nog eens duidelijk dat ik zeker niet over je oordeel of je nu een slechte partij vind of zo. In tegendeel, naar wat ik hier over je kan lezen vind ik je een heel fijn mens die absoluut het beste verdient.
woensdag 17 juni 2020 om 20:08
@Ritmo hier ook een kinderloos en single iemand. Ik snap dat het na maanden steeds meer vervelend gaat worden. Ik mag nu 1 keer per week naar kantoor, dat helpt bij mij al. Verder doe ik alles wat jij ook doet. Maar ik ga in weekenden naar mijn ouders, doordeweeks probeer ik nog vaak af te spreken (op afstand) met vrienden in de buitenlucht. Dat helpt bij mij ook erg. Ik merk dat als ik een paar dagen helemaal op mezelf ben dat ik het wel lastiger vind.
Edit: sorry ik las het verkeerd dat je vriendinnen niet in de buurt wonen. Een online cursus misschien? Binnenkort kun je ook weer sporten, misschien helpt dat ook? Of nu al in de buitenlucht. Ben je weer onder de mensen.
Edit: sorry ik las het verkeerd dat je vriendinnen niet in de buurt wonen. Een online cursus misschien? Binnenkort kun je ook weer sporten, misschien helpt dat ook? Of nu al in de buitenlucht. Ben je weer onder de mensen.
muis12345 wijzigde dit bericht op 17-06-2020 20:15
19.96% gewijzigd
woensdag 17 juni 2020 om 20:14
Fijn dat je je ervaring deelt. Niet helemaal herkenbaar maar wel goed om te lezen.Doctorguilty schreef: ↑17-06-2020 15:40Flaffy, voor wat het waard is : ik herken de 20 jarige versie van mijzelf in die date van jou. Ik had toentertijd een vriendinnetje die heel graag met mij wou zijn, en ik vond mezelf aardig interessant en dacht dat ik heel wat voorstelde. Ik vond dan ook altijd maar dat zij haar best voor mij moest doen, en plaatste haar toen ook soms in precies zulke situaties als waar jouw date jou in plaatst, en welke oplossing ze ook koos : het was toch niet goed en ik was verongelijkt / op mijn pik getrapt.
woensdag 17 juni 2020 om 20:23
Fijn is dat he, ouders waar je zo nu en dan heen kunt. Verder kan ik wel weer prima alleen zijn hoor. Week of 4/5 geleden ging het wel even minder, maar dat was ook omdat het openbare leven zo uitgestorven was. En op TV ging het alleen maar over corona. Gelukkig is er nu weer live sport. Dat gebruik ik vaak als behang in de woonkamer, helpt tegen het allenig zijn. Kan dus best een paar dagen op mezelf zijn, maar soms heb ik zo'n gevoel van : ik zit al de hele dag binnen, wil iets gaan doen, maar dan weet ik niet wat zeg maar. Dan heb ik al gesport, boodschappen gedaan. Is het 5 uur, laptop dicht geklapt. En dan.... Dan mis je toch wel iemand om samen even mee naar buiten te gaan.Muis12345 schreef: ↑17-06-2020 20:08@Ritmo hier ook een kinderloos en single iemand. Ik snap dat het na maanden steeds meer vervelend gaat worden. Ik mag nu 1 keer per week naar kantoor, dat helpt bij mij al. Verder doe ik alles wat jij ook doet. Maar ik ga in weekenden naar mijn ouders, doordeweeks probeer ik nog vaak af te spreken (op afstand) met vrienden in de buitenlucht. Dat helpt bij mij ook erg. Ik merk dat als ik een paar dagen helemaal op mezelf ben dat ik het wel lastiger vind.
Helaas wonen mijn vriendinnen. idd niet om de hoek. Sommigen wel trouwens, maar die spreek ik al regelmatig in het weekend. En die hebben ook gewoon een fulltime baan, partner, sommigen kinderen. Dus op woensdagavond dan weer afspreken terwijl je elkaar zaterdag al hebt gezien, dat is er een beetje uit gegaan sinds we ouder werden. Teamsport ligt helaas nog stil, althans wat ik deed (roeien). Omdat je geen 1,5 meter kunt houden. Het is trouwens ook niet klagend bedoeld hoor, maar was meer benieuwd of jullie nog inspiratie hadden. Sport is altijd goed, maar dat vult ook maar 1,5 / max 2 uur per dag.
woensdag 17 juni 2020 om 20:45
@Ritmo misschien in de Covid pijler kijken? Dit soort vragen heb ik wel vaker voorbij zien komen of mensen inspiratie oid hadden. Wel fijn iig dat je goed alleen kan zijn! Ik was aan het begin zo angstig dat ik heel eenzaam zou worden deze periode, maar viel gelukkig mee. Denk dat het wel zo ver had kunnen worden als we een lockdown als die in Italië, Frankrijk etc. zouden hebben.