Shampoo bar
woensdag 17 juni 2020 om 19:02
Hoi !
Ik wil graag overstappen op een shampoo bar.
Wil graag wat minder plastic gaan gebruiken .
Mijn hoofdhuis is gevoelig en droog met schilfers helaas.
Ik gebruik al shampoo zonder sulfaat en zonder siliconen en parabenen.
Helaas helpt dit niet.
Ik ben erg geïnteresseerd in een aantal merken natuurlijke haarzepen:
Chagrin valley
Aromaesti
Shampoobar van dille & kamille
Graag hoor ik jullie ervaringen.
Ik wil graag overstappen op een shampoo bar.
Wil graag wat minder plastic gaan gebruiken .
Mijn hoofdhuis is gevoelig en droog met schilfers helaas.
Ik gebruik al shampoo zonder sulfaat en zonder siliconen en parabenen.
Helaas helpt dit niet.
Ik ben erg geïnteresseerd in een aantal merken natuurlijke haarzepen:
Chagrin valley
Aromaesti
Shampoobar van dille & kamille
Graag hoor ik jullie ervaringen.
woensdag 17 juni 2020 om 19:29
De shampoo bar is echt een topuitvinding! Ook ik heb een droge hoofdhuid en na het wassen zelf een beetje branderig gevoel. Sinds een maandje ben ik overgestapt op deze: https://nl.lush.com/products/shampoo-ba ... -and-float
Voor mij werkt ie fantastisch!
Lush is iets prijziger, maar ik doe zeker 6 tot 7 maanden met 1 bar! Side note: ik was mijn haar 2 tot 3 keer in de week. Als je het minder wast, gaat een bar ook langer mee
woensdag 17 juni 2020 om 19:33
Grappig dat je de calandula er in ziet zitten.flamingo2019 schreef: ↑17-06-2020 19:29De shampoo bar is echt een topuitvinding! Ook ik heb een droge hoofdhuid en na het wassen zelf een beetje branderig gevoel. Sinds een maandje ben ik overgestapt op deze: https://nl.lush.com/products/shampoo-ba ... -and-float
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
woensdag 17 juni 2020 om 19:34
woensdag 17 juni 2020 om 20:09
[quote=flamingo2019 post_id=31536170 time=1592414985 user_id=385770]
De shampoo bar is echt een topuitvinding! Ook ik heb een droge hoofdhuid en na het wassen zelf een beetje branderig gevoel. Sinds een maandje ben ik overgestapt op deze: https://nl.lush.com/products/shampoo-ba ... -and-float
Lush is iets prijziger, maar ik doe zeker 6 tot 7 maanden met 1 bar! Side note: ik was mijn haar 2 tot 3 keer in de week. Als je het minder wast, gaat een bar ook langer mee 
Ik heb deze lush soak en float al geprobeerd .
Helaas loste dat mijn schilfers en jeuk niet op .
Lush zitten bij de meeste ook sulfaten in .
Daar kan ik niet goed tegen.
Toch bedankt voor de suggestie .
Ik heb deze lush soak en float al geprobeerd .
Helaas loste dat mijn schilfers en jeuk niet op .
Lush zitten bij de meeste ook sulfaten in .
Daar kan ik niet goed tegen.
Toch bedankt voor de suggestie .
woensdag 17 juni 2020 om 20:12
[quote=Snoesje666 post_id=31536206 time=1592415469 user_id=28398]
Een blok Aleppozeep, met een zo hoog mogelijk gehalte aan laurierolie.
Ben wel nieuwsgierig naar deze zeep.
Word je haar hier niet stug van of vet?
Dat hoor je namelijk veel.
Een blok Aleppozeep, met een zo hoog mogelijk gehalte aan laurierolie.
Ben wel nieuwsgierig naar deze zeep.
Word je haar hier niet stug van of vet?
Dat hoor je namelijk veel.
annet1 wijzigde dit bericht op 17-06-2020 20:14
27.18% gewijzigd
woensdag 17 juni 2020 om 20:24
Ik was ongeveer 2 keer per week mijn haar met sulfaat vrije siliconenvrije en parabenen vrije shampoo.Chienandalou schreef: ↑17-06-2020 20:17Hoe vaak was je je haar? Vooral met allergieën en eczeem is het beter om niet te vaak je haar te wassen. Een keer per week is al meer dan genoeg. Tussendoor spoelen met water kan.
Met lauw water doe ik dat ( te heet word droogheid erger)
De jeuk gaat nu redelijk maar ik ben op zoek naar een plastic vrije shampoo bar.
Liefst zo natuurlijk mogelijk .
woensdag 17 juni 2020 om 20:36
Ik heb een extreem droge huid, maar op Aleppozeep reageer ik goed. Je doet ook heel lang met een blok.
Het is even wennen, maar nu weet ik hoe ik het lekker laat schuimen. Gewoon uitspoelen en een tweede keer inzepen.
Ik snijd het meestal doormidden en doe dan een deel in een dichtgeknoopt pantykousje dat ik aan de douchewand hang. Het verweekt dan niet.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
woensdag 17 juni 2020 om 20:37
Ik gebruik de shampoo en conditioner blokken van Ethique; de Healy Kiwi shampoo werkt goed voor mijn droge hoofdhuid https://www.hollandandbarrett.nl/shop/p ... andId=3061
woensdag 17 juni 2020 om 20:42
Annet1 schreef: ↑17-06-2020 20:24Ik was ongeveer 2 keer per week mijn haar met sulfaat vrije siliconenvrije en parabenen vrije shampoo.
Met lauw water doe ik dat ( te heet word droogheid erger)
De jeuk gaat nu redelijk maar ik ben op zoek naar een plastic vrije shampoo bar.
Liefst zo natuurlijk mogelijk .
Het kan ook zijn dat je een schimmel- of gistinfectie hebt op je hoofdhuid. Die heb ik één keer per zes jaar, ongeveer. Ik vraag dan dure shampoo bij de huisarts (ketoconazol) en dan knapt het snel op.
Daarna heb ik nog wel gewoon een droge (hoofd)huid, maar geen jeuk of schilfers meer.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
woensdag 17 juni 2020 om 21:15
Ik gebruikte lush, alleen kreeg er veel last van m’n hoofdhuid van. Toen zat er SLS in waar het waarschijnlijk aan lag. De conditioner vond ik niet veel doen. Nu heb ik Love Beauty and Planet shampoo bar die goed werkt, zonder SLS. Ik weet alleen niet of ze die in Nederland hebben (de shampoo wel, bar weet ik niet zeker). Je kan ze altijd mailen!
woensdag 17 juni 2020 om 23:04
Oh dan ben ik idd heel benieuwd.
Ik heb heel internet afgestruind voor reviews
Maar helaas niet gevonden.
Laat je het weten hoe je deze shampoobar vind ?
Ik hoor het graag!
Dan houden dit topic gewoon nog even aan.
woensdag 17 juni 2020 om 23:23
Ik heb hetzelfde probleem helaas! Gebruik nu ook de Soak & Float van Lush, de schilfers zijn iets minder maar merk dat vooral ‘s nachts ineens een jeuk aanval krijg en soms in m’n slaap veel ga krabben. Daardoor wordt het ook gelijk weer vetter..
Heb wel eens een shampoo zonder SLS etc geprobeerd, maar m’n haar bleef vettig helaas. Maar heb gehoord dat Happy Soaps wat Maduixa zegt wel goed werken en geen SLS in zit. Ga ik maar bestellen!
Heb wel eens een shampoo zonder SLS etc geprobeerd, maar m’n haar bleef vettig helaas. Maar heb gehoord dat Happy Soaps wat Maduixa zegt wel goed werken en geen SLS in zit. Ga ik maar bestellen!
woensdag 17 juni 2020 om 23:30
Ik had eigenlijk nergens last van, maar wil meer natuurlijke middelen gebruiken. Nu heb ik een shampoobar van olijfzeep. Mijn haar moest er even aan wennen geloof ik, bleef wat vet, maar nu, na drie keer gebruiken ofzo, gaat het al beter. Mijn haar is vooral veel voller dan voorheen!
Ben er erg tevreden over.
Such fun!1
woensdag 17 juni 2020 om 23:36
Ik hoor graag welk merk zeep je aan het proberen bent.MarindaH schreef: ↑17-06-2020 23:30Ik had eigenlijk nergens last van, maar wil meer natuurlijke middelen gebruiken. Nu heb ik een shampoobar van olijfzeep. Mijn haar moest er even aan wennen geloof ik, bleef wat vet, maar nu, na drie keer gebruiken ofzo, gaat het al beter. Mijn haar is vooral veel voller dan voorheen!
Zo kunnen we elkaar een beetje helpen de juiste shampoo bar te kiezen.
Ik weet natuurlijk wel dat het bij iedereen anders uit kan pakken.
Maar ik vind ervaringen van anderen wel tof om te horen.
woensdag 17 juni 2020 om 23:37
donderdag 18 juni 2020 om 00:29
Het kan zijn dat 2 keer achter elkaar wassen helpt. Ik heb heel snel vet haar, aangezien m’n haar dun is. Waste het eerst elke dag en nu kan om de dag op zich ook wel. Na een paar maanden was het gewend geraakt aan geen SLS. Ik had trouwens ook jeuk aanvallen (en rode plekken). Heb daar een aantal keer Terzolin shampoo voor gebruikt en toen was het al minder.Vivi3338 schreef: ↑17-06-2020 23:23Ik heb hetzelfde probleem helaas! Gebruik nu ook de Soak & Float van Lush, de schilfers zijn iets minder maar merk dat vooral ‘s nachts ineens een jeuk aanval krijg en soms in m’n slaap veel ga krabben. Daardoor wordt het ook gelijk weer vetter..
donderdag 18 juni 2020 om 13:02
Doe ik. Ze komen vandaag binnen. Vooral benieuwd of ze goed werken bij mijn dochter tegen vet haar.