Zwanger worden vanaf februari 2009 Versie II

11-03-2009 14:42 3078 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zal me eerst even kort voorstellen. Ik ben "Poffertjes" en het is afgeleid van een troetelnaam! Ben 30 jaar en ben begin februari gestopt met de pil omdat mijn vriend en ik graag een kleintje willen! Ik vind het moeilijk om het niet te zeggen dus wil graag gezellig kletsen met meiden die in hetzelfde schuitje zitten :-)

Groet en ik hoop dat jullie ook gezellig mee gaan doen!

Poffertjes

naamleeftijdGestopt perNODUitgerekendPoffertjes313 februari ZWANGER!!! 4 maart 2010

31 augustus vlk

10 augustus echo Tatlitatli31half februari ZWANGER!!! 1 januari 2010

4 augustus vlk Bowie792914 februari ZWANGER!!! 10 januari 2010

25 augustus 20 weken echo Peach8227januari ZWANGER!!! 18 december 2009

28 juli echo Meiske198128oktober 2008 ZWANGER!!! 20 januari 2010

1 september 20 weken echo Liedjepiedje2214 februari ZWANGER!!! Giorra3614 februari ZWANGER!!! 13 februari 2010

21 juli echo Miss8325augustus 2008 ZWANGER!!! 13 november

26 juni echo Meis198029december 2008 ZWANGER!!! 18 december 2009 Korrel2514 februari2 juni Skullcandy28december 20082 juli Muppet31349 februari13 augustus Toadette341 februari16 juli Paulita35februari ZWANGER!!! 19 november 2009

Hierbij een nieuwe poging!
Zwanger Bowie Zwanger!!!!!!!!
jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa bowie is zwanger!!!!

gefeliciteerd meid!!!!!!

De kruidvattestjes werkte bij mij ook goed voor mn nod!
bowie, wat geweldig voor je!!!!!!!!!! /

Hoe reageerde je vriend?

zit vanacht in de nachtdienst dus tik dan meer
Joepie....de poepie...Bowie die is zwanger...gefeliciteerd meid. Ik snap dat je nog een beetje voorzichtig bent, maar 2 streepjes is 2 streepjes!!!! ZWANGER DUS......

@miss: Ja, ik was heel zenuwachtig voor de echo. Bij ons had je allemaal van die boekjes met mooie echofoto's, en daar zaten we maar een beetje naar te staren, toen we EINDELIJK aan de beurt waren vertelde ze gelukkig direct dat het goed zat!! Hoe ging het vandaag bij jou? Ook een mooie echo?? Ik heb nog geprobeerd mijn foto op hyves te zetten, maar dat is niet gelukt helaas...

@peach: Heftig hoor die buikpijn...klinkt heel naar! Wel goed dat je het veteld hebt aan je collega's en je hebt altijd van die mensen die niet weten hoe ze "normaal" kunnen reageren, misschien is ze jaloers?? Maarja...je hebt over die krampen met de vlk gebeld, dus je moet gewoon nog een paar weekjes geduld hebben...

@meis: Ik herken je gevoelens. Ik ben ook helemaal niet prettig zwanger, vooral die vreselijke vermoeidheid is afschuwelijk!! Maarja...ze zeggen dat het straks minder wordt en het is inderdaad voor een goed doel... hopelijk word je misselijkheid ook snel minder...en hoe meer klachten..hoe meer zwanger,toch?

@allen: Hier dus nog steeds moe....whahahaha...wanneer is het nou eens over. Vrijdag ga ik de 12e week in, dus misschien dan?
en ik lees gewoon een dagje niet.... BOWIE!!! GEFELICITEERD!!! Ik heb het tabel maar meteen aangepast.... Bofkont! Geniet ervan! Nummer 6 alweer jongens...dat gaat de goede kant op!

@paulita, hopelijk voor jou in week 12 een opluchting met minder vermoeidheid! Wel balen dat je nu niet kan genieten, maar het komt vast snel goed!

@peach, wat goed dat je het verteld hebt! En trek je lekker niets aan van je collega. Dat het voor jou nu lekkerder voelt om aan het werk te gaan is veel belangrijker!

@miss, het is geen nieuwe opdracht hoor, maar een echte vaste baan. Voor mij even geen interim klussen meer. Maar eerst nog even het assesment afwachten. Maar voor mij deze ronde geen poppetje hihi...Maar de volgende weer volop aan de bak!

@skull, geen rare vraag hoor! Het is voor mij een bekende tak van sport en daardoor niet bij nagedacht dat het voor iedereen duidelijk is. Maar het zijn meerdere testen (persoonlijkheidstest, carrieretest, intelligentietest en vaardighedentest), een persoonlijk gesprek en een rollenspel. Dat laatste vind ik nog het ergst... heb echt een schurft aan gesimuleerde situaties.

@bowie (nog 1 keer) SUPER MEIS! Echt gaaf!!
Geinspireerd door Bowie en wetende dat ik inmiddels zo'n 16 dagen na de ovulatie ben, heb ik ook maar een testje uit de kast getrokken. En ja hoor: na een halve minuut al een lichtroze tweede streep. Niet eens vaag te noemen, maar nog wel lichtroze.

Man en ik zijn helemaal hoteldebotel. We hadden het eigenlijk nog helemaal niet verwacht. We zijn wel heel erg blij!

En een beetje onzeker natuurlijk, zou het kloppen, zou het goed gaan? Ik heb nog maar 1 testje gedaan, misschien dat ik er vanavond nog een doe, anders morgen. Ik moet mijn nieuwsgierigheid even bedwingen, want ik heb niks meer te plassen
if we all light up, we can scare away the dark...
Ik ben even tv aan het kijken en ondertussen aan het bijlezen. Ik lees dat je een tweede streepje hebt, bowie!!! GEWELDIG!!! Alvast gefeliciteerd. Hopelijk zondag een nog duidelijker streep.

xly
@ poffer, ik ben toch wel een beetje bang dat er straks weer uit moet als het nog mis gaat voor mijn NOD........misschien nog even wachten tot zaterdag?
of een zwanger???

@ tatli, super!!! Gefeliciteerd!!!!! 16 dagen na je ovu, nou dan ben je ECHT zwanger!!
Ik voel trouwens nog steeds helemaal niks, lichamelijk tenminste. Geestelijk voel ik van alles, mijn god, dat je toch nog zo verrast kan zijn als het blijkbaar is gelukt.

Wel leuk om te weten dat Bowie nu exact hetzelfde voelt haha
Ja toch? Goh ik word opeens onzeker. Het is zo makkelijk tegen een ander zeggen: een streep is een streep. Maar ja, dan zie je zelf een streep en denk je toch dat het niet klopt. Raar.
jaaaaa tatli jij ook?!!!!!!!! volgens mij mag ik je dan feliciteren he?? suuuuper zeg!!!!!

Elke maand komen er veel zwangere bij, op naar 100% binnenkort!!!!!
Oh Tatli, spannend.....................

Heel licht roze is toch een streepje, zal ik.........

Super!!!!! Snap dat je helemaal van de waps bent.
@Peach wat een balachelijke reactie van die ene collega. Het is toch juist super mooi, je mag juist trots zijn op je zwangerschap. Bij mij weet iedereen het ook vast wel snel. Heerlijk dat iedereen het nu weet. En ook fijn dat de rest wel positief reageerde. Hopelijk ben je snel van de klachten af en kan je gaan genieten. Maar ja laat ik eerst maar eens zwanger worden Vandaag stiekem even de prenetal in gelopen met mn buuf, zij wil ook zwanger worden. Dus was erg leuke en gezellig.

@Tatli. Ik lees nu pas jou bericht!!!! WAT GEWELDIG!!! DIT IS TE LEUK GEWOON. GEfeliciteerd!!!! 2 in 1 dag!!! Wij zijn hard bezig deze week om ook over twee weken een cheerleadertje te krijgen!!! TOP TOP TOP!
@ tatli, ja stom he! Ik ben aan de ene kant heel blij en aan de andere kant nog heel erg aan het twijfelen of het niet nog mis kan gaan of dat er misschien iets mis is omdat ik al zo vroeg positief test ( ja dat is raar ik weet het )

Erg onwerkelijk gewoon! Binnen een uur na de tweede positieve test slaat die onzekerheid gewoon toe, niet leuk!

Ik was net bij mijn moeder en die is niet zo subtiel . Ze weet dat we bezig zijn en vroeg direct....en? ben je al zwanger? Je vertelt het me toch wel gelijk he? Glashard gelogen natuurlijk: NEE ik ben nog niet zwanger!

Heb haar maar duidelijk gemaakt dat ik hier niet in m'n eentje over ga en we het samen vertellen als we daar klaar voor zijn. Ook maar even fijntjes door laten schemeren dat deze vragen tot die tijd dus niet zo fijn zijn....
een streep is echt een streep hoor tatli en bowie, ik heb ook zo gezeten!!!! Er komt niet voor niks een lijntje! ik heb toen ook 6 testen gedaan omdat ik het niet geloofde!

De streep wordt dan elke 2 dagen iets donkerder! wat leukie zeg!!!!!!!!!
Haha wat grappig Bowie, je moeder voelde het gewoon denk ik Ik kan me voorstellen dat je denkt dat je te vroeg getest hebt, maar streep = streep = zwanger. Op zich kan het de eerste drie maanden altijd nog misgaan. Het is denk ik niet speciaal dat het in de dagen voor je NOD nog extra vaak misgaat denk ik.

Wat is eigen 'normaal' om het te gaan vertellen. Ouders zo snel je zeker bent en je zelf een beetje over de schrik heen bent denk ik. En op je werk (ik bedoel je leidinggevende)? Met het oog op dat het nog mis kan gaan bedoel ik of straks met de vk. Ik heb geen zin om te liegen en griepjes of tandartsafspraken te moeten vijnzen...

Wat denken jullie?
Echt gaaf he, we zitten al aan de 7 Al bijna 50%!
liedjepiedje wijzigde dit bericht op 28-04-2009 22:19
Reden: nog een aanvulling
% gewijzigd
@ tatli, ja lastig he! Ik wil het iedereen wel vertellen maar vriend wil het heel graag nog even als ons geheimpje houden tot we de 1e echo hebben gehad. Een paar vriendinnen weten dat we bezig zijn en/of zijn zelf ook bezig dus we hebben het er veel over. Lijkt me zo moeilijk om dan niets te zeggen! Misschien dat mijn vriend nog van gedachten veranderd, ik hoop het eerlijk gezegd wel!!!

Op mijn werk vertel ik het in principe na een week of 11/12. Moet wel even bekijken hoe ik het ga doen met de huisbezoeken, veel clienten roken namelijk ( en veel ook!!) Daar wil ik nu echt niet de hele tijd tussen zitten!

Hebben jij en je man het er al over gehad wanneer je het wie vertelt?
Wahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh ik voel me zo raar nu. Blij, gespannen, raar, zit de hele tijd op m'n buik te letten nu Ik ga maar eens onder de douche staan, misschien word ik daar rustig van.
@ liedje: goed je best doen deze week!!!
by the way: ik ben dus de hele week al onwijs moe maar vanavond heb ik nergens last van, hahaha Ik ben veel te hyper!!
Pffff man zegt dat hij het niet weet. Ouders: snel, waarschijnlijk op mijn verjaardagsfeest volgend weekend (dus over anderhalve week). De rest: ja dat is lastig voor hem natuurlijk, als buitenlander. Hij weet ook niet zo goed wat hier gebruikelijk is...Ik dus eigenlijk ook niet. Iemand?
Ik zou het gewoon vertellen wanneer je dat graag wilt doen.

Volgens mij zijn we het enigste land wat zo geheimzinnig doet de 1e 3 maanden!

Eigenlijk erg raar, of iemand nou een gebroken been heeft, of misschien wel een erge ziekte, dat wordt allemaal gewoon verteld.

Maar een zwangerschap niet! Alsof je een miskraam maar moet verbergen mocht je dat krijgen de 1e 3 maanden. Onzin toch? Dat bedacht ik me vandaag na me collega die zo n rare reactie gaf!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven