Wat te doen

20-06-2020 17:13 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik hebben een relatie. Wij willen samenwonen. Hij woont nog bij zijn ouders. Nu wilt hij dat ik verhuis naar zijn stad.
En hij wilt dat wij samen daar een appartement huren. In de stad waar hij woont zijn de huurprijzen particulier heel hoog
Ik wil niet verhuizen naar zijn stad. Omdat ik hier een goedkope huurhuis heb. Ik huur de huis goedkoop via een goede vriend.
Hij wilt niet verhuizen en ik ook niet.
Latten
Dan kan je niet samenwonen.
In een andere stad huren waar jullie allebei nu niet wonen?
Dan kun je niet samenwonen, of je moet elkaar tegemoet komen en ergens in het midden iets zoeken.
Vraag: wat te doen?

Wij willen samenwonen.

Hij wilt niet verhuizen en ik ook niet.

Wat denk je zelf dat het antwoord hierop is?
Wanneer je beiden niet wil verhuizen is samenwonen onmogelijk.
Kunnen jullie hier samen over praten?
Latten.

Of uitmaken.

Ik zou zeker voor iemand nooit zo maar mijn omgeving/leven maar vooral niet zomaar mijn huis opgeven/ huur opzeggen.

Zeker in deze tijd niet.
Hij wilt niet latten. Hij wilt de volgende serieuse stap nemen en dat is samenwonen in zijn stad. Hij heeft daar vaste job en die wilt hij niet kwijt
In het midden wonen gaat niet want hij woont 4 uren met auto van mijn stad. Dan moet hij 2 uren reizen naar zijn werk en dat is ver
Marlijn schreef:
20-06-2020 17:13
Mijn vriend en ik hebben een relatie.
Ga weg
drominique schreef:
21-06-2020 09:02
Wanneer je beiden niet wil verhuizen is samenwonen onmogelijk.
Kunnen jullie hier samen over praten?

We praten er al 3 maanden over. We komen er maar niet overeen. Ieder blijft bij zijn standpunt
Nu pas de hele OP gelezen. Klinkt alsof je moet gaan kiezen tussen de huis of het vriend.
Ik lees een hoop hij wilt niet, maar wat wilt jij
Ik ben voor huis.
Team de huis :cheer2:
Marlijn schreef:
21-06-2020 10:07
Hij wilt niet latten. Hij wilt de volgende serieuse stap nemen en dat is samenwonen in zijn stad. Hij heeft daar vaste job en die wilt hij niet kwijt
In het midden wonen gaat niet want hij woont 4 uren met auto van mijn stad. Dan moet hij 2 uren reizen naar zijn werk en dat is ver
Daar heeft hij wel gelijk in. Hij kan bij jou komen wonen vanwege werk.

Draai de vraag eens om, waarom wil Jij gaan samenwonen? Daarbij rekening houden dat het in jouw huis niet kan. Wat zou voor jou een oplossing zijn als het niet in jouw huis is?
Marlijn schreef:
21-06-2020 10:07
En jij werkt niet? En jij hebt geen 4 uur reistijd naar zijn stad.

En de volgende stap in relatie? Vind altijd zo vaag geleuter.
vanlippebiesterveld schreef:
21-06-2020 10:12
Daar heeft hij wel gelijk in. Hij kan bij jou komen wonen vanwege werk.

Draai de vraag eens om, waarom wil Jij gaan samenwonen? Daarbij rekening houden dat het in jouw huis niet kan. Wat zou voor jou een oplossing zijn als het niet in jouw huis is?
Als je de vraag omdraait dan is de vraag, hoeveel reistijd heb jij, waar is jouw werk/studie ect.
Hoe zeker ben je van die relatie? Het komt op grond van je OP op mij over dat jullie vooral doen wat hij wil.
Wanneer je besluit om hem zijn zin te geven, dan zou ik als het mogelijk je eigen huurhuis ook nog een jaartje aanhouden. Mocht het toch mislopen of je kan daar niet wennen, dan kan je in ieder geval terug naar je lage huur in je eigen stad.
Murrmurr schreef:
21-06-2020 10:10
Nu pas de hele OP gelezen. Klinkt alsof je moet gaan kiezen tussen de huis of het vriend.

Ja klopt ik moet kiezen tussen huis en vriend en dan denk ik financieël gaan we wel alle vaste kosten kunnen betalen
*Pauze* schreef:
21-06-2020 10:19
Hoe zeker ben je van die relatie? Het komt op grond van je OP op mij over dat jullie vooral doen wat hij wil.
Wanneer je besluit om hem zijn zin te geven, dan zou ik als het mogelijk je eigen huurhuis ook nog een jaartje aanhouden. Mocht het toch mislopen of je kan daar niet wennen, dan kan je in ieder geval terug naar je lage huur in je eigen stad.

Hij wilt samenwonen en Hij wilt niet alleen wonen
Marlijn schreef:
21-06-2020 11:13
Ja klopt ik moet kiezen tussen huis en vriend en dan denk ik financieël gaan we wel alle vaste kosten kunnen betalen
Maar waar is jouw werk? En dit toch niet alleen een financiele beslissing?
Marlijn schreef:
21-06-2020 11:17
Hij wilt samenwonen en Hij wilt niet alleen wonen
Tja.

En wil.
Dan maar niet samenwonen.
Murrmurr schreef:
21-06-2020 10:09
Ga weg
:rofl:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven