Zaanse Schans
maandag 15 juni 2020 om 15:11
Wij willen aankomende zaterdag een dagje naar de Zaanse Schans. Nooit geweest, lijkt ons erg leuk. Onze kinderen houden wel van oude ambachten bekijken en museumwinkeltjes etc.
Nu las ik over een Zaanse Schans Card: 15 euro voor volwassenen, 10 euro voor kinderen. Is dit een toegevoegde waarde? Voor bepaalde huisjes moet je entree betalen, iets van 2 euro. We hebben een museumkaart, dus voor het Zaans Museum hoef ik niet te betalen, maar betaal ik natuurlijk wel voor als ik die kaart koop. Verder krijg je 40% korting op een boottochtje van Windmill.
Ik vind de site verder vrij onduidelijk; Zaanse Schans is verder gratis? Maar dus bij een paar huisjes entree?
En hoeveel tijd zijn we daar zoet? We moeten 1,5 uur rijden; zijn we er een paar uur (3 a 4) zoet, of kan ik beter nog een 2e activiteit in de buurt zoeken?
Ik hoor het graag
Nu las ik over een Zaanse Schans Card: 15 euro voor volwassenen, 10 euro voor kinderen. Is dit een toegevoegde waarde? Voor bepaalde huisjes moet je entree betalen, iets van 2 euro. We hebben een museumkaart, dus voor het Zaans Museum hoef ik niet te betalen, maar betaal ik natuurlijk wel voor als ik die kaart koop. Verder krijg je 40% korting op een boottochtje van Windmill.
Ik vind de site verder vrij onduidelijk; Zaanse Schans is verder gratis? Maar dus bij een paar huisjes entree?
En hoeveel tijd zijn we daar zoet? We moeten 1,5 uur rijden; zijn we er een paar uur (3 a 4) zoet, of kan ik beter nog een 2e activiteit in de buurt zoeken?
Ik hoor het graag
zaterdag 20 juni 2020 om 22:01
We hebben een hele leuke dag gehad! Waren om 10 uur al bij de Zaanse Schans. Super rustig! Kinderen wilden in 2 molens, (een verfmolen en een zaagmolen) en verder hebben we gekeken in de klompenmakerij, de kaasmakerij , het bakkersmuseum en de cacaofabriek. Hebben er geluncht en zijn toen rond half 2 naar zee gereden waar het heerlijk rustig was op het hondenstrand (Velsen-Noord)
Daar de hond lekker moe gemaakt en man, hond en kinderen hebben nog gezwommen. Nog een frietje gegeten en rond 19 uur weer thuis. Heerlijke dag gehad!
Gaan nog wel een keer terug want hebben nu het Zaans Museum niet gedaan (was zo'n mooi weer en we hadden de hond mee) en ook konden we niet in het wevershuis en de tingieterij en de kuiperij , deze kon je alleen met Zaanse Card bezoeken en dus niet los een kaartje voor kopen. Dus we gaan nog eens terug
Daar de hond lekker moe gemaakt en man, hond en kinderen hebben nog gezwommen. Nog een frietje gegeten en rond 19 uur weer thuis. Heerlijke dag gehad!
Gaan nog wel een keer terug want hebben nu het Zaans Museum niet gedaan (was zo'n mooi weer en we hadden de hond mee) en ook konden we niet in het wevershuis en de tingieterij en de kuiperij , deze kon je alleen met Zaanse Card bezoeken en dus niet los een kaartje voor kopen. Dus we gaan nog eens terug
zondag 21 juni 2020 om 08:27
Ik zou trouwens niet nog van die kaarten gaan kopen voor die 3 dingen die jullie niet hebben gezien, zou het dat niet waard vinden. Die tingieterij is piepklein (in dat ronde gebouwtje bij de brug, toch?), de kuiperij is leuk om wat oude meuk binnen te zien. En de weverij ben ik nog nooit geweest, maar dat zal ook niet zo spectaculair zijn.
Maar dat is mijn mening
Maar dat is mijn mening
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
zondag 21 juni 2020 om 09:13
himalaya schreef: ↑21-06-2020 08:27Ik zou trouwens niet nog van die kaarten gaan kopen voor die 3 dingen die jullie niet hebben gezien, zou het dat niet waard vinden. Die tingieterij is piepklein (in dat ronde gebouwtje bij de brug, toch?), de kuiperij is leuk om wat oude meuk binnen te zien. En de weverij ben ik nog nooit geweest, maar dat zal ook niet zo spectaculair zijn.
Maar dat is mijn mening![]()
klopt. En die museum is ook niks aan.
zondag 21 juni 2020 om 09:24
Daar ben ik het niet mee eens. Dat museum vind ik wel leuk en interessant en grappig (<- het Verkade deel).
Bovendien hebben ze een museumkaart, dus kunnen ze er gratis naar binnen.
zondag 21 juni 2020 om 10:00
Ja, daar twijfelen we ook overhimalaya schreef: ↑21-06-2020 08:27Ik zou trouwens niet nog van die kaarten gaan kopen voor die 3 dingen die jullie niet hebben gezien, zou het dat niet waard vinden. Die tingieterij is piepklein (in dat ronde gebouwtje bij de brug, toch?), de kuiperij is leuk om wat oude meuk binnen te zien. En de weverij ben ik nog nooit geweest, maar dat zal ook niet zo spectaculair zijn.
Maar dat is mijn mening![]()
zondag 21 juni 2020 om 12:34
Eva1977 schreef: ↑21-06-2020 10:00Ja, daar twijfelen we ook overMaar we hebben museumjaarkaart, dus Zaans Museum willen we nog wel voor terug; de kinderen willen de Verkade Experience doen. Maar dat combineren we dan weer met wat anders; willen in oktober misschien een weekje naar een vakantiepark in Noord Holland om dan ook Zuiderzee Museum en Broeker Veiling te doen (en nog zoveel meer moois daar!)
En als je er dan toch bent kun je ook de stoomtrein Hoorn-Medemblik doen (ook met je kaart) en het Museum van de 20e eeuw in Hoorn. En volgens mij zit daar ook het Bakkersmuseum/Bakkerijmuseum. Ook leuk voor kinderen.
En het klimduin in Schoorl, de duinen en het bezoekerscentrum daar. Met mazzel kun je dan ook een vollemaanswandeling door de duinen doen (zie voor info het bezoekerscentrum).