Ik ben zwanger!
maandag 22 juni 2020 om 04:19
Grote blijdschap hier en ook voelt het nog wat onwerkelijk. Gisteren heb ik ‘s middags een test gedaan en bijna meteen verscheen er een plusje. Ik ben dus echt zwanger. Voor de allereerste keer! Heel spannend, maar zeker zeer gewenst.
In januari ben ik gestopt met de pil, maar pas sinds mijn laatste menstruatie zijn we serieus aan het proberen geweest. Het is dus best snel gegaan, dat had ik niet verwacht. Ook geen ovulatietesten gebruikt, dus echt op goed geluk. Volgens de telling, zou ik nu 4 weken en 2 dagen zwanger zijn. Heel pril nog. Ik kan het wel van de daken schreeuwen, maar toch moeten we het nog even stil houden. Er kan nog zoveel mis gaan..
Het wordt een heel spannende tijd! Zijn er hier nog meer dames die het nog niet kunnen vertellen? Dan kunnen we het elkaar hier alvast vertellen!
In januari ben ik gestopt met de pil, maar pas sinds mijn laatste menstruatie zijn we serieus aan het proberen geweest. Het is dus best snel gegaan, dat had ik niet verwacht. Ook geen ovulatietesten gebruikt, dus echt op goed geluk. Volgens de telling, zou ik nu 4 weken en 2 dagen zwanger zijn. Heel pril nog. Ik kan het wel van de daken schreeuwen, maar toch moeten we het nog even stil houden. Er kan nog zoveel mis gaan..
Het wordt een heel spannende tijd! Zijn er hier nog meer dames die het nog niet kunnen vertellen? Dan kunnen we het elkaar hier alvast vertellen!
maandag 22 juni 2020 om 04:50
Gefeliciteerd! Ik ook, donderdag een test gedaan omdat ik vage klachten bleef houden. En idd na 3 tests geloofde ik het ook. Al 10 jaar slik ik geen pil meer maar er gebeurde nooit wat, dus eigenlijk had ik het al opgegegeven. Maar nu dus toch zwanger. Nu krijg ik vandaag om 12.00 een echo en ik vind het doodeng
omdat ik al jaren een onregelmatige cyclus heb weet ik echt niet hoe lang. Ergens tussen de 6 weken en 3 maanden, lekker handig weer dus. Ik heb het wel tegen een aantal vriendinnen verteld omdat ik het fijn vind dat ze ervan af weten en me ook kunnen steunen mocht het vandaag foute boel zijn.
maandag 22 juni 2020 om 07:26
Wat fijn zeg dat het gelukt is! Dat is vast een hele geruststelling. Spannend dat je een echo krijgt, dan ga je je kleintje echt zien.caran schreef: ↑22-06-2020 04:50Gefeliciteerd! Ik ook, donderdag een test gedaan omdat ik vage klachten bleef houden. En idd na 3 tests geloofde ik het ook. Al 10 jaar slik ik geen pil meer maar er gebeurde nooit wat, dus eigenlijk had ik het al opgegegeven. Maar nu dus toch zwanger. Nu krijg ik vandaag om 12.00 een echo en ik vind het doodengomdat ik al jaren een onregelmatige cyclus heb weet ik echt niet hoe lang. Ergens tussen de 6 weken en 3 maanden, lekker handig weer dus. Ik heb het wel tegen een aantal vriendinnen verteld omdat ik het fijn vind dat ze ervan af weten en me ook kunnen steunen mocht het vandaag foute boel zijn.
Ik merk dat ik nog een beetje overweldigt ben. Weet nog niet goed waar te beginnen. Ik denk eerst maar de huisarts bellen en een verloskundige zoeken.
maandag 22 juni 2020 om 08:17
Je kunt gewoon rechtstreeks een verloskundige bellen, zo heb ik het ook gedaan. Zij gaan je door alles heen pratenTarabella schreef: ↑22-06-2020 07:26Wat fijn zeg dat het gelukt is! Dat is vast een hele geruststelling. Spannend dat je een echo krijgt, dan ga je je kleintje echt zien.
Ik merk dat ik nog een beetje overweldigt ben. Weet nog niet goed waar te beginnen. Ik denk eerst maar de huisarts bellen en een verloskundige zoeken.
maandag 22 juni 2020 om 09:03
maandag 22 juni 2020 om 09:23
Ik heb astma waar ik medicatie voor gebruik. Die is in principe veilig en kan ik blijven gebruiken. Maar ik heb toch nog wat vragen. Liever het zekere voor het onzekere.Wintertime16 schreef: ↑22-06-2020 08:58Gefeliciteerd! Je hoeft je huisarts niet te bellen hoor (mag wel natuurlijk maar die doet verder niks met een zwangerschap). Je kunt een verloskundige in de buurt bellen.
maandag 22 juni 2020 om 09:26
Aah leuk, gefeliciteerd! Ja spannend is dat. Hopelijk blijft het lekker zitten.Cakejes schreef: ↑22-06-2020 09:03Gefeliciteerd!
Ook hier een positieve test. Of eigenlijk al drie dagen een positieve test. Mijn cyclus is altijd tussen de 28 en 31 dagen. Dit is mijn derde zwangerschap en zou ons tweede kindje worden. Ik vind het zoooo onwijs spannend weer. Hadden niet gedacht dat het opnieuw zou lukken.
Ik maak alles nu voor het eerst mee. In mijn omgeving ook nog geen babies, dus ik kan mijn vragen niet echt kwijt. Ja, bij mijn eigen moeder natuurlijk wel, maar ik vind het nog iets te vroeg om het al te vertellen.
maandag 22 juni 2020 om 11:56
Het blijft heel bijzonder. Of het nou zwangerschap 1 of 5 is. Maar snap wel dwt je vragen hebt hoor. Die had ik ook en komen nu vast ook weerTarabella schreef: ↑22-06-2020 09:26Aah leuk, gefeliciteerd! Ja spannend is dat. Hopelijk blijft het lekker zitten.
Ik maak alles nu voor het eerst mee. In mijn omgeving ook nog geen babies, dus ik kan mijn vragen niet echt kwijt. Ja, bij mijn eigen moeder natuurlijk wel, maar ik vind het nog iets te vroeg om het al te vertellen.
Mijn ouders zijn nu ook niet op de hoogte. Vorige keer met ivf Zwanger geworden en toen wist iedereen het vanaf dag 1. Nu willen we het pas vertellen na een goede echo