Erg vervelend gedrag stiefzoon

22-06-2020 23:53 391 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goed, het is al een tijd geleden sinds ik voor het laatst actief was hier. Toen was ik nog samen met ex, geloof ik.

Ik heb inmiddels een aantal jaar een fijne relatie met een leuke, lieve man. Mijn ex en ik hebben co- ouderschap over onze dochtertje, dat gaat prima.
Vriend heeft echter ook een zoon, die niks van mij wilde weten de eerste jaren. Waar ik eerst nog hoopte dat het na verloop van tijd zou bijtrekken, troostte ik mezelf later met de gedachte dat we in elk geval niet 24/7 op elkaars lip zaten. Hij kwam alleen in het weekend, waarvan ik ook nog 1 dag werkte, dus de ongemakkelijke momenten bleven beperkt.

Echter is de situatie nu veranderd door problemen van zijn moeder, waardoor hij niet thuis kon blijven wonen. Om die reden woont hij nu al sinds Maart bij ons. En het breekt me op.
Vriend gooit alles wat zoon doet op "ach hij is aan het puberen/ heeft het moeilijk met de situatie rondom zn moeder/ mist zn vrienden/ gaat door een moeilijke periode"
Maar het voelt voor mij alsof zoon me expres uitdaagt, en mij en zijn vader uit elkaar wil drijven.
Als vriend thuis is, doet zoon namelijk nooit rare dingen. Gedraagt zich zoals een gemiddelde puber dat doet, maar zoekt geen ruzie ofzo.

Zodra zijn vader het huis uit is, ben ik al op mn hoede, omdat ik niet weet wat er nu weer gaat komen. Een greep uit de dingen die hij de afgelopen maanden heeft gedaan:
Hij maakt bijvoorbeeld dingen stuk, en zegt vervolgens dat hij het niet gedaan heeft. Echt als in: pakt mok uit de kast, kijkt mij aan, laat hem vallen en loopt triomfantelijk weg.
Bestelt dingen online, op mijn naam, met achteraf betalen.
Maakt dingen kwijt, waarvan ik zeker weet dat het gewoon op een vaste plek lag. Doet vervolgens alsof ie geen idee heeft waar ik het over heb.

Dat zijn nog 'kleine' dingetjes.
De meest recente ontwikkelingen vind ik erger, maar daar ga ik later even verder op in.

Wat moet ik hier nou mee???
SweetFirefly schreef:
24-06-2020 08:27
Confronteren nog wel? Doet die man niet aan hoor en wederhoor? Want misschien zie en interpreteer jij wel alles verkeerd?

Ps. Iemand kiest een nick als 'lolita' niet zomaar. :facepalm:
mode-beauty/welke-geur-draag-jij-vandaa ... p=11692083#
19.46 u

Klopt. Die was niet zomaar gekozen...
SweetFirefly schreef:
24-06-2020 08:27

Ps. Iemand kiest een nick als 'lolita' niet zomaar. :facepalm:
Jemig, ik heb die Nickname jaren geleden gekozen, simpelweg omdat mijn favoriete geurtje toendertijd Lolita L'empica was. Mijn hemel zeg. Ga ergens anders trollen zoeken.

@de vraag over hoe onze relatie normaal gesproken is: ja, vriend is wel de dominante factor. Dat was juist wat me in hem zo aantrok in het begin. Overigens is het niet zo dat ik heel veel dingen voor hem verzwijg om hem tevreden te houden ofzo, ik loop niet op eieren (behalve rondom stiefzoon dan, omdat ik continu nieuw gedoe verwacht).
lolita666 schreef:
24-06-2020 08:34
Jemig, ik heb die Nickname jaren geleden gekozen, simpelweg omdat mijn favoriete geurtje toendertijd Lolita L'empica was. Mijn hemel zeg. Ga ergens anders trollen zoeken.
Ik beslis zelf wel wat ik doe.
En inderdaad als ik jou loep dan is je interesse.... bijzonder.
Die 666 was zeker ook zomaar gekozen?
Laat in de herfst blaadjes in de tuin gewoon liggen of veeg ze op een hoop: goed voor insecten, vogels, eekhoorns en egels.
Ik denk dat dit extreem aandacht zoekend gedrag is van zoon. En eerlijk is eerlijk, dit grensoverschrijdende gedrag lijkt wel nodig te zijn om de aandacht van zijn vader te trekken, want he, pa schrikt eindelijk. Ik moet zeggen dat ik het echt enorm vreemd vind dat jij dit niet eerder bij je vriend hebt aangekaart. En nu blijkt je vriend te schrikken en het serieus te nemen. ik kan mij zeer goed voorstellen dat zoon zich enorm in de steek gelaten voelt. Ik ben heel benieuwd of je vriend nog vroeg waarom je nu pas met deze info komt? Ik zou als ouder behoorlijk verbijsterd en kwaad zijn als mijn partner zo lang zou wachten met dergelijke heftige info.
Zo, dat zijn nogal acties van zoon zeg. Kan me voorstellen dat je hier flink mee zat. Fijn dat je vriend je nu eindelijk wel gelooft. Ik hoop dat jullie er met z'n allen uit gaan komen.
Murrmurr schreef:
24-06-2020 08:29
Waarom niet? Is een mooi boek. Maar voor dit supergevoelige topic had ik ook effe een andere aangemaakt
Mrs. Robinson was toepasselijker geweest.

Maar zonder flauwiteiten:
Goed dat je allen op tafel hebt gelegd. Snap niet waarom je dat niet eerder hebt gedaan . Hoop dat vader nu ook in iet dat t niet goed gaat met zoon.
TO maakte vroeger ook wel heel spannende dingen mee zoals anonieme dreigmails op het werk met het nummer Jolene van Dollie Parton eronder.
Gut wat triest zeg dat loepen. Nu snap ik waarom zoveel topics beginnen met 'ik heb even een andere nick aangemaakt voor dit verhaal maar ik schrijf al jaren mee'.
Want voor je het weet wordt je hele forumgeschiedenis woord voor woord uitgeplozen en o wee als je ergens 10 jaar terug ofzo een 'verdachte' post hebt gedaan. En wordt er niks gevonden, verzinnen we gewoon dat alleen de nicknaam al verdacht genoeg is.
Creativity is intelligence having fun
Ik zou niet weg gaan. Maar proberen als gezin dit samen op te lossen.
Ook minder leuk voor je dochter om ergens in een carvan of chaletje te moeten verblijven.

Die jongen heeft dringend hulp nodig...van de volwassenen om hem heen. Geef hem dat.
SweetFirefly schreef:
24-06-2020 08:38
Wat is dit nu weer voor bullshit. Al hangt TO dagelijks in de kettingen met drie verschillende mannen, haar eigen seksualiteit en interesses staan los van het verknipte gedrag van stiefzoon. Zijn gedrag is grensoverschrijdend namelijk.

Wat TO als volwassen vrouw doet mag ze zelf weten (zolang iedereen meerderjarig is en het naar z'n zin heeft, maar er is werkelijk niks wat erop wijst dat dit het geval is).
Whateffa schreef:
24-06-2020 08:42
Ik ben heel benieuwd of je vriend nog vroeg waarom je nu pas met deze info komt? Ik zou als ouder behoorlijk verbijsterd en kwaad zijn als mijn partner zo lang zou wachten met dergelijke heftige info.

Ja, zou je dat? Nadat je als ouder vrij normaal vervelend gedrag van je zoon niet geloofde, zou je het werkelijk alle grenzen overschrijdende gedrag van je zoon uiteraard wèl als signaal hebben opgepikt?
Ik zou overigens wel weggaan. Voor jezelf, voor je dochter, om uit de situatie met het verknipte gedrag van zoon te raken èn om bij zijn vader weg te gaan die jou niet gelooft als je zijn afwijkende gedrag ter sprake probeert te brengen. Deze hele situatie, met zoon èn vader, is heel erg verkeerd.
Pandax schreef:
24-06-2020 09:25
Ja, zou je dat? Nadat je als ouder vrij normaal vervelend gedrag van je zoon niet geloofde, zou je het werkelijk alle grenzen overschrijdende gedrag van je zoon uiteraard wèl als signaal hebben opgepikt?
Eens.

Het lijkt me wel aardig hypocriet en echt het toppunt van verantwoordelijkheid afschuiven als hij tot nu toe alles heeft weggewuifd of zelfs niet heeft geloofd en dat hij dan nu kwáád op TO zou worden dat ze hier niet eerder mee is gekomen. Dikke doei, had dan eerder ingegrepen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Pandax schreef:
24-06-2020 09:27
Ik zou overigens wel weggaan. Voor jezelf, voor je dochter, om uit de situatie met het verknipte gedrag van zoon te raken èn om bij zijn vader weg te gaan die jou niet gelooft als je zijn afwijkende gedrag ter sprake probeert te brengen. Deze hele situatie, met zoon èn vader, is heel erg verkeerd.
Hier ben ik het ook mee eens.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Goed dat je een sta caravan gaat zoeken.

Ben benieuwd waar man mee komt , vanavond
Jeetje, zoals ik het lees heeft TO jaren geleden een paar wilde episodes beleeft,, maar daarna schreef ze vooral over huisje, boompje, beestje en haar zwangerschap.
Best braaf eigenlijk.
Daarna jaren stilte, dus met die aandachtsdrang zal het wel meevallen.
Wat flauw om haar dingen uit 2011/2012 voor de voeten te gooien en in dit topic te betrekken.
Heel goedkoop en kinderachtig ook.
Kirby schreef:
24-06-2020 08:57
Gut wat triest zeg dat loepen. Nu snap ik waarom zoveel topics beginnen met 'ik heb even een andere nick aangemaakt voor dit verhaal maar ik schrijf al jaren mee'.
Want voor je het weet wordt je hele forumgeschiedenis woord voor woord uitgeplozen en o wee als je ergens 10 jaar terug ofzo een 'verdachte' post hebt gedaan. En wordt er niks gevonden, verzinnen we gewoon dat alleen de nicknaam al verdacht genoeg is.
Nou echt, wat een infantiel gezeur.
Lachattenoir schreef:
24-06-2020 14:35
Nou echt, wat een infantiel gezeur.
+2 (+1 staat in het dooddoener topic)
lolita666 schreef:
24-06-2020 08:10
Huh?

Ik heb met mijn ex een open relatie gehad, een poosje, totdat we voor een kindje gingen... Heb mezelf even geloept, want ik weet echt niet meer wat ik zoveel jaren geleden allemaal heb geschreven. Maar behalve een scharrel van 19 toen ik die die open relatie had, vind ik geen overdreven fascinatie voor seks of jonge jongens. Mensen, mn ex is 10 jaar ouder en huidige vriend zelfs 12. Dus als ik al een voorkeur heb, dan eerder voor ouder, lijkt me.

Dat even terzijde, want er is gepraat. Goed gepraat, denk ik ook.

Ik heb mezelf wat moed ingedronken en alles, maar dan ook echt alles op tafel gegooid. Het werd een behoorlijk emotioneel gesprek...
Vriend geloofde me nu uiteindelijk wel, mede doordat ik gezegd heb dat ik voorlopig ergens anders ga verblijven, omdat ik dit zo niet meer wil. Voor niemand.
Hij wilde graag lezen wat ik allemaal had geschreven, dus hij heeft mijn spiekbriefje nu. Hij wilde het even laten bezinken en dan vandaag zijn zoon ermee confronteren.

Ik ben benieuwd. Ik ben inmiddels goedkope vakantiehuisjes (evt stacaravan) in de omgeving aan het zoeken, zodat ik in elk geval tijdelijk iets heb om afstand te kunnen nemen.
Wat fijn dat het gesprek goed is verlopen. Dat lucht wel op, denk ik?
Hopelijk pakt je vriend nu door en zullen er dingen veranderen. Sterkte ermee!
Goed zeg TO, dat je alles hebt gezegd. Hopelijk is zoon een btje open naar je vriend straks ook en lost het wat op
SweetFirefly schreef:
24-06-2020 08:38

Ga toch fietsen
Ik hoop dat het gesprek wat oplevert, ik heb niet alles gelezen maar ben het met enkele anderen eens dat het heel sneu is dat je vriend je niet gelooft/serieus neemt. En de puber in kwestie zal geheid allerlei gevoelens en ideeën hebben over jouw aanwezigheid in zijn leven en dat van zijn vader, maar het gedrag is heel manipulatief te noemen vind ik zelf. Mooi weer spelen bij pa, en jou het leven op random momenten zuur maken.

Laat ik het zo zeggen: je kunt je beter onttrekken uit deze situatie. De puber is te oud zelf nog bij te sturen, en ik vraag me ook af of pa daarin zoden aan de dijk gaat zetten. Bovendien vind ik dit heel sneu voor je dochter en voor jou. Een beetje onveilig zelfs. Misschien is het ook goed als je vriend en zijn zoon weer even een 2 unit vormen. Eerlijkheidshalve zou ik wel de relatie heroverwegen als vriend je niet serieus blijft nemen of niet ingrijpt. Deze jongen moet ook leren dat je niet op deze wijze te werk gaat, hoe goed of slecht je redenen ook zijn iemand niet aardig te vinden.
Kirby schreef:
24-06-2020 08:57

Volledig mee eens. Sneu gedrag.
Violet-Nebula schreef:
25-06-2020 10:13
Bovendien vind ik dit heel sneu voor je dochter en voor jou. Een beetje onveilig zelfs.
Ik krijg echt de rillingen van dit topic. Als ik TO was, had ik mijn koffer al gepakt na het eerste incident van mok kapot smijten en erover liegen. Zo manipulatief. Klinkt als een psychopaat in de dop, deze puberzoon. Laat staan na meerdere incidenten als masturberen met haar ondergoed.

En dan is er ook nog een klein meisje in het spel.

Nou, voordat de bom losbarst na het gesprek tussen vader en zoon - asap wegwezen. Vrienden, familie, een hotel voor een paar nachten.

Straks flipt zo'n jongen nog en pakt-ie een mes ofzo. Ik zou mijn dochter en mijzelf echt in veiligheid brengen.
Hoe is het nu ?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven