Erg vervelend gedrag stiefzoon
maandag 22 juni 2020 om 23:53
Goed, het is al een tijd geleden sinds ik voor het laatst actief was hier. Toen was ik nog samen met ex, geloof ik.
Ik heb inmiddels een aantal jaar een fijne relatie met een leuke, lieve man. Mijn ex en ik hebben co- ouderschap over onze dochtertje, dat gaat prima.
Vriend heeft echter ook een zoon, die niks van mij wilde weten de eerste jaren. Waar ik eerst nog hoopte dat het na verloop van tijd zou bijtrekken, troostte ik mezelf later met de gedachte dat we in elk geval niet 24/7 op elkaars lip zaten. Hij kwam alleen in het weekend, waarvan ik ook nog 1 dag werkte, dus de ongemakkelijke momenten bleven beperkt.
Echter is de situatie nu veranderd door problemen van zijn moeder, waardoor hij niet thuis kon blijven wonen. Om die reden woont hij nu al sinds Maart bij ons. En het breekt me op.
Vriend gooit alles wat zoon doet op "ach hij is aan het puberen/ heeft het moeilijk met de situatie rondom zn moeder/ mist zn vrienden/ gaat door een moeilijke periode"
Maar het voelt voor mij alsof zoon me expres uitdaagt, en mij en zijn vader uit elkaar wil drijven.
Als vriend thuis is, doet zoon namelijk nooit rare dingen. Gedraagt zich zoals een gemiddelde puber dat doet, maar zoekt geen ruzie ofzo.
Zodra zijn vader het huis uit is, ben ik al op mn hoede, omdat ik niet weet wat er nu weer gaat komen. Een greep uit de dingen die hij de afgelopen maanden heeft gedaan:
Hij maakt bijvoorbeeld dingen stuk, en zegt vervolgens dat hij het niet gedaan heeft. Echt als in: pakt mok uit de kast, kijkt mij aan, laat hem vallen en loopt triomfantelijk weg.
Bestelt dingen online, op mijn naam, met achteraf betalen.
Maakt dingen kwijt, waarvan ik zeker weet dat het gewoon op een vaste plek lag. Doet vervolgens alsof ie geen idee heeft waar ik het over heb.
Dat zijn nog 'kleine' dingetjes.
De meest recente ontwikkelingen vind ik erger, maar daar ga ik later even verder op in.
Wat moet ik hier nou mee???
Ik heb inmiddels een aantal jaar een fijne relatie met een leuke, lieve man. Mijn ex en ik hebben co- ouderschap over onze dochtertje, dat gaat prima.
Vriend heeft echter ook een zoon, die niks van mij wilde weten de eerste jaren. Waar ik eerst nog hoopte dat het na verloop van tijd zou bijtrekken, troostte ik mezelf later met de gedachte dat we in elk geval niet 24/7 op elkaars lip zaten. Hij kwam alleen in het weekend, waarvan ik ook nog 1 dag werkte, dus de ongemakkelijke momenten bleven beperkt.
Echter is de situatie nu veranderd door problemen van zijn moeder, waardoor hij niet thuis kon blijven wonen. Om die reden woont hij nu al sinds Maart bij ons. En het breekt me op.
Vriend gooit alles wat zoon doet op "ach hij is aan het puberen/ heeft het moeilijk met de situatie rondom zn moeder/ mist zn vrienden/ gaat door een moeilijke periode"
Maar het voelt voor mij alsof zoon me expres uitdaagt, en mij en zijn vader uit elkaar wil drijven.
Als vriend thuis is, doet zoon namelijk nooit rare dingen. Gedraagt zich zoals een gemiddelde puber dat doet, maar zoekt geen ruzie ofzo.
Zodra zijn vader het huis uit is, ben ik al op mn hoede, omdat ik niet weet wat er nu weer gaat komen. Een greep uit de dingen die hij de afgelopen maanden heeft gedaan:
Hij maakt bijvoorbeeld dingen stuk, en zegt vervolgens dat hij het niet gedaan heeft. Echt als in: pakt mok uit de kast, kijkt mij aan, laat hem vallen en loopt triomfantelijk weg.
Bestelt dingen online, op mijn naam, met achteraf betalen.
Maakt dingen kwijt, waarvan ik zeker weet dat het gewoon op een vaste plek lag. Doet vervolgens alsof ie geen idee heeft waar ik het over heb.
Dat zijn nog 'kleine' dingetjes.
De meest recente ontwikkelingen vind ik erger, maar daar ga ik later even verder op in.
Wat moet ik hier nou mee???

woensdag 24 juni 2020 om 01:18
Misschien is het victim blaming of asociaal van mij maar ik heb je geloept en je hebt wel een erg grote fascinatie voor seks, meerdere sekspartners en jonge jongens.
Is dit topic een manier van aandacht vragen met een verzonnen verhaal? Of heb je een behoorlijke seksuele uitstraling waar puberzoon helemaal van op hol slaat.
Of is dit het verhaal zoals het is. Heel vreemd. Je bent bekend met open relaties en dergelijke, waarom durf je de seksuele incidenten dan niet te bespreken met je partner? Ik begrijp er werkelijk heel erg weinig van. Maar jij moet dit stoppen. Jezelf begrenzen/ Grenzen aangeven bij zoon en open zijn naar partner.
Is dit topic een manier van aandacht vragen met een verzonnen verhaal? Of heb je een behoorlijke seksuele uitstraling waar puberzoon helemaal van op hol slaat.
Of is dit het verhaal zoals het is. Heel vreemd. Je bent bekend met open relaties en dergelijke, waarom durf je de seksuele incidenten dan niet te bespreken met je partner? Ik begrijp er werkelijk heel erg weinig van. Maar jij moet dit stoppen. Jezelf begrenzen/ Grenzen aangeven bij zoon en open zijn naar partner.

woensdag 24 juni 2020 om 07:32
Nou, ik ook maar eens loepen. Moet ik me wel door een berg zwangerschapskwaaltjes, tv-series en een conflict op het werk worstelen voor ik eindelijk eens iets over seks tegenkom. Hoe veel verder moet ik nog lezen voor ik bij die ‘ongezonde fascinatie’ kom? Want ik vind het een beetje saai.

woensdag 24 juni 2020 om 07:43
De plottwist is inderdaad bijzonder te noemenBellatrixVanDetta schreef: ↑23-06-2020 16:39Die laatste post is wel heel dubieus ja. Tot dan toe zag ik het nog wel gebeuren allemaal.

woensdag 24 juni 2020 om 08:01
Ja, dat zo'n knul zich aftrekt terwijl hij strak naar de vriendin van zijn pa kijkt en dan met een babystemmetje 'dank je mammie' zegt, dat hebben we allemaal wel eens meegemaakt lijkt me
woensdag 24 juni 2020 om 08:10
Huh?SanneH01 schreef: ↑24-06-2020 01:18Misschien is het victim blaming of asociaal van mij maar ik heb je geloept en je hebt wel een erg grote fascinatie voor seks, meerdere sekspartners en jonge jongens.
Ik heb met mijn ex een open relatie gehad, een poosje, totdat we voor een kindje gingen... Heb mezelf even geloept, want ik weet echt niet meer wat ik zoveel jaren geleden allemaal heb geschreven. Maar behalve een scharrel van 19 toen ik die die open relatie had, vind ik geen overdreven fascinatie voor seks of jonge jongens. Mensen, mn ex is 10 jaar ouder en huidige vriend zelfs 12. Dus als ik al een voorkeur heb, dan eerder voor ouder, lijkt me.
Dat even terzijde, want er is gepraat. Goed gepraat, denk ik ook.
Ik heb mezelf wat moed ingedronken en alles, maar dan ook echt alles op tafel gegooid. Het werd een behoorlijk emotioneel gesprek...
Vriend geloofde me nu uiteindelijk wel, mede doordat ik gezegd heb dat ik voorlopig ergens anders ga verblijven, omdat ik dit zo niet meer wil. Voor niemand.
Hij wilde graag lezen wat ik allemaal had geschreven, dus hij heeft mijn spiekbriefje nu. Hij wilde het even laten bezinken en dan vandaag zijn zoon ermee confronteren.
Ik ben benieuwd. Ik ben inmiddels goedkope vakantiehuisjes (evt stacaravan) in de omgeving aan het zoeken, zodat ik in elk geval tijdelijk iets heb om afstand te kunnen nemen.
anoniem_123874 wijzigde dit bericht op 24-06-2020 08:12
1.40% gewijzigd

woensdag 24 juni 2020 om 08:11
Want een open relatie betekent dat het doodnormaal is dat je stiefzoon zich aftrekt in je slipjes?SanneH01 schreef: ↑24-06-2020 01:18Misschien is het victim blaming of asociaal van mij maar ik heb je geloept en je hebt wel een erg grote fascinatie voor seks, meerdere sekspartners en jonge jongens.
Wat een gekke kronkel, van jou welteverstaan.

woensdag 24 juni 2020 om 08:11
SanneH01 schreef: ↑24-06-2020 01:18Misschien is het victim blaming of asociaal van mij maar ik heb je geloept en je hebt wel een erg grote fascinatie voor seks, meerdere sekspartners en jonge jongens.
Ik vind de link leggen naar “ bekend zijn met een open relatie“ echt heel erg gek.
TO, fijn dat je het hebt kunnen bespreken en je vriend gaat nadenken. Hoop echt dat er een goede oplossing komt.
woensdag 24 juni 2020 om 08:16
Trek het je niet aan TO. Genoeg mensen die ervan overtuigd zijn dat wat hun nooit overkomen is, een ander 'dus' ook niet kan overkomen. En gebeurt het toch, is het per definitie de schuld van de TO. We leven tenslotte in een maakbare wereld en nette vrouwen gebeuren dit soort dingen niet. En als het jou dan wel overkomt, zal je het er wel naar gemaakt hebben.
Creativity is intelligence having fun
woensdag 24 juni 2020 om 08:19
Lees even terug...
Oh, of bedoel je het gesprek tussen man en zoon? Dan heb ik niets gezegd.
woensdag 24 juni 2020 om 08:23
goed van je!lolita666 schreef: ↑24-06-2020 08:10Huh?
Ik heb met mijn ex een open relatie gehad, een poosje, totdat we voor een kindje gingen... Heb mezelf even geloept, want ik weet echt niet meer wat ik zoveel jaren geleden allemaal heb geschreven. Maar behalve een scharrel van 19 toen ik die die open relatie had, vind ik geen overdreven fascinatie voor seks of jonge jongens. Mensen, mn ex is 10 jaar ouder en huidige vriend zelfs 12. Dus als ik al een voorkeur heb, dan eerder voor ouder, lijkt me.
Ik heb mezelf wat moed ingedronken en alles, maar dan ook echt alles op tafel gegooid. Het werd een behoorlijk emotioneel gesprek...
Vriend geloofde me nu uiteindelijk wel, mede doordat ik gezegd heb dat ik voorlopig ergens anders ga verblijven, omdat ik dit zo niet meer wil. Voor niemand.
Hij wilde graag lezen wat ik allemaal had geschreven, dus hij heeft mijn spiekbriefje nu. Hij wilde het even laten bezinken en dan vandaag zijn zoon ermee confronteren.
Ik ben benieuwd. Ik ben inmiddels goedkope vakantiehuisjes (evt stacaravan) in de omgeving aan het zoeken, zodat ik in elk geval tijdelijk iets heb om afstand te kunnen nemen.
sterkte

woensdag 24 juni 2020 om 08:27
Wat goed van je! Fijn dat je vriend het nu wel serieus neemt, al is het jammer dat daarvoor nodig is dat je ergens anders gaat wonen.lolita666 schreef: ↑24-06-2020 08:10Huh?
Is hij vaker zo, dat hij niet naar je wil luisteren? Is het nog wel een goede relatie? Ik proef een beetje in je posts dat hij erg dominant en bepalend is? Hou je vaker je mond om hem maar niet boos te maken?
woensdag 24 juni 2020 om 08:27
Confronteren nog wel? Doet die man niet aan hoor en wederhoor? Want misschien zie en interpreteer jij wel alles verkeerd?
Ps. Iemand kiest een nick als 'lolita' niet zomaar.

sweetfirefly wijzigde dit bericht op 24-06-2020 08:27
0.00% gewijzigd
Laat in de herfst blaadjes in de tuin gewoon liggen of veeg ze op een hoop: goed voor insecten, vogels, eekhoorns en egels.

woensdag 24 juni 2020 om 08:29
Waarom niet? Is een mooi boek. Maar voor dit supergevoelige topic had ik ook effe een andere aangemaaktSweetFirefly schreef: ↑24-06-2020 08:27Confronteren nog wel? Doet die man niet aan hoor en wederhoor? Want misschien zie en interpreteer jij wel alles verkeerd?
Ps. Iemand kiest een nick als 'lolita' niet zomaar.![]()