Paar dagen weg

26-06-2020 13:06 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vriend en ik hebben beide vakantie in de bouwvak. Gelukkig hebben we geen vakantie geboekt naar het buitenland, toch willen we nog even een paar daagjes weg (2, 3 of als het kan 4 nachten) in Nederland. Prijs voor een hotel of stacaravan op een camping max €450 zonder ontbijt o.i.d.

Vorig jaar zijn we 2 nachten naar Den Haag geweest en hebben we veel genoten in Scheveningen, maar het heen en weer gereis met de tram vonden we vervelend, want we moesten voor 22:30 weg uit Scheveningen anders kwamen we niet meer terug bij ons hotel. Ik heb nu wel 2 hotels gevonden in Scheveningen namelijk easyhotel en badhuis, voor een redelijke prijs. Easyhotel heeft hele kleine kamers en lijkt me niet fijn voor meerdere nachten. Heeft iemand ervaring met 1 van deze hotels? We willen toch wel graag dichtbij het strand zitten. Maar of we hier weer heen gaan weet ik ook niet..

Ik heb ook nog gekeken naar zuiderduin in Egmond aan zee, maar dat zit helaas al vol. We zijn beide eind 20, houden niet meer van uitgaan maar vinden terrasjes en zee wel erg fijn, ook waar een beetje wat te doen is, leuke dorpjes, of entertainment, toch een beetje opzoek naar een een plekje waar je vakantiegevoel hebt.

We hebben al zoveel rondgekeken maar we komen er maar niet uit en willen toch dit weekend gaan boeken! Heeft iemand tips voor een leuke niet al te dure vakantie bestemming ? :-D
Booking.com en dan zoeken op de badplaatsen. Heeft Fletcher ook niet strandhotels? Als je niet heel kritisch bent is dat best OK.
Geen idee of dat haalbaar is qua budget, maar is een Waddeneiland een idee? Als ik op de boot stap, heb ik al direct een vakantiegevoel. Met de fiets genoeg te zien ook, strand altijd dichtbij.
KamilleT schreef:
26-06-2020 13:12
Booking.com en dan zoeken op de badplaatsen. Heeft Fletcher ook niet strandhotels? Als je niet heel kritisch bent is dat best OK.
Thnx voor de tip! Hotel vinden we niet heel erg belangrijk, als het maar schoon is en er goede bedden zijn, dus luxe hoeft echt niet. Het is bedoeld voor het slapen en de rest van de dag willen we toch lekker op pad gaan.
yogayup schreef:
26-06-2020 13:16
Geen idee of dat haalbaar is qua budget, maar is een Waddeneiland een idee? Als ik op de boot stap, heb ik al direct een vakantiegevoel. Met de fiets genoeg te zien ook, strand altijd dichtbij.
Zaten we ook aan te denken! Schiermonnikoog vind ik persoonlijk niet zo bijzonder, andere eilanden ben ik nog niet geweest. Had al even gekeken bij booming.com naar Ameland maar dat is prijzig en kon daar niet zoveel vinden.
Ik heb net even gegoogeld op Fletcher en strand. Dat zijn er wel een aantal en 4 nachten voor 450 euro ga je wel redden.
Wij vinden Noordwijk altijd wel gezellig. Leuke boulevard met terrassen, prachtige duinen en strand en een winkelstraat.
Ik weet niet of jullie perse een hotel willen of een vakantiehuisje ook goed is, maar je hebt op kijkduin hele leuke strandhuisjes van roompot! Weet niet zo goed de prijzen in het hoogseizoen, maar wij gaan altijd in mei en dan kost het slechts een paar honderd euro voor een midweek.
Waddeneilanden zijn natuurljik leuk, maar snel volgeboekt. Het lijkt me lastig om dan nog een budgetoptie te vinden, op Texel is dan nog de meeste kans (want groter en meer accomodaties). Scheveningen heeft wel heel veel terrasjes, strandtenten, en activiteiten. Wat dat betreft is het groter dan de meeste andere badplaatsen. Omdat er ook meer accomodaties zijn, is het minder snel volgeboekt.

Heb je al op airbnb gekeken? Een appartementje is waarschijnlijk comfortabeler dan een hotelkamer voor een paar dagen, en vaak goedkoper.

Voor hotels zou ik op trivago kijken ipv booking.com, want trivago kijkt naar meerdere sites incl. booking.
Zitten ook de B&Bs vol in Egmond aan Zee?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik zou voor een b&b gaan in bergen, Egmond of schoorl
Wij gaan in de zomer een paar dagen naar Den Helder!
Ben er nog niet geweest, maar leek mij ideaal. Stad, musea, strand dichtbij (hoeft voor ons geen loopafstand te zijn), tripje naar Texel is een optie.

Je kan ook eens kijken bij natuurhuisje, daar hebben ze vaak ook wel leuke huisjes aan het strand.
Je kan ook kijken op Heerlijke huisjes. Zelf nooit geboekt maar een vriendin van mij wel en ook in het hoogseizoen nog.
Ik vind Walcheren ook altijd gezellig en Texel inderdaad.
Zandvoort? Je hebt er winkeltjes en terrasjes en het strand natuurlijk ;-)
Wij hebben een aantal jaar terug verbleven in Noordwijk aan Zee bij fletcher hotel de Witte Raaf (?) geloof ik. Je kon zo het hotel uit de duinen in lopen en met 5 minuten was je op het strand, heerlijk uitwaaien toen! Je was ook zo in de grotere stad om even de shoppen/terrasje/uiteten. Ik vond het echt prima, niet heel luxe maar wat jij zegt het is toch alleen slapen.

Verder vonden wij Egmond aan Zee ook echt fantastisch! Heerlijk restaurant aan de zee waar je fijn kan borrelen en uiteten kan 's avonds. Ik hoorde dat je daar ook een fletcher hotel hebt. Wij zaten toen wel in Zuiderduin.
Welke bouwvak zitten jullie in?
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Probleem met vervoer is natuurlijk makkelijk te ondervangen door fietsen te huren.
Venusss schreef:
26-06-2020 15:03
Zandvoort? Je hebt er winkeltjes en terrasjes en het strand natuurlijk ;-)
Lijkt me ook leuk daar!! Zijn er wel veel terrasjes?
Dank voor alle tips! Ik zal eens op trivago kijken en de b&b is misschien ook nog wel leuk. Zijn jullie ergens geweest wat goed bevallen was?
Tickel schreef:
26-06-2020 16:41
Welke bouwvak zitten jullie in?
Noord, dus vroeg..
Huh? Waar in Den Haag zat je dan dat je met ov al om 22.30 weg moest uit Scheveningen??

Den Haag heeft een hoop mooie (en veeeel rustiger) stranden dan Scheveningen ;) Kijkduin is ook een "badplaats", maar de wijken Vogelwijk en Loosduinen liggen ook tegen het strand aan, en je zit binnen 20 minuten in het centrum. Regel twee fietsen en je kunt óveral heen in en rond Den Haag :)
Kijk ook eens naar Monster, Ter Heijde of Hoek van Holland (nee, niet Den Haag, maar net er onder)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven