zwanger worden 2009 deel 3!!!!!!!

17-02-2009 13:39 2058 berichten
Alle reacties Link kopieren
welkom meiden,

zoals jullie zien een nieuw topic, nieuwe

ronde nieuwe kansen !!!

meld je hier aan en ik zet je in de lijst...

WE GAAN ER VOOR, en hopen op een vruchtbaar topic

groetjes Anoniempje

nicknameleeftijdperkindjeNOD/VLKanoniempje2121juli 20081 vlk 13/05Miertje30oktober 2008125/04lily7929januari 20093 GN 20/05 schapekop30november 20081 Londen25april 20091 zon_2729juni/juli 20091???arucamba27september 2008110-04Renza29september 20081 vlk 06/06 stefanie24augustus 20091....barbientje27oktober 2008111/03Nero2616 februari 20091 jwvb32december 2008107/05katalinova28februari 2009124-05conscienza29februari 2009105-05soeze29januari 20091 27/05 vlknata19mei 2008106/04karan26mei 20091eva26april 20091 vlk 13/05 Lillith34december 20084 vlk 07/05 joy30februari 2009115/06gorgi34maart 2009 IVF1 vlk 14/05Ittje25december 20081 vlk 19-03natascha23????1 03/04
@anoniempje

Ben blij dat het herkenbaar is. Begon me echt al zorgen te maken.Heb ondertussen 4 kiwi's op en ik moet zeggen, 't heeft al een stuk geholpen.

@soeze

dat heb ik ook, vooral 's nachts word ik onpasselijk. eens ik in mijn bed lig. maar 'smorgen helemaal niet.

@lillith

dat van die gastouders bij je thuis heb ik nog nooit gehoord.

Bij ons heb je wel onthaalmoeders, ofwel grote creches. Waar we nu geweest zijn is echt super. Ze zijn constant met de baby's aan het spelen. Er is een apart slaapzaaltje. En per leeftijd is een groepje.

Mijn kleine zus is er ook nog geweest als kind, en vond het er altijd heel leuk.

@renza

ja zo voel ik het ook

een zeurend buikpijn ter hoogte van de liezen. Soms voel ik het tot in mijn bovenbenen zelfs tintelen.

Vandaag zei vriend "volgens mij zijn je borsten gegroeid" hehe, dat zien ze dan weer wel hé

dat laxo ding ken ik niet. voorlopig probeer ik het met mijn voeding te veranderen. ALs dat niet lukt wordt het laxeermiddel.

Heb nu kiwi's gegeten, bruine volkorenrijst, appelsiensap en activia met vezels :-)

@nero

JIPIE!!!!! proficiat!!!!

Ik ben 5 weken en 5 dagen. dan zijn we bijna gelijk. Ik had ook eerst niets van klachten. maar nu sinds een week wel.

En euh... je hebt het wel juist berekend hoor!

@jWvb

je moet wel degelijk al tellen vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie hoor!

Die twee weken krijg je cadeau

Van zodra je kan testen ben je dus eigenlijk al zeker 4 weken zwanger!
quote:Karan schreef op 28 april 2009 @ 19:01:

En ik verlang met stefanie mee!

Jij kan vroeger beginnen verlangen, want bij mij duurt het nog even

Bon, ik ga volleyballen, donderdag de laatste match dus toch maar even de dinsdag gaan trainen, ipv de dinsdag overslaan
quote:StefanieV schreef op 28 april 2009 @ 19:28:

Jij kan vroeger beginnen verlangen, want bij mij duurt het nog even

O nee hoor! Verlangen mag altijd!
goedemorgen meiden

hoe is het met iedereen ?

hier is alles goed, of goed haha nou heb vanacht behoorlijk slecht geslapen, dus stond doodmoe weer op !!!!

en heb oooh zon pijn in mijn schouderbladen en mijn kuiten, iemand die dit herkent??? en wat kn ik er tegen doen ????

fijne dag allemaal
Hello allemaal,

Superlief al jullie felicitaties, bedankt!

Ben inmiddels iets meer aan het idee gewend, maar het blijft gek. Ben niet echt misselijk, maar meer het gevoel dat ik heel veel heb gegeten. Heb iig weinig trek enzo. Gisteren dan een verjaardag van m'n moeder gehad (ze zat wel te vissen waarom ik geen wijn dronk enzo, volgens mij vermoedt mijn moeder iets!) en ik moest echt niet denken aan alle toastjes die op tafel stonden. Terwijl ik normaal gesproken echt een snaaierd ben!
@Soeze: ik denk inderdaad dat als ik de eerste echo gehad heb, ik het echt besef. Lijkt me zo bijzonder om het hartje te horen enzo! Op de één of andere manier kijk ik echt uit naar zwangerschapskwaaltjes hahaha, klinkt erg stom I know. Maar dat maakt het voor mijn gevoel echter...

@Eva: dan loop je inderdaad 3 dagen voor op mij, wat leuk!
Goedemorgen meiden,

Ben ik weer, ik heb jullie advies nodig!

Maar allereerst van harte gefeliciteerd ZWANGEREN!!! En vooral voor Gorgi ben ik superblij!!!! Helemaal top meid!!!

Mijn verhaal.....jullie advies graag ;)

Ik ben OVER TIJD!!! Aaarrggghhhhh

Volgens de menstruatiekalender.net had ik rond 23 april ongesteld moeten worden. Niet dus....Wel in het weekend menstruatiepijntjes hoor: steken onderin en giga koppijn, maar verder helemaal niks. Ga om het kwartier kijken of ik bloed....(WORD GEK!!!)

Heb gisteren en vanmorgen een test gedaan, beide negatief, maar ik zit gewoon nu met mijn handen in het haar! Wat moet ik nou doen??????????

En niet zwanger en niet ongesteld! Wat is dit erg!!!!

Kan niet zeggen dat ik zwangerschapskwaaltjes heb hoor, geen pijnlijke borsten, niet misselijk etc, maar er zijn zoveel zwangere vrouwen die dat niet hebben.

Lees ik net over tintelingen in bovenbenen, ja dat heb ik ook, continue een vol gevoel, heb ik ook.....ooh jeetje...

ben zo bang ;(

Ga straks nog twee testen bij de Kruidvat kopen, die heb ik nog niet gehad......en teunisbloem, dat schijnt je cyclus een beetje te helpen....

Wat zouden jullie in mijn geval doen?

Bedankt voor jullie reacties!

Een fijne dag! Dikke knuffel
@Maris: wat frustrerend zeg, kan me voorstellen dat je in de war bent. Vraag 1: kan je uberhaupt zwanger zijn? Heb je bijv. afgelopen maand onveilig gevreeën? Want je bent toch nog niet met de pil gestopt? Als ik jou was zou ik drie dagen wachten en dan nog een test doen. Dit staat ook op de bijsluiter van de zwangerschapstesten. Bij een negatief resultaat (maar wel uitblijven van de menstruatie) kan je pas na drie dagen weer een test doen. Dus hoe moeilijk het ook is: geduld hebben en zaterdag pas weer een test doen... Als deze ook negatief blijkt te zijn, zou je lijkt mij echt niet zwanger zijn. Misschien heb je een extra lange cyclus deze maand?
Nero, bedankt voor je snelle reactie

Ja we hebben onveilig gevreeen. Niet slim, maar in the heat of the moment...nou ja je snapt het wel.

Waarom kan je eigenlijk pas na drie dagen weer een test doen??
Hahaha, ik snap het...

Tja, geen idee waarom. Maar dat heb ik op verschillende bijsluiters gelezen dus het zal wel kloppen... Is je cyclus normaal gesproken wel regelmatig?
nou ja regelmatig.....tussen de 25 en 32 dagen....en ik schrijf het altijd in mijn agenda en had de laatste cyclussen bijgehouden in zo'n kalender op internet en die zei toen dat ik rond de 23e ongesteld moest worden. En nu ben ik in paniek hahaha
Ok ik snap het. Ik zou echt proberen geduld te bewaren en zaterdag nog eens een test doen. Meer kan je ook niet doen op dit moment. Maar het zal idd lastig zat zijn voor je, sterkte!
Bedankt voor je medeleven....

Ik moet nu weg. Fijne dag!

Alles... alles... alles lijkt gisteren te zijn ingestort...

Gisteravond lagen we in bed en ineens begon mijn vriend weer... Hij weet het allemaal niet. Hij vindt het allemaal zo snel gaan. Het idee dat we volgend jaar met z'n drietjes kunnen zijn vind ie raar, eng, vreemd, niet te begrijpen. Dan zegt ie dat het voor mij alleen maar leuk is, dat ik zwanger kan worden, dan 'lekker' met zwangerschapsverlof kan, en dat hij gewoon door moet werken maar zijn leven wel op z'n kop staat. En hij heeft het nu al zo druk en is nu al zo moe.

En dan begint ie nu dat het te snel gaat en dat we er nog nooit echt over hebben gepraat. En hoe ik dat dan allemaal voor me zie, met werken, creche en geld, en dat hij dat eerst allemaal wil bespreken en duidelijk wil hebben.

En dan zeg ik dat ik het idee had dat hij er ook achter stond en er zin in had, en dat ontkent ie dan ook niet, maaaar..... blablabla.

Hij is bang dat hij het alleen maar wil omdat ik het zo graag wil, en niet omdat hij het ook wil. Ik ben daar ook zo bang voor, want ik heb natuurlijk 1,5 jaar lopen zeuren en roepen. Ik probeer hem te begrijpen, maar ik snap hem gewoon niet. Dan zegt ie ook nog even dat 'het nooit een goed moment is geweest om tegen mij te zeggen dat ie nog niet wil'. Want ja, hij wil mij niet ongelukkig maken. Dat ie dat op deze manier wel doet ziet ie dan kennelijk niet in.

Ik heb gisteren zo hard moeten huilen, nog beneden gezeten ook. Want wat doe hij? Hij zegt nog even dat ik me geen zorgen moet maken, dat het allemaal goed komt en dat ik niet moet gaan piekeren. Vervolgens draait hij zich om en valt meteen in slaapt. Wat denkt ie nou helemaal zeg??!! Ik werd vanmorgen wakker en meteen kwamen de tranen weer. Ik heb nergens zin in, wilde niet eens opstaan. Alles lijkt ineens weg... Ik heb het gevoel dat ik me maar weer voor moet gaan bereiden op meer pillen slikken.

Ik weet het niet meer... Wat moet ik nou? Ik snap er niks meer van... Waarom heb ik dit niet zien aankomen? Waarom kan ik nou niet gewoon een normale man hebben die ook graag een kindje wil? Hij blijft maar zeggen dat hij het ook wil, maar ondertussen doet ie precies andersom. En waarom praatte hij er de afgelopen tijd dan zo enthousiast over? Waarom leek hij er ook zo'n zin in te hebben? Ik snap het gewoon niet...

En dan blijft ie maar volhouden dat het allemaal goedkomt, en ik me geen zorgen moet maken... DAT DOE IK WEL!!!!

Alles spookt door mijn hoofd en ik weet gewoon niet meer wat ik moet. Ik loop als een zombie door het huis... Vriend zit in Groningen en ik vanavond pas laat thuis. En we krijgen ook nog eters vanavond...

Ach Karan sh*t wat kl*ote voor je!!!

Deze man heeft "koudwater vrees"...en jij zit er mooi mee...ik snap je angst je verdriet...maar misschien en dat snap ik ik ben ook zo'n "zwart kijker"..hij ziet opeens alles op 1 hoop dat komt op hem af...jij kan het beter in perspectief zien....als je dat niet kan en dat kan ik ook maar moeilijk is het heel lastig om alles per ding te bekijken en te overzien dat uiteindelijk alles op z'n plek valt.

Geef hem even "rust "...maak je niet te veel zorgen...als hij inderdaad dat heeft wat ik zelf ook heb..dan kun je in andermans ogen overdreven in de paniek schieten...maar voor hem is het niet overdreven voor hem is dat de realiteit hoe niet realistisch dat voor jouw of anderen ook is.

Hij wil dat kindje wel...maar denkt daarna ohjee...de verantwoording hou ik er wel van kan ik het wel aan? hoe doen we dat met opvang.....( komt tijd komt raad..alleen hij ziet dat niet zo)....en last but not least maar zeg hem dat maar niet in de regel is het zo dat zijn leven over het algemeen door gaat in tegenstelling tot jouw!! leven het meeste komt nou eenmaal op mama's schouders neer dus dat punt vindt ik wél een beetje overdreven...

Lieve Karan hold your horses......

En hier pak aan dikke knuffel...
Jeetje Karan, wat heftig voor je en wat ontzettend shit inderdaad. Ik sluit me bij Lilith aan, het lijkt er inderdaad op dat hij net als veel mannen last heeft van koudwatervrees. Maar de opmerking dat jij zometeen lekker zwangerschapsverlof hebt snap ik niet helemaal. Hij doet net alsof het voor jou allemaal heel erg leuk is en voor hem alleen maar nadelen heeft. Heeft hij zelf wel gezegd wanneer hij denkt eraan toe te zijn?

Ik geef je ook nog even een , die kan je wel gebruiken nu...
@ Nero: PROFICIAT !!!!!!!!!! Super en wat rap ook !!!
quote:Maris1978 schreef op 29 april 2009 @ 09:25:

Goedemorgen meiden,

Ben ik weer, ik heb jullie advies nodig!

Maar allereerst van harte gefeliciteerd ZWANGEREN!!! En vooral voor Gorgi ben ik superblij!!!! Helemaal top meid!!!

Mijn verhaal.....jullie advies graag ;)

Ik ben OVER TIJD!!! Aaarrggghhhhh

Volgens de menstruatiekalender.net had ik rond 23 april ongesteld moeten worden. Niet dus....Wel in het weekend menstruatiepijntjes hoor: steken onderin en giga koppijn, maar verder helemaal niks. Ga om het kwartier kijken of ik bloed....(WORD GEK!!!)

Heb gisteren en vanmorgen een test gedaan, beide negatief, maar ik zit gewoon nu met mijn handen in het haar! Wat moet ik nou doen??????????

En niet zwanger en niet ongesteld! Wat is dit erg!!!!

Kan niet zeggen dat ik zwangerschapskwaaltjes heb hoor, geen pijnlijke borsten, niet misselijk etc, maar er zijn zoveel zwangere vrouwen die dat niet hebben.

Lees ik net over tintelingen in bovenbenen, ja dat heb ik ook, continue een vol gevoel, heb ik ook.....ooh jeetje...

ben zo bang ;(

Ga straks nog twee testen bij de Kruidvat kopen, die heb ik nog niet gehad......en teunisbloem, dat schijnt je cyclus een beetje te helpen....

Wat zouden jullie in mijn geval doen?

Bedankt voor jullie reacties!

Een fijne dag! Dikke knuffel

Mariss, kan u helaas niet helpen want ben ook overtijd maar ook niet zwanger Zit nu aan dag 44 (normale cyclus tss 30 en 33 dagen). Heb verleden week vrijdag bloed laten trekken en ze hebben oa op zwangerschap gecontroleerd maar dat is negatief. Ik hoop zo vurig dat mijn ongesteldheid er snel aankomt zodat we naar ronde 4 kunnen gaan maar tot nu toe nog niks en ik voel ook niks afkomen

Dus geen raad van mijn kant jammer genoeg....
@ Karan, ik sluit bij ook aan bij de meningen van Lilith en Nero.... Echt "klote" voor jou maar misschien best even laten bezinken en hem niet onmiddellijk opnieuw over aanspreken ?

In ieder geval, een hele dikke !!!
quote:nero schreef op 29 april 2009 @ 10:41:

Jeetje Karan, wat heftig voor je en wat ontzettend shit inderdaad. Ik sluit me bij Lilith aan, het lijkt er inderdaad op dat hij net als veel mannen last heeft van koudwatervrees. Maar de opmerking dat jij zometeen lekker zwangerschapsverlof hebt snap ik niet helemaal. Hij doet net alsof het voor jou allemaal heel erg leuk is en voor hem alleen maar nadelen heeft. Heeft hij zelf wel gezegd wanneer hij denkt eraan toe te zijn?

Ik geef je ook nog even een , die kan je wel gebruiken nu...

Die koudwatervrees die heeft hij allang. Hij zegt nu 'volgend jaar'. Maar dat zei hij vorig jaar óók. En het jaar ervoor ook. Het gaat nu iedere keer zo, dat ie mij een worst voorhoud, en hem dan ineens weer wegtrekt. Ik heb een tijdje terug echt het idee gehad dat hij alleen maar zei dat ie kinderen wilde om bij mij te blijven. En dat ie het probeert te rekken, zodat ik ook bij hem blijf. Hij ontkent dat steeds, maar ik blijf dat gevoel houden.

En die opmerking over dat verlof... Die snap ik ook niet helemaal. Hij ziet ook alleen maar nadelen.

Komt allemaal uit zijn jeugd. Bij zijn ouders was het zo: Als je kinderen krijgt, dan is je leven over. Kan je niks meer voor jezelf doen, nooit meer op vakantie, etc. Zo hebben zijn ouders hun leven ingedeeld. En daar is hij bang voor. Hij is bang voor 'het gebaande pad'. Hij ziet zichzelf voor zich met 2 kinderen in een rijtjeshuis. En dat vind ie vreselijk. Hij denkt dat ie daar diep ongelukkig van wordt (van dat rijtjeshuis vooral he).

Ik word er gewoon zo wanhopig van dat ie iedere keer het kinderen krijgen voor zich uit wil schuiven. En als ik dat dan tegen hem zeg, dan moet ik ook eens aan hem denken en me in hem verplaatsen!

Nou, als ik iets probeer, dan is het dat wel. En andersom moet hij dat net zo goed proberen, en dat zie ik dan ook niet.

Toen ik met kerst 2 keer de pil was vergeten en alles er op wees dat ik zwanger was, toen was hij net zo teleurgesteld als ik toen die test negatief was. En toen kwam hij er nota bene mee dat hij het toch ook wel erg graag wilde, en dat we dan maar een datum moesten stellen wanneer ik stopte met de pil. Direct stoppen vond ie ook goed, zei hij nog. Ik wilde dat toen niet, omdat ik bang was voor dit soort discussies. Toen hebben we afgesproken dat ik al mijn pilstrips op zou slikken. En vrijdag slik ik de laatste. En dan komt ie nu.......... op het laatste moment.........

Ik word er zó verdrietig van. Heb net even gedoucht en dat hielp wel, maar nu zit ik weer keihard te janken.

Ik zei gisteren ook nog tegen hem, dat ik iedere keer soort van jaloers was als ik van mensen hoor dat ze een kindje krijgen. Het voorbeeld van die collega, die keihard riep nooit kinderen te willen, en haar vriend ook niet, en die vervolgens door de verhalen van een andere collega over haar kindje toch een beetje kriebels kreeg. En dat tegen haar vriend zei, meteen met de pil gestopt is, en ook heel snel zwanger was.

Ik ben dan zo boos dat het bij andere mensen allemaal zo makkelijk gaat! En dan zegt mijn vriend dat het bij ons toch ook makkelijk gaat?

Ik zie dat zo anders, en ik heb het gevoel dat we zo mijlenver uit elkaar liggen wat dit betreft...

Ik weet het niet...

Ik moet zo de deur uit, maar met zo'n verhuilde kop schiet dat ook niet echt op denk ik...

Oh en Kran wat het creche geld betreft dat wordt voor het grootste gededelte door de belasting vergoedt hoor..of bedoelde hij dat niet?

En als hij bedeolde hoe gaan we baby bekostigen? nou heel simpel daar waar je voor heen oa geld aan uitgaf voor dingen met zijn 2tjes...uitgaan stappen uit eten bios weekendjes weg...reizen shoppen voor jezelf ed...daar heb je minder tijd en of behoefte aan..du sook dat is opgelost....ik krijg nummer 4 tjee nou geloof me met 3 deed ik al minder maar mijn leven is er niet minder leuk om hoor!!!

En met 1 kind ja nu lach ik daar om tjee met 1 kind kan je hele wereld nog af reizen....kosten pretparken enz nog geen klein vermogen.....whahhahaha ik spaar bij AH voor de erfteling dat soort grappen deed ik echt niet met 1 kind als ik kijk naar hoe mijn 1e verwend is mijn hemel daar kan de rest van dromen nu zat er tussen de 1e en de 2e 5jaar.....maar ach ik dwaal af...

Lily was je cyclus regelmatig?

En welke testen heb je gedaan?

Tjee spannend.....misschien over een paar dagen nog een keer testen?
quote:Lily79 schreef op 29 april 2009 @ 10:55:

@ Karan, ik sluit bij ook aan bij de meningen van Lilith en Nero.... Echt "klote" voor jou maar misschien best even laten bezinken en hem niet onmiddellijk opnieuw over aanspreken ?

In ieder geval, een hele dikke !!!

Misschien wel...

Maarja, dan nog slik ik overmorgen mijn laatste pil.

Ik had me er zo op verheugd....... Nu zie ik er alleen maar tegenop. Omdat ik denk dat het er op neer gaat komen dat ik gewoon weer nieuwe pillen moet gaan halen....
Oh het bericht voor Lily is voor Maris....
karan: wat heftig voor je! Ik heb precies een jaar geleden hetzelfde meegemaakt,alleen was het bij ons zo dat mijn vriend er helemaal niet zo mee bezig was en dat terwijl we eraan zouden beginnen.Terwijl jij en je vriend er wel echt samen mee bezig zijn toch? Bij mannen is het toch vaak dat ze bang zijn voor de verantwoordelijk voor zo'n kleine..en geld..en werk..en pfff..de zakelijke kant dus!

Ik snap hoe je je voelt. Ik zag het toen ook niet meer zitten. Ik zag toen zelfs de relatie even niet meer zitten,omdat ik al zolang wachtte. Na een rotperiode zijn mijn vriend en ik wel heel erg naar elkaar toegegroeid en ik had nooit gedacht dat ik exact een jaar later zwanger zou zijn.

Misschien heb je helemaal niks aan mijn verhaal,maar het gekke is dat elkaar de ruimte geven toch het beste werkt. dat zag ik vorig jaar niet,maar na een paar maandjes ging het steeds beter en 4 maandjes na zijn 'NEE' werd het een 'JA'

Ik hoop Karan dat jullie hier samen goed uitkomen!! Ik weet hoe K*T dit is! Liefs Renz
Nero: Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! Wat heerlijk zo snel!

Maris: jij maakt het ook spannend zeg! Ben benieuwd!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven