geluidsoverlast buren

26-06-2020 16:30 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
pffff ik weet niet waar te beginnen,

De buren hebben als het goed weer altijd de muziek heel hard aanstaan in de tuin. ook als ze binnen of weg zijn.
Ik word er helemaal gek van. ik kan niet eens buiten zitten want ik erger me rot aan de muziek en het mee zingen....
Ik ben al enkele keren aan de deur geweest en als ik vraag of de muziek een stuk zachter kan zeggen ze gewoon ronduit: NEE.
als het nou gewoon wat zachter is, is het nog wel te behappen (denk ik) maar ik wil gewoon als ik gewerkt hebt lekker relaxed in de tuin zonder hun gekozen muziek op standje honderd...

Sorry gewoon even hart luchten.
Politie al eens gebeld?
Timmer ze op hun gezicht en als ze vragen of je daarmee wilt stoppen dan zeg je NEE.

Wat moet je nou met dat soort lui hè? Politie bellen dan maar? Ik denk dat die weinig doen als het overdag is.
Dat soort gedrag vind ik tenenkrommend.
Bij herhaaldelijk posten in het ban topic zal een ban volgen.
Ga verder in 1 van de 756 andere topics met mensen die klagen over hun buren.

Of hok ermee samen.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
RikM schreef:
26-06-2020 16:35
Timmer ze op hun gezicht en als ze vragen of je daarmee wilt stoppen dan zeg je NEE.

Wat moet je nou met dat soort lui hè? Politie bellen dan maar? Ik denk dat die weinig doen als het overdag is.
Ook overdag mag je geen overlast veroorzaken. Ik weet natuurlijk niet hoe hard ‘standje 100’ bij TO is, maar hier zijn ze ook wel eens om 8 uur een feestje komen beëindigen waar de muziek echt absurd hard stond.
Ik heb er inderdaad ook aan gedacht om de politie te bellen. Maarja het is altijd overdag. Dus ook niet hinderlijk in de zin dat ik er niet van kan slapen.
Ze lachen je gewoon uit waar je bij staat :steam:
Nu ook: zitten ze voor op straat en achter staat de muziek aan. En ik zit binnen :"-(
solanum schreef:
26-06-2020 16:39
Ik heb er inderdaad ook aan gedacht om de politie te bellen. Maarja het is altijd overdag. Dus ook niet hinderlijk in de zin dat ik er niet van kan slapen.
Nu ook: zitten ze voor op straat en achter staat de muziek aan. En ik zit binnen :"-(
Overlast mag ook niet overdag, gewoon politie bellen.
solanum schreef:
Huur? Je zou ook de woningbouwvereniging eens kunnen bellen.
solanum schreef:

Tokkies dus.

Tijd om eens rond te kijken naar een andere woning?
Koptelefoon.

Of loeihard je eigen muziek aanzetten.
Is dit nu later?
Eze schreef:
Ook overdag mag je geen overlast veroorzaken. Ik weet natuurlijk niet hoe hard ‘standje 100’ bij TO is, maar hier zijn ze ook wel eens om 8 uur een feestje komen beëindigen waar de muziek echt absurd hard stond.
standje honderd is hier dat je het 2 straten verder nog hoort.
Wissewis schreef:
26-06-2020 16:41
Koptelefoon.

Of loeihard je eigen muziek aanzetten.
Heb ik al gedaan maar voel me dan zo kinderachtig, dus dat heb ik 2x gedaan en ben er maar mee gestopt.
solanum schreef:
Als ze om 1u vannacht nog bezig zijn belt er dan vanzelf wel een andere buur de politie.
Is dit nu later?
Elke dag de politie bellen zodat er een dossier wordt opgebouwd en dan op een gegeven moment is het voorbij, is mijn ervaring.
Beide zijn koophuizen. dus wbv kan helaas niet. verhuizen heb ik ook al aan gedacht maar verder wonen we hier echt heel goed. alleen als het lekker weer is dus niet, helaas. Volgens man moet ik er maar mee leren leven omdat ze toch niet veranderen (heeft hun ook al aangesproken) Maarja hij werkt fulltime en komt 's avonds thuis als de muziek uit is....
solanum schreef:
Dat klinkt vergelijkbaar met wat ik absurd hard noemde net. Politie bellen lijkt me niet overdreven - en dan duidelijk erbij zeggen dat ze weigeren de muziek zachter te zetten.
solanum schreef:
26-06-2020 16:46
Beide zijn koophuizen. dus wbv kan helaas niet. verhuizen heb ik ook al aan gedacht maar verder wonen we hier echt heel goed. alleen als het lekker weer is dus niet, helaas. Volgens man moet ik er maar mee leren leven omdat ze toch niet veranderen (heeft hun ook al aangesproken) Maarja hij werkt fulltime en komt 's avonds thuis als de muziek uit is....
Dus je kan vanavond - ik neem aan dat je man niet werkt tot half 12 vanavond - wel probleemloos buiten zitten?

Wat is 't probleem dan?
Is dit nu later?
Wissewis schreef:
26-06-2020 16:48
Dus je kan vanavond - ik neem aan dat je man niet werkt tot half 12 vanavond - wel probleemloos buiten zitten?

Wat is 't probleem dan?
Kijk, TO, als dit ook de instelling van je buren is, is de politie bellen duidelijk de aangewezen route.
Keihard je muziek aanzetten in de achtertuin en vervolgens aan de voorkant gaan zitten is gewoon asociaal.
Waarom doen ze 's avonds wel de muziek uit?

En de tuinslang erop zetten klinkt ook heel verleidelijk. ;-)
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

Ik zou aanbellen en vragen of het wat zachter kan en of de muziek uit kan als ze toch binnen zitten of weg zijn. Ik ken wel mensen die ook buitenboxen hebben die op het normale muzieksysteem zijn aangesloten zodat ze binnen en buiten dezelfde muziek horen maar het lijkt me toch dat je die boxen los kan koppelen.

En de mensen die ik ken die dat hebben, hebben de muziek echt heel zacht staan zodat het zeg maar meer achtergrond ruis is.
TsumTsum schreef:
26-06-2020 17:07
Ik zou aanbellen en vragen of het wat zachter kan en of de muziek uit kan als ze toch binnen zitten of weg zijn.

Heb je de OP gelezen? Dat heeft ze al gedaan en het antwoord was nee.
Eze schreef:
26-06-2020 16:50
Kijk, TO, als dit ook de instelling van je buren is, is de politie bellen duidelijk de aangewezen route.
Keihard je muziek aanzetten in de achtertuin en vervolgens aan de voorkant gaan zitten is gewoon asociaal.
Als je in de tuin blijft zitten ook.

Wijkagent.
Probeer de andere buren die er ook last van moeten hebben te mobiliseren. Als de muziek inderdaad zo hard staat dan ben je niet de enige die daar last van heeft. Zo sta je niet steeds alleen. Nu kunnen ze je nog als 'zeikwijf' afdoen maar met meer klagende buren wordt dat lastiger en gaat er misschien toch een kwartje vallen.

Helpt dat niks dan wordt het lastig. Optie is dan om - bij voorkeur namens de buurt - politie te bellen.

Zijn het echte (criminele) aso's dan kun je beter verhuizen.
Wat een ellende. Ja ik ken ook zo'n situatie bij een vriendin in de buurt.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven