geluidsoverlast buren

26-06-2020 16:30 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
pffff ik weet niet waar te beginnen,

De buren hebben als het goed weer altijd de muziek heel hard aanstaan in de tuin. ook als ze binnen of weg zijn.
Ik word er helemaal gek van. ik kan niet eens buiten zitten want ik erger me rot aan de muziek en het mee zingen....
Ik ben al enkele keren aan de deur geweest en als ik vraag of de muziek een stuk zachter kan zeggen ze gewoon ronduit: NEE.
als het nou gewoon wat zachter is, is het nog wel te behappen (denk ik) maar ik wil gewoon als ik gewerkt hebt lekker relaxed in de tuin zonder hun gekozen muziek op standje honderd...

Sorry gewoon even hart luchten.
Nemain• schreef:
26-06-2020 17:11
Als je in de tuin blijft zitten ook.

Wijkagent.
Da’s waar.
Wat zeggen de andere buren hierover?
Vreselijk, dat soort types. Ik zou zeker de politie bellen, want overlast mag je gewoon nooit veroorzaken. Ook niet overdag. En inderdaad even overleggen met de andere buren misschien. Samen sta je sterker.
Helaas hier ook gehad (maar dan vooral 's nachts tot een uur of 2-3). Wij zijn uiteindelijk verhuisd, ik kreeg er echt lichamelijke klachten van. Stress, was 10kg kwijt in 3 weken, buikpijn, geen eetlust, hartkloppingen zodra ik geluid hoorde. Het ging van kwaad tot erger en op een gegeven moment voelde ik me niet meer fijn in mijn eigen huis. Ging elke vrijdag met lood in mijn schoenen naar huis met de gedachte “hoeveel herrie gaan we dit weekend weer horen”. Buurvrouw aan de andere kant had er geen last van zei ze. Maar die was alleenstaand en ouder, misschien bang om te klagen of ze vond het wel prima dat ik het deed telkens. Was echt geen doen, wat een opluchting toen ons huis verkocht was zeg.
En als dat niet helpt misschien eens laten merken hoe vervelend het is. Mooie klassieke muziek opzetten. Niet te hard, maar wel hoorbaar boven hun muziek.
Als die muziek altijd en elke dag op hetzelfde tijdstip is, dan de wijkagent een mail sturen en hem uitnodigen eens langs te komen.

Aangeven hoe hoog het je zit, hoe ze je uitlachen en hoe ze maling hebben aan de rest van de straat.
Kan me niet voorstellen dat alleen jij hier last van hebt.

Film het zelf ook en laat het onder andere aan je man zien, en uiteraard aan de wijkagent mocht hij langskomen en toevallig alles uitstaan.

Hoe zit het in het weekend als je man bijv wel thuis is? Is hij al eens aan de deur gegaan?
Meestal, maar niet altijd is het s avonds uit. dus ja savonds kan ik meeestal wel in de tuin zitten. maar bijvoorbeeld vandaag staat het al sinds 10 uur vanmorgen tot nu. en tussendoor zijn ze weggeweest enzo. Ik heb al inderdaad wat dingen opgenomen.

De andere buren zitten voor zover ik weet nooit buiten. dus die zullen er geen last van hebben.
Het probleem is denk ik ook dat wij de buren over een tijdje "nodig" hebben omdat we uit willen bouwen aan de achterkant en dan zullen we in hun tuin moeten zijn. daarom wil ik eigenlijk ook niet teveel kolen op het vuur gooien.

moeilijk moeilijk.....
De tuin sproeien. Als ze in de voortuin zitten, de voortuin, als ze achter zitten de achtertuin.
En dan de sproeier iets te ver door laten sproeien, een flink eindje hun tuin in.
:-D
solanum schreef:
26-06-2020 18:33
Meestal, maar niet altijd is het s avonds uit. dus ja savonds kan ik meeestal wel in de tuin zitten. maar bijvoorbeeld vandaag staat het al sinds 10 uur vanmorgen tot nu. en tussendoor zijn ze weggeweest enzo. Ik heb al inderdaad wat dingen opgenomen.

De andere buren zitten voor zover ik weet nooit buiten. dus die zullen er geen last van hebben.
Het probleem is denk ik ook dat wij de buren over een tijdje "nodig" hebben omdat we uit willen bouwen aan de achterkant en dan zullen we in hun tuin moeten zijn. daarom wil ik eigenlijk ook niet teveel kolen op het vuur gooien.

moeilijk moeilijk.....
Waarom zou je gaan uitbouwen in een huis waar je eigenlijk - door de buren - helemaal niet wil wonen?
Zonde van de centen.

Dan zou ik eerder investeren in 't kopen van een ander huis.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
solanum schreef:
26-06-2020 18:33

moeilijk moeilijk.....
De andere buren zitten misschien niet buiten omdat ze juist veel last van die buren hebben.

Vind je het niet zonde om te investeren in een woning met zulke buren?
Wissewis schreef:
26-06-2020 18:37
Waarom zou je gaan uitbouwen in een huis waar je eigenlijk - door de buren - helemaal niet wil wonen?
Zonde van de centen.

Dan zou ik eerder investeren in 't kopen van een ander huis.
Dit
Ja die uitbouw zou ik ook even heroverwegen. Best kans dat je binnenkort een dikke burenruzie hebt.
Wissewis schreef:
26-06-2020 16:48
Dus je kan vanavond - ik neem aan dat je man niet werkt tot half 12 vanavond - wel probleemloos buiten zitten?

Wat is 't probleem dan?
Dat is altijd makkelijk praten voor iemand die er zelf geen last van heeft. Ik heb ook zulke buren gehad die waarlijk ELKE dag muziek draaiden achter het huis. Of ze er nu zaten of niet. Dat gaat je echt op je zenuwen werken.
Grant me the serenity to accept the things I cannot change, courage to change the things I can and wisdom to know the difference.
Ik vind vooral dat 'nee' echt aso. Ik zou inderdaad ook de politie bellen.
Of water op hun installatie gooien als ze voor zitten.
Ik zou verhuizen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven