Single, we kletsen hier verder (deel 2)

28-04-2020 17:22 3028 berichten
Alle reacties Link kopieren
In navolging van het vorige topic van Qiyara (we missen haar!), is hier deel 2! Laten we gezellig en respectvol verder kletsen over het single zijn en alle wat daarmee te maken heeft :-)
Vivi dat zou erg handig zijn zo 1 straat verder... alhoewel, dan zouden wij elke nacht samen slapen en dat is toch wat te veel van het ‘goede’ vrees ik, er moet nog een beetje gewerkt worden ook :mrgreen:
@flaffy wat ontzettend balen zeg, ik kan me voorstellen dat je wel even zoiets hebt van...euuuh, huh? Wel een complexe twijfelaar en beetje snel wisselend ook. Twijfel niet aan jezelf hè, dit lijkt vooral in hem te zitten.

@vivi: leuk hoor, 2de date! Gezellig hapje eten. Zin in?

Hier is roze wolk nog steeds aan. We hebben heel leuk contact, gisteren belde hij spontaan op en hebben zo een paar uur gezellig gekletst. Nu extra veel zin in donderdag, gaan ook hapje eten samen.

Wel eens gehoord dat veel mensen dit niet doen in de beginfase van daten, uit eten. Duurt te lang, tegenover elkaar zitten enzo. Voor mij juist superbelangrijk te weten of iemand lekker kan tafelen. Nl een van mijn favo bezigheden.
noumoe2019 schreef:
29-06-2020 18:29

Hier is roze wolk nog steeds aan. We hebben heel leuk contact, gisteren belde hij spontaan op en hebben zo een paar uur gezellig gekletst. Nu extra veel zin in donderdag, gaan ook hapje eten samen.

Wel eens gehoord dat veel mensen dit niet doen in de beginfase van daten, uit eten. Duurt te lang, tegenover elkaar zitten enzo. Voor mij juist superbelangrijk te weten of iemand lekker kan tafelen. Nl een van mijn favo bezigheden.
Klinkt veelbelovend!
Denk eerder dat mensen enkel eten op een eerste date vermijden, ik ook, daarna niet meer. Soms kan je meteen een 'NEE ik wil naar huis!' gevoel hebben en dan is het erg vervelend als je nog een uur aan een tafeltje moet zitten met iemand waarmee je dat niet wil.
Vele plezier!
Inderdaad meer vermijden bij eerste date, dat hou ik liever wat korter met een koffie of wandeling. 2e of 3e date mag wel wat meer de diepte in met een hapje eten en uiteraard een goed glas wijn!
Hij zei net dat het hem ook wel leuk lijkt om samen te koken. Ik twijfel nog beetje.. Niet dat ik verwacht dat hij iets zou proberen, maar alleen nog maar 1 wandeling gezien. Verder woont hij met 2 vrienden, zit er niet zo op te wachten om hem al gelijk hier uit te nodigen (hij heeft geen plek gezegd) 🙈

Dus ja; ene kant gezellig (al kan ik niet echt koken), andere kant wil ik ergens ook zoiets zeggen van; bij iemand thuis vind ik nog beetje te vroeg. Dilemma haha, wat vinden jullie?
vivi3338 wijzigde dit bericht op 30-06-2020 12:57
Reden: Komen moet koken zijn!
0.20% gewijzigd
Samenkomen betekent toch niet gelijk een thuisdate?
Luister naar jezelf, als jij nog geen thuisdate wil is dat je goed recht.

Zeg gewoon, gezellig zullen we in de stad een drankje doen/hapje eten.
Ohh auto correct! Het moet koken zijn 😂

Hadden dus afgesproken om donderdag een hapje te eten en drinken, hij zei gister een ander leuk alternatief te weten en komt nu met samen koken. Maar eigenlijk leek mij het idee van een restaurant ook wel leuk..
vivi3338 wijzigde dit bericht op 30-06-2020 13:19
1.16% gewijzigd
Haha dacht al.. :mrgreen:
Gewoon zeggen, dat een restaurant je erg leuk lijkt en dat je voorkeur heeft.
Assertief zijn, sexy eigenschap ;-)
RedRoseThorn schreef:
29-06-2020 16:59
Ha leuk Viv!

Mijn date gisteren was gezellig maar de romantische klik mist voor mij. Was de eerste indruk toch goed.
Ah jammer, blijkt maar weer dat je gevoel toch vaak klopt.
Qiyara schreef:
28-06-2020 20:01
Wat kut Flaffy, knuffel voor jou. Ik vind je moedig hoe je jezelf hebt kunnen open stellen en ervoor hebt willen gaan. Mag je trots op zijn.
Dankjewel. Hoewel het nu rot is heb ik er ook geen spijt van.
Vivi3338 schreef:
30-06-2020 12:56
Ohh auto correct! Het moet koken zijn 😂

Hadden dus afgesproken om donderdag een hapje te eten en drinken, hij zei gister een ander leuk alternatief te weten en komt nu met samen koken. Maar eigenlijk leek mij het idee van een restaurant ook wel leuk..
Samen koken kan heel gezellig zijn, maar soms ook nog zo onwennig, zeker op een tweede date. Snap heel goed dat je nog niet thuis wilt afspreken en in huisgenoten zou ik ook nog geen zin in hebben. Ik zou gewoon bij je restaurant standpunt blijven, thuis afspreken kan altijd nog.
Vivi3338 schreef:
30-06-2020 12:48
Hij zei net dat het hem ook wel leuk lijkt om samen te koken. Ik twijfel nog beetje.. Niet dat ik verwacht dat hij iets zou proberen, maar alleen nog maar 1 wandeling gezien. Verder woont hij met 2 vrienden, zit er niet zo op te wachten om hem al gelijk hier uit te nodigen (hij heeft geen plek gezegd) 🙈

Dus ja; ene kant gezellig (al kan ik niet echt koken), andere kant wil ik ergens ook zoiets zeggen van; bij iemand thuis vind ik nog beetje te vroeg. Dilemma haha, wat vinden jullie?
Ik vind dat helemaal geen dilemma. Je wil hem nog niet thuis uitnodigen en dat is je goed recht. Je zegt gewoon met een knipoog 'laat ons nog maar eens buiten afspreken, zie dat je corona hebt, je moet mij niet aansteken ;-) of zoiets
@Vivi: Ik snap goed dat je nog niet thuis wil afspreken eigenlijk. Je kan toch gewoon aangeven dat je het prettiger vindt voor een tweede date om in een restaurant af te spreken? Want in principe ken je elkaar nog helemaal niet goed.

Ik vind mezelf zo irritant. Iemand leuk vinden wanneer er een date aankomt, dat kan ik niet echt. Want vaak heb ik zoveel twijfels of ik een eventuele relatie zie zitten dat ik die persoon niet echt leuk kan vinden. En mijn twijfels zijn ook wel echt gegrond hoor. Maar wanneer er geen druk meer op staat kan ik iemand dus wel leuk vinden. 2e keer dat me zoiets overkomt en ik denk dat het puur eraan ligt dat er geen verwachtingen meer zijn en omdat de twijfels die ik had, niet meer spelen op dit moment. Want stel er zou opeens wel een date aankomen, dan komen mn bezwaren gewoon weer terug en opeens zie ik alleen de nadelen. Herkent iemand dit toevallig? Het is niet dat ik nu wel opeens verwachtingen heb, want ik vind hoe het contact nu verloopt ook prima. Alleen ik word wel een beetje moe van mezelf omdat ik een patroon zie.
Shiverrrr ik begrijp het niet zo goed. Bedoel je dat daten geen zin heeft, dat je niemand leuk vindt omdat je momenteel geen zin hebt in een relatie?
Dan neem je toch een date-stop of date je enkel voor de fun en ben je daar duidelijk over tegen de ander?
Oh nee beide eigenlijk niet. Ik bedoel meer ik ben nu wel op zoek naar een relatie, maar als ik dan iemand tegenkom waarmee ik in principe een date wil hebben, dan kan ik diegene nooit echt leuk vinden. Want ik zie zoveel nadelen voor een eventuele relatie. Dit heb ik bij de laatste jongen dus ook gehad. Ik twijfelde super erg en heel leuk vond ik hem ook niet. Alleen nieuwsgierig genoeg voor een date. Maar nu we heel veel praten en er geen date op de planning staat en die er dus wss ook niet komt. Vind ik hem wel leuk. Want alle bezwaren die ik had, die spelen nu niet meer. Een andere jongen waarbij ik wist dat we ook niet gingen afspreken heb ik ook leuk gevonden. Dus alleen dan kan ik iemand leuk vinden schijnbaar. En dat vind ik heel irritant van mezelf eigenlijk. Dus ik vroeg me meer af of meer mensen zich hierin herkenden.

Want als ik wil daten voor de fun, dan was het niet zo moeilijk geweest om iemand te vinden.
Dank jullie wel! Het voelt inderdaad nog beetje te snel om na 1 wandeling al gelijk bij 1 van ons thuis te koken, al weet ik dat hij het wel goed bedoeld en heus gezellig zal zijn. En wat Flaffy zegt heb ik dus ook beetje, dat het dan wat onwennig is en wie dan boodschappen doet etc. Liever gewoon lekker een restaurantje, dat ga ik dan ook maar voorstellen 😊 Vooral omdat ik nog echt moet ontdekken of er ‘iets’ is of het kan groeien, is op neutraal gebied prettiger.

@Shiverr, ik herken het beetje. Maar dan meer als iets ineens wat dichterbij komt. Eerste dates etc vind ik altijd prima, maar 2e of 3e wordt ineens spannend, ga ik soms ook twijfelen (wil ik dit wel, is HIJ het wel?) of vergelijken met exen. Wat Julus ook wel eens zei, dat je het zelf beetje gaat saboteren.

Denk dat je zelf een beetje moet proberen om het niet te zien alsof een date dan gelijk gaat leiden naar een relatie met die persoon. Misschien leg je er onbewust wat druk op, is die druk eenmaal weg (zoals met de persoon met wie je praat) dan wordt het ineens interessant. Maar kan ook zijn dat de mannen met wie je praat/date het gewoon niet zijn voor je, bij iemand met wie het klikt en aantrekkelijk vind wil je wel graag mee op date denk ik!
Bedankt voor de verduidelijking. Nee, dat herken ik niet.
Maar ik denk, als je het zo voelt, dat hij gewoon de juiste nog niet is. Als alles past, gaat het vanzelf.
Soms voelde ik een leegte als het contact na een niet geslaagde date wegviel. Misschien komt van daar dat je iemand waarmee je geen klik had tijdens de date, nadien toch leuk gaat vinden. Misschien is het eerder het contact met hem missen dan echt ‘hem leuk vinden’. Zou dat kunnen?
attraverso wijzigde dit bericht op 08-07-2020 10:31
22.50% gewijzigd
Was blijkbaar een miscommunicatie, hij bedoelde om samen een kook workshop te volgen 😅 Maar hij begreep mijn punt en was er mee eens, hij gaat een leuk restaurant uitzoeken waar we rustig een gesprek kunnen voeren.

Zo zie je maar hoe appen af en toe verwarring kan brengen, voel me nu wel beetje lullig omdat hij het goed bedoelde. Maar ach, hij weet in ieder geval hoe ik er nu in sta om niet snel thuis af te spreken. Mocht donderdag geslaagd zijn, kunnen we wellicht de volgende keer de workshop doen. Wat een beproeving voor mij gaat worden, ik kan niet zo goed koken en hij wel 😂
@Vivi & Attra: Ik denk niet dat het perse is omdat ik nog niet de juiste persoon ben tegengekomen. Want beide vind/vond ik leuk qua karakter, ondanks dat het qua uiterlijk niet echt mijn types waren waarvoor ik gelijk zou vallen. Dus dat is het probleem eigenlijk niet zo. Het is meer dat wanneer er eventuele relatie in beeld zou komen er wel allerlei bezwaren waren waarom het niet slim is/was om sowieso daar aan te beginnen. Maar ik denk wat je zegt Vivi, dat ik wel last heb van zelf sabotage, want er is letterlijk ALTIJD wat waarom ik het geen goed idee vind. Dat het na een date geen match is, dat vind ik dan nooit zo erg. Al geloof ik daarbij wel dat ik gewoon nog niet de juiste ben tegengekomen. Maar iemand leuk vinden van een afstand is denk ik altijd makkelijker dan iemand leuk vinden waarbij er eventuele verwachtingen bij komen kijken.

@Vivi: Gelukkig was het een misverstand! Wel leuk dat hij zoiets bedacht heeft en dat hij ook hetzelfde erin staat als jij qua thuis afspreken. Dan weet je qua dat ook gelijk waar je aan toe bent met hem. Maar een workshop is toch juist om te leren koken? En anders wil hij je vast wel helpen haha.
Vivi dat is wel erg leuk, om samen een kookworkshop te doen. Hij is dus creatief, ook in het bedenken van originele dates. Dikke plus!

Attra, fijn dat je date het zo goed opnam. Het zegt een hoop over iemand hoe men reageert op zo iets dergelijks. Hij voelt zich niet aangevallen en doet er iets mee. Jij kunt dus prima alles bespreekbaar maken en dat is zo belangrijk.

Ik moet even gniffelen. Jaren geleden had ik wat dates met iemand die toen aangaf niet aan een relatie toe te zijn. Prima, want ik was niet hoteldebotel en had al twijfels of het zou passen. In de jaren erna stuurde hij mij om de zoveel tijd een berichtje. Om eens koffie te drinken. Kwam er niet van, ook omdat ik niet zat te springen om te daten. Hij gaf aan dat hij nu wel toe was aan een relatie.
Net ging ik even op een app en hij kwam voorbij. Heb hem geliked, vond ik grappig en..het is een match. Natuurlijk!

Die man blijft maar opduiken.

Volgens mij hebben er meer dat hier, dat een bepaalde ex date blijft opduiken zonder dat er ooit iets mee gebeurt?
Julus schreef:
01-07-2020 22:59

Volgens mij hebben er meer dat hier, dat een bepaalde ex date blijft opduiken zonder dat er ooit iets mee gebeurt?
Ik heb dat met een fb van jaren geleden. 1 of 2 keer per jaar stuurt hij me een bericht. Soms gewoon een gifje en als we elkaar tegenkomen op tinder matchen we steeds en doen een gesprek. De eerste jaren vroeg hij wel eens om af te spreken maar daar heb ik geen behoefte aan. Dat we elkaar zagen toen heeft trouwens niet lang geduurd want hij werd verliefd.
Werd hij verliefd op een ander of op jou? En jij hebt hem 1x gezien? Bijzonder dat hij je toch soms berichten blijft sturen, terwijl hij weet dat je niets met hem wil. Of zou hem dat niet duidelijk zijn?
Julus schreef:
02-07-2020 08:03
Werd hij verliefd op een ander of op jou? En jij hebt hem 1x gezien? Bijzonder dat hij je toch soms berichten blijft sturen, terwijl hij weet dat je niets met hem wil. Of zou hem dat niet duidelijk zijn?
Ik vond die man bij de eerste date woest aantrekkelijk maar had redenen om geen relatie met hem te willen. Wat ik hem heb gezegd en waarna we enkel nog afspraken voor seks, dat duurde enkele maanden. Toen biechtte hij op dat hij me meteen wel voor meer zag zitten en zich daarom al die tijd maar tevreden stelde met de seks. Dat vertelde hij toen ik hem zei dat ik hem niet meer kon zien omdat ik met iemand aan het daten was, wat hem duidelijk raakte.
Dat is intussen zo'n 6 jaar geleden.
Hij heeft jou dus al die tijd niet echt los kunnen laten. Zonde hoor want zo staat hij nooit echt open voor iemand anders. Jij was eerlijk en duidelijk.

Inmiddels wat meer gechat en nu zegt hij dat we altijd al op 1 lijn zaten. We komen er achter dat we hetzelfde ervaren mbt daten. Of de fysieke klik ontbreekt of de mentale. Dus het is het dan telkens net niet. We gaan binnenkort voor de gezelligheid afspreken. Twee singles onder elkaar en er iets leuks van maken. Ik geloof altijd dat iemand met reden ( weer) op je pad komt dus ben benieuwd wat de les deze keer wordt. Hij gaf ook aan dat we/men wellicht teveel verwachten: direct de klik na 1 date. En dat iets ook kan groeien. Mee eens, maar er moet dan meteen iets zijn, hoe klein ook.

Ik vond hem fysiek wel aantrekkelijk maar miste de geestelijke klik. Hij was toen erg gefocust op het fysieke.
Helemaal eens met wat je zegt Julus, dat het niet meteen allemaal moet kloppen. Je moet wel zin hebben om de persoon weer te ontmoeten en beter te leren kennen.
En het kan dat de nadruk erg op het fysieke ligt in het begin, daar is niets mis mee maar werkt uiteraard ook enkel als dat van beide kanten zo is.
Ja en met alleen een enorme aantrekkingskracht kom je er niet, ook niet met alleen die mentale klik. Maar wat je zegt: ik moet iig voldoende nieuwsgierig zijn om iemand weer te willen zien. Het ontluikende wat er dan zit moet dan groeien. Zonder zaadje zal er geen enkele bloem kunnen groeien :-D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven