Misbruikt door beste vriend

05-07-2020 02:38 343 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ruim 4 jaar vrienden, elke dag spraken we elkaar, zagen we elkaar niet in het echt dat wel even op FaceTime. Bespraken alles, huilden met elkaar en lachte met elkaar. Beste vrienden voor het leven.

Je ging het slechte pad op, ik verbrak het contact en maanden lang is dat zo gebleven. Je beterde je leven, bood je excuus aan en ik kwam terug. Je bleef me vertellen hoe erg je me gemist had.

Steeds vaker begon je grappen te maken dat het je niks zou verbazen als we nog eens samen in bed zouden belanden. Ik lachte hier stom om, probeerde het niet te serieus te nemen en voelde me ongemakkelijk. Zodra je een drankje op had en we waren alleen raakte je me steeds vaker steeds intiemer aa. Ik voelde me ongemakkelijk maar durfde er van te zeggen.

Toen een zoen, stom dronken ergens in de polder. Mensen maakte foto’s. Je keek me aan alsof je echt gelukkig was en bleef me maar aanraken, vertelde hoe blij je was en vertelde iedereen trots wat er gebeurd was. De volgende dag voelde ik me klote, ik wou niet dat ik je had laten denken dat ik je leuk vond. Ik wil gewoon vrienden blijven en terug naar wat we hadden. Je zei me hoeveel je om me gaf.

Nog geen week later na een paar drankjes in de kroeg gingen we samen nog een film kijke. Je ging op me liggen, kuste mijn nek en raakte me aan. Zei me dat het echt wel oké was en ik me niet ongemakkelijk moest voelen. Ik bleef nee zeggen en vertellen hoe dom dit wel niet was en dat we het beter niet konden doen. Je ging door, luisterde niet naar me en ging verder met je handelingen, binnen een seconde was ik de helft van mijn kleding kwijt. Ik ging er in mee, waarom weet ik niet. Ik was niet geil, ik was ongemakkelijk. Ik durfde geen meer nee te zeggen omdat het al zo ver was gegaan. Bang om te verpesten wat we hadden, maar niks zeggen verpeste het nog meer.

We gingen naar boven en meer kleding ging uit. We begonnen seks te hebben en het deed me pijn, fysiek en mentaal. Halverwege vroeg je me “dus wie is er beter mike of ik?”. Direct viel bij mij het kwartje en ik voelde me zo dom, naïef, vies en gebruikt. Ik was meteen klaar en begin heel raar te praten, ik bleef maar praten over de grootste onzin. Je zei nog iets in de zin van hoe vervelend mike dit zou gaan vinden. Ik ben weg gegaan toen je sliep.

Ik werd wakker thuis en werd kots misselijk van de geur rond mijn lichaam. Half slaap dronken en met een lichte kater liep ik naar de douch. Ik moest overgeven van de geur. Wassen hielp niet ik bleef het ruiken, ik bleef het voelen en het ging maar niet weg. Ik voelde me dom, hoe had ik dit kunnen doen.

Ik praatte mezelf aan dat je mij leuk vond en dat ik maar beter contact kon verbreken om gebroken zieltjes te voorkomen. Na twee dagen realiseerde ik me dat ik mezelf voor de gek hield. Je vond me niet leuk, je had me gebruikt. Je had me gebruikt voor nog minder dan een seksobject, voor nog minder dan een goedkope hoer. Al had je over een hond heen moeten gaan om Mike over de zeik te krijgen dan had je dat nog gedaan. Ik voelde me misselijk, vies, buikpijn en had oprispingen zo walgelijk voelde ik mezelf. Je had me gebruikt, je had me bespeeld, je wist donders goed hoe je op me in moest praten.

Ik stuurde je een bericht over hoe ik me voelde, je zei me dat je me niet zag als seksobject dat we daar te goede vrienden voor waren. Dat klopt, ik was nog minder voor je dan dat. Voor mijn seksobjecten heb ik nog respect, aan mij heb jij pure schijt.

in deze “brief” heb ik mijn gevoel van me afgeschreven en mijn beleving opgeschreven. Voel erg de behoefte dit met mensen te delen en dan niet met meer mensen om mij heen, daar ben ik nog niet klaar voor. Ik voel me schuldig, vies en dom. Weet niet meer wat ik met mezelf aan moet.
anoniem_393442 wijzigde dit bericht op 05-07-2020 10:37
0.56% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dit geen victim blaming. Wat anderen doen heb je nauwelijks invloed op, je eigen gedrag kun je daarentegen veranderen. Leer er van dat je op je strepen moet blijven staan. Ook wanneer dit mogelijk een vriendschap kost. Niemand is het waard om je zo te voelen.

Die zogenaamde vriend is een zak van een vent. Daar is iedereen het heus wel over eens.

Zoek hulp wanneer dit je leven gaat beheersen, maar besef ook dat het normaal is om je hier een poosje heel naar over te voelen. Ondanks dat je het zelf niet op de meest handige manier hebt aangepakt is dit op geen enkele manier jouw schuld. Hulp zoeken houdt niet enkel in om dit te gaan verwerken, maar juist ook om beter voor jezelf op te komen en grenzen te stellen.
Alle reacties Link kopieren
Het leven is gevaarlijker dan je denkt. Je kan je aandacht geen moment laten verslappen want er zijn altijd mensen die daar hun voordeel uit willen halen. Het is niet zo dat je door iedereen ontzien wordt.

Je ouders (als het goed is) zullen als je klein bent je leven zo veilig mogelijk maken maar voordat je volwassen wordt zullen ze je steeds meer los moeten laten om op eigen benen te leren staan en dan kom je vanzelfsprekend in aanraking met lui die alleen voor hun eigen belang leven. Dus stel vanaf nu jezelf centraal bij al je beslissingen. Een ander doet dat niet.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
LaFleurNoire schreef:
05-07-2020 06:18
Blijkbaar heeft het hele Me-too gebeuren weinig effect gehad. Victim blamen viert zo te zien nog steeds hoogtij

TO, ik vind het heel rot voor je, dit is geen vriend maar een lul eerste klas, en dan ook nog zo reageren als je vertelt hoe je je hierover voelt. Bah.

TO heeft een hele nare ervaring gehad waarbij er duidelijk over haar grenzen is heen gegaan. Dat is ontzettend kut en ze kan het best professionele hulp zoeken om dat te verwerken.

Maar door alleen naar de ander te wijzen, help je haar niet. TO heeft zichzelf in een positie laten manoeuvreren waarin dit kon gebeuren, terwijl er al vele signalen waren dat het deze kant op zou kunnen gaan. Als TO niet leert om zulke signalen te herkennen en daar adequaat op te reageren, dan kan ze maar zo nog eens in zo’n situatie terecht komen.

En dat heeft niets te maken met victim-blaming, maar alles met jezelf weerbaar maken.
Vorige week nog: 1 op de 5 mannen vindt dit geen verkrachting. Blijkt hier toch dat het echt niet alleen de mannen zijn die zo denken.

Gelukkig is er een wetswijziging op handen om het wel strafbaar te maken om een nee niet te negeren, ook als de ander zich niet verzet.

To, sterkte. En ik denk dat het heel verstandig is als je professionele hulp zoekt.
DS1971 schreef:
05-07-2020 08:48
Gelukkig is er een wetswijziging op handen om het wel strafbaar te maken om een nee niet te negeren, ook als de ander zich niet verzet.
Dat lijkt me lastig hard te maken. Hoe bewijs je dat je nee hebt gezegd?

Dat van 'we moeten dit eigenlijk niet doen' of 'het is niet verstandig' is sowieso een heel grijs gebied.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dit gedrag ronduit schofterig. TO laat duidelijk merken dat ze niet wil, en dan heb je er als man met je poten van af te blijven. Punt.
TO, zoek hulp en verbreek elk contact met deze schoft. :hug:
Alle reacties Link kopieren
Murrmurr schreef:
05-07-2020 08:53
Dat lijkt me lastig hard te maken. Hoe bewijs je dat je nee hebt gezegd?

Dat van 'we moeten dit eigenlijk niet doen' of 'het is niet verstandig' is sowieso een heel grijs gebied.
De wetswijziging gaat er volgens mij over dat je niet perse "nee" moet hebben gezegd, maar dat je geen "ja" hebt gezegd en er dus geen duidelijke instemming was
LaFleurNoire schreef:
05-07-2020 06:18
Blijkbaar heeft het hele Me-too gebeuren weinig effect gehad. Victim blamen viert zo te zien nog steeds hoogtij

TO, ik vind het heel rot voor je, dit is geen vriend maar een lul eerste klas, en dan ook nog zo reageren als je vertelt hoe je je hierover voelt. Bah.
Dit!
Honingdropje2 schreef:
05-07-2020 08:58
De wetswijziging gaat er volgens mij over dat je niet perse "nee" moet hebben gezegd, maar dat je geen "ja" hebt gezegd en er dus geen duidelijke instemming was
Maar hoe controleren ze dit? Je hebt toch niet altijd een voice-recorder? Niet om lullig te doen hoor, ik vind het een goede zaak als aangifte minder lastig gemaakt wordt maar in mijn ervaring is het sowieso al heel moeilijk te bewijzen.
Alle reacties Link kopieren
-
anoniem_393442 wijzigde dit bericht op 05-07-2020 13:59
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wanneer je dit niet wou: waarom ben je dan mee naar boven?

Je had ook op kunnen stappen. Hij zit zeker fout maar jouw signalen zijn ook niet duidelijk geweest.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Murrmurr schreef:
05-07-2020 09:08
Maar hoe controleren ze dit? Je hebt toch niet altijd een voice-recorder? Niet om lullig te doen hoor, ik vind het een goede zaak als aangifte minder lastig gemaakt wordt maar in mijn ervaring is het sowieso al heel moeilijk te bewijzen.
Tja Als je het wel wilde stap je doorgaans niet naar de politie. En het is altijd jouw woord tegen het zijne. Zelfs als je wel "nee" hebt gezegd is het moeilijk te bewijzen. Denk dat het ook bedoeld is om meer veranrwoordelijkheid bij de dader te leggen , want die weet heus wel wat ie aan het doen is. Verder gaat er wellicht ook een preventieve werking vanuit in de zin van dat men zich er weer even van bewust is dat er duidelijk consensus moet zijn tussen twee mensen die seks hebben
Honingdropje2 schreef:
05-07-2020 09:12
Zelfs als je wel "nee" hebt gezegd is het moeilijk te bewijzen. Denk dat het ook bedoeld is om meer veranrwoordelijkheid bij de dader te leggen , want die weet heus wel wat ie aan het doen is. Verder gaat er wellicht ook een preventieve werking vanuit in de zin van dat men zich er weer even van bewust is dat er duidelijk consensus moet zijn tussen twee mensen die seks hebben
Ja daarom vroeg ik het me af, omdat het nu al nauwelijks te bewijzen is zonder getuigen of letsel. Plus wanneer zeg je nou expliciet het woord ja, meestal ga je gewoon toch?

Als iemand die zelf zoiets heeft meegemaakt maar ook bij een vriend heeft meegemaakt wat voor schade een valse beschuldiging kan aanrichten, sta ik er altijd een beetje dubbel in. Maar misschien is het niet zozeer een nieuwe wet als een voorlichtingstool voor jongeren om consent uit te leggen.
Ik in mijn jongere jaren was eens gestrand in een soort hostel, omdat vriendin de auto in de greppel had gereden. We kregen drank aangeboden en alles vervaagde een beetje. Ik wilde absoluut geen seks voor het huwelijk. Dit was echt een no go voor mij. Maar ik was toentertijd ook een pleaser. Ik vond het lullig om de ander af te wijzen.

Een van de jongens begon wat te friemelen. Ik heb denk ik wel 10x nee gezegd. Handen weggeduwd etc. Volgens mij nog een keer weggelopen, maar het bleef doorgaan. En toen durfde ik geen nee meer te zeggen. Pas toen hij echt all the way wilde, heb ik hem van mij afgeduwd en gezegd dat ik dit echt, maar echt niet wilde. Volgens mij probeerde hij het toen nog een beetje, maar de boodschap was EINDELIJK helder.

Als je wat jonger bent en dit nog nooit heb meegemaakt en er nog wat alcohol in zit, dan vervagen die grenzen voor jezelf. Ik was dagenlang overstuur en boos op mezelf. Achteraf gezien was het hij die mijn meerdere nee's negeerde. Ik was volgens mij net 19 en ik was onzeker, naïef en vond het aangeven van grenzen nog erg moeilijk. Dat zo'n lul dan mijn nee zovaak negeert zegt veel over hem. Als ik niet dacht dat ik in de hel zou belanden, dan waren we nog verder gegaan..
Dus TO ik kan het goed begrijpen dat het heel veel met je doet als een nee geen nee is bij de ander. Je grenzen vervagen dan.

Ik heb hierna nooit meer zoiets meegemaakt. Niemand mocht nooit meer mijn nee negeren.
Alle reacties Link kopieren
Lieve mensen ik probeer hem niet neer te zetten en te bestempelen als verkrachter. Ik ben zelf dom geweest en nee ik kan niet verklaren waarom ik zo ver ben gegaan. Het enige wat ik kan zeggen is dat hij heel goed wist dat ik dit niet wou. Dus wat ik ook gedaan heb ik de situatie hij wist dat hij fout bezig was.

Mike is mijn ex, een vriend van hem. Met Mike ben ik nog steeds goed bevriend.
Eerst keek hij op een gezonde manier naar hem op, naar iemand op kijken is in mijn ogen niet verkeerd. Toen Mike en ik een relatie kregen stond hij hier niet om te springen, wat ik kon begrijpen want hij werd een soort derde wiel. Nu realiseer ik me dat hij Mike toen ziekelijk aan toe probeert te evenaren hoe ver hij daar ook voor moet gaan. Ik denk niet eens meer dat het om Mike gaat maar om zijn eigen ego.
anoniem_393442 wijzigde dit bericht op 05-07-2020 14:00
7.62% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
DS1971 schreef:
05-07-2020 08:48
Vorige week nog: 1 op de 5 mannen vindt dit geen verkrachting. Blijkt hier toch dat het echt niet alleen de mannen zijn die zo denken.

Gelukkig is er een wetswijziging op handen om het wel strafbaar te maken om een nee niet te negeren, ook als de ander zich niet verzet.

To, sterkte. En ik denk dat het heel verstandig is als je professionele hulp zoekt.
Ik vind dit idd absoluut geen verkrachting.
Ik ben het wel eens dat ze professionele hulp nodig heeft vanwege totaal gebrek aan assertiviteit
Alle reacties Link kopieren
[...]

Dit hoeft niet he, dat is jouw invulling vanuit je eigen persoonlijkheid en ervaringen. Ik herken het namelijk wel, door jeugdervaringen moeite met grenzen aanvoelen en tijdig aangeven en voor mijzelf opkomen. Maar ook dit is MIJN invulling gebaseerd op mijn karakter in combinatie met ervaringen en niet te vergeten de personen die ik ben tegen gekomen in mijn leven.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 05-07-2020 22:07
Reden: Quote verwijderd
35.78% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Nee, maar je zet hem wel neer als misbruiker.

Je ervaring is echt wel rot, echter je kunt het alleen voorkomen door naast naar zijn gedrag ook naar je eigen gedrag te kijken. Ik zou je echter afraden om e.e. op een forum te doen. Je voelt je namelijk door zijn gedrag wel degelijk verraden en dat is een legitiem gevoel. Je dacht dat je vrienden was en hij wil zich alleen meten met je ex.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
05-07-2020 09:12
Wanneer je dit niet wou: waarom ben je dan mee naar boven?

Je had ook op kunnen stappen. Hij zit zeker fout maar jouw signalen zijn ook niet duidelijk geweest.

Dat was ook mijn eerdere vraag.
Half uitgekleed meegaan naar de slaapkamer, getuigd nou niet echt van: " ik wil niet!"
Maar ik begrijp van TO dat deze man haar gewoon heel goed weet te manipuleren.
Ik weet uit eigen ervaring hoe iemand een bepaald overwicht op je kan hebben en met milde dwang en volhardend aandringen, je dingen kan laten doen of ondergaan waar je helemaal niet achter staat.

Maar wie is nou Mike?

Edit: sorry, laatste post van TO gemist.
2000sgirl schreef:
05-07-2020 09:20
In principe zelfs als ik ja had gezegd had hij zijn twijfels moeten trekken omdat hij weet dat ik niet in ben voor dit soort dingen.
Dit gaat mij een stapje te ver
Alle reacties Link kopieren
TO, je neemt echt O,O verantwoordelijkheid voor je eigen gedrag.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
2000sgirl schreef:
05-07-2020 09:20
Nu realiseer ik me dat hij Mike toen ziekelijk aan toe probeert te evenaren hoe ver hij daar ook voor moet gaan. Ik denk niet eens meer dat het om Mike gaat maar om zijn eigen ego.
Ugh ik snap dat dat het extra vervelend maakt, alsof hij je alleen maar 'gehad' wilde hebben om gelijk te staan. Dit is geen vriend.
Alle reacties Link kopieren
TO geeft heel verwarrende signalen af. "Ik wou niet dat ik je had laten denken dat ik je leuk vond." TO lacht er om als hij zegt dat ze ooit nog in bed belanden. Ondanks dat er zich situaties voordoen die TO niet prettig vind wordt ze samen met hem dronken, is ze met hem alleen. Gaat mee naar boven. Maar dat is achteraf.
Hoe sterk jij in je schoenen staat, daar kan ik alleen naar gissen. Ik vraag me alleen af waarom je vrienden bleef met iemand bij wiens gedrag je je al lange tijd niet prettig voelde. Wat ga je doen? Alsnog aangifte? Heb je nu nog contact met hem? En wie is nou die Mike?
Edit. Ok, Mike is een ex.
sweetfirefly wijzigde dit bericht op 05-07-2020 09:36
2.48% gewijzigd
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
Aangifte waarover?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
overigens, iemand die het slechte pad op gaat heeft al wel laten zien dat hij niet zo erg bezig is met normen en waarden of gevoelens van anderen...

ik zou wel klaar zijn met hem analyseren en eens goed naar mezelf gaan kijken waarom ik dacht iets nodig te hebben van zo'n persoon
Lorem Ipsum

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven