Jongensnaam.. help!

05-07-2020 18:40 222 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gister was ik precies 38 weken zwanger. Het einde van mijn zwangerschap is dus in zicht. En nog zijn we er niet uit qua jongensnaam voor de kleine spruit. We hebben wel wat opties (2) maar blijven toch twijfelen.

Mijn vriend is enorm kieskeurig en vindt bijna niks leuk wat ik aandraag. Andersom vind ik ook niks leuk wat hij aandraagt, hoewel hij met weinig input komt. Onze smaken liggen enorm uit elkaar. (Ik een wat meer gangbare, maar niet té vaak voorkomende naam. Hij een zo apart mogelijke naam, van Griekse goden tot planeten aan toe)

Nu hebben we 2 opties waar we redelijk achter staan maar toch nog niet echt zeker over zijn. En gister liet ik hem een lijstje zien en vroeg of hij daar nog een mooie tussen zag staan maar toen pikte hij er precies 1 uit die ik minder mooi vind. Lastig verhaal dus. Wat vinden jullie van de volgende namen? Welke zou de voorkeur hebben?

Loïc
Ivan
Néo

Néo is de naam van dat lijstje van gister die ik dus niet zo leuk vind. De andere twee namen waren tot dan toe de enige opties. Ik hoor graag jullie meningen. Ook als er evt nog suggesties zijn. (Liefst 2 lettergrepen) maar de vraag is maar of mijn partner dat wat vindt haha

Moet nog wel even erbij zeggen dat Ivan misschien wel wat afgezaagd is in onze familie omdat mijn enige twee neefjes ook allebei een naam hebben die qua klank erop lijken ( bv Silas en Kian) of maakt dat niet uit? (Dan krijg je dus bv Kian Silas en Ivan)
Mijn twijfel over Loïc zit m in de uitspraak die op verschillende manieren kan en omdat het me misschien weer iets té apart is en mensen steeds om de uitspraak gaan vragen.

Oerhollandse namen vallen sowieso af, gezien wij een combi zijn van Nederlands/Surinaams.
geronimoo wijzigde dit bericht op 05-07-2020 18:41
Reden: Herkenning
0.21% gewijzigd
pejeka schreef:
05-07-2020 19:38
Misschien een domme vraag, maar waarom moet dat accent op de "e"?

Neo wordt toch gewoon uitgesproken als Neo? Daar is toch geen accent voor nodig? Dus je noemt je kind dan eigenlijk gewoon "Nieuw".

Hoi Nieuw, binnenkomen, eten!
Van mij hoeft het accent niet :-)
Alle reacties Link kopieren
Leo en Ivo vind ik dan dus weer te Hollands.. Of gewoon niet lekker klinken.

Alec staat inderdaad hoog in mijn rijtje ook, maar dat vindt mijn vriend weer niks helaas.

Justagirly, thanks!
Hé bah bah Oostblokkers. Getsie van die mensen die leven en gezinnen hebben en werken en adem halen. Nee daar wil je toch niet mee geassocieerd worden.
Alle reacties Link kopieren
DaSilva86 schreef:
05-07-2020 19:44
Hé bah bah Oostblokkers. Getsie van die mensen die leven en gezinnen hebben en werken en adem halen. Nee daar wil je toch niet mee geassocieerd worden.
Elk zijn eigen voornamen gewoon.

Ivan of Alec Janssens staat een beetje stom als geen van beide ouders Oostblok-invloeden heeft.


Net zoals je je kind geen zwaar Italiaanse naam geeft als je 2 hoogblonde ouders bent zonder enige Italiaanse roots.
wissewis wijzigde dit bericht op 05-07-2020 19:47
14.25% gewijzigd
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Iven misschien?
Uitgesproken als ievun.
Of Evan?

Ik hou ook wel van namen die niet te gek klinken maar toch iets specialer als bijv tom en thomas etc.
Wat ideeen:
Jori
Dani
Eden
Joah
Nino
Sylvan/Sylven
Julan/Julen
Mikai
Ilay
Imre
Rowen
Javi
Jorre
Yoren

Misschien heb je er iets aan. Ivan vind ik overigens ook heel mooi en is ook een italiaanse naam, dat klinkt misschien toch wat aantrekkelijker weer..
anoniem_6473baf717bab wijzigde dit bericht op 05-07-2020 19:50
11.57% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Neo leuk voor een donker kindje (dat is bij jullie zo denk ik). Zou het streepje weg laten.

Ivan vind ik niks vw ‘Ivan de Verschrikkelijke’, verder wel een mooie naam.

Loïc (uitgesproken LoWIEK, op z’n Frans dus) vind ik leuk, maar denk dat je veel problemen met de uitspraak gaat krijgen.

Wellicht nog Leon, Louis (LoeWIE) of Lewis? Evan, Isaac of Jonas? Noah of Neil?
lux- wijzigde dit bericht op 05-07-2020 19:47
0.26% gewijzigd
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Met 38 weken een topic openen waar je favoriete naam wordt afgekraakt en je weer gaat twijfelen is wellicht niet een heel goed idee trouwens... Mocht de bevalling zich vannacht aandienen: succes met de keuze😁
Alle reacties Link kopieren
Ivan vind ik de leukste naam.
Typisch, ik heb helemaal niet ze associatie dat Ivo of Leo ‘echt Nederlands’ zijn. Niet zoals bij Sjaak of Wim of Frits.

Ik vind van je rijtje Ivan het leukste, en dan vind ik Ivar of Ivo stiekem nog iets leuker dan Ivan.
Neo doet me erg denken aan the Matrix. Loïc ken ik alleen gespeld als Lowiek en dat vind ik erg Vlaams klinken (en ook erg ouderwets).
Alle reacties Link kopieren
Whaha jagersvrouw, je hebt ook helemaal gelijk. Maar kon t niet laten.

Overigens kan ik het wel hebben hoor dat het niet ieders smaak is, zoveel mensen zoveel smaken. Maar wie weet zie ik opeens nog een pareltje van een naam ertussen staan, je weet maar nooit.. ;-)
Alle reacties Link kopieren
Van jouw rijtje vind ik Ivan het leukst. Wellicht is Ian iets?
Alle reacties Link kopieren
lux- schreef:
05-07-2020 19:47
Ik vind Neo leuk voor een donker kindje (dat is bij jullie zo denk ik). Zou het streepje weg laten.

Ivan vind ik niks vw ‘Ivan de Verschrikkelijke’, verder wel een mooie naam.

Loïc (uitgesproken LoWIEK, op z’n Frans dus) vind ik leuk, maar denk dat je veel problemen met de uitspraak gaat krijgen.

Wellicht nog Leon, Louis (LoeWIE) of Lewis? Evan, Isaac of Jonas? Noah of Neil?
Louis inderdaad. Luca misschien?

Bij Ivan denk ik inderdaad aan een Oostblokker.
Hoe spreek je Loic uit? Looik of lois?

Oer Hollands zoals Teun hoeft niet maar een Nederlandse naam is toch niet erg? Kind wordt hier geboren en groeit hier op.
Alle reacties Link kopieren
Veel problemen met de uitspraak van Loïc zie ik hier al op het forum. Die gaat denk afvallen om die reden.
Alle reacties Link kopieren
Geronimoo schreef:
05-07-2020 20:05
Veel problemen met de uitspraak van Loïc zie ik hier al op het forum. Die gaat denk afvallen om die reden.
Noem die kleine van jou gewoon Jeroen :-).

Begint ook met de J van Joost.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Geronimoo schreef:
05-07-2020 19:39
Zoveel reacties! Bedankt voor het meedenken alvast :D

Loïc is inderdaad bedoelt als Franse naam dus uitspraak Loo-iek.

Je zoon zal dit zijn hele leven moeten toelichten. Hou daar rekening mee.
Griekse goden die wat mij betreft vaker vernoemd zouden mogen worden:
Acis
Leto (ok Leto was eigenlijk een godin maar door de o op het einde vind ik het klinken als een jongensnaam)
Boreas
Zelos
Alle reacties Link kopieren
Lío is de naam van de zoon van Lil Kleine. Ik vind het wel een stoere naam! Mooier dan je andere drie opties, eerlijk gezegd.

Alec vind ik ook heel gaaf, jammer dat je vriend daar niet aan wil. Hier kreeg ik die naam er ook al niet door :)
Alle reacties Link kopieren
ClumsyNinja schreef:
05-07-2020 20:09
Griekse goden die wat mij betreft vaker vernoemd zouden mogen worden:
Acis
Leto (ok Leto was eigenlijk een godin maar door de o op het einde vind ik het klinken als een jongensnaam)
Boreas
Zelos
Oeh, Leto is tof!

Alec is ook mooi, of gewoon Alex.
Alle reacties Link kopieren
ClumsyNinja schreef:
05-07-2020 20:09
Griekse goden die wat mij betreft vaker vernoemd zouden mogen worden:
Acis
Leto (ok Leto was eigenlijk een godin maar door de o op het einde vind ik het klinken als een jongensnaam)
Boreas
Zelos
Het heeft een reden dat die namen nooit gebruikt worden.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Wissewis schreef:
05-07-2020 18:54
Dan toch liever Nepti / Nepty.

Mercurius / Mercu klinkt ook nog lekker alternatief.
Uranus.
Roepnaam Uraan. Of Anus.
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
lux- schreef:
05-07-2020 19:47
Ik vind Neo leuk voor een donker kindje (dat is bij jullie zo denk ik). Zou het streepje weg laten.

Ivan vind ik niks vw ‘Ivan de Verschrikkelijke’, verder wel een mooie naam.

Loïc (uitgesproken LoWIEK, op z’n Frans dus) vind ik leuk, maar denk dat je veel problemen met de uitspraak gaat krijgen.

Wellicht nog Leon, Louis (LoeWIE) of Lewis? Evan, Isaac of Jonas? Noah of Neil?

Deze zijn inderdaad een stuk beter!
Ik vind Loïc leuk! Maar kan me voorstellen dat het voor veel mensen de vraag is hoe ze dat uit moeten spreken, dus zou de naam daarom niet kiezen. Ivan en Néo vind ik niet zo mooi..

Misschien zit hier nog iets tussen?
Boaz
Boyd
Ezra
Flynn
Nolan
Reda
Oscar
Quinten
Vince
Alle reacties Link kopieren
Evan of Luca. Lio is ook leuk.
Owen ook. Neo ook.

Kijk, ik heb twee blonde jongens, dan zou ik zelf niet zo snel voor al deze bovenstaande namen kiezen misschien maar voor jullie is er keuze te over.

Als je een naam in gedachten hebt kun je ook (als je met zijn tweeën bent) de naam al gaan gebruiken. Kijken hoe dat voelt. Vond ik ook wel handig, wij hadden vooral bij de tweede echt moeite met een naam vinden. Twijfels tot aan de bevalling gehad.

Succes!
Alle reacties Link kopieren
Hier ook team Ivan! Of, eventueel, Iwan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven