Jongensnaam.. help!

05-07-2020 18:40 222 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gister was ik precies 38 weken zwanger. Het einde van mijn zwangerschap is dus in zicht. En nog zijn we er niet uit qua jongensnaam voor de kleine spruit. We hebben wel wat opties (2) maar blijven toch twijfelen.

Mijn vriend is enorm kieskeurig en vindt bijna niks leuk wat ik aandraag. Andersom vind ik ook niks leuk wat hij aandraagt, hoewel hij met weinig input komt. Onze smaken liggen enorm uit elkaar. (Ik een wat meer gangbare, maar niet té vaak voorkomende naam. Hij een zo apart mogelijke naam, van Griekse goden tot planeten aan toe)

Nu hebben we 2 opties waar we redelijk achter staan maar toch nog niet echt zeker over zijn. En gister liet ik hem een lijstje zien en vroeg of hij daar nog een mooie tussen zag staan maar toen pikte hij er precies 1 uit die ik minder mooi vind. Lastig verhaal dus. Wat vinden jullie van de volgende namen? Welke zou de voorkeur hebben?

Loïc
Ivan
Néo

Néo is de naam van dat lijstje van gister die ik dus niet zo leuk vind. De andere twee namen waren tot dan toe de enige opties. Ik hoor graag jullie meningen. Ook als er evt nog suggesties zijn. (Liefst 2 lettergrepen) maar de vraag is maar of mijn partner dat wat vindt haha

Moet nog wel even erbij zeggen dat Ivan misschien wel wat afgezaagd is in onze familie omdat mijn enige twee neefjes ook allebei een naam hebben die qua klank erop lijken ( bv Silas en Kian) of maakt dat niet uit? (Dan krijg je dus bv Kian Silas en Ivan)
Mijn twijfel over Loïc zit m in de uitspraak die op verschillende manieren kan en omdat het me misschien weer iets té apart is en mensen steeds om de uitspraak gaan vragen.

Oerhollandse namen vallen sowieso af, gezien wij een combi zijn van Nederlands/Surinaams.
geronimoo wijzigde dit bericht op 05-07-2020 18:41
Reden: Herkenning
0.21% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Neo denk ik aan de Matrix, Ivan aan een grote Rus en Loïc vind ik helemaal een rare naam. Dus ik zou ze alle drie niet kiezen maar ja, het is ook niet mijn kind :proud:

Als ik echt moet kiezen ga ik voor de Rus, want Ivan is wel de meest normale naam.
Alle reacties Link kopieren
Lio!
Alle reacties Link kopieren
Buffie schreef:
05-07-2020 19:14
Ilan ook een optie?
Eigenlijk een afgekorte versie van Italiaan :-) ?
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Vikhui schreef:
05-07-2020 19:22
Lio!
Doe dan maar Leo.

Ah nee, da's weer een koek.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Vikhui schreef:
05-07-2020 19:22
Lio!
Waarom dan niet gewoon Leo...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
willem1959 schreef:
05-07-2020 19:16
Ik vind Joost een veel leukere naam dan Ivan.
Ivan is veel te Oostblokkerig.
Wij vonden en vinden het ook een mooie naam, maar erg ouderwets. Daarbij komt ook nog dat er een populair carnavalsliedje is gemaakt over Joost. (Joost is anders geaard). Mocht hij anders geaard zijn, dan is dat natuurlijk prima hoor, maar telkens als ik dat liedje hoor, vind ik het toch een beetje sneu voor iedereen die Joost heet. 🙂

https://youtu.be/5zXB8ibh5yk
Do you want to be right? Or happy?
Alle reacties Link kopieren
libe schreef:
05-07-2020 19:24
Wij vonden en vinden het ook een mooie naam, maar erg ouderwets. Daarbij komt ook nog dat er een populair carnavalsliedje is gemaakt over Joost. (Joost is anders geaard). Mocht hij anders geaard zijn, dan is dat natuurlijk prima hoor, maar telkens als ik dat liedje hoor, vind ik het toch een beetje sneu voor iedereen die Joost heet. 🙂

https://youtu.be/5zXB8ibh5yk
Joost mag 't weten waarom je je kind Ivan noemt :-D.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
05-07-2020 19:23
Waarom dan niet gewoon Leo...
Leo vind ik ook heel leuk! Maar ik vind Lio een compleet andere naam en meer categorie Neo, want apart. Een vriend van me wilde dus graag Leo, maar dat vond zijn (ook Surinaamse) vriendin te Nederlands en toen kwamen ze dus op Lio. Er dan dus even van uitgaande dat Leo op z'n Nederlands zou worden uitgesproken hè en niet op z'n Engels. :)
Alle reacties Link kopieren
Haha, goede alternatieven zijn altijd welkom!
Do you want to be right? Or happy?
Loïc vind ik erg leuk, ik denk niet dat uitspraak een heel groot issue zou zijn.
Alle reacties Link kopieren
Leo vind ik erg duf voor een kleine jongen. Misschien omdat mijn meester vroeger zo heette in de jaren 80...
Do you want to be right? Or happy?
Ik stem voor Néo.

Ter info: Ivan is de Slavische variant van Jan.

Vinden jullie Ivo niet leuk?
Alle reacties Link kopieren
gradamae schreef:
05-07-2020 19:29
Loïc vind ik erg leuk, ik denk niet dat uitspraak een heel groot issue zou zijn.
Maar spreek je het dan uit als Loïtjsh? Of als Loïk? Ik denk dat iedereen daarmee zit.
Do you want to be right? Or happy?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Loïc leuk.

Otis, hierboven ergens genoemd, vind ik ook een mooie naam. En Rory, maar dat zullen veel mensen ook apart vinden.
anoniem_278213 wijzigde dit bericht op 05-07-2020 19:34
Reden: Autocorrect
1.11% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Lio dan wel leuk gevonden!
De rest, nee sorry niet mijn smaak.
Succes TO dit valt niet mee.
En ook succes met je laatste loodjes en bevalling straks!
Alle reacties Link kopieren
Ivo vind ik leuk, maar mijn man heeft een vriend die zo heet en wil die naam daarom niet.
Do you want to be right? Or happy?
Ivan de Verschrikkelijke
Loïc sorry hoe spreek je dat uit?


Ik ben Team Néo :cheer2: En dat vind ik een prima naam en vind dat niet misstaan bij een Nederlands/Surinaams mens.
Alle reacties Link kopieren
ik vind de namen niet mooi, maar who cares ? niet mijn kind

Ik snap sowieso nooit waarom er namen gekozen worden waarvan je je OF afvraagt hoe je het schrijft OF hoe je het uitspreekt. De meeste exotische namen hoor je tegenwoordig.. Niet mijn ding.
Alle reacties Link kopieren
Een beetje combi tussen Loic en Ivan misschien Alec?
Alle reacties Link kopieren
Wat vind je dan wel mooi Poldervrouw?
Do you want to be right? Or happy?
Alle reacties Link kopieren
inwonermetmigratieachtergrond schreef:
05-07-2020 19:31
Ik stem voor Néo.

Ter info: Ivan is de Slavische variant van Jan.

Vinden jullie Ivo niet leuk?
Misschien een domme vraag, maar waarom moet dat accent op de "e"?

Neo wordt toch gewoon uitgesproken als Neo? Daar is toch geen accent voor nodig? Dus je noemt je kind dan eigenlijk gewoon "Nieuw".

Hoi Nieuw, binnenkomen, eten!
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ooit op vakantie in Frankrijk een leuke, knappe Franse Loïc leren kennen. :heart: Ik stem dus voor Loïc.

Ivan is mijn tweede keus van jouw rijtje. Maar ik vind de klanken van Loïc mooier.
Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.
Alle reacties Link kopieren
loolaa78 schreef:
05-07-2020 19:37
Een beetje combi tussen Loic en Ivan misschien Alec?
Ik vind de naam Alec toch écht kilometers ver liggen van Loïc en Ivan.

Behalve dat je hem net zoals Ivan ook in 't Oostblok tegenkomt.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Zoveel reacties! Bedankt voor het meedenken alvast :D

Loïc is inderdaad bedoelt als Franse naam dus uitspraak Loo-iek.

Ik zie ook opties als Lio en Ilan langs komen. Thanks, dat zijn ook alternatieven om te overwegen.

Wat toevallig Libe, dat jullie ook met dit dilemma zaten en op dezelfde naam zijn uitgekomen!
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
05-07-2020 19:38
Misschien een domme vraag, maar waarom moet dat accent op de "e"?

Neo wordt toch gewoon uitgesproken als Neo? Daar is toch geen accent voor nodig? Dus je noemt je kind dan eigenlijk gewoon "Nieuw".

Hoi Nieuw, binnenkomen, eten!
Als je zonder accent letters gaat husselen kom je te snel op Oen uit :-D.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven