Jongensnaam.. help!

05-07-2020 18:40 222 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gister was ik precies 38 weken zwanger. Het einde van mijn zwangerschap is dus in zicht. En nog zijn we er niet uit qua jongensnaam voor de kleine spruit. We hebben wel wat opties (2) maar blijven toch twijfelen.

Mijn vriend is enorm kieskeurig en vindt bijna niks leuk wat ik aandraag. Andersom vind ik ook niks leuk wat hij aandraagt, hoewel hij met weinig input komt. Onze smaken liggen enorm uit elkaar. (Ik een wat meer gangbare, maar niet té vaak voorkomende naam. Hij een zo apart mogelijke naam, van Griekse goden tot planeten aan toe)

Nu hebben we 2 opties waar we redelijk achter staan maar toch nog niet echt zeker over zijn. En gister liet ik hem een lijstje zien en vroeg of hij daar nog een mooie tussen zag staan maar toen pikte hij er precies 1 uit die ik minder mooi vind. Lastig verhaal dus. Wat vinden jullie van de volgende namen? Welke zou de voorkeur hebben?

Loïc
Ivan
Néo

Néo is de naam van dat lijstje van gister die ik dus niet zo leuk vind. De andere twee namen waren tot dan toe de enige opties. Ik hoor graag jullie meningen. Ook als er evt nog suggesties zijn. (Liefst 2 lettergrepen) maar de vraag is maar of mijn partner dat wat vindt haha

Moet nog wel even erbij zeggen dat Ivan misschien wel wat afgezaagd is in onze familie omdat mijn enige twee neefjes ook allebei een naam hebben die qua klank erop lijken ( bv Silas en Kian) of maakt dat niet uit? (Dan krijg je dus bv Kian Silas en Ivan)
Mijn twijfel over Loïc zit m in de uitspraak die op verschillende manieren kan en omdat het me misschien weer iets té apart is en mensen steeds om de uitspraak gaan vragen.

Oerhollandse namen vallen sowieso af, gezien wij een combi zijn van Nederlands/Surinaams.
geronimoo wijzigde dit bericht op 05-07-2020 18:41
Reden: Herkenning
0.21% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Mijn (persoonlijke input)

Luan
Manu
Julio

Van jullie 3 opties: Ivan

Al genoemde:
Nolan
Julan
Joah
Louis/Louíz (LoeWIE)
Never stop making wishes♡
Alle reacties Link kopieren
libe schreef:
05-07-2020 19:31
Leo vind ik erg duf voor een kleine jongen. Misschien omdat mijn meester vroeger zo heette in de jaren 80...

B-) Leeeeeeeeooooooooo
Je bent vannacht weer dronken geweest
Je ging me daar te keer als een beest
Wat ben je toch een oenoenoenoenoenoenoenoen B-)



Leo valt bij mij af. Met vriendelijke dank aan Ria Valk.

https://youtu.be/si4m-0J-Zk0
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
En Evan? (spreek uit ievan)

Ik ken iemand die zo heet, donkere jongen. De naam staat hem goed.

Succes, wat lastig als je bijna gaat baren!! 😃

Ik ben benieuwd wat het gaat worden?
DTEEZ!
Alle reacties Link kopieren
Marels schreef:
05-07-2020 20:15
Uranus.
Roepnaam Uraan. Of Anus.
Uri. Of Ury.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
05-07-2020 19:14
Otis is toch een liftenbedrijf?
In de tekenfilm Asterix en Cleopatra heeft de Egyptenaar Otis de eerste lift uitgevonden. :)
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Wissewis schreef:
05-07-2020 20:27
Uri. Of Ury.
Ik vind Anus toch mooier.
668, the neighbour of the Beast
Chardo schreef:
05-07-2020 20:25
Mijn (persoonlijke input)

Luan
Manu
Julio

Van jullie 3 opties: Ivan

Al genoemde:
Nolan
Julan
Joah
Louis/Louíz (LoeWIE)
Luan :heart:
Wissewis schreef:
05-07-2020 20:13
Het heeft een reden dat die namen nooit gebruikt worden.
Oh, wat is de reden dan?
Alle reacties Link kopieren
Marels schreef:
05-07-2020 20:15
Uranus.
Roepnaam Uraan. Of Anus.
Urbanus. We noemen hem Urbie.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Snoesje666 schreef:
05-07-2020 20:26

B-) Leeeeeeeeooooooooo
Je bent vannacht weer dronken geweest
Je ging me daar te keer als een beest
Wat ben je toch een oenoenoenoenoenoenoenoen B-)



Leo valt bij mij af. Met vriendelijke dank aan Ria Valk.

https://youtu.be/si4m-0J-Zk0
En bedankt. Dat gaat dus de rest van de avond door mijn hoofd zingen 😂
Alle reacties Link kopieren
ClumsyNinja schreef:
05-07-2020 20:32
En bedankt. Dat gaat dus de rest van de avond door mijn hoofd zingen 😂
Ik heb soms van die sadistische momenten. :D
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Loïc heeft zoveel praktische bezwaren dat ik er niet eens over na zou denken
Alle reacties Link kopieren
Van alle voorbijgekomen namen hier vind ik Lio het leukste. Loïc zal inderdaad nogal vaak als Lowik uitgesproken worden en niet als Lowiek.

Als je vriend van planeten houdt, dan vind ik Mars eigenlijk wel heel leuk. Ik heb een vriend gehad die Marcel heette, maar altijd Mars werd genoemd, wen je supersnel aan en ik heb het altijd een fijne naam (en vent :) ) gevonden.
Alle reacties Link kopieren
Luca hadden we eigenlijk als tweede naam, maarja waarom ook niet als eerste naam. Eens kijken of vriend daar wat voor voelt :-D

Evan vind ik redelijk maar dan op zn Engels uitgesproken (èven) en niet als ievan want dan kunnen we het net zo goed bij Ivan houden denk ik ;-)
Ik vind Ivan het leukst. Ik zag ook Evan voorbijkomen, ook leuk. Ons zoontje heet Ian, misschien ook nog een optie?
Loic vind ik niet zo, idd ook omdat ik geen idee heb hoe het uit te spreken. Neo vind ik wel leuk.
Geronimoo schreef:
05-07-2020 20:46
Luca hadden we eigenlijk als tweede naam, maarja waarom ook niet als eerste naam. Eens kijken of vriend daar wat voor voelt :-D

Evan vind ik redelijk maar dan op zn Engels uitgesproken (èven) en niet als ievan want dan kunnen we het net zo goed bij Ivan houden denk ik ;-)
Dat wilde ik net zeggen 👍
Bij de naam Neo denk ik meteen aan Neo-nazi.
Die zou ik dus nooit doen.
Ik vind Ivan het leukst.

Loïc vind ik niet een duidelijke jongensnaam, kan zowel een meisjes- als jongensnaam zijn.
Zanahoria schreef:
05-07-2020 20:45
Van alle voorbijgekomen namen hier vind ik Lio het leukste. Loïc zal inderdaad nogal vaak als Lowik uitgesproken worden en niet als Lowiek.

Als je vriend van planeten houdt, dan vind ik Mars eigenlijk wel heel leuk. Ik heb een vriend gehad die Marcel heette, maar altijd Mars werd genoemd, wen je supersnel aan en ik heb het altijd een fijne naam (en vent :) ) gevonden.


Ja, zo zou ik het ook uitspreken, als Lo-wik.
Bij een meisje die je Loïs noemt, zeg je toch ook Lo-wis, dan zeg je toch ook geen Lowies?
Georgia19zoveel schreef:
05-07-2020 21:00
Ja, zo zou ik het ook uitspreken, als Lo-wik.
Bij een meisje die je Loïs noemt, zeg je toch ook Lo-wis, dan zeg je toch ook geen Lowies?
Dan zeg je Loois, althans zo heet een meisje bij ons kind in de klas.
Alle reacties Link kopieren
Georgia19zoveel schreef:
05-07-2020 21:00
Ja, zo zou ik het ook uitspreken, als Lo-wik.
Bij een meisje die je Loïs noemt, zeg je toch ook Lo-wis, dan zeg je toch ook geen Lowies?
Lois is een Griekse meisjesnaam. Loïc een Franse jongensnaam. Dus dat kun je niet met elkaar vergelijken.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Team Ivan.
En ik vind het niet lijken op Kian en Silas.
Gatekeeper* schreef:
05-07-2020 21:02
Dan zeg je Loois, althans zo heet een meisje bij ons kind in de klas.



Dan snap ik het trema op de I niet. Want daarmee geef je aan dat de naam uit twee lettergrepen bestaat.

Ik ken een vrouw die Loïs heet, haar naam spreek je uit als Lo-is. Dus twee lettergrepen.
Neo is de goedkope variant van Oreo, te koop bij de Lidl.. zou voor mij een reden zijn om af te vallen..
Ik vind Ivan het mooist.
Alle reacties Link kopieren
Wij zij even wat alternatieve namen aan het bedenken. Wat vinden jullie mooier: Ivan of Aron? En Aaron met 1 of 2 Aa's?
Do you want to be right? Or happy?
Renzo...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven