Mutsen

18-03-2009 16:34 5023 berichten
Alle reacties Link kopieren
Helemaal schoon en vers...
wat nogal weleens werkt is 2 mogelijkheden aanbieden:'wil je 'm in 2-en of in blokjes?' en als er hier dan nog gemiept word. kap ik het resoluut af.

Maar goed, die van mij is wel wat makkelijker.

heb snaaibui.

zat net rete-slecht item over geneesmiddelgebruik en vallen bij ouderen op NOVA te kijken. Echt ongelooflijk slecht: alle medicijnen werden op een hoop gegooid, de suggestie werd gewekt dat als je medicijnen afbouwt het allemaal goed komt en je geen risico meer loopt om te vallen. Zucht: waarom wil iedereen de wereld toch in hapklare brokken hebben, terwijl de realiteit toch niet zo is? Gelukkig was even daarvoor Clairy Polak nog redelijk afgefikt door een viroloog, die even de vinger op de zere plek legde en de media aardig de wind van voren gaf in de mediahype rondom de Mexicaanse griep.
oja, Pammie, wou ik nog vragen; ik weet niet of er bij het 'moederbedrijf' van mij nog vacatures zijn op jouw terrein, maar ik kan eens navragen. het is alleen wel de ICT-wereld.

Als je interesse hebt, moet je het maar even laten weten.

oja 2: heeft iemand nog een plek voor een goede tekstschrijver?
Wij gaan morgen wel een rondje wandelen over de vrijmarkt op speelgoedjacht, maar aan verkopen zijn we nog niet toe.

Citro, gebruiken jullie de box nog, of is íe wel opgedoekt en heb je alleen geen zin in gesleep?

Veel plezier (?) in de bus, Pammie.

Succes met je ei, Remma. Zit 't er nog?

Sok, als het op tv gaat over een onderwerp waar ik ook maar een klein beetje wat vanaf weet, heb ik heel vaak hetzelfde gevoel als jij vandaag bij nova, en als ik er niets van weet, vraag ik me dus heel erg af hoe serieus ik het moet nemen.

Ruzie over wie er het eerst de trap af mag? Wat hebben kinderen het toch zwaar
Hallooo

Ik ben een beetje afwezig deze week. Kom even kijken of het goed gaat met iedereen. Remma, wat hilarisch dat je verkeerd getimede feestgangers op de stoep had staan. Was het kindje erg beteuterd?

Ik zit nog altijd te wachten op me eerste ei post-partum. Ik heb het idee dat het ook nu ongeveer is, maar zeker weten doe ik het niet, want geen buikpijn, en dat heb ik normaal dus wel, net als Remma.

Hier is het altijd heel belangrijk dat je bij het toetje met het lepeltje met gróene handvat mag eten, heb je het witte handvat dan is dat een ramp. Daarvoor is het dus belangrijk dat je zelf de lepels mag uitdelen, en daarvoor moet je zorgen dat je het eerst in de keuken bent als het toetje op tafel komt. Dat levert ook gezellige taferelen op.

Kruimel is beetje koortsig al twee dagen, en het snot komt er echt per liter uit. Ik was vanochtend even naar de bakker geweest (2 straten verderop), en toen was ik vier doorweekte tissues verder. En hij is ook niet erg gezellig.

Wij gaan morgen ook spullen verkopen, maar heb gezegd dat ze per kind maar 5 dingen mochten weg mochten doen. Jongetje had namelijk al onze halve DVD-collectie klaargezet, dat werd me iets te gortig. Grabbelton heb ik ook geen zin in.
Hé, ik geloof dat de kat man hoort thuiskomen. Ah, nu hoor ik het zelf ook. Beestje heeft wel goede oren!

Koek, ga je dat ei ook nog vangen ?
Pamman zit nu pas te eten en daar krijgik ook weer honger van. Die of-ofvraag werkt hier ook goed. Vooral mijn favoriete variant: 'of dit of niks'

Soort branche maakt me niet eens zoveel uit, gaat meer om de functie. Waar zit jullie 'moeder'?

Het plan is wéér veranderd, schijnbaar moet je heel vroeg op de vrijmarktlocatie zijn dus Pamman gaat er nu om kwart voor 7 heen. Dan blijf ik nog wel even liggen
Neeeeeeeeeeeee, de BLAUWE beker! En het blauwe bordje ZONDER de vogel erop. En ik hoef niet als eerst uit bad want gister was ik ook als eerste. En natuurlijk de grotemensenlepel met de bubbeltjes en niet het kleine lepeltje met de bubbeltjes.

Koek, beterschap voor Kruimel. Mannie is ook heel erg verkouden met heel vies snot. Heft hij al lang niet meer gehad.

Wat doen jullie met Dodenherdenking? Laat je de oudere kinderen daar naar kijken? Eigenlijk wil ik Mini dit jaar mee laten kijken maar Pamman is het er niet mee eens.

Ik ga naar bed. Mijn boek word eindelijk een beetje spannend dus ik ga fijn nog even lezen.

trusten
kwartet.

Verrassend
Ja, ik laat oudste al 2 jaar meekijken en meis dit jaar voor het eerst.
Toch handig als ze nog niet kunnen praten Pluis wijst naar vanalles en roept wat hij wil hebben, maar het verschil tussen de blauwe en de groene beker is nog te subtiel.

Pammie, hoeveel denk je dat Mini begrijpt van dodenherdenking? En hoe eng vindt ze doodgaan?

Ik zit zelf met dodenherdenking een paar tijdzones hiervandaan, dus zal het niet echt meemaken.
Och ja, wie er het eerste uit bad moet, dat is hier ook een issue.

Nee Mif, ik had geen plannen tot eivangen. Ik heb genoeg gevangen. En de maxi-cosi is de deur al uit

Oh, ik moet naar boven, want Koekerd is en beetje knorrig dat ik niet gezellig ben. Ik ben net pas thuis van een vergadering namelijk en nu hang ik alweer achter de laptop. Trusten dan maar.
Goedemorgen allemaal! En iedereen een fijne koninginnedag!

Hier weinig bijzondere plannen, Ot en Sien zijn een morgen naar de Kindergarten en vanmiddag gaan we nog wat leuks doen.

Oeps, ik zit achter de laptop en dus gaat Maby huilen. En als je dan zou denken dat ik vaak computer als ze wakker is? Echt zelden. Maar zodra ik achter de laptop ga zitten begint ze hartverscheurend te huilen. Ik ga hem dus maar weer uitzetten, want typen met een krijsend kind schiet niet op.
Hoe herkenbaar trouwens die kinderruzies . Hier is het ook bijzonder belangrijk van welk bord je eet, met welke vork en uit welke kleur beker je drinkt. En Sien ging gisteren totaal uit haar plaat toen ze van mij bij de oppas geen knuffel mee mocht nemen (om daarna vervolgens met Ot ruzie te krijgen over wie er in de fietskar moest (willen ze geen van beiden) en wie op het achterzitje (favoriet). Ik reed dus met 2 krijsende kinderen naar huis .
zo, wij hebben lekker ingeslagen op de vrijmarkt: een kasteel voor drie euro, skates voor 50 cent, 10 oto'tjes voor 5 euro en nog een boek en een dvd voor mij, allebei drie euro.

Slof was überblij met z'n oto'tjes, maar ging thuis ineens door het lint. Geen idee waarom, maar blijkbaar erg moe.
wat afschuwelijk zeg, van die idioot die op die mensen is ingereden, zeg! getver
Harstikke gestoord. Vreselijk.

Mini, inmiddels wit haar door 2 weekjes zon, krijgt alle auto's gratis. Verder heb ik een rokje gekocht, voor Meis, en heeft oudste een zak knikkers.
Heel gestoord inderdaad. Wat bezielt zo iemand? Ik vraag me af of koninginnedag ooit nog op deze manier gevierd zal worden.

Kinderruzies: heel herkenbaar. Inderdaad die van wie welk lepeltje mag, en wie er het eerste uit bad moet. Eigenlijk gaat het overal hetzelfde. Ik hou me zelf maar voor dat de kinderen erg gelukkig zijn als dat soort dingen al een groot drama voor ze zijn.

Pammie, wat voortvarend dat je meteen een doos hebt opgestuurd. Uiteraard zal ik je kosten vergoeden. Maar waarom doe jij eigenlijk kleertjes weg; je had toch nog plannen? Citro: ik zoek nu vooral zomerkleertjes en rompers maat 74. Helaas heb ik niets te ruilen voor jullie, want ik heb alleen Nippa's kleren over en daar hebben jullie alletwee dan weer niks aan.

Over dat NOVA-item: ik heb dat dus ook. Journalistiek is soms bijzonder ongenuanceerd, en als het dan over je vak gaat valt dat op.

Mijn nacht duurde van 1 tot 5 ongeveer (gaaaap). Nipje doet trouwens iets raars: heel erg worstelen als hij groenten krijgt. Vanavond heb ik een trucje gevonden: ik heb hem eerst een haoje brood gegeven, en toen steeds minder brood en steeds meer groente. Hij heeft nu in ieder geval wat binnen (vooralsnog helpt dat nog niet voor de nachten helaas).
Ik zag de beelden net voor het eerst en hou het dan niet droog Wat een drama. We merkten het ook in het park; het bestuur gaf aan dat er geen muziek werd gedraaid en de vlaggen gingen halfstok. Daarna was het wel over.

We hebben wel goed verkocht, maar één tas mee terug naar huis, rest was allemaal verkocht. Mini heeft bijna ¤9 opgehaald met de grabbelton en wij schatten iets van ¤120. Moeten nog even tellen. Mannie heeft vanaf 9 uur gerend, gevoetbald en nieuwe vrienden gemaakt dus hij was helemaal af. Mini is dolblij met haar aangeschafte 'parels' en andere sieradenprullaria 'Ik denk dat die prinses Maxima deze ook wel heel erg mooi vindt'
Nip, ik had het allemaal al klaar liggen voor Koninginnedag. De spullen van Mini zijn echt gedateerd na bijna 6 jaar. En waarom de rest weg, tsja.. vooralsnog is die derde er nog niet en dan moet het ook nog een jongetje worden. In de tussentijd heb ik liever dat jij er plezier van hebt. Stuur maar een leuk pakje 74 moch ik ooit nog een jongetje baren
Hier in stad zijn ook alle festiviteiten afgelast, las ik. Maar ik vind dat wel goed eigenlijk.

Wij hebben toch wel een leuke dag gehad. Op het grote veld voor ons huis was van alles te doen, ideaal, omdat de kinderen dus hun eigen gang konden gaan en af en toe naar huis kwamen om iets te laten zien of te vertellen. Ook wij liepen heen en weer omdat ik toch wel het nieuws in de gaten wilde houden.
Ik was in de stad, en daar werd medegedeeld dat alles gewoon doorging? Blijkbaar hebben ze zich daar dan later over bedacht?
Ja later pas. Locoburgemeester heeft sein uit den lande afgewacht.
In Amsterdam ging alles 'gewoon' door, maar kan me voorstellen dat je die 600.000 man niet direct naar huis kúnt sturen. Zus en nichtje waren op het museumplein, waar een minuut stilte werd gehouden. Vonden ze erg indrukwekkend, was écht stil en dat met 200.000 man.

Vond mezelf trouwens heul nobel; heb zus en nichtje (die eigenlijk alleen kwamen plassen) uitgenodigd voor het eten en het was niet eens ongezellig.
Wij hebben ondanks het bizarre nieuws wel een leuke dag gehad. Wij hebben niet veel verkocht, maar waren ook niet heel goed voorbereid. En heb toch nog aardig wat grote in de weg sta items weten te verkopen, zoals de wipstoel, de muziekmobiel, kinderstoelverkleiner, luiertas enz.. Jammer dat het badje en de babygym weer mee naar huis moesten, plus zo ongeveer alle kleertjes. Er was veel te veel aanbod en te weinig kopers (bij een buurtwinkelcentrum was de vrijmarkt).

Maar de kindjes vonden het wel leuk over de markt rondbanjeren. Mandarijn wilde iedere auto, fiets, kruiwagen etc proberen, en Limoen heeft ook kitserige armbandjes (ook een leuke voor mij) gescoord en een klein pluchen tasje. Ook al zo'n kraai dus

Nippo, rompers heb ik best veel over in 74/80, allemaal zomerse, en shirtjes heb ik een paar maar niet veel. zal ze naar je opsturen. Ben blij als iemand er nog wat aan heeft, want ik ruim toch alles op.

Tegen enen waren we weer thuis, gauw even een tosti gegeten want en vocht bijgetankt, want Mandarijn was bekaf, en Limoen oververhit van het springen op het springkussen.

Na Mandarijn's middagslaap nog naar buurthuis bij schoonmoeder in de buurt gegaan, fijne grote tuin en speeltuin voor de kindjes met veel sociale controle, en weer een springkussen, dus die konden de hele middag vrij rondrennen.

De festiviteiten waren een beetje ingetogener, maar het was nog steeds wel gezellig. Daar in de tuin nog frietjes en frikandellen gegeten en ze lagen nog redelijk op tijd in bed.

Sok, fijn dat het niet ongezellig was met zus.

Ik denk ook niet eigenlijk dat de koninklijke familie het nog zo in het land zal gaan vieren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven