Mutsen

18-03-2009 16:34 5023 berichten
Alle reacties Link kopieren
Helemaal schoon en vers...
Ik oordeelde niet over dat ooggetuigenverslag, alleen dat het gruwelijker was (want, veel gedetailleerder) dan de beelden die ik heb gezien. Gelukkig is niet alles gefilmd.

Hier ook maar eens een poging doen om in de kleren te komen.
hier is op het werk ( ja, als één van de weinigen werk ik vandaag) het water er af en nu hebben we vanaf 9 uur vanmorgern GEEN KOFFIE!!!!

het hele kantoor is een beetje van slag....
Kom maar hierheen, Sok. Ik ben hier de enige koffiedrinker vandaag, en wij hebben wél water.

Gruwelijke beelden maken wel uit voor de impact die het nieuws heeft. Als de tv gisteren niet toevallig aan gestaan had toen het gebeurde, en ik de beelden niet gezien had, had ik toch anders gereageerd. Dat heeft met afgestompt zijn niet zoveel te maken, maar wel met echt mijn fysieke reactie op de beelden. Zo'n reactie lijkt me alleen niet het doel van nieuws, dus voor mij zouden journalisten er best wat terughoudender mee mogen zijn. Ik kan me voorstellen dat het heel akelig is als je de mensen op de beelden kent.
(gelukkig: het water doet het weer; caffeïnegehalte is weer op peil)

Foto op de 2e pagina van de Volkskrant was zo mogelijk nog schokkender; alle lichamen op de grond vlak na de aanslag. Aan de ene kant vind ik dat dat nu ook weer niet hoeft, aan de andere kant heb ik echt minuten naar die foto zitten kijken en heeft het behoorlijk indruk gemaakt. Is dat sensatiezucht? Deels wel.
Die foto zag ik ook. Echt heel erg.
Inmiddels zit ik hier helemaal in mijn uppie. Lekker rustig, in principe, maar ik werk efficienter met wat meer mensen.
ik ben vandaag van kamer verhuisd. eerst zat ik met drie andere mensen op de kamer, nu met 1, maar mijn kamergenote is vandaag vrij. in het oude pand had onze afdeling ook twee kamers, maar stonden de deuren altijd open en warne vlak bij elkaar en kon je toch meegenieten/meeleven met de andere kamer. Nu is dat niet meer zo en dat maakt eea wel wat eenzamer. Bovendien moet ik in deze kamer de lamellen dichthouden, anders schijnt de zon in mijn gezicht. dus van het uitzicht genieten is er ook niet meer bij.

het leven valt niet mee, op een saaie vrijdagmiddag. :-)
Bij mij komt het zonnescherm sinds vandaag nog maar een heel klein stukje naar beneden, dus ook hier dichte lamellen
Arme Sok

Hier betrekt het helemaal nu, benieuwd of we het nog droog houden.
Hier nog strak blauwe lucht.

Regent het bij jullie Pammie?
Ik was vandaag ook vrijwel alleen op het werk. Ongezellig .

Nu weer thuis gelukkig en even nog van mooie weer genieten. Tot later!
Hoi, ik ben er ook weer. Had gister de hele dag beetje ambivalent gevoel; wij hadden een superleuke dag (echt zo een waarna je met een glimlach de volgende dag wakker wordt, als je tenminste geen kater zou hebben) maar steeds als ik aan het drama dacht, dreef er een wolk voor de zon. Ik moet er nog steeds continue aan denken.

En wederom dubbel; ook het 'denken aan' vandaag heeft geen invloed gehad op het feit dat we hier wederom een superleuke dag hebben gehad. Heerlijk weer, kindjes als engeltjes (lekker druk aan het spelen met 'nieuwe' dingen die ze gekocht hadden, geld geteld wat ze 'verdiend' hadden en gewoon helemaal tevreden met elkaar en onze tuin.)

Kortom, flink dubbel.
Hulde aan mijn geliefde NRC, waar geen bloedspat in te ontdekken viel, laat staan rondslingerende lichamen. Zo kan het blijkbaar ook.

Pammie, er werd vandaag een hele grote doos bezorgd waar ik bijzonder blij mee ben. Er zaten zoveel mooie dingen in dat ik me eigenlijk bijna een beetje bezwaard voel; ik zal uiteraard je portokosten vergoeden maar zal ik je niet gewoon iets ervoor betalen?

Ik vind het heerlijk om alleen op mijn werk te zijn; hoe minder mensen hoe beter. Daarom werk ik erg graag op vrijdag.

En ik heb trouwens een hele bijzondere en schattige baby: hij kan al knuffelen! Hij pakt met twee handjes mijn hoofd vast, en drukt dan zijn lippen op mijn wang en geeft een likje. Is het niet lief ? De voorliefde van Kruimel voor mama's hand op zijn wang als hij in bed ligt heeft hij trouwens ook, en die wil hij dan met twee handjes vasthouden.
Ik heb anders op de site van de NRC de gruwelijkste foto's gezien, Nip.

Dat dubbele had ik ook Esther. Maar ik vind dat dat ook wel mag hoor, gewoon een goede dag hebben en tegelijkertijd stilstaan bij het gebeurde.
Echt waar? In de krant heb ik nog geen gruwelijke foto gezien. Nou vind ik ook wel dat de krant terughoudender moet zijn dan de site, want daar kies je er zelf voor om ergens op door te klikken terwijl je bij doorbladeren van de krant automatisch met alle foto's wordt geconfronteerd.
Herkenbaar dat dubbele gevoel. Zelf een leuke dag hebben en dan tegelijkertijd aan de slachtoffers denken die óók een leuke dag dachten te hebben.

Ik beken trouwens dat ik ook een sensatiezoeker ben. Ik klik gericht foto- en videofragmenten aan en ik bekijk ze ook nauwkeurig. Voor mij maken de foto's de impact wel duidelijk groter dan alleen een verhaal in woorden. Ik weet eigenlijk niet wat ik er van moet vinden: ik keur rampkijkerij en sensatiebelustheid af, maar ik maak me er zelf ook deels schuldig aan.

Ik denk trouwens dat het ook niet meer tegen te houden is in de huidige maatschappij. Iedereen heeft met internet toegang tot allerlei soorten media en de nieuwsvoorziening wordt steeds meer een 'live-medium'.
NRC heeft op de site inderdaad ook de bekende foto's van mensen die gereanimeerd worden.

Ik ben wel met Nippo eens dat gericht iets aanklikken een andere actie is, dan een krant openslaan. Anderzijds blijft de info op Internet veel langduriger rondzwerven dan in een krant die bij het oud papier gaat.
Ik heb dat ook Anky. Maar goed, het is niet nieuw, naar mijn idee. Foto's van uitgemergelde Joden in concentratiekampen deden toentertijd immers hetzelde. Ik ben ook erg visueel ingesteld en foto's zijn voor mij wel degelijk nodig om het goed tot me door te laten dringen. Ik kan ze net als Anky heel nauwkeurig bestuderen.
En ik weet nog niet zo goed of ik vind dat een krant bepaalde foto's niet moet plaatsen. Heeft een krant het recht om info, ook al is dat met foto's, te onthouden? Moeilijk. Maar ik ben dan ook niet snel van slag als ik bepaalde foto's zie terwijl ik me kan voorstellen dat anderen dat dan weer wel zijn.
Bij drama's wil ik eigenlijk de beelden meestal helemaal niet zien, dat krijg ik niet meer van mijn netvlies af, dus ik kijk er liever niet naar. Ik kijk soms wel, of zoek iets op, omdat ik toch wil weten hoe en wat, maar meestal vermijd ik het er bewust naar te gaan kijken.

Ik vind trouwens wel dat kranten bewust kunnen kiezen beelden niet te plaatsen. Ik zie niet in waarom ze al het beschikbare beeldmateriaal zouden moeten laten zien.

Nippo wat schattig , dat Nipje knuffelt.
Ik ben trouwens een watje,want ik heb het ook met topics hier bijvoorbeeld, waarvan ik weet dat het groot drama is en die ik bewust probeer te mijden omdat ik niet over al dat leed na wil denken.

(niet dat topic over de aanslag, maar topics hier over overleden kindjes of andere dramatische dingen)
Wij hebben ook nog steeds die kl*t*r*g* Telegraaf, maar ik heb nu eindelijk voor elkaar dat we hem gaan opzeggen. (Voorpagina van vanochtend bij Paul ook verkeerd geschoten?)

Ik heb in ieder geval die krant flink onder een stapel boeken geschoven zodat de kinderen het niet zouden zien. Ik werd gebeld dat 'er iets gebeurd' was en zag (ik liep net naar binnen, de rest zat buiten) politie en brandweer. Ik riep direct Paul en schoonouders, dus iedereen stormde naar binnen.

Lizzy begon direct te vragen wat er was gebeurd, waarom etc. etc. Hebben toen de TV maar snel weer uitgezet, beter in eigen woorden uitleggen. Hebben 'gewoon' gezegd dat er een ongeluk was gebeurd maar dat er nu weer goed voor de mensen gezorgd werd. Persoonlijk vind ik dat wel genoeg informatie voor een zes en vier-jarige.

Ik vertel ze overigens wel altijd wat er in de wereld gebeurt maar wel op mijn eigen manier. Je kunt ze ook nieet helemaal 'wereldvreemd houden'. Lizzy weet dat er onlangs een vliegtuig is neergestort ("maar voor de mensen wordt goed gezorgd") dat er een hartnekkige griep heerst en dat er op koninginnedag een ongeluk is gebeurd.
Citro, ik lees dat soort dingen ook niet. Waarom zou je het lezen? Je helpt de ouders er niet mee, je wordt er zelf niet lekker van, ik moet heel eerlijk zeggen dat ik het lezen van dat soort topics toch als een soort 'ramptoerisme' zie. Of beledig ik nu mensen?

Ik vind je geen watje.
ik weet het ok niet, van die foto's. Ik ben er meestal ook niet zo door van slag, zoek ze ook bewust op, maar ik denk dat ik er niet rouwig om zou zijn als ze niet in de krant geplaatst zouden worden.

Wat schattig, Nippo, van het kussende Nipje!

En Es: ik moest erg lachen om je log; Liz heeft wel handeslgeest!

morgen lekker naar de sauna! Lekkage is gestopt, dus daar geen problemen mee. we moeten er alleen wel om 9 uur zijn, dus 8 uur hier weer. Toen ik dat aan vriendin vertelde, zuchtte ze: 'we gingen toch relaxen?' Maar we halen onze slaap daar wel in.
Hmm,ik heb de kinderen de beelden gewoon laten zien, ze wilden kort weten van hoe en wat maar reageerden ook vrij laconiek. Zullen ze wel van hun ouders hebben.

Ook hier lees ik wel topics af en toe. Gewoon benieuwd hoe het met die mensen gaat. In eerste instantie klik ik dan omdat ik de titel lees en dan benieuwd ben.

Het zal wel ramptoerisme wezen, maar goed, als er een brandweerauto langsrijdt heb ik ook nog steeds de neiging om erachter aan te rijden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven