Mutsen

18-03-2009 16:34 5023 berichten
Alle reacties Link kopieren
Helemaal schoon en vers...
Op zich wel grappig dat al die peuters dezelfde ruzies hebben, hier ook altijd gezeur wie het gele en wie het blauwe toetjesschaaltje mag. (bij mijn volgende servies kies ik alles in dezelfde kleur )

De box staat er nog wel, maar we gebruiken hem zelden, Miffy. Dus heb besloten dat ie maar op MP gaat. We hadden uiteindelijk geen zin hem mee te slepen naar de vrijmarkt. Dan is Mandarijn wel helemaal baby-af, op z'n haar na.

Koeky, beterschap voor Kruimel.
Ik ken een gezin waarbij moeder een kalender heeft gemaakt: wie mag welk bakje op welke dag. En als kindlief er niet is, mag de ander em uiteraard niet, anders kun je daar ook weer een schema voor maken.
Hahaha, dat gaat ver Remma. Ik heb echt moeite me in te leven in dat soort peutergrillen, ik onderschat de ernst er van vrees ik totaal.
Haha, nou ja, als je er 4 hebt, en het is op deze manier te handhaven. Tja. Hier gaat het ook om de beurt hoor, ben ik van het gezeur af. En voor de kinderen is het duidelijk.

Iedere dag mag iemand anders de voordeur opendoen 's ochtends, iedere dag mag iemand de tas dragen enz. En bij gezeik zeg ik: dan doe ík het. Klaar.
Ik koop gewoon bij Ikea 10 bakjes in dezelfde kleur, als ik 4 kinderen zou hebben die iedere dag over de bakjeskleur ruzie maken. Maar goed, dan is het inderdaad weer wie als eerste naar buiten mag als de voordeur open gaat, wie het rugzakje mag als we naar gastouder gaan (ok, 2 rugzakjes maar )
Ze vinden idd altijd iets om het bij te doen. Maar voor mij niet tijdens het eten en niet bij het de deur uit moeten 's ochtends. Dus daar heb ik iets op verzonnen. Wat ze daarnaast nog doen, dat vechten ze maar uit, daar leren ze ook weer van.
hmmm: behalve het Cars-oto'tje hebben wij dat gezeik (nog) niet. en van dat gezeuer zijn we ook af, want bij de 10 autotjes die we vandaag gekocht hebben, zat een identiek Cars-autotje.

Kun je nog onthouden, remma, wie er gisteren de deur open heeft gedaan dan? en wie de tas toen gedragen heeft?
Jawel. En anders weten zij het nog wel

Ik moet zeggen dat oudste het al niet meer heeft hoor. Het zijn vnl meis en mini.
Wij hebben, net als Sok, dingen gekocht op de vrijmarkt, niet verkocht. Heel veel was het niet, alleen wat kleine speeltjes. Toen we weer thuiskwamen, heeft Pluis even voor de tv naar de koningin zitten terugzwaaien (hij heeft zelf ook echt zo'n Beatrix zwaaitje). Hij was net de tuin ingelopen toen die auto ineens het beeld in stoof. Vreselijk, al die gewonde mensen op straat.

Ik ga ervoor zorgen dat er hier maar 1 soort bakje in huis is, geloof ik. Wat een gedonder!

Nip, korte nacht door spookkoters?
Ja, das waar, remma: kinderen hebben voor zoiets een ijzeren geheugen

En Lief, Mffy, een zwaaiende Pluis.

Citro: klinkt ook als een geslaagde dag.

Poek was helemaal wijs met d'r skates vanmiddag. Zij vond dat ze het al heel goed kon; wij denken daar toch eits anders over. ze was dan ook hevig beledigd dat wij na een uur wel genoeg hadden van het mee-skaten.

Ik denk trouwens ook niet dat Koninginnedag nog op dezelfde wijze gevierd gaat worden. Aan de andere kant: je kunt jezelf niet beveiligen tegen zulke einzelgängers die dit soort eenmansacties plannen (en vermoedelijk ook niet eens plannen
Ik hoorde dat een exbeveiligingsman van de kon. familie ook zeggen vanmiddag, dat je hier niet tegen kan beveilingen. Ik hoop eigenlijk niet dat het karakter van deze dag verandert. Wellicht volgend jaar wat ingetogener. Maar goed, er gaan al geruchten dat WA snel op de troon komt en hij kan het sowieso wel heel anders willen natuurlijk.
Bah, wat een drama in Apeldoorn. En die beelden zijn helemaal schokkend. Ik word er een beetje misselijk van.

Raar om dan in de volgende regel te schrijven dat we best een leuke dag hadden. Ot en Sien hebben meegedaan aan de kinderloop bij de atletiekvereniging. Ze deden mee met de serie van 4 jaar en jonger en liepen 1 rondje (400 m). Groot succes en ze waren heel enthousiast (vooral over de medaille en het speeltje dat ze kregen).

Ik heb hier hetzelfde systeem als Remma: alles om de beurt en als ze dan nog ruzie maken, dan doe ik hetzelf. Werkt eigenlijk nog het beste. Vaak laat ik het ze ook zelf uitzoeken, dan ben ik even oostindisch doof.
Ik zou het ook erg jammer vinden als koninginnedag hierdoor zou veranderen. En tegen dit soort gekken is natuurlijk ook niets te doen. Maar wat een drama zeg: je zal maar ooggetuige zijn (zoals alle toeschouwers en de koninklijke familie) of erger nog, slachtoffer of een bekende van de slachtoffers en dit gewoon voor je neus zien gebeuren. Er zijn ook 3 kinderen bij de gewonden. Bah bah bah.
Trouwens, hebben jullie de koningin ook gezien, tijdens haar toespraak n.a.v. vandaag. Zo'n verdriet op haar gezicht.
Daar zat ik vanmiddag over te denken, hoe de koningin zich nu zou voelen. Haar familie was doelwit, en de slachtoffers waren daar voor haar feestje. Kan me voorstellen dat ze heel erg aangeslagen is.

Ik ga verstandig doen en ga slapen. Weltrusten.
Die zucht voor ze haar toespraak begon was alleszeggend. De dader is overleden, ik hoop dat hij nog heeft gezegd waarom hij dit gedaan heeft. Zou volkomen onverteerbaar zijn als je daar niet achterkomt. Ik hoop dat er aan Koninginnnedag zoals het nu gevierd wordt, niets veranderd door zo'n halve zool.

Wij lagen om 9 uur in bed en iedereen sliep de hele nacht, wat een feest. Vanmiddag komt vriendin op bezoek en voor die tijd moet ik dringend boodschappen doen, er is vanalles op ineens.
Ik ben heel blij trouwens dat ik gister niet gezellig met de kinderen tv zat te kijken, die beelden zijn echt heel schokkend.
Er zijn geen goede redenen te bedenken, dus wat dat betreft maakt het weinig uit. Maar het was natuurlijk beter verteerbaar geweest als hij een proces en straf had kunnen krijgen. Arme koninklijke familie inderdaad. Koninginnedag zal nooit meer hetzelfde zijn. En dan te bedenken dat het misschien de bedoeling was dat dit de laatste koninginnendag met Beatrix zou zijn. Ik vraag me af of het wat dat betreft nog consequenties heeft.
Voor wat betreft die beelden: ik begrijp dat er live niet te voorkomen was dat er dingen in beeld zijn gekomen waarvan ik vind dat je ze beter niet kunt uitzenden. Maar ik heb wel moeite met dingen die soms op televisie komen, en waarvan ik een nare bijsmaak heb dat het sensatiezucht is onder de noemer van nieuwswaarde. Waarom moet toch altijd alles in beeld? Het zal je familie maar zijn. Het is toch wel duidelijk hoe groot het drama is zonder rondvliegende mensen, of zijn we al zo afgestompt?
Nip, op de voorpagina van de volkskrant staat zo'n foto. Ik snap ook niet waarom die keuze gemaakt is. Het zal inderdaad een familielid van je zijn.
Ik las net een ooggetuigenverslag (van een journalist) en dat was nog veel walgelijker dan de beelden die ik heb gezien.
Schijnbaar staat op de voorpagina van (hoe kan het ook anders) De Telegraaf ook zo'n foto.
Tja, ik had toch graag de beweegredenen van deze man willen weten. Maar goed, dat zit er niet meer in denk ik.

Wat betreft die beelden, het is natuurlijk zo dat we steeds meer gewend zijn. Steeds erger. Bovendien, de kans is groter dat ongelukken e.d. opgenomen worden omdat mensen camera's op hun mobieltje hebben.
Ik heb persoonlijk meer moeite met de toon in een bepaald topic op dit forum, dan met die beelden.

Ik ga eens in de kleren, morgen oudste jarig en er moet nog het één en ander gebeuren aan voorbereiding. Het jonkje krijgt overigens een DS van ons, tja, we zijn overstag.
Pammie, maar in een ooggetuigenverslag zijn mensen niet herkenbaar. Daarom vind ik dat meer gerechtvaardigd bij wijze van nieuwswaarde.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven