Zo klaar met alleen zijn en datingsite moe

23-06-2020 08:17 251 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nou ja de titel zegt het al, ik ben het alleen zijn vreselijk zat! Wil gewoon een leuke man om alles mee te delen.
Maar jeetje mina die datingsites pfff
Ik heb nu weer een membership voor een half jaar genomen maar na 2 dagen ben ik er al klaar mee.
Het is echt zoeken naar de welbekende speld in de hooiberg..
Graag jullie ervaringen e/o tips..
Als ik bijvoorbeeld het topic lees: liefde in tijden van corona, denk ik hoe dan, meerdere dates tegelijk en dan ook nog op Tinder off all places..
mimali wijzigde dit bericht op 23-06-2020 08:18
Reden: Typefout
0.80% gewijzigd
Rooss4.0 schreef:
07-07-2020 09:29
Beetje onzin dit. Het is niet zo dat het universum vindt dat jij too needy bent en daarom lekker puh geen mannen op je pad strooit hoor.
Ik ken iemand die heeeeel hard op zoek was en toch gewoon een man heeft gevonden, met behulp van een on line dating coach weliswaar en nu toch echt heel erg gelukkig met hem is.

TO, gecondoleerd met je moeder.

Ik denk dat mannen je blokkeren omdat ze je niet meer als jachtmateriaal bestempelen. De ene zet een "next" achter je naam (in zijn hoofd dan) en de ander blokkeert je, gewoon, omdat ze je weggestreept hebben, niet persé omdat je niet leuk zou zijn.

Heb je wel eens gedacht aan het inschakelen van een online relatiecoach? Die kijkt over je schouder mee, kan best leerzaam zijn.
Dankjewel...
Gecondoleerd met je moeder. :rose:

Ik snap dat je niet lekker in je vel zit en ik snap ook (een beetje) dat je bang bent om "over te blijven". Èn zelfs dat je (wel een beetje Hollands) je betaalde lidmaatschap wilt benutten. Maar alles bij elkaar zijn dat geen ideale voorwaarden voor online-dating vrees ik.
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Rooss4.0 schreef:
07-07-2020 09:35
Wat is jouw gouden tip?
ik heb ze al herhaaldelijk gegeven, maar hier nog een keer.

laat het geforceerde van online daten los
laat het idee los dat je vijver enorm moet zijn om iemand tegen te kunnen komen die bij je past
leer jezelf waarderen en leer hoe je snel kunt schiften of je potentiële partner jou wel waardeert
stel je open binnen de kring van mensen waar je een common ground mee hebt, en investeer in het vergroten/versterken van die kring ipv het vergroten van de vergaarbak wildvreemden.
Bulbul schreef:
07-07-2020 10:09
Gecondoleerd met je moeder. :rose:

Ik snap dat je niet lekker in je vel zit en ik snap ook (een beetje) dat je bang bent om "over te blijven". Èn zelfs dat je (wel een beetje Hollands) je betaalde lidmaatschap wilt benutten. Maar alles bij elkaar zijn dat geen ideale voorwaarden voor online-dating vrees ik.
Dankjewel..
Misschien niet nee, maar ik heb ook gemerkt dat leuke contacten, online, in het "echte" leven, op mijn werk me ook weer nieuwe energie geven..
Daar kan ik dan zo blij van worden.. Maar als het online dan weer stilvalt, je thuiskomt uit je werk of na een leuke avond dan kan het je weer zo aanvliegen..
Dus het heeft twee kanten...
Niks doen en toegeven aan het rotgevoel (dat is er echt niet continu hoor) of toch verder gaan met "zoeken", leuke dingen doen enz..
Ik kies dan toch voor het laatste..
Dan misschien vaker met vriendinnen bellen of op stap? Daar krijg ik ook veel energie van, andere inzichten, nieuwe tips voor lectuur of series, recepten, weet ik veel, even in een andere omgeving. Dan ligt er geen druk op zoals bij daten en je bent wel even uit je eigen bubbel. Die positieve energie straal je dan weer uit.
En je bent ook nog gewoon in de rouw, hè, vlak dat niet uit. Het is volkomen normaal dat je je kut voelt. Daar hoef je niet voor te vluchten of je van af te leiden. Het is vreselijk zwaar en moeilijk, maar wel leerzaam en gezond om te accepteren dat je je kut voelt en dat de muren op je afkomen als je na een werkdag of uitje weer thuiskomt. Even janken, kopje thee. Morgen is er weer een dag, die is misschien beter of misschien ook niet.
Heb je door het overlijden van je moeder nu misschien ineens een gevoel van meer haast?
Bulbul schreef:
07-07-2020 10:22
Dan misschien vaker met vriendinnen bellen of op stap? Daar krijg ik ook veel energie van, andere inzichten, nieuwe tips voor lectuur of series, recepten, weet ik veel, even in een andere omgeving. Dan ligt er geen druk op zoals bij daten en je bent wel even uit je eigen bubbel. Die positieve energie straal je dan weer uit.
Dat doe ik ook allemaal al..

Ja klopt dat ik nog in de rouwfase ben(het is inmiddels ruim 3 maanden geleden) maar ik heb het ook geaccepteerd en een plekje gegeven, ze was oud, op en het is goed zo.. Maar het blijft natuurlijk je moeder en verdriet is er zeker nog af en toe..
snownow schreef:
07-07-2020 10:32
Heb je door het overlijden van je moeder nu misschien ineens een gevoel van meer haast?
Nee dat geloof ik niet..
Maar mijn moeder is wel 25 jaar alleen geweest nadat mijn vader is overleden en dat is iets wat ik niet wil.. Dus onbewust speelt het wellicht wel een rol..
Mimali schreef:
07-07-2020 10:40
Dat doe ik ook allemaal al..

Ja klopt dat ik nog in de rouwfase ben(het is inmiddels ruim 3 maanden geleden) maar ik heb het ook geaccepteerd en een plekje gegeven, ze was oud, op en het is goed zo.. Maar het blijft natuurlijk je moeder en verdriet is er zeker nog af en toe..
Je mag ook gewoon verdriet hebben. En het mag gewoon rot zijn om alleen te zijn. Dat hoeft niet altijd opgevuld te worden met afleiding.
Mimali schreef:
07-07-2020 10:41
Nee dat geloof ik niet..
Maar mijn moeder is wel 25 jaar alleen geweest nadat mijn vader is overleden en dat is iets wat ik niet wil.. Dus onbewust speelt het wellicht wel een rol..
Ik vroeg het omdat vorig jaar mijn partner is overleden en ik daarna eigenlijk te snel weer in een relatie ben gedoken, die op een rare manier alweer is geëindigd. Voor mij voelt het als heel veel haast, snel een vriend, snel kinderwens vervullen, nu het nog kan. Maar ja, ik kan me voorstellen dat ik mensen daar ook wel mee afschrik. Ik had het alleen niet eerder door. Rouw doet rare dingen met je in elk geval.
froufrou80 schreef:
07-07-2020 10:18
leer jezelf waarderen en leer hoe je snel kunt schiften of je potentiële partner jou wel waardeert
stel je open binnen de kring van mensen waar je een common ground mee hebt, en investeer in het vergroten/versterken van die kring ipv het vergroten van de vergaarbak wildvreemden.
En als je nou geen common ground-kring hebt?

Krijg dr een beetje een ivoren toren idee bij.
Er is echt helemaal niks mis met online daten, ik snap die aversie niet.

Ik denk wél dat online daten voor een bepaalde groep mensen goed werkt en voor andere mensen niet. Jezelf leren waarderen en het goed hebben met jezelf en vanuit díe grond zaken aangaan, dat ben ik roerend met je eens.
.
Rooss4.0 schreef:
07-07-2020 10:54
En als je nou geen common ground-kring hebt?
Dat is toch totale eenzaamheid? Dat ga je niet oplossen met een datingsite hoor. En wat heb je dan nog als die relatie over gaat?

Ik denk dat datingsites voor een bepaald type mensen wel werken maar voor een heleboel mensen totaal niet. Het is een vrij beperkte groep die er kan slagen, maar dat creëert wel een beeld dat liefde iets is dat je verdient als je maar hard genoeg je best doet. En ik vind het dus stuitend dat een TO die hier heel open over haar struggles schrijft een gevoel wordt aangepraat dat zij niet slaagt op de datingsite omdat ze zich niet op de juiste manier gedraagt.
En met het uitbreiden van die 'common ground' moet je ook maar net geluk hebben dat daar leuke singles tussen zitten in de juiste leeftijdscategorie. In mijn kringen zitten geen 'leuke vrijgezelle broers/neven vrienden', echt iedereen heeft een relatie. Dan kan online daten echt wel een uitkomst bieden. Ik word soms moe van de mythe dat "als je stopt met zoeken je iemand vindt" en alles wat daarop lijkt; soms heb je gewoon pech en/of moet je meer moeite doen om hopelijk een leuk iemand tegen het lijf te lopen.
Nee, dat is geen totale eenzaamheid. Ik heb een soort hechte common ground kring, bestaande uit allemaal super leuke....dames! Ik ga niet naar de kroeg, wel naar de bios met een .... vriendin. Of uit eten of sauna met mijn moeder. Allemaal niet supereenzaam, wel man-loos. (nu ben ik niet meer manloos, dat terzijde)

Ik praat TO absoluut niet aan dat ze haar best niet goed genoeg doet en ik vind het jammer dat je dat schrijft onder een quote van mij.

TO, nogmaals, heb je er wel eens aan gedacht om hier hulp bij te zoeken? Dat kan ook fysiek hè, er zijn nog steeds koppelcoaches die jou kunnen helpen!
.
Ik vind ook niet dat je moet stoppen met zoeken, dat zeg ik nergens. En als de mannen "op" zijn is dat dus het moment om je cirkel je te vergroten en weer iets nieuws te gaan ondernemen.
Timetraveler schreef:
07-07-2020 10:59
En met het uitbreiden van die 'common ground' moet je ook maar net geluk hebben dat daar leuke singles tussen zitten in de juiste leeftijdscategorie. In mijn kringen zitten geen 'leuke vrijgezelle broers/neven vrienden', echt iedereen heeft een relatie. Dan kan online daten echt wel een uitkomst bieden. Ik word soms moe van de mythe dat "als je stopt met zoeken je iemand vindt" en alles wat daarop lijkt; soms heb je gewoon pech en/of moet je meer moeite doen om hopelijk een leuk iemand tegen het lijf te lopen.
Exact!!!
.
Rooss4.0 schreef:
07-07-2020 11:01
Nee, dat is geen totale eenzaamheid. Ik heb een soort hechte common ground kring, bestaande uit allemaal super leuke....dames! Ik ga niet naar de kroeg, wel naar de bios met een .... vriendin. Of uit eten of sauna met mijn moeder. Allemaal niet supereenzaam, wel man-loos. (nu ben ik niet meer manloos, dat terzijde)
Die hebben toch allemaal mannelijke broers, neven, buurmannen, vrienden, collega's die je via hen kunt ontmoeten op het buurtfeest, verjaardag, gezamenlijke bbq, georganiseerde borrel.... etc
snownow schreef:
07-07-2020 10:45
Ik vroeg het omdat vorig jaar mijn partner is overleden en ik daarna eigenlijk te snel weer in een relatie ben gedoken, die op een rare manier alweer is geëindigd. Voor mij voelt het als heel veel haast, snel een vriend, snel kinderwens vervullen, nu het nog kan. Maar ja, ik kan me voorstellen dat ik mensen daar ook wel mee afschrik. Ik had het alleen niet eerder door. Rouw doet rare dingen met je in elk geval.
Wat verdrietig, sterkte :rose:..
Ja rouw kan zeker rare dingen met je doen en bij jou is het gewoon nog heel vers en een partner is ook weer anders dan een moeder..
froufrou80 schreef:
07-07-2020 11:03
Die hebben toch allemaal mannelijke broers, neven, buurmannen, vrienden, collega's die je via hen kunt ontmoeten op het buurtfeest, verjaardag, gezamenlijke bbq, georganiseerde borrel.... etc
Nee.
.
Timetraveler schreef:
07-07-2020 10:59
Dit dus idd.. Het hangt van zoveel factoren af..
froufrou80 schreef:
07-07-2020 10:44
Je mag ook gewoon verdriet hebben. En het mag gewoon rot zijn om alleen te zijn. Dat hoeft niet altijd opgevuld te worden met afleiding.
Klopt ook..
Het is gewoon even alles bij elkaar..
Mijn moeder, corona gedoe, all inclusive vakantie waar ik enorm naar uitkeek af moeten zeggen daardoor, wel aan vakantie toe zijn maar denken als het nou maar mooi weer is als ik op vakantie ga in Nederland enz enz
Lekker klagen haha
Rooss4.0 schreef:
07-07-2020 11:05
Nee.
Die ervaring heb ik ook niet hoor..
Hoi Mimali, ik heb niet alle reacties gelezen maar wilde alleen even zeggen dat het heel herkenbaar is. Ook ik ben de tijd van het fladderen al lang voorbij en ik zou nou ook eindelijk eens gewoon lekker cliché een serieuze relatie willen (met een vrouw, ben zelf ook vrouw). Op datingsites stonden nog wel veel leuke mensen toen smartphones nog niet bestonden. Maar sinds Tinder en andere vluchtige apps bestaan, staan er op de datingwebsites veel minder mensen dus dat maakt de kans ook kleiner dat er een leuke tussen zit (die ook nog binnen 100 km afstand woont).

Dus toch maar op Tinder en dan met een tekst erbij die duidelijk maakt dat ik er niet ben voor de fladderaars en de stelletjes die er een vrouw bij zoeken (zucht, dat laatste is 50% van het wegswipe-werk!).
En dan heb je van die vrienden die vinden dat je mensen een kans moet geven terwijl je zelf denkt: maar op zo'n type val ik nou eenmaal totaal niet! En dan vinden ze je "te kritisch" want diegene kan toch heel aardig en lief en grappig zijn? Pfff alsof je dan maar in zee moet gaan met iemand die je onaantrekkelijk vindt! Zo wanhopig ben ik nou ook weer niet.

En er zijn wel een paar leuke dates uit gekomen. Ook als ik twijfel, spreek ik toch maar af, wie weet is iemand in het echt wel heel leuk. Maar nog niet dat er echt toekomst in zit denk ik. En ik vind het ook zo vermoeiend, elke keer weer die moeite om helemaal iemand te leren kennen en dan als het toch niet blijkt te matchen, spreek je diegene nooit meer. En weer helemaal van voren af aan beginnen. Maar soms ook wel een tijdje een relatie gehad met iemand die ik kende via een site of app, dus het kan wel. Maar het liefst ontmoet je natuurlijk iemand gewoon via het sporten of via vrienden. Of op een festival of feestje maarja dat is nu allemaal afgelast.
En als dat dan al jaren niet gebeurt, dat spontane ontmoeten, want dat zeggen ook veel mensen: "je moet niet op zoek gaan".... ja ja moet je dan maar passief blijven afwachten? Nee dan ga ik op een gegeven moment toch maar weer digitaal proberen. Maar ik snap je frustratie helemaal. En ja net als jij wil ik de fladderaars er meteen uit filteren door aan te geven dat ik iets serieus zoek.

Als enige tip kan ik je misschien nog meegeven dat als je twijfelt over iemands foto's en of het wel je type is, je diegene misschien toch eens naar rechts swipet, eventueel vraagt of hij nog wat foto's heeft zonder zonnebril of waar hij wat duidelijker op staat. Of live afspreken (op 1,5 meter kan prima) en dan zien of het mee- of tegenvalt. Soms is iemand in het echt veel leuker en had 'ie gewoon slechte foto's gekozen of staat hij nou eenmaal nooit zo flatterend op beeld.
Tegelijk snap ik het dus helemaal dat je ook heel duidelijk weet waar je echt niet op valt of op afknapt (ik bijvoorbeeld op foto's van vrouwen dat een hond hun mond likt, GATVERDAMME! :hihi: ).
You can never have too many hats, gloves and shoes
froufrou80 schreef:
07-07-2020 11:03
Echt, in mijn singletijd heb ik nul leuke vrije mannen ontmoet. Het staat ook niet op hun voorhoofd geschreven hè, dat ze single zijn. Dus moet je er maar op gokken als je iemand aanspreekt. En de leukerds hadden allemaal een relatie.
Op een datingsite kun je ervan op aan dat 98% single is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven