granol
woensdag 8 juli 2020 om 18:56
Wij hebben jaren tachtig granol op de muur. Dat oogt langzamerhand behoorlijk gedateerd. Nu overwegen we om het te laten stuken maar ik twijfel. Het lijkt me nogal een overgang naar helemaal glad.
Het is een muur waar veel strijklicht langs valt dus ik ben ook een beetje bang dat je elk oneffenheidje gaat zien.
Aan de andere kant is een gladde muur wel veel sneller te verven dan die vervelende putjes van granol.
Wat hebben jullie als wandafwerking en hebben jullie nog tips of dingen waar ik op moet letten?
Bedankt alvast.
Het is een muur waar veel strijklicht langs valt dus ik ben ook een beetje bang dat je elk oneffenheidje gaat zien.
Aan de andere kant is een gladde muur wel veel sneller te verven dan die vervelende putjes van granol.
Wat hebben jullie als wandafwerking en hebben jullie nog tips of dingen waar ik op moet letten?
Bedankt alvast.
woensdag 8 juli 2020 om 19:04
Ja.....vind ik nu ook
woensdag 8 juli 2020 om 19:08
watdachtjehiervan schreef: ↑08-07-2020 19:07Wij hebben het helemaal strak. Je ziet er wel snel wat op maar dat is heel makkelijk plaatselijk bij te werken. Dat doen we 1x per jaar en dan zijn het echt maar een paar plekjes.
Met hele kleine kinderen raad ik het af. Dan zou ik nog een paar jaar wachten.
Neuh, ik ben 62
Nee, soort zand in latex. Zet je met een roller op en als het droog is kan je het overschlderen. Volgens mij heet het in de bouwmarkt structuurverf.
Ik heb het alledrie gehad.
Granol was na diverse keren sauzen ook al behoorlijk opgevuld. Vond het zeker niet lelijk
Stucwerk gehad, mooi maar je ziet echt elk dingetje, je kunt nog zo mooi laten stucen, als je per ongeluk met de steel van de bezem tegen de muur komt heb je een beschadigen, om maar te zwijgen over spelende kinderen
Nu spuitwerk op de muren, is een heel licht korreltje, je ziet het amper maar het kwetsbare van stucwerk heb je niet meer. Geeft ook net iets van leven aan je muur
Granol was na diverse keren sauzen ook al behoorlijk opgevuld. Vond het zeker niet lelijk
Stucwerk gehad, mooi maar je ziet echt elk dingetje, je kunt nog zo mooi laten stucen, als je per ongeluk met de steel van de bezem tegen de muur komt heb je een beschadigen, om maar te zwijgen over spelende kinderen
Nu spuitwerk op de muren, is een heel licht korreltje, je ziet het amper maar het kwetsbare van stucwerk heb je niet meer. Geeft ook net iets van leven aan je muur
pearle wijzigde dit bericht op 08-07-2020 19:10
0.50% gewijzigd
woensdag 8 juli 2020 om 19:11
pearle schreef: ↑08-07-2020 19:08Ik heb het alledrie gehad.
Nu spuitwerk op de muren, is een heel licht korreltje, je ziet het amper met het kwetsbare van stucwerk heb je niet meer. Geeft ook net iets van leven aan je muur
Wij hebben indertijd helaas gekozen voor een vrij grove korrel zodat de putjes ook best diep zijn. Het is in de loop der jaren al tig keer geverfd maar nog best diep.
Voor spuitwerk moet het zeker eerst gestukt of niet?
woensdag 8 juli 2020 om 19:16
Dankjewel. Hmm dat lijkt me ook best mooi maar ik ben bang dat dan toch eerst de muur glad moet (de granolstructuur weg).
woensdag 8 juli 2020 om 19:50
Je ziet echt ALLES. ALLES. Op stuuc. Ik heb het. Ik woon alleen maar ik ben klungelig (stofzuiger tegen dingen aan rijden, bezem laten vallen, een zwarte tas tegen de muur beuken/schuren, de afdruk van een schilderij die een paar weken tegen de muur heeft gezeten). En dan heb ik nog niet eens loslopende huisdieren of kinderen. Het is wel heel mooi, lekker blanco, onmogelijk om zat te worden. En je haalt er zo een kwast overheen.
woensdag 8 juli 2020 om 19:52
Ja, dat moet ook. Wat je ook wel, op geen een andere manier krijg je je granol van de muur.herfstappeltaart schreef: ↑08-07-2020 19:16Dankjewel. Hmm dat lijkt me ook best mooi maar ik ben bang dat dan toch eerst de muur glad moet (de granolstructuur weg).