Camping wc emmer tips?
donderdag 9 juli 2020 om 12:06
Tja: de mini camping waar wij vanaf de 19e zitten, doet maar 1 wc en 1 douche open ivm Corona. Dus iedereen moet een wc emmer meenemen voor noodgevallen.
Nu heb ik de indruk dat ze het niet handig aanpakken, maar laat ik daar niet over discussiëren hier want dat lost niets op.
Dus praktisch/ wat zijn nu handige tips voor de uitvoering? Bijkomend aandachtspunt is dat ik (1 volw) in een vouwwagen logeer met mijn zoon (10) plus een logeetje (meisje van 10). Die wil ik dus privacy geven op de emmer.
Tot nu toe heb ik 1 lage wc emmer ( met bril en klep) besteld, en een soort schoonmaakspul in een fles met plantenspuit- bovenkant. Daarvan lees ik dat het officieel voor van die chemische toiletten is: dat deze spray naast schoonmaken en geur verbloemen ook zorgt voor een laagje op het oppervlak waardoor drollen makkelijker wegspoelen. Plakdrollen in een emmer lijken me ook niet fijn: ik zie die 10 jarigen helaas niet zelf alles netjes schoonmaken...
Voor de zekerheid ook nog plastic zakken voor in die emmer, maar dat lijkt me super onhandig want de inhoud van de emmer zal in een wc moeten, maar die zak niet. Waar laat je die dan weer?
Ik wilde geen enorme wc-douche tent aanschaffen en heb nu via marktplaats een stevige, zwaar katoenen kinder tipi met 6 beuken stokken op de kop getikt. Die is niet zo hoog, maar het is bedoeld als noodoplossing. Voordeel is dat het onmogelijk is voor een jongen om staand te plassen.
Misschien kan er gewoon met de tipi gespeeld worden als de emmer niet gebruikt wordt. Verder kan ik ‘snachts de tipi onder onze luifel zetten zodat het dichtbij is (luifel kan, afhankelijk van het weer, afgesloten worden met zijwanden, maar die hebben wel ramen, dus daar ga je niet zomaar op een emmer zitten). Wij liggen dan in de wagenbak.
Overdag zet ik hem liever achter de vouwwagen omdat we zelf onder de luifel zitten.
Wie heeft er al met zo’n emmer op de camping gestaan, en wat werkt en wat niet?
Ga je hem na ieder gebruik meteen leeggooien en schoonmaken voor de volgende beurt? Of laat je plasjes wat langer staan? (Ja maar als iemand dan wil poepen, dan wil je toch niet dat die plasjes omhoog spetteren)? Of moet er op de wc gepoept worden, ook als er een rij is?
Ik wil het gebruik wat ontmoedigen want ik heb heen zin on de hele dag met die emmer in de weer te zijn, maar ik heb geen idee of hij toch soms nodig is. Tussen 10.00 en 13.00 zijn we ergens waar wel normale toiletten zijn.
Hoe doen/deden jullie het?
Nu heb ik de indruk dat ze het niet handig aanpakken, maar laat ik daar niet over discussiëren hier want dat lost niets op.
Dus praktisch/ wat zijn nu handige tips voor de uitvoering? Bijkomend aandachtspunt is dat ik (1 volw) in een vouwwagen logeer met mijn zoon (10) plus een logeetje (meisje van 10). Die wil ik dus privacy geven op de emmer.
Tot nu toe heb ik 1 lage wc emmer ( met bril en klep) besteld, en een soort schoonmaakspul in een fles met plantenspuit- bovenkant. Daarvan lees ik dat het officieel voor van die chemische toiletten is: dat deze spray naast schoonmaken en geur verbloemen ook zorgt voor een laagje op het oppervlak waardoor drollen makkelijker wegspoelen. Plakdrollen in een emmer lijken me ook niet fijn: ik zie die 10 jarigen helaas niet zelf alles netjes schoonmaken...
Voor de zekerheid ook nog plastic zakken voor in die emmer, maar dat lijkt me super onhandig want de inhoud van de emmer zal in een wc moeten, maar die zak niet. Waar laat je die dan weer?
Ik wilde geen enorme wc-douche tent aanschaffen en heb nu via marktplaats een stevige, zwaar katoenen kinder tipi met 6 beuken stokken op de kop getikt. Die is niet zo hoog, maar het is bedoeld als noodoplossing. Voordeel is dat het onmogelijk is voor een jongen om staand te plassen.
Misschien kan er gewoon met de tipi gespeeld worden als de emmer niet gebruikt wordt. Verder kan ik ‘snachts de tipi onder onze luifel zetten zodat het dichtbij is (luifel kan, afhankelijk van het weer, afgesloten worden met zijwanden, maar die hebben wel ramen, dus daar ga je niet zomaar op een emmer zitten). Wij liggen dan in de wagenbak.
Overdag zet ik hem liever achter de vouwwagen omdat we zelf onder de luifel zitten.
Wie heeft er al met zo’n emmer op de camping gestaan, en wat werkt en wat niet?
Ga je hem na ieder gebruik meteen leeggooien en schoonmaken voor de volgende beurt? Of laat je plasjes wat langer staan? (Ja maar als iemand dan wil poepen, dan wil je toch niet dat die plasjes omhoog spetteren)? Of moet er op de wc gepoept worden, ook als er een rij is?
Ik wil het gebruik wat ontmoedigen want ik heb heen zin on de hele dag met die emmer in de weer te zijn, maar ik heb geen idee of hij toch soms nodig is. Tussen 10.00 en 13.00 zijn we ergens waar wel normale toiletten zijn.
Hoe doen/deden jullie het?
anoniem_327275 wijzigde dit bericht op 09-07-2020 12:11
0.45% gewijzigd
donderdag 9 juli 2020 om 12:10
donderdag 9 juli 2020 om 12:12
Wij hadden (vroeger) gewoon een hoekje in de tent van de vouwwagen (maar we hadden wel echt een hele grote tent er aan) met een doek er voor, en dan zo'n kampeertoiletje (die je leeggooit). Daar kun je gewoon op zitten.
Hebben ze wel zo'n chemisch toilet leeggooi plek? Of dat ook niet? Moet iedereen z'n emmer in dat ene toilet legen?
Hebben ze wel zo'n chemisch toilet leeggooi plek? Of dat ook niet? Moet iedereen z'n emmer in dat ene toilet legen?
donderdag 9 juli 2020 om 12:15
Chemisch toilet is hartstikke duur in vergelijking met zo’n emmer, en we hebben het over 1 weekje kamperen.gizzmo-returns schreef: ↑09-07-2020 12:10Kan je niet beter zo'n klein chemisch toiletje kopen? Die zijn toch niet zo duur?
Op een emmer zou ik echt niet kakken. Alleen 's nachts voor het plassen en dan gelijk de ochtend leeggooien.
En waar gooi je de emmer straks leeg? In die wc? Dan kun je er net zo goed naar toe gaan.
Verder ben ik het helemaal met je eens dat de camping het voor iedereen logistiek alleen maar moeilijker maakt met die emmers, zeker als je bedenkt dat urine en uitwerpselen juist ook een besmettingsbron zouden kunnen zijn. 1 extra wc open lijkt me vele maken handiger en veiliger dan iedereen die met emmers kak loopt te zeulen of stiekem in de sloot gaat pissen waar overdag kinderen zwemmen.
donderdag 9 juli 2020 om 12:17
Ze hebben geloof ik wel een plek voor chemische toiletten, maar hoe je dat met je emmertje doet, kan ik me nog niet voorstellen. Zijn ze ook niet heel informatief over.Irish_Wasser_Woman schreef: ↑09-07-2020 12:12Wij hadden (vroeger) gewoon een hoekje in de tent van de vouwwagen (maar we hadden wel echt een hele grote tent er aan) met een doek er voor, en dan zo'n kampeertoiletje (die je leeggooit). Daar kun je gewoon op zitten.
donderdag 9 juli 2020 om 12:20
Het gemak wil ook wat. Een Porta poti heb je al voor €64 en daar heb je natuurlijk jaren wat aan als je vaker kampeert.blijmetmij schreef: ↑09-07-2020 12:15Chemisch toilet is hartstikke duur in vergelijking met zo’n emmer, en we hebben het over 1 weekje kamperen.
Verder ben ik het helemaal met je eens dat de camping het voor iedereen logistiek alleen maar moeilijker maakt met die emmers, zeker als je bedenkt dat urine en uitwerpselen juist ook een besmettingsbron zouden kunnen zijn. 1 extra wc open lijkt me vele maken handiger en veiliger dan iedereen die met emmers kak loopt te zeulen of stiekem in de sloot gaat pissen waar overdag kinderen zwemmen.
Met 3 personen op zo'n emmer lijkt me echt een hel. Geen fijn kampeeridee.
donderdag 9 juli 2020 om 12:27
Ik zou de camping bellen met de vraag hoe zij dit voor zich zien.
Wat zij denken dat handig is. Wellicht beseffen zij zich ook dit het niet handig is. En anders zou ik voor een simpele (wellicht asociale) oplossing gaan; emmer met plastic zak, behoefte erin doen, plastic zak dicht knopen, in de vuilcontainer werpen, nieuwe plastic zak in emmer.
Wat een gedoe zeg..
Wat zij denken dat handig is. Wellicht beseffen zij zich ook dit het niet handig is. En anders zou ik voor een simpele (wellicht asociale) oplossing gaan; emmer met plastic zak, behoefte erin doen, plastic zak dicht knopen, in de vuilcontainer werpen, nieuwe plastic zak in emmer.
Wat een gedoe zeg..
donderdag 9 juli 2020 om 12:28
Ik twijfel of we de vouwwagen gaan wegdoen; ik vind die hele volksverhuizing met de inventaris super A-relaxed. Dus vorig jaar al wat inventaris weggedaan of omgeruild voor simpelere spullen (i.p.v. hoge stoelen en een grote hoge tafel hebben we nu lage stoeltjes en 2 kleinere tafeltjes; 1 lage om van te eten en 1 hogere voor in de voortent om eten te snijden of andere voorbereidingen op te treffen (met een klapkruk voor een wat hogere zit). Ik wil dus helemaal geen enorm wc-ding erbij. Je moet het ook maar allemaal meeslepen en ergens opslaan de rest van het jaar.gizzmo-returns schreef: ↑09-07-2020 12:20Het gemak wil ook wat. Een Porta poti heb je al voor €64 en daar heb je natuurlijk jaren wat aan als je vaker kampeert.
Met 3 personen op zo'n emmer lijkt me echt een hel. Geen fijn kampeeridee.
donderdag 9 juli 2020 om 12:30
Een mini camping. Hoeveel plekken? De kans bestaat idd dat je soms even moet wachten omdat er iemand anders op het toilet zit, nou, dan wacht je gewoon even.
Die emmer alleen voor s nachts voor een plasje. Wij leegden die gewoon in het toilet, heet water erin met een scheutje chloor. S avonds weer leeg maken en hij is weer klaar voor de nacht.
1 douche lijkt me veel erger, dan sta je echt lang te wachten. Of hebben ze een reserveringssysteem?
Die emmer alleen voor s nachts voor een plasje. Wij leegden die gewoon in het toilet, heet water erin met een scheutje chloor. S avonds weer leeg maken en hij is weer klaar voor de nacht.
1 douche lijkt me veel erger, dan sta je echt lang te wachten. Of hebben ze een reserveringssysteem?
ik geef mn bek ook maar een douw
donderdag 9 juli 2020 om 12:37
Ik heb al gemaild en 1 x gebeld, maar er komt niet echt veel uit.Dagblad schreef: ↑09-07-2020 12:27Ik zou de camping bellen met de vraag hoe zij dit voor zich zien.
Wat een gedoe zeg..
Zakken stront in een container die maar 1x per week geleegd wordt is hell. Zit iedereen met stank en vliegen. Ik heb een hond, dus weet hoe het in de zomer gaat met poepzakjes: die houden geen geur tegen. En mensenkak is echt een hele gore lucht (als je honden hebt, dan weet je dat helaas als ze een mensendrol hebben opgevreten in het bos).
donderdag 9 juli 2020 om 12:41
Oh man. De zin om te kamperen zou me helemaal overgaan.blijmetmij schreef: ↑09-07-2020 12:37Ik heb al gemaild en 1 x gebeld, maar er komt niet echt veel uit.
Zakken stront in een container die maar 1x per week geleegd wordt is hell. Zit iedereen met stank en vliegen. Ik heb een hond, dus weet hoe het in de zomer gaat met poepzakjes: die houden geen geur tegen. En mensenkak is echt een hele gore lucht (als je honden hebt, dan weet je dat helaas als ze een mensendrol hebben opgevreten in het bos).
donderdag 9 juli 2020 om 12:45
Het goede nieuws aan deze camping is dat het ca 5 km van ons huis is
.
Dus daarom ben ik er wel relaxed onder; mijn man blijft thuis met de hond, maar die komt af en toe boodschappen brengen, en de kinderen kunnen eventueel gewoon af en toe thuis douchen als ze erg stinken van in de sloot zwemmen. Mijn zoon haat poepen op de camping en doet dat vaak de eerste dagen niet. Wat mij betreft komt mijn man hem dus een keertje ophalen om te “douchen” zodat hij lekker thuis zijn last kwijt kan
.
Ouders van vriendinnentje wonen ook op 6 km dus zij kan ook naar huis als ze dat wil.
En ik heb ze aangemeld voor een cursus op een eilandje vlakbij waar dus gewone wc’s zijn: daar zitten ze iedere dag van 10.00 tot 13.00.
Maar nu nog even wat we dus met de emmer doen...
Dus daarom ben ik er wel relaxed onder; mijn man blijft thuis met de hond, maar die komt af en toe boodschappen brengen, en de kinderen kunnen eventueel gewoon af en toe thuis douchen als ze erg stinken van in de sloot zwemmen. Mijn zoon haat poepen op de camping en doet dat vaak de eerste dagen niet. Wat mij betreft komt mijn man hem dus een keertje ophalen om te “douchen” zodat hij lekker thuis zijn last kwijt kan
Ouders van vriendinnentje wonen ook op 6 km dus zij kan ook naar huis als ze dat wil.
En ik heb ze aangemeld voor een cursus op een eilandje vlakbij waar dus gewone wc’s zijn: daar zitten ze iedere dag van 10.00 tot 13.00.
Maar nu nog even wat we dus met de emmer doen...
donderdag 9 juli 2020 om 12:49
Haha!
Het kan alle kanten op.
Ze hebben een deel voor campers en caravans, en ik hoop dat die echt op hun chemische wc’tjes blijven. Wij staan op het tentenveldje waar ze bewust minder tenten toelaten. Ik kan me er nu nog niet veel bij voorstellen, maar verwacht geen enorme drukte.
Als het ruk is, gaan we naar huis en breng ik ze ‘s ochtends van huis uit naar de cursus. Het kan ook een leuk avontuur voor ze worden.
anoniem_327275 wijzigde dit bericht op 09-07-2020 12:54
14.32% gewijzigd
donderdag 9 juli 2020 om 12:53
Plassen 's nachts op de emmer, poepen op de plee.
Eventueel pedaalemmerzakken gebruiken in geval van nood.
Emmer 's ochtends legen op de daartoe bestemde plaats.
Een bodempje daartoe-bestemde-vloeistof in de emmer, of een laagje water met citronella, dat ruikt prettiger.
Zo deden wij het ook voordat we een portapotti hadden. Die blijft overigens gewoon in de vouwwagen staan 's winters, want het is niet zo dat je hem thuis nog nodig hebt
Een bodempje daartoe-bestemde-vloeistof in de emmer, of een laagje water met citronella, dat ruikt prettiger.
Zo deden wij het ook voordat we een portapotti hadden. Die blijft overigens gewoon in de vouwwagen staan 's winters, want het is niet zo dat je hem thuis nog nodig hebt
donderdag 9 juli 2020 om 12:55
Laagje water in de emmer, vanwege de poep, dan plakt het niet.
Speciale wc papier voor chemische toilet .
De plas/poep emmer kun je leg gooien in de bak/wc voor chemische toiletten.
Je kan zelfs en flesje schoonmaak voor chemische toilet kopen en daar een paar drupjes in de plaswekker doen met een laagje water.
Werkt ook als een geurverdrijver.
Voor de nacht werkt de tipi ook goed, vanweg de privacy voor jou en de kinderen.
Succes ,zo deden wij het vroeger ook, plasemmer in de voortent .
En als je er om denkt,zie je in de ochtend de mannen lopen met een oranje plasemmer om het leeg te gooien in het chemisch toilet.
Speciale wc papier voor chemische toilet .
De plas/poep emmer kun je leg gooien in de bak/wc voor chemische toiletten.
Je kan zelfs en flesje schoonmaak voor chemische toilet kopen en daar een paar drupjes in de plaswekker doen met een laagje water.
Werkt ook als een geurverdrijver.
Voor de nacht werkt de tipi ook goed, vanweg de privacy voor jou en de kinderen.
Succes ,zo deden wij het vroeger ook, plasemmer in de voortent .
En als je er om denkt,zie je in de ochtend de mannen lopen met een oranje plasemmer om het leeg te gooien in het chemisch toilet.
donderdag 9 juli 2020 om 13:00
Ha gewoon lekker concrete info. Maar die zak, kozen jullie daarvoor als er toch niet op de wc gepoept kon worden?Desalniette_ schreef: ↑09-07-2020 12:53Plassen 's nachts op de emmer, poepen op de plee.
Zo deden wij het ook voordat we een portapotti hadden. Die blijft overigens gewoon in de vouwwagen staan 's winters, want het is niet zo dat je hem thuis nog nodig hebt![]()
Zijn er ook mensen die we in zo’n emmer poepen? Als hij leeg is, zou ik zeggen dat ze wat wc papier onderin leggen zodat de drol eigenlijk geen contact met het plastic maakt. Maar hoe minder, hoe liever natuurlijk.
donderdag 9 juli 2020 om 13:04
Die zak gebruikten we toen de kinderen nog zo klein waren dat je ze liever op de emmer liet poepen. Misschien ook handig voor noodgevallen (wc blijkt erg vies, of kapot, of...).blijmetmij schreef: ↑09-07-2020 13:00Ha gewoon lekker concrete info. Maar die zak, kozen jullie daarvoor als er toch niet op de wc gepoept kon worden?
Zijn er ook mensen die we in zo’n emmer poepen? Als hij leeg is, zou ik zeggen dat ze wat wc papier onderin leggen zodat de drol eigenlijk geen contact met het plastic maakt. Maar hoe minder, hoe liever natuurlijk.
Je (IK!) wilt zo'n emmer niet schoonmaken nadat er een drol in heeft gelegen.
Nog een tip: wegwerp schoonmaakdoekjes.
donderdag 9 juli 2020 om 13:08
moet je wel de biologisch afbreekbare hebben. Anders mag je ze niet mee wegspoelen in de wc of afvoer voor chemisch toilet!Desalniette_ schreef: ↑09-07-2020 13:04Die zak gebruikten we toen de kinderen nog zo klein waren dat je ze liever op de emmer liet poepen. Misschien ook handig voor noodgevallen (wc blijkt erg vies, of kapot, of...).
Je (IK!) wilt zo'n emmer niet schoonmaken nadat er een drol in heeft gelegen.
Nog een tip: wegwerp schoonmaakdoekjes.