Vacht kitten 🐱
donderdag 9 juli 2020 om 17:50
Beste forummers,
Ik hoop dat hier ervaren katten eigenaren zijn. Thuis hebben wij sindskort een kitten die vandaag lijm in haar vacht kreeg. We zagen online dat olijfolie kon helpen en dat deed het ook!
We hebben de olijfolie nagespoeld met water, maar de vacht is nog steeds heel vet en piekerig. Alsof ze nat is, maar droog. Geen idee of we hier nu wat aan moeten/kunnen doen:
- afwasmiddel ontvet, maar ze was al wat angstig na de lijm, olijfolie en water en wil haar niet weer stress geven
- er vanuit gaan dat ze de vacht zelf schoonlikt. Ik las dat dit in principe moet kunnen en ze is al wel de hele dag haar vacht aan het poetsen.
Zijn er nog Forummers met goede tips?
Ik hoop dat hier ervaren katten eigenaren zijn. Thuis hebben wij sindskort een kitten die vandaag lijm in haar vacht kreeg. We zagen online dat olijfolie kon helpen en dat deed het ook!
We hebben de olijfolie nagespoeld met water, maar de vacht is nog steeds heel vet en piekerig. Alsof ze nat is, maar droog. Geen idee of we hier nu wat aan moeten/kunnen doen:
- afwasmiddel ontvet, maar ze was al wat angstig na de lijm, olijfolie en water en wil haar niet weer stress geven
- er vanuit gaan dat ze de vacht zelf schoonlikt. Ik las dat dit in principe moet kunnen en ze is al wel de hele dag haar vacht aan het poetsen.
Zijn er nog Forummers met goede tips?
donderdag 9 juli 2020 om 21:57
in de OP staat niet dat de lijm eruit is. Er staat dat je er olijfolie overheen gesmeerd hebt. In hoeverre er nog lijm in die vacht zit kan ik niet beoordelen. Ik was er sowieso meer naar de dierenarts gegaantempranillo schreef: ↑09-07-2020 20:10Ik ben echt ernstig verbaasd hoe slecht mensen lezen. De kitten heeft allang geen lijm meer in haar vacht. In dat geval had ik uiteraard de dierenarts gebeld. In dit geval lijkt me dat niet nodig.
donderdag 9 juli 2020 om 22:02
donderdag 9 juli 2020 om 22:17
Er staat in de op dat de olijfolie had geholpen tegen de lijm
donderdag 9 juli 2020 om 22:21
Dankjewel! Het lijkt al veel beter. De kitten is weer ontspannen en de olijfolie lijkt er grotendeels uit te zijn / de vacht is in ieder geval zachter. Ik wil kijken hoe het morgen is en dan evt droogshampoo (ja dat bestaat ook voor kattenLidl’s-Annie-Aardbei schreef: ↑09-07-2020 22:02https://www.medpets.nl/lief-shampoo-pup ... gJKAPD_BwE#
Heb het zelfs al online gevonden!
donderdag 9 juli 2020 om 23:33
Er staat dat de behandeling tegen lijm heeft geholpen maar dat t nu nog anders er uit ziet door de olijfolie. Een kat gaat niet dood aan residuen van olijfolie
vrijdag 10 juli 2020 om 07:36
Beste Meds,
Dank voor je bezorgdheid. Fijn dat je zo begaan bent. Nogmaals: de lijm is er direct uitgegaan, met dank aan olijfolie, water en een borsteltje. Misschien stond dat niet duidelijk in de OP, maar dan nu wel hier. Volgens mij hoeft daar de discussie niet over te gaan.
Tips van bloem en maïzena ga ik straks zeker proberen! Dank daarvoor.
Dank voor je bezorgdheid. Fijn dat je zo begaan bent. Nogmaals: de lijm is er direct uitgegaan, met dank aan olijfolie, water en een borsteltje. Misschien stond dat niet duidelijk in de OP, maar dan nu wel hier. Volgens mij hoeft daar de discussie niet over te gaan.
Tips van bloem en maïzena ga ik straks zeker proberen! Dank daarvoor.