Vraag het de mods, deel 2.
maandag 22 juni 2020 om 15:05
En dan zitten we ineens in deel 2!
Tot op heden vinden wij het een succes, en hopen jullie ook. Voorlopig gaan we dus nog even door. Wij vinden het erg prettig dat we op deze manier de discussie kunnen voeren. Hoe hebben jullie de afgelopen weken ervaren?
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva.
Originele OP:
overig/vraag-het-de-mods/list_messages/463036
Nieuwe punten:
Reden van anonimiseren.
Update:
Het nieuwe banbeleid en topic.
overig/bantopic-2-0/list_messages/465162
Het nieuwe meld systeem.
overig/meld-het-de-mods/list_messages/465163
Update:
Beste forummers,
Er is nogal wat controverse ontstaan over napraat en napraat 2.0. We hadden er in eerste instantie voor gekozen om het napraten puur bij 2.0 te laten plaatsvinden maar bij nader inzien levert dit niet het voor ons gewenste effect op. Daarom kiezen we er alsnog voor om het napraten in beide topics voorlopig toe staan.
Daarbij willen wij ook nog even heel duidelijk maken dat het openen van 2.0 niet was om de vaste napraters te straffen. Er is dus ook geen vrijbrief gegeven vanuit ons om de vaste napraters te provoceren of om 'op de man' te gaan. En daarbij dat het nieuwe napraat topic (2.0) niet een aanleiding mag zijn om volledig los te gaan. Wij zullen dan ook strak gaan modereren op 'op de man' en in 2.0 offtopic. Forummers die proberen in één van beide topics de boel te verpesten voor elkaar kunnen ook een ban verwachten.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva.
Tot op heden vinden wij het een succes, en hopen jullie ook. Voorlopig gaan we dus nog even door. Wij vinden het erg prettig dat we op deze manier de discussie kunnen voeren. Hoe hebben jullie de afgelopen weken ervaren?
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva.
Originele OP:
overig/vraag-het-de-mods/list_messages/463036
Nieuwe punten:
Reden van anonimiseren.
Update:
Het nieuwe banbeleid en topic.
overig/bantopic-2-0/list_messages/465162
Het nieuwe meld systeem.
overig/meld-het-de-mods/list_messages/465163
Update:
Beste forummers,
Er is nogal wat controverse ontstaan over napraat en napraat 2.0. We hadden er in eerste instantie voor gekozen om het napraten puur bij 2.0 te laten plaatsvinden maar bij nader inzien levert dit niet het voor ons gewenste effect op. Daarom kiezen we er alsnog voor om het napraten in beide topics voorlopig toe staan.
Daarbij willen wij ook nog even heel duidelijk maken dat het openen van 2.0 niet was om de vaste napraters te straffen. Er is dus ook geen vrijbrief gegeven vanuit ons om de vaste napraters te provoceren of om 'op de man' te gaan. En daarbij dat het nieuwe napraat topic (2.0) niet een aanleiding mag zijn om volledig los te gaan. Wij zullen dan ook strak gaan modereren op 'op de man' en in 2.0 offtopic. Forummers die proberen in één van beide topics de boel te verpesten voor elkaar kunnen ook een ban verwachten.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 11-07-2020 09:00
Reden: Update
Reden: Update
84.18% gewijzigd
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.

vrijdag 10 juli 2020 om 17:00
Bianca, straks ga je nog meer verstandige zeggen.blijfgewoonbianca schreef: ↑10-07-2020 16:57Goed idee ! ( elke pijler een eigen naarpraat vond ik ook wel wat ) .
vrijdag 10 juli 2020 om 17:01
De komende twee weken is het huidige napraat even alleen kletstopic en kan er nagepraat worden in het 2.0 topic.doornroosje9 schreef: ↑10-07-2020 16:47Wordt er dan in twee topics nagepraat? Of mag er niet meer nagepraat worden in napraat 1?
Dit doen we om te kijken of het echt een verschil maakt en of er inderdaad anderen komen napraten.
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
vrijdag 10 juli 2020 om 17:03
Ok! Ik geef het iig een kans.ModeratorViva schreef: ↑10-07-2020 17:01De komende twee weken is het huidige napraat even alleen kletstopic en kan er nagepraat worden in het 2.0 topic.
Dit doen we om te kijken of het echt een verschil maakt en of er inderdaad anderen komen napraten.
Life is short. Eat dessert first.
vrijdag 10 juli 2020 om 17:07
Maar er is toch helemaal geen noodzaak meer om na te praten nu we gewoon met jullie kunnen praten? Want daar was het voor bedoeld, ooit. Mensen gingen in het modtopic reageren op bans, de mods gingen dat hysterisch wissen want over beleid praten mocht niet, mensen gaven aan dat er behoefte was om over bans en dergelijke na te praten en zo is het napraattopic ontstaan.ModeratorViva schreef: ↑10-07-2020 17:01De komende twee weken is het huidige napraat even alleen kletstopic en kan er nagepraat worden in het 2.0 topic.
Nu hebben we echter zowel het vraag het de mods als meld het de mods topic waar jullie ook in meepraten, dus wat voor nut heeft napraat dan nog?
Am Yisrael Chai!
vrijdag 10 juli 2020 om 17:10
Dat is ook een van de dingen die we nu kunnen uitzoeken. Misschien blijkt er wel dat dat inderdaad niet meer nodig is.fashionvictim schreef: ↑10-07-2020 17:07Maar er is toch helemaal geen noodzaak meer om na te praten nu we gewoon met jullie kunnen praten? Want daar was het voor bedoeld, ooit. Mensen gingen in het modtopic reageren op bans, de mods gingen dat hysterisch wissen want over beleid praten mocht niet, mensen gaven aan dat er behoefte was om over bans en dergelijke na te praten en zo is het napraattopic ontstaan.
Nu hebben we echter zowel het vraag het de mods als meld het de mods topic waar jullie ook in meepraten, dus wat voor nut heeft napraat dan nog?
Het is overigens niet alleen om over beleid te praten, maar ook om te zorgen dat fitties etc niet een ander topic vervuilen, maar wel uitgevochten kunnen worden. En ook andere zaken die offtopic zouden zijn.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 10-07-2020 17:14
Reden: aanvulling
Reden: aanvulling
12.71% gewijzigd
vrijdag 10 juli 2020 om 17:16
Ik zou dan eerder pleiten voor een feedback topic op elke pijler waar forummers dus met de mod en elkaar in gesprek kunnen over specifieke zaken op die pijler. Ik kan me zo voorstellen dat dat op Actueel vaker gaat over racisme en op Seks over hengelen, etcetera. Dan worden dergelijke topics ook niet zulke enorme off topic festijnen van 39485 delen, maar kun je gerichter over regels, beleid, beslissingen, trolls, bans, etcetera die alleen op die pijler spelen in gesprek. En ik denk dat je dan ook voorkomt dat er een vaste kliek ontstaat die leeft om te zeiken op zulk soort topics. Forummers die nooit op Seks of op Zwanger komen hebben immers niks te zoeken in een feedback topic over die pijler, dus ik denk dat je de feedback daarmee ook wat zuiverder kunt houden.ModeratorViva schreef: ↑10-07-2020 17:10Dat is ook een van de dingen die we nu kunnen uitzoeken. Misschien blijkt er wel dat dat inderdaad niet meer nodig is.
Am Yisrael Chai!
vrijdag 10 juli 2020 om 17:18
Maar dit is in al die jaren Napraat überhaupt nog nooit gebeurd dus dat het nu ineens wel zal werken is bij voorbaat al een illusie.ModeratorViva schreef: ↑10-07-2020 17:10
Het is overigens niet alleen om over beleid te praten, maar ook om te zorgen dat fitties etc niet een ander topic vervuilen, maar wel uitgevochten kunnen worden. En ook andere zaken die offtopic zouden zijn.
Am Yisrael Chai!

vrijdag 10 juli 2020 om 17:20
doornroosje9 schreef: ↑10-07-2020 17:15Als je napraat gaat sluiten, wordt het hier helemaal een zootje.![]()
Yep

vrijdag 10 juli 2020 om 17:24
Eens. Volgens mij zijn er ruimschoots voldoende experimenten geweest met kletstopics die doodvallen als er niet ook wat inhoudelijks te wauwelen is. En er zijn ook genoeg pogingen geweest om het geklets uit napraat te weren wat ook ondoenlijk is omdat er nou eenmaal de behoefte is om te kletsen in combinatie met wat inhoudelijks. En omdat de scheidslijn überhaupt niet te maken danwel te handhaven is.
Beide functies samen geven draagkracht aan napraat. Dat zouden we dan gaan splitsen en de draagkracht uithollen omdat sommige de combinatie een lastig concept vinden? Bovendien was de combinatie niet het probleem maar de vermeende benadering van niet-napraters. Dat was helemaal niet gerelateerd aan ofwel de ene functie ofwel de andere functie. Als het probleem niet in die combinatie zit dan moeten we ook niet doen alsof daar de oplossing zit.
Een tweede napraat voor degene die niet in het eerste willen posten is ook al een slecht idee want groepsvorming. En tot slot lijkt mij dat we nu al geen overzicht meer hebben waar nu gediscussieerd moet worden over het forum.

vrijdag 10 juli 2020 om 17:47
Eens!fashionvictim schreef: ↑10-07-2020 16:53Pfff, ik dacht dat dit topic bedoeld was om in het openbaar te staffen? Maar nu gaat het weer over Napraat?
Beste mods, hef dat hele Napraattopic toch gewoon op. Daar zou het forum pas van opknappen. Die vaste kliek daar kan gewoon net als ieder ander een kletstopic openen waar ze naar hartelust avondeten en roddels kunnen uitwisselen.

vrijdag 10 juli 2020 om 17:57
Was ik het een keer met je eens..
krijg ik toch weer een draai om mij oren.

vrijdag 10 juli 2020 om 18:06
Mods,
Ik snap het niet helemaal. Hebben jullie nu de oorspronkelijke napraat uitgekleed en mogen we daar nu helemaal niet meer napraten? Dat zou ik echt zonde vinden, want napraten deden we daar ook volop.
Als je nu alleen op die nieuwe napraat 2.0 mag napraten krijg je daar toch weer dezelfde issues? Dat dezelfde "ongewenste, nare, heksen van de oorspronkelijke napraat" er massaal gaan posten. En dat er weer mensen zich niet thuis voelen?
Liever de oude napraat houden zoals die is, en die nieuwe alleen maar voor sec napraten.
Ik snap het niet helemaal. Hebben jullie nu de oorspronkelijke napraat uitgekleed en mogen we daar nu helemaal niet meer napraten? Dat zou ik echt zonde vinden, want napraten deden we daar ook volop.
Als je nu alleen op die nieuwe napraat 2.0 mag napraten krijg je daar toch weer dezelfde issues? Dat dezelfde "ongewenste, nare, heksen van de oorspronkelijke napraat" er massaal gaan posten. En dat er weer mensen zich niet thuis voelen?
Liever de oude napraat houden zoals die is, en die nieuwe alleen maar voor sec napraten.
vrijdag 10 juli 2020 om 18:08
Soms weet ik ook niet hoe je een post bedoelt. Soms onduidelijk of het grappig bedoeld is of 'gemeen'.
Life is short. Eat dessert first.