Vraag het de mods, deel 2.
maandag 22 juni 2020 om 15:05
En dan zitten we ineens in deel 2!
Tot op heden vinden wij het een succes, en hopen jullie ook. Voorlopig gaan we dus nog even door. Wij vinden het erg prettig dat we op deze manier de discussie kunnen voeren. Hoe hebben jullie de afgelopen weken ervaren?
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva.
Originele OP:
overig/vraag-het-de-mods/list_messages/463036
Nieuwe punten:
Reden van anonimiseren.
Update:
Het nieuwe banbeleid en topic.
overig/bantopic-2-0/list_messages/465162
Het nieuwe meld systeem.
overig/meld-het-de-mods/list_messages/465163
Update:
Beste forummers,
Er is nogal wat controverse ontstaan over napraat en napraat 2.0. We hadden er in eerste instantie voor gekozen om het napraten puur bij 2.0 te laten plaatsvinden maar bij nader inzien levert dit niet het voor ons gewenste effect op. Daarom kiezen we er alsnog voor om het napraten in beide topics voorlopig toe staan.
Daarbij willen wij ook nog even heel duidelijk maken dat het openen van 2.0 niet was om de vaste napraters te straffen. Er is dus ook geen vrijbrief gegeven vanuit ons om de vaste napraters te provoceren of om 'op de man' te gaan. En daarbij dat het nieuwe napraat topic (2.0) niet een aanleiding mag zijn om volledig los te gaan. Wij zullen dan ook strak gaan modereren op 'op de man' en in 2.0 offtopic. Forummers die proberen in één van beide topics de boel te verpesten voor elkaar kunnen ook een ban verwachten.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva.
Tot op heden vinden wij het een succes, en hopen jullie ook. Voorlopig gaan we dus nog even door. Wij vinden het erg prettig dat we op deze manier de discussie kunnen voeren. Hoe hebben jullie de afgelopen weken ervaren?
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva.
Originele OP:
overig/vraag-het-de-mods/list_messages/463036
Nieuwe punten:
Reden van anonimiseren.
Update:
Het nieuwe banbeleid en topic.
overig/bantopic-2-0/list_messages/465162
Het nieuwe meld systeem.
overig/meld-het-de-mods/list_messages/465163
Update:
Beste forummers,
Er is nogal wat controverse ontstaan over napraat en napraat 2.0. We hadden er in eerste instantie voor gekozen om het napraten puur bij 2.0 te laten plaatsvinden maar bij nader inzien levert dit niet het voor ons gewenste effect op. Daarom kiezen we er alsnog voor om het napraten in beide topics voorlopig toe staan.
Daarbij willen wij ook nog even heel duidelijk maken dat het openen van 2.0 niet was om de vaste napraters te straffen. Er is dus ook geen vrijbrief gegeven vanuit ons om de vaste napraters te provoceren of om 'op de man' te gaan. En daarbij dat het nieuwe napraat topic (2.0) niet een aanleiding mag zijn om volledig los te gaan. Wij zullen dan ook strak gaan modereren op 'op de man' en in 2.0 offtopic. Forummers die proberen in één van beide topics de boel te verpesten voor elkaar kunnen ook een ban verwachten.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 11-07-2020 09:00
Reden: Update
Reden: Update
84.18% gewijzigd
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
vrijdag 10 juli 2020 om 18:10
Het geschreven woord is vaak lastig.doornroosje9 schreef: ↑10-07-2020 18:08Soms weet ik ook niet hoe je een post bedoelt. Soms onduidelijk of het grappig bedoeld is of 'gemeen'.
Geen bijzonderheden

vrijdag 10 juli 2020 om 18:17
Begrijp ik wel. Was juist in een goede stemming en ik dacht ik zie " zelfs" Bianca iets verstandigs zeggen.doornroosje9 schreef: ↑10-07-2020 18:08Soms weet ik ook niet hoe je een post bedoelt. Soms onduidelijk of het grappig bedoeld is of 'gemeen'.
Maar om dan simpel te zeggen
"ik ben het met je eens" ben ik ook wel koppig voor, zeker na onze "discussies/ruzie's"..
Dus ik verpakte het leuk.. Van ga zelfs jij nu ook nog verstandige dingen zeggen.
Maar goed kwam blijkbaar niet zo over. Meende het namelijk dat ik het er mee eens was.
vrijdag 10 juli 2020 om 18:19
Mss dan gewoon schrijven dat je het ermee eens bent ipv een leuk verpakte post.Abyss schreef: ↑10-07-2020 18:17Begrijp ik wel. Was juist in een goede stemming en ik dacht ik zie " zelfs" Bianca iets verstandigs zeggen.
Maar om dan simpel te zeggen
"ik ben het met je eens" ben ik ook wel koppig voor, zeker na onze "discussies/ruzie's"..
Dus ik verpakte het leuk.. Van ga zelfs jij nu ook nog verstandige dingen zeggen.
Maar goed kwam blijkbaar niet zo over. Meende het namelijk dat ik het er mee eens was.

Life is short. Eat dessert first.

vrijdag 10 juli 2020 om 18:20

vrijdag 10 juli 2020 om 18:22
Ja maar dan ben ik mijzelf niet..doornroosje9 schreef: ↑10-07-2020 18:19Mss dan gewoon schrijven dat je het ermee eens bent ipv een leuk verpakte post.![]()
De insteek was goed bedoeld.
je ziet hier alleen de toon niet. IRL zou zoiets duidelijker zijn. Maar goed.

vrijdag 10 juli 2020 om 18:24
vrijdag 10 juli 2020 om 18:25
Ik snap wat je bedoelt, maar de reden dat we hier voor kiezen, is om te kijken of het echt iets uitmaakt. Of het werkt om napraat uit het gezellige kletsen te halen. Hoe je het ook wendt of keert, er is een vaste groep in het napraattopic. Daardoor krijgt het de sfeer van ons-kent-ons en kan het lastig zijn voor anderen om zich daar in te mengen. Niet omdat jullie heksen zouden zijn, maar omdat ik me afvraag of de nood om na te praten bij mensen die dat nu niet doen, wel zo groot is. Dus het is nu aan diegenen om dat te laten zien in een nieuw topic.Maud*de*Braose schreef: ↑10-07-2020 18:06Mods,
Ik snap het niet helemaal. Hebben jullie nu de oorspronkelijke napraat uitgekleed en mogen we daar nu helemaal niet meer napraten? Dat zou ik echt zonde vinden, want napraten deden we daar ook volop.
Als je nu alleen op die nieuwe napraat 2.0 mag napraten krijg je daar toch weer dezelfde issues? Dat dezelfde "ongewenste, nare, heksen van de oorspronkelijke napraat" er massaal gaan posten. En dat er weer mensen zich niet thuis voelen?
Liever de oude napraat houden zoals die is, en die nieuwe alleen maar voor sec napraten.
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

vrijdag 10 juli 2020 om 18:29
Ah, verpakt maar het staat er echt.ModeratorViva schreef: ↑10-07-2020 16:44Ik wil wel een experiment aan gaan: We openen een napraat 2.0 waarin alleen maar nagepraat mag worden over wat er op het forum gebeurd en in het huidige topic mag alles wat daar buiten valt. Dat gaan we dan 2 weken doen en kijken daarna wat het resultaat is.
Wat degenen die zich nu niet in het Napraattopic durven of willen vertonen zich wel moeten realiseren dat in het nieuwe topic iedereen mag schrijven, dus ook degenen die nu in het Napraattopic zitten.
Deal?
Vind het niet een goede deal.
vrijdag 10 juli 2020 om 18:29
Mooie poging, fijn dat er aandacht voor is.ModeratorViva schreef: ↑10-07-2020 18:25Ik snap wat je bedoelt, maar de reden dat we hier voor kiezen, is om te kijken of het echt iets uitmaakt. Of het werkt om napraat uit het gezellige kletsen te halen. Hoe je het ook wendt of keert, er is een vaste groep in het napraattopic. Daardoor krijgt het de sfeer van ons-kent-ons en kan het lastig zijn voor anderen om zich daar in te mengen. Niet omdat jullie heksen zouden zijn, maar omdat ik me afvraag of de nood om na te praten bij mensen die dat nu niet doen, wel zo groot is. Dus het is nu aan diegenen om dat te laten zien in een nieuw topic.

vrijdag 10 juli 2020 om 18:44
vrijdag 10 juli 2020 om 18:50
Maar dat experiment is dus nu al mislukt, want de Napraatkliek bepaalt zelf wel waar ze het over hebben en hebben schijt aan de mods. En dat bewijzen ze maar weer eens door en masse jullie 2.0 topic te verzieken voor het goed en wel begonnen is.ModeratorViva schreef: ↑10-07-2020 18:25Ik snap wat je bedoelt, maar de reden dat we hier voor kiezen, is om te kijken of het echt iets uitmaakt. Of het werkt om napraat uit het gezellige kletsen te halen. Hoe je het ook wendt of keert, er is een vaste groep in het napraattopic. Daardoor krijgt het de sfeer van ons-kent-ons en kan het lastig zijn voor anderen om zich daar in te mengen. Niet omdat jullie heksen zouden zijn, maar omdat ik me afvraag of de nood om na te praten bij mensen die dat nu niet doen, wel zo groot is. Dus het is nu aan diegenen om dat te laten zien in een nieuw topic.
Echt, als er iets het forum verziekt is het dat kliekje wel.
Am Yisrael Chai!

vrijdag 10 juli 2020 om 18:55
Lees nog eens wat je hebt gequote en waar je op reageerde:
Ik zie het er zo doorheen schijnen.Abyss vrijdag 10 juli 2020 om 17:00
blijfgewoonbianca schreef: ↑10-07-2020 16:57
Goed idee ! ( elke pijler een eigen naarpraat vond ik ook wel wat ) .
Bianca, straks ga je nog meer verstandige zeggen.

vrijdag 10 juli 2020 om 18:56
Bedankt voor de snelle en adequate reactie op mijn verzoek.ModeratorViva schreef: ↑10-07-2020 18:25Ik snap wat je bedoelt, maar de reden dat we hier voor kiezen, is om te kijken of het echt iets uitmaakt. Of het werkt om napraat uit het gezellige kletsen te halen. Hoe je het ook wendt of keert, er is een vaste groep in het napraattopic. Daardoor krijgt het de sfeer van ons-kent-ons en kan het lastig zijn voor anderen om zich daar in te mengen. Niet omdat jullie heksen zouden zijn, maar omdat ik me afvraag of de nood om na te praten bij mensen die dat nu niet doen, wel zo groot is. Dus het is nu aan diegenen om dat te laten zien in een nieuw topic.
vrijdag 10 juli 2020 om 18:58
Wil je nog geanonimiseerd worden?

vrijdag 10 juli 2020 om 18:58
Hoi. Wij hebben het hier lang geleden ook al eens over gehad. Toch goed dat er actie ondernomen is.fashionvictim schreef: ↑10-07-2020 18:50Maar dat experiment is dus nu al mislukt, want de Napraatkliek bepaalt zelf wel waar ze het over hebben en hebben schijt aan de mods. En dat bewijzen ze maar weer eens door en masse jullie 2.0 topic te verzieken voor het goed en wel begonnen is.
Echt, als er iets het forum verziekt is het dat kliekje wel.

vrijdag 10 juli 2020 om 19:01
Nee hoor. Hoeft niet.