Vraag het de mods, deel 2.

22-06-2020 15:05 3007 berichten
Alle reacties Link kopieren
En dan zitten we ineens in deel 2!

Tot op heden vinden wij het een succes, en hopen jullie ook. Voorlopig gaan we dus nog even door. Wij vinden het erg prettig dat we op deze manier de discussie kunnen voeren. Hoe hebben jullie de afgelopen weken ervaren?

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva.

Originele OP:

overig/vraag-het-de-mods/list_messages/463036

Nieuwe punten:

Reden van anonimiseren.

Update:

Het nieuwe banbeleid en topic.
overig/bantopic-2-0/list_messages/465162

Het nieuwe meld systeem.
overig/meld-het-de-mods/list_messages/465163

Update:

Beste forummers,

Er is nogal wat controverse ontstaan over napraat en napraat 2.0. We hadden er in eerste instantie voor gekozen om het napraten puur bij 2.0 te laten plaatsvinden maar bij nader inzien levert dit niet het voor ons gewenste effect op. Daarom kiezen we er alsnog voor om het napraten in beide topics voorlopig toe staan.

Daarbij willen wij ook nog even heel duidelijk maken dat het openen van 2.0 niet was om de vaste napraters te straffen. Er is dus ook geen vrijbrief gegeven vanuit ons om de vaste napraters te provoceren of om 'op de man' te gaan. En daarbij dat het nieuwe napraat topic (2.0) niet een aanleiding mag zijn om volledig los te gaan. Wij zullen dan ook strak gaan modereren op 'op de man' en in 2.0 offtopic. Forummers die proberen in één van beide topics de boel te verpesten voor elkaar kunnen ook een ban verwachten.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 11-07-2020 09:00
Reden: Update
84.18% gewijzigd
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Poppy_del_Rio schreef:
10-07-2020 20:01
Maar Napraat 2.0 is toch ook bedoeld voor fitties? Lijkt mij prima als die daar uit kunnen worden gevochten?

Voor mij hoefde er niets te veranderen, maar ik zie ook wel voordelen in de nieuwe rolverdeling.
Is dat zo? Ik dacht dat napraat 2.0 bedoeld is om na te praten.

Mods, hoe zit dat?
fashionvictim schreef:
10-07-2020 19:52
Ja, of je spaghetti carbonara roepen grappig vindt is inderdaad afhankelijk van je gevoel voor humor.
Daar komen jullie steeds weer op terug he, op dat gezanik over eten. Heel eerlijk: ik vind het ook vaak vervelend, dat gezanik over eten. Maar het is niet verboden of zo, niemand gaat er dood van en je kunt er gewoon omheen lezen. Dus om nou een heel topic weg te willen hebben vanwege een beetje gezanik over eten vind ik nou ook weer zoiets.
Maud*de*Braose schreef:
10-07-2020 20:02

Mods, hoe zit dat?

Ja, zo had ik het wel begrepen. Óók dus, niet uitsluitend, maar ook fitties en ook trollhinten en ook topics nabespreken.

Maar als het anders is, hoor ik dat graag.
Poppy_del_Rio schreef:
10-07-2020 20:04
Ja, zo had ik het wel begrepen. Óók dus, niet uitsluitend, maar ook fitties en ook trollhinten en ook topics nabespreken.

Nou met de fitties gaat het er best goed hoor.
Wel van de 37738 topic moet ik nou bijlezen om duidelijkheid mbt organisatie en beleid van het forum te krijgen?
anoniem_396738 wijzigde dit bericht op 10-07-2020 20:06
0.89% gewijzigd
Poppy_del_Rio schreef:
10-07-2020 20:04

Nou, een bash topic is het in ieder geval al wel, en daar grijpen dat mods niet op in, dus je hebt vast gelijk.
Nemain• schreef:
10-07-2020 20:05
Wel van de 37738 topic moet ik nou bijlezen om duidelijkheid mbt organisatie en beleid van het forum te krijgen?

Volgens mij dit topic :-?
Waarom zou er op de oude napraat - of waar dan ook - niks meer over andere topics gezegd mogen worden ? Wat is daar nou zo heel schokkend aan ?
Kan er alsnog een “ echte “ ( pure ) Napraat naast bestaan, lijkt mij.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
blijfgewoonbianca schreef:
10-07-2020 20:07
Waarom zou er op de oude napraat - of waar dan ook - niks meer over andere topics gezegd mogen worden ? Wat is daar nou zo heel schokkend aan ?
Kan er alsnog een “ echte “ ( pure ) Napraat naast bestaan, lijkt mij.
Ja, dat lijkt me ook. Dan vind ik het ook een goed idee. Gewoon oude napraat laten zoals die is en napraat 2.0 alleen voor napraten en niet voor andere dingen.
Maud*de*Braose schreef:
10-07-2020 19:58
Toch wel opvallend, het hele napraat 2.0 staat vol onzin en ook vol verwijten aan die nare mensen van napraat origineel. Nauwelijks ook maar 1 post die echt napraten is. En wie worden dan gewist voor off topic? Pffff.
Het waren postings over eten, die zijn echt offtopic.
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Nemain• schreef:
10-07-2020 20:05
Dit topic :) .

Ik neem napraten letterlijk. Op afstand, als het stof is neergedaald, in gesprek gaan over een topic. Bv om een ander topic niet te vervuilen.
Maar inderdaad is het ook de plaats om je mening, gevoel even te spiegelen. Ben ik nu de enige die denkt dat dit verhaal niet klopt? Etc etc.
Maud*de*Braose schreef:
10-07-2020 20:02

Mods, hoe zit dat?
Napraten en fitties uitvechten.

ModeratorViva schreef:
10-07-2020 20:09
Het waren postings over eten, die zijn echt offtopic.
En napraters bashen is niet off topic?
Dat moet ik onthouden, dan mag ik vast straks ook van anderen zeggen dat ze nare kliekjes zijn etc etc etc?
Is dat dan waar de napraat 2.0 voor bedoeld is? Op grove wijze je ongenoegen over medeforummers uiten? Of om na te praten over topics?
ModeratorViva schreef:
10-07-2020 20:10
Napraten en fitties uitvechten.
Duidelijk, zie mijn andere opmerking. Ik zal daar vast nog een keer dankbaar gebruik van gaan maken als iemand iets doet wat me niet bevalt. Dank je mod.
Maud*de*Braose schreef:
10-07-2020 20:11
En napraters bashen is niet off topic?
Dat moet ik onthouden, dan mag ik vast straks ook van anderen zeggen dat ze nare kliekjes zijn etc etc etc?
Is dat dan waar de napraat 2.0 voor bedoeld is? Op grove wijze je ongenoegen over medeforummers uiten? Of om na te praten over topics?
Het is niet bedoeld om te bashen, maar om na te praten en eventuele discussies of fitties uit te praten die anders een topic zouden verstoren.

ModeratorViva schreef:
10-07-2020 20:09
Dit topic :) .
Lekker onduidelijk dan tussen die 63784822 andere berichten. Het is nu echt overal puinzooi.
Kan er geen vraag het de mods 2.0 komen?
ModeratorViva schreef:
10-07-2020 20:13
Het is niet bedoeld om te bashen, maar om na te praten en eventuele discussies of fitties uit te praten die anders een topic zouden verstoren.
Maar als jullie nu kijken, hoe het de eerste 10 bladzijden gaat, is dat wat jullie wilden? Want er wordt nu al geklaagd dat er niet nagepraat kan worden.
Nogmaals, ik hoop dat het lukt, zo lang jullie de originele napraat niet verbieden het over topics te hebben.
Nemain• schreef:
10-07-2020 20:13
Lekker onduidelijk dan tussen die 63784822 andere berichten. Het is nu echt overal puinzooi.
Kan er geen vraag het de mods 2.0 komen?
Wat ben jij een slechte verliezer zeg. Het ik gewoon heel helder. Op het nieuwe napraattopic 2.0 wordt nagepraat. Als er niets na te praten is, valt het stil. Als er een topic bevuilt dreigt te worden verhuist men naar 2.0. Het oude napraat is een klets club geworden waar je iedere dag mag vertellen wat je gegeten hebt. Ik denk dat de naam aangepast wordt. De eetclub ?
Maud*de*Braose schreef:
10-07-2020 20:15
Maar als jullie nu kijken, hoe het de eerste 10 bladzijden gaat, is dat wat jullie wilden? Want er wordt nu al geklaagd dat er niet nagepraat kan worden.
Nogmaals, ik hoop dat het lukt, zo lang jullie de originele napraat niet verbieden het over topics te hebben.
Nou ja zeg. Tien bladzijden oefenen naast miljoenen berichten in de oude napraat die ook niet liep. Een beetje geduld graag. Zou al schelen als niet alls oude napraters zouden komen vertellen hoe stom ze het vinden.
anoniem_301963 wijzigde dit bericht op 10-07-2020 20:25
0.53% gewijzigd
Maud*de*Braose schreef:
10-07-2020 20:15
Volgens mij wordt dat ook niet verboden, maar is het de bedoeling dat daar ook gewoon de huisregels gaan gelden. Prima toch, daar hebben een hoop mensen uit dat kletsgroepje nota bene al jaren om gevraagd, om consequent modereren.
Am Yisrael Chai!
Als je wil meten of een napraat zonder gekletst beter werkt dan een napraat met gekletst moet je die twee naast elkaar zetten. Dan hou je napraat 1 met kletst en maak je napraat 2 zonder klets. Door ook napraat 1 te veranderen heb je geen 0-meting meer. Dan kan je ook straks niet concluderen wat wel werkt en wat niet werkt. Bovendien lijkt het me nogal onhoudbaar om te gaan modereren tegen het praten over forumzaken in napraat 1. Daar gaat het tenslotte ook helemaal niet om. Het gaat om niet-over-andere-dingen-praten in napraat 2.
Waterman26 schreef:
10-07-2020 20:24
Nou ja zeg. Tien bladzijden oefenen naast miljoenen berichten in de oude napraat die ook niet liep. Een beetje geduld graag. Zou al schelen als niet alles oude napraters niet zouden komen vertellen hoe stom ze het vinden.

Ze praten na over de gebeurtenissen van vandaag. Lijkt me prima on topic.
Waterman26 schreef:
10-07-2020 20:22
Wat ben jij een slechte verliezer zeg. Het ik gewoon heel helder. Op het nieuwe napraattopic 2.0 wordt nagepraat. Als er niets na te praten is, valt het stil. Als er een topic bevuilt dreigt te worden verhuist men naar 2.0. Het oude napraat is een klets club geworden waar je iedere dag mag vertellen wat je gegeten hebt. Ik denk dat de naam aangepast wordt. De eetclub ?
En er worden fitties uitgevochten in napraat 2.0, daar is het ook voor bedoeld.
fashionvictim schreef:
10-07-2020 20:24
Volgens mij wordt dat ook niet verboden, maar is het de bedoeling dat daar ook gewoon de huisregels gaan gelden. Prima toch, daar hebben een hoop mensen uit dat kletsgroepje nota bene al jaren om gevraagd, om consequent modereren.
Nee, de mods hebben duidelijk gezegd dat in de oude napraat niet meer kan worden nagepraat. En de huisregels hebben daar altijd gegolden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven