Vraag het de mods, deel 2.
maandag 22 juni 2020 om 15:05
En dan zitten we ineens in deel 2!
Tot op heden vinden wij het een succes, en hopen jullie ook. Voorlopig gaan we dus nog even door. Wij vinden het erg prettig dat we op deze manier de discussie kunnen voeren. Hoe hebben jullie de afgelopen weken ervaren?
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva.
Originele OP:
overig/vraag-het-de-mods/list_messages/463036
Nieuwe punten:
Reden van anonimiseren.
Update:
Het nieuwe banbeleid en topic.
overig/bantopic-2-0/list_messages/465162
Het nieuwe meld systeem.
overig/meld-het-de-mods/list_messages/465163
Update:
Beste forummers,
Er is nogal wat controverse ontstaan over napraat en napraat 2.0. We hadden er in eerste instantie voor gekozen om het napraten puur bij 2.0 te laten plaatsvinden maar bij nader inzien levert dit niet het voor ons gewenste effect op. Daarom kiezen we er alsnog voor om het napraten in beide topics voorlopig toe staan.
Daarbij willen wij ook nog even heel duidelijk maken dat het openen van 2.0 niet was om de vaste napraters te straffen. Er is dus ook geen vrijbrief gegeven vanuit ons om de vaste napraters te provoceren of om 'op de man' te gaan. En daarbij dat het nieuwe napraat topic (2.0) niet een aanleiding mag zijn om volledig los te gaan. Wij zullen dan ook strak gaan modereren op 'op de man' en in 2.0 offtopic. Forummers die proberen in één van beide topics de boel te verpesten voor elkaar kunnen ook een ban verwachten.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva.
Tot op heden vinden wij het een succes, en hopen jullie ook. Voorlopig gaan we dus nog even door. Wij vinden het erg prettig dat we op deze manier de discussie kunnen voeren. Hoe hebben jullie de afgelopen weken ervaren?
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva.
Originele OP:
overig/vraag-het-de-mods/list_messages/463036
Nieuwe punten:
Reden van anonimiseren.
Update:
Het nieuwe banbeleid en topic.
overig/bantopic-2-0/list_messages/465162
Het nieuwe meld systeem.
overig/meld-het-de-mods/list_messages/465163
Update:
Beste forummers,
Er is nogal wat controverse ontstaan over napraat en napraat 2.0. We hadden er in eerste instantie voor gekozen om het napraten puur bij 2.0 te laten plaatsvinden maar bij nader inzien levert dit niet het voor ons gewenste effect op. Daarom kiezen we er alsnog voor om het napraten in beide topics voorlopig toe staan.
Daarbij willen wij ook nog even heel duidelijk maken dat het openen van 2.0 niet was om de vaste napraters te straffen. Er is dus ook geen vrijbrief gegeven vanuit ons om de vaste napraters te provoceren of om 'op de man' te gaan. En daarbij dat het nieuwe napraat topic (2.0) niet een aanleiding mag zijn om volledig los te gaan. Wij zullen dan ook strak gaan modereren op 'op de man' en in 2.0 offtopic. Forummers die proberen in één van beide topics de boel te verpesten voor elkaar kunnen ook een ban verwachten.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 11-07-2020 09:00
Reden: Update
Reden: Update
84.18% gewijzigd
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
zaterdag 11 juli 2020 om 12:36
Alle topics meelezen, hebben we niet genoeg moderators voor. We hebben dus zeker ook jullie als forummers nodig.fashionvictim schreef: ↑11-07-2020 12:30Volgens mij zou er helemaal geen discussie over meldingen moeten ontstaan, want dan gaan mensen liever weer anoniem staffen. Er hebben eerst heel veel mensen gepleit om anoniem staffen af te schaffen (en volgens mij zaten daar ook behoorlijk wat mensen uit het napraattopic bij), en dan wordt het afgeschaft, maar dan is het weer niet goed.
Dan moet je überhaupt dat hele melden door forummers afschaffen en zorgen dat je als mods zelf elk topic leest.
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
zaterdag 11 juli 2020 om 12:36
Ook heb ik de laatste dagen de mod al tig keer horen zeggen dat offtopic niet de bedoeling is, maar daar wordt ook amper iets mee gedaan. Mensen komen hier elkaar gewoon goedemorgen wensen en dat is oké. Waarom worden zulke posts niet gewoon gewist? Waarom wordt zoveel offtopic toegestaan in topics die door mods gemaakt worden? Niet alleen nu en hier, maar altijd al. Dat je op andere plekken op het forum mensen lekker loslaat snap ik wel, maar waarom zo over je heen laten lopen in je eigen topic mod? Jullie hebben een idee om het forum beter te maken met een 'meld het de mods' topic, er tijd en moeite in gestopt ed en vervolgens laten jullie dit idee gewoon gesmoord worden. Waarom dan er überhaupt aan beginnen? Waarom niet juist in het begin wat strenger zijn zodat het concept van het topic echt duidelijk is?
zaterdag 11 juli 2020 om 12:37
Maar nu ben je er wel en vanochtend was je er ook, maar greep je toch niet in. Wel vond je het nodig te melden dat Solomio niet racistisch was in jouw ogen.ModeratorViva schreef: ↑11-07-2020 12:34Die opmerkingen kwamen gisteravond toen wij niet meer op dit topic aanwezig waren. We zijn er gewoon niet 24 uur per dag. Ik snap dat het vervelend kan zijn dat je reacties krijgt op een melding, maar dat is ook inherent aan openbaar melden. Of en hoe dat tegen te gaan, is nog even uitzoeken.
Ik kan dat verder prima handelen, maar het is dan ook niet verbazingwekkend dat mensen de indruk hebben dat er hier een kliek aanwezig is die de dienst uitmaakt. Want zo lijken jullie ook te modereren.
Am Yisrael Chai!
zaterdag 11 juli 2020 om 12:38
fashionvictim schreef: ↑11-07-2020 12:30Volgens mij zou er helemaal geen discussie over meldingen moeten ontstaan,
Ja dat lijkt mij ook beter, maar in deze OP staat dat discussiëren is toegestaan.
zaterdag 11 juli 2020 om 12:38
Beste mods,
Waarom zijn er hier diverse praat en kletstopics waar de gewone (en rechtvaardige) regels gehanteerd worden en een praat topic ( napraat 132) waar andere regels zijn? Alsof het nog een napraat topic is wat het niet meer is. Kan dit topic geen andere naam krijgen en geen aparte status? Waarom bijvoorbeeld mogen in het genoemde topic mensen uren en uren en op de meest beledigende wijze besproken worden en wordt er dan eindelijk ( vanmorgen) ingegrepen maar blijven alle beledigingen staan? Is d
Ik kijk uit naar jullie antwoord.
Waarom zijn er hier diverse praat en kletstopics waar de gewone (en rechtvaardige) regels gehanteerd worden en een praat topic ( napraat 132) waar andere regels zijn? Alsof het nog een napraat topic is wat het niet meer is. Kan dit topic geen andere naam krijgen en geen aparte status? Waarom bijvoorbeeld mogen in het genoemde topic mensen uren en uren en op de meest beledigende wijze besproken worden en wordt er dan eindelijk ( vanmorgen) ingegrepen maar blijven alle beledigingen staan? Is d

zaterdag 11 juli 2020 om 12:40
Welnee, als zij zo zouden modereren hadden ze allang ingegrepen bij jouw niet-aflatende, buitengewoon negatieve en hatelijke gedram over de "napraatkliek".fashionvictim schreef: ↑11-07-2020 12:37Maar nu ben je er wel en vanochtend was je er ook, maar greep je toch niet in. Wel vond je het nodig te melden dat Solomio niet racistisch was in jouw ogen.
Ik kan dat verder prima handelen, maar het is dan ook niet verbazingwekkend dat mensen de indruk hebben dat er hier een kliek aanwezig is die de dienst uitmaakt. Want zo lijken jullie ook te modereren.
zaterdag 11 juli 2020 om 12:41
ja, mee eens.chocolol schreef: ↑11-07-2020 12:36Ook heb ik de laatste dagen de mod al tig keer horen zeggen dat offtopic niet de bedoeling is, maar daar wordt ook amper iets mee gedaan. Mensen komen hier elkaar gewoon goedemorgen wensen en dat is oké. Waarom worden zulke posts niet gewoon gewist? Waarom wordt zoveel offtopic toegestaan in topics die door mods gemaakt worden? Niet alleen nu en hier, maar altijd al. Dat je op andere plekken op het forum mensen lekker loslaat snap ik wel, maar waarom zo over je heen laten lopen in je eigen topic mod? Jullie hebben een idee om het forum beter te maken met een 'meld het de mods' topic, er tijd en moeite in gestopt ed en vervolgens laten jullie dit idee gewoon gesmoord worden. Waarom dan er überhaupt aan beginnen? Waarom niet juist in het begin wat strenger zijn zodat het concept van het topic echt duidelijk is?
Am Yisrael Chai!
zaterdag 11 juli 2020 om 12:44
Ja, dat snap ik ook niet. Mensen die sowieso al liever anoniem staffen omdat ze geen zin hebben om een hele boze meute over zich heen te krijgen gaan nu natuurlijk echt niet openbaar melden.
Ik ga het in ieder geval ook niet meer doen, geen zin in dit gezeik.
Am Yisrael Chai!

zaterdag 11 juli 2020 om 12:45
Gedram en gezuig wat niet bijdraagt aan de sfeer moet meer aangepakt worden? Besef je dat jij het meeste dramt nu FV? Er is besloten, klaar. Volgende melding.
Moderator, Napraat 3.0 is gesloten. Waarom is het niet verwijderd? Past dit ook bij het nieuwe modereren, dat parodie- en troltopics niet verwijderd worden? Vind ik wel fijn, zeker als er wel over nagepraat wordt.
Moderator, Napraat 3.0 is gesloten. Waarom is het niet verwijderd? Past dit ook bij het nieuwe modereren, dat parodie- en troltopics niet verwijderd worden? Vind ik wel fijn, zeker als er wel over nagepraat wordt.
zaterdag 11 juli 2020 om 12:53
Hulde voor lef Mods.
En ik hoop echt dat er twee napraattopics blijven bestaan.
Want ik klets wel eens op napraat en eigenlijk vind ik dat prettig én heel vervelend omdat ik weet dat anderen daar last van hebben.
Het zou echt te kort door de bocht zijn om te doen alsof enkel de scheldende meelezers die plots te voorschijn kwamen last hebben van kletspraat.
En het zou ook jammers voor veel mensen zijn als de napraat waar je ook mag kletsen zou verdwijnen. Niet alleen voor de regelmatige/incidentele/onregelmatige/nieuwe schrijvers, maar ook voormeelezers.
Want ik klets wel eens op napraat en eigenlijk vind ik dat prettig én heel vervelend omdat ik weet dat anderen daar last van hebben.
Het zou echt te kort door de bocht zijn om te doen alsof enkel de scheldende meelezers die plots te voorschijn kwamen last hebben van kletspraat.
En het zou ook jammers voor veel mensen zijn als de napraat waar je ook mag kletsen zou verdwijnen. Niet alleen voor de regelmatige/incidentele/onregelmatige/nieuwe schrijvers, maar ook voormeelezers.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
zaterdag 11 juli 2020 om 12:57
Hoezo dram ik? Ik ben met de mod in gesprek, degene voor wie mijn melding ook in beginsel bedoeld was. Dat jij en anderen je daar tegenaan bemoeien en daar dus een discussie van maken staat toch helemaal los van mijn melding aan de mods en wat ik van hun reactie vind?Marana schreef: ↑11-07-2020 12:45Gedram en gezuig wat niet bijdraagt aan de sfeer moet meer aangepakt worden? Besef je dat jij het meeste dramt nu FV? Er is besloten, klaar. Volgende melding.
Jullie zijn alleen maar ruis, ik meldde het immers niet aan jullie?
Am Yisrael Chai!
zaterdag 11 juli 2020 om 12:57
Ik heb gereageerd op de meldingen die er waren.fashionvictim schreef: ↑11-07-2020 12:37Maar nu ben je er wel en vanochtend was je er ook, maar greep je toch niet in. Wel vond je het nodig te melden dat Solomio niet racistisch was in jouw ogen.

zaterdag 11 juli 2020 om 12:58
En was napraat 2.0 helemaal niet geopend.Maud*de*Braose schreef: ↑11-07-2020 12:40Welnee, als zij zo zouden modereren hadden ze allang ingegrepen bij jouw niet-aflatende, buitengewoon negatieve en hatelijke gedram over de "napraatkliek".
zaterdag 11 juli 2020 om 12:59
Geef ons de tijd om dit goed neer te zetten.chocolol schreef: ↑11-07-2020 12:36Ook heb ik de laatste dagen de mod al tig keer horen zeggen dat offtopic niet de bedoeling is, maar daar wordt ook amper iets mee gedaan. Mensen komen hier elkaar gewoon goedemorgen wensen en dat is oké. Waarom worden zulke posts niet gewoon gewist? Waarom wordt zoveel offtopic toegestaan in topics die door mods gemaakt worden? Niet alleen nu en hier, maar altijd al. Dat je op andere plekken op het forum mensen lekker loslaat snap ik wel, maar waarom zo over je heen laten lopen in je eigen topic mod? Jullie hebben een idee om het forum beter te maken met een 'meld het de mods' topic, er tijd en moeite in gestopt ed en vervolgens laten jullie dit idee gewoon gesmoord worden. Waarom dan er überhaupt aan beginnen? Waarom niet juist in het begin wat strenger zijn zodat het concept van het topic echt duidelijk is?
zaterdag 11 juli 2020 om 13:02
Die reactie heb ik dan gemist?
Am Yisrael Chai!

zaterdag 11 juli 2020 om 13:06
Volgens mij was er maar 1 scheldende meelezer.feow schreef: ↑11-07-2020 12:53Hulde voor lef Mods.
zaterdag 11 juli 2020 om 13:20
Op dit moment zijn we bezig met een experiment en blijft het orginele napraattopic gewoon bestaan naast het napraat 2.0 topic.Mibimi schreef: ↑11-07-2020 12:38Beste mods,
zaterdag 11 juli 2020 om 13:37
In het Centraal Moderatortopic zijn offtopic berichten ook niet toegestaan en daar staat het er ook nog steeds vol mee. Dus dit is niet een 'tijd' dingetje.
zaterdag 11 juli 2020 om 14:01
Ik vind het net fijn dat er ietsje losser gemodereerd wordt en er niet voor het minste een ban wordt uitgedeeld.
Life is short. Eat dessert first.
zaterdag 11 juli 2020 om 14:14
Modereren is toch niet synoniem aan bannen?doornroosje9 schreef: ↑11-07-2020 14:01Ik vind het net fijn dat er ietsje losser gemodereerd wordt en er niet voor het minste een ban wordt uitgedeeld.
Am Yisrael Chai!
zaterdag 11 juli 2020 om 14:52
Oké, dan vind ik het fijner dat er iets losser gemodereerd wordt zodat we het hier zelf kunnen 'uitvechten' ipv dat de mods altijd maar ingrijpen. Dat was trouwens oorspronkelijk de vraag. Of er iets minder ingegrepen kon worden omdat we prima in staat zijn om het zelf op te lossen ofzo? Nou zoiets iig. Dat er geen domme bans (sorry mods) meer komen zoals die van Meds en de mayo en ga zo maar door.

zaterdag 11 juli 2020 om 15:07
In deze tijd, waarin het onderwerp racisme extra beladen, gevoelig is en er hopelijk verbetering komt in het terugbrengen van racisme , is het natuurlijk wel wat olie op het vuur gooien om een opmerking te maken als in teruggaan naar eigen land.
Ik snap heel goed dat dat niet lekker valt bij bijv. FV.
zaterdag 11 juli 2020 om 15:19
Olie op het vuur gooien als je het totaal niet over racisme hebt? En dat tegen een BELG zegt? Nee hoor, soms moet je de hand in eigen boezem steken en kunnen toegeven dat je teveel op jezelf betrekt. En als er iemand tegen racisme is, ben ik dat wel. En Solo trouwens ook. Daarom werd ik zo boos gisteren. Maar inmiddels een beetje afgekoeld.Billy_Mean schreef: ↑11-07-2020 15:07In deze tijd, waarin het onderwerp racisme extra beladen, gevoelig is en er hopelijk verbetering komt in het terugbrengen van racisme , is het natuurlijk wel wat olie op het vuur gooien om een opmerking te maken als in teruggaan naar eigen land.