HELP Hoofdluis

10-04-2009 19:35 63 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of ik dit bij de rubriek gezondheid of kinderen moet plaatsen, probeer het het eerst bij kinderen.

Hallo, we zitten te springen om de gouden tip.

Mijn bijna 16 jarige dochter heeft al een paar maanden last van hoofdluis. Op de een of andere manier krijgen we het niet onder controle. Ze heeft al meerdere keren Prioderm Lotion gebruikt. Goed stofzuigen, neten- en luizenkam gebruiken enz. de standaard adviezen strikt nageleefd. Nog steeds is zij er niet vanaf. Ze heeft honderden eitjes in het haar die zich ontzettend vast kleven in haar haar. (lengte tot halverwege haar onderrug).

Inmiddels ook aan de slag gegaan met een wat duurdere netenkam, volgens de drogist de smalste die er bestaat. Ook heeft ze inmiddels Neetex creme spoeling gebruikt. Die zou de eitjes los moeten maken en dan zouden ze door het kammetje door middel van goed doorkammen verwijderd moeten worden.

We hebben crèmespoeling een keer volgens bijsluiter 10 minuten laten inwerken. Geen resultaat. Een keer een uur laten intrekken, uitspoelen en weer kammen, wederom zonder resultaat.

Zelf een keer gekamd met de speciale crèmespoeling nog in haar haar. Jullie raden het al......

De eitjes gaan er niet uit.Het zijn er werkelijk honderden.

Dusdanig dat ik erg bang ben dat de enige mogelijkheid is om rigoreus de tondeuse erin te zetten. Uiteraard is dat geen optie.

Alsjeblieft tips gevraagd!!!!
en dan meteen de stofzuigerzak weggooien want ze kruipen er zo weer uit. Neten kammen op droog haar werkt niet
quote:meds schreef op 14 april 2009 @ 12:53:

en dan meteen de stofzuigerzak weggooien want ze kruipen er zo weer uit.

Sorry dat ik me er weer mee bemoei en ik weet dat de GGD dit inderdaad aanbeveelt, maar ik vermoed dat die gesponsord worden door stofzuigerzakken-fabrikanten Ik bedoel, zelfs áls zo'n luis al uit de stofzuiger zouden kunnen kruipen, waar komt ie dan terecht? Op de plek waar de stofzuiger staat opgeborgen. En hoe komt ie van daaruit weer in iemands haar?

Stofzuigerzak weggooien is volgens mij onnodig en die zakken zijn best duur. Als je net zoals TO maandenlang met luizen te maken hebt, en je stofzuigt iedere dag, dan kun je toch niet elke dag een nieuwe zak in de stofzuiger doen? Dat kost kapitalen!

Mocht je echter toch vrezen voor uit-de-stofzuiger-ontstnappende-en-op-de-een-of-andere-manier-weer-in-iemands-haar-terechtkomende luizen, dan zou ik zeggen stop de stofzuigerzak in een pedaalemmerzak, dichtknopen, en laat 'm 24 tot 48 uur in de diepvries liggen....dat overleven ze écht niet en dan kun je die zak weer gewoon gebruiken

Neten kammen op droog haar werkt niet

daar ben ik het wél mee eens
Of, bedenk ik me ineens, zet de stofzuiger na gebruik in de schuur (of op het balkon of zo, wel beschut tegen de regen natuurlijk ), daar kunnen eventueel ontsnappende luizen helemaal weinig beginnen (plus als het koud is overleven ze het ook niet lang, maar goed, de zomer komt eraan dus wat minder van toepassing nu)

Altijd onthouden: luizen hebben warmte en bloed nodig, zonder die 2 dingen overleven ze niet zo lang (gelukkig). Dit integenstelling tot vlooien, die kunnen wel een langere tijd overleven in bijvoorbeeld je tapijt en dan fijn weer terugspringen op je kat of jou.
Vanavond weer aan de slag gegaan. Haar gewassen, een behoorlijke hoeveelheid van die speciale cremespoeling erin.De metalen netenkam gebruikt om te kammen. Helaas, er kwam werkelijk helemaal niets uit! Ging wel behoorlijk schuimen, maar tussen de schuim en de tanden geen eitje te bekennen. Echt, het huilen stond ons nader dan het lachten. De eitjes gingen er weer helemaal langs. Ze zijn ook ontzettend klein. En enorm aan haar gehecht, letterlijk en figuurlijk.

We worden er moedeloos van. Ik wil het morgen met azijn proberen, misschien dat de neten daarvan los raken.

Moet de azijn (die witte?of maakt dat niet uit?) aangelengd worden met water of puur erin? Groetjes Pastcy
Gouden tip om hoofdluis is te bestrijden zonder gebruik te hoeven maken van shampoos met pesticiden.

Gebruik de electronische luizenkam, de Robi Comb Pro. Deze kam vernietigt de luizen (niet de neten) door middel van een stroompje. Omdat de kam ook de allerkleinste luis vernietigt voordat deze geslachtsrijp is, wordt de levenscyclus doorbroken. Extra schoonmaken kan hierdoor achterwege blijven. De neten zijn te verwijderen met netenverwijderaarshampoo. Deze shampoo lost de kleefstof op waarna de neten met een goede metalen luizenkam (geen plastic) uit het haar gekamd kan worden. Deze producten zijn te bestellen via www.luizenkam.nl Deze site geeft heel veel informatie over hoofdluis. Ook eventuele vragen kan je daar stellen. Laat tzt je bevinding even weten.
De netenverwijderaarshampoo heeft helaas niets uitgehaald bij mijn dochter. Maar puur azijn in een plantenspuit op nat haar spuiten, had heel veel effect. Eindelijk lieten de neten los en kon ze ze met een ijzeren netenkam eruit kammen.

Ze heeft nu totaal 3x de azijn behandeling gedaan, en ze is zo goed als er vanaf.

Dit weekend gaat ze nog 1x de azijn er in spuiten en hopelijk blijft het dan helemaal weg. Uiteraard houden we het heel goed in de gaten.

Ik wil iedereen bedanken die een bijdrage heeft geleverd aan dit topic. Ontzettend fijn dat jullie mee hebben gedacht.

Mijn dochter, en ook ik, zijn superblij dat het nu bijna gereduceerd is tot nul.

Groetjes Pastcy
Hoi Pastcy,

Heb zelf eens luizen gehad via kinderen van mijn werk, toen ik zwanger was en ik dus geen luizenshampo mocht gebruiken. Ik kamde dus alleen maar, 2x per dag. Ik heb toen op vele web-sites gelezen dat je moet kammen op nat haar met conditioner erin omdat dan de neten beter loslaten.

Laatst hoorde ik van iemand dat neten er goed uitgaan met een electrische netenkam, je zou er zelf niets van voelen zei ze.

Hoop dat je er iets aan hebt!

Succes, Rosi
Hoi Rosi,

Ik had wel begrepen, gezien berichtje van luis van 16 april, dat er wel een electrische luizenkam was, maar wist niet dat er een elctrische netenkam zou zijn. Is absoluut een must-have voor in huis, want zoals je zelf wel ervaren zal hebben..... het is niet bepaald een pretje.

Bij ons hielp het kammen met nat haar met conditioner helemaal niet.De eitjes waren ontzettend klein en gingen er langs die tanden van het kammetje. Het ging wel enorm schuimen. Ook de speciale neten conditioner die de lijm zou moeten oplossen waarmee de neten vastzitten had geen enkel resultaat.

De azijn gelukkig wel en ik ga op internet kijken hoe of wat over die electrische netenkam.

Groetjes Pastcy
Even een kleine update: mijn dochter is zo goed als neten vrij!!!!!

Wat een verademing!!!
Mosterd maar toch: heb laatst gehoord dat Tea tree-olie goed schijnt te helpen. Ook preventief (twee druppeltjes olie in de kraag). Ik hoop dat jullie er helemaal vanaf zijn!
Dank je wel Frutje, dat lijkt me een goed idee. Deze ellende willen we onszelf in de toekomst absoluut besparen. Groetjes Pastcy
Ik ben zelf een grote fan van eletronische luizenkammen. Ik heb ze nu al meerdere malen gebruikt en ik ken eigenlijk ook alleen maar mensen die er positieve ervaringen mee hebben. Ze kosten relatief gezien ook niet zoveel, ergens rond de 15 of 20 Euro maar dat heb ik er wel voor over. Scheelt me ook weer van die stinkende shampoo.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 09-07-2011 09:25
Reden: Reclame
% gewijzigd
Jaja spammert

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven