Vraag het de mods, deel 2.

22-06-2020 15:05 3007 berichten
Alle reacties Link kopieren
En dan zitten we ineens in deel 2!

Tot op heden vinden wij het een succes, en hopen jullie ook. Voorlopig gaan we dus nog even door. Wij vinden het erg prettig dat we op deze manier de discussie kunnen voeren. Hoe hebben jullie de afgelopen weken ervaren?

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva.

Originele OP:

overig/vraag-het-de-mods/list_messages/463036

Nieuwe punten:

Reden van anonimiseren.

Update:

Het nieuwe banbeleid en topic.
overig/bantopic-2-0/list_messages/465162

Het nieuwe meld systeem.
overig/meld-het-de-mods/list_messages/465163

Update:

Beste forummers,

Er is nogal wat controverse ontstaan over napraat en napraat 2.0. We hadden er in eerste instantie voor gekozen om het napraten puur bij 2.0 te laten plaatsvinden maar bij nader inzien levert dit niet het voor ons gewenste effect op. Daarom kiezen we er alsnog voor om het napraten in beide topics voorlopig toe staan.

Daarbij willen wij ook nog even heel duidelijk maken dat het openen van 2.0 niet was om de vaste napraters te straffen. Er is dus ook geen vrijbrief gegeven vanuit ons om de vaste napraters te provoceren of om 'op de man' te gaan. En daarbij dat het nieuwe napraat topic (2.0) niet een aanleiding mag zijn om volledig los te gaan. Wij zullen dan ook strak gaan modereren op 'op de man' en in 2.0 offtopic. Forummers die proberen in één van beide topics de boel te verpesten voor elkaar kunnen ook een ban verwachten.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 11-07-2020 09:00
Reden: Update
84.18% gewijzigd
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Abyss schreef:
11-07-2020 19:22
Een dubbele break up?
ook de Abyss - BGB..

pfff

Hou eens op met kleutergeklier joh.
nounou
Murrmurr schreef:
11-07-2020 19:14
Die had een weekban dacht ik
Ik ben superabuis, geen idee wie dat tegenwoordig is.

Zazamaenade schreef:
11-07-2020 19:32
Hou eens op met kleutergeklier joh.

Verkeerde topic, excuus..
Mozza schreef:
11-07-2020 18:47
Waar is grumpy cat eigenlijk ?
Geen antwoord. Murr, ben jij grumpy cat? Nee toch.

Mozza schreef:
11-07-2020 20:12
Geen antwoord. Murr, ben jij grumpy cat? Nee toch.
geen cat, wel grumpy.
Abyss schreef:
11-07-2020 20:17
geen cat, wel grumpy.
Ik ben nooit grumpy. I'm a hoot and a half.
smelly cat, smelly cat
ModeratorViva schreef:
11-07-2020 13:20
Op dit moment zijn we bezig met een experiment en blijft het orginele napraattopic gewoon bestaan naast het napraat 2.0 topic.

Het probleem was : napraat-angst en vrees voor napraat-heksenkliek.
De geboden oplossing is: een napraat waarin je niet meer off-topic mag kletsen.

Ik weet niet of het aan mij ligt, maar het off-topic-kletsen was niet de oorzaak van het het vermeende probleem toch? Dus wat zijn we nou aan het oplossen en waarmee zijn we nou aan het experimenteren? Stel dat dan straks 2.0 als meest succesvol uit de bus komt, is er dan bewezen dat kletsen napraat-en-heksenkliek-angst veroorzaakt? Of als 1.0 toch prevaleert bewijst dat dan dat napraat en heksenkliek angst ongegrond was?

Volgens niet. In feite vragen jullie nu aan forummers om een keuze te maken tussen een napraat met klets en een napraat zonder klets. En als je voor de kletscombi bent moet je vooral niet meepraten in 2.0 want dan ondermijn je 1.0 (pro combi). En als je mee wil kletsen in 1.0 ondermijn je 2.0 (anti-combi). En natuurlijk kan je fijn zeggen dat in beide kletsen prima is; maar is dat dan nog steeds zo prima als jullie straks een keuze maken en niemand was zich er van bewust dat jullie dit aan het meten waren en op basis daarvan gingen kiezen?

Kortom: ik ben benieuwd wat jullie aan het oplossen zijn? Wat jullie aan het meten zijn? En waar jullie straks op gaan beoordelen?
-Shifty- schreef:
11-07-2020 20:49
Het probleem was : napraat-angst en vrees voor napraat-heksenkliek.
De geboden oplossing is: een napraat waarin je niet meer off-topic mag kletsen.
Volgens mij heb je de updates van vanochtend niet gevolgd.
Off topic is alweer toegestaan in napraat..
.
Althans off topic? / on topic
ligt eraan hoe je het ziet.

in ieder geval geval in napraat mag je hetzelfde doen als voorheen.. trollhunting, roddelen, napraten, over eten praten en discussieren over topics op het forum.

niks veranderd dus
anoniem_64900e86602d4 wijzigde dit bericht op 11-07-2020 20:55
1.79% gewijzigd
dubbel
Lady*Voldemort schreef:
11-07-2020 17:59
Nee ik kom alleen in de ouwe napraat. De nieuwe heb ik in de prullenbak gegooid, want het zal mij niet gebeuren ik eraan heb bijgedragen dat de ouwe wordt opgeheven omdat 'iedereen' zich in de nieuwe net zo goed vermaakt. Principekwestie.

Dit dus.
Zie je? Sommige snappen het totaal niet meer.
de oude(131) is gisteren ook opgeheven, en nu is er een nieuwe napraat 132.

Het is maar hoe je het ziet he..
Je kunt ook denken napraat is napraat.
Hele forum is overal welkom en er zijn geen kliekjes toch.

Dus als het uiteindelijk weer 1 napraat is.
dan is er toch niks veranderd.. enkel de naam.. 132, 133, of 2.0..
Het blijft napraat waar iedereen welkom is.
Abyss schreef:
11-07-2020 21:07

Niet als de originele napraat puur en alleen een kletstopic gaat worden. Dan mag er niet meer nagepraat worden. En dat gaat gegarandeerd wel gebeuren, want dat is een gewoonte geworden. En dat maakt napraat net leuk. De combinatie van serieus en niet serieus.

Als dat een kletstopic wordt, krijg je een ban als je over andere topics en/of andere forummers schrijft. Want dat mag alleen in napraat.
Life is short. Eat dessert first.
Abyss schreef:
11-07-2020 21:07

Een uitstekend voorbeeld dat het jou dus niet duidelijk is dat er een inhoudelijk verschil is waar je dus onbewust voor aan het kiezen bent omdat het je niet duidelijk is.
doornroosje9 schreef:
11-07-2020 21:10
Niet als de originele napraat puur en alleen een kletstopic gaat worden. Dan mag er niet meer nagepraat worden. En dat gaat gegarandeerd wel gebeuren, want dat is een gewoonte geworden. En dat maakt napraat net leuk. De combinatie van serieus en niet serieus.

Als dat een kletstopic wordt, krijg je een ban als je over andere topics en/of andere forummers schrijft. Want dat mag alleen in napraat.
ok dat snap ik nog.
maar stel de mods zeggen we maken er weer 1 topic van en napraat 2.0 blijft met dezelfde regels als napraat 131 of 129..
gewoon zoals het was.

Dan heb ik nog het gevoel dat er weerstand komt want de naam is anders en het is wij tegen hun.. of zo?
terwijl napraat gewoon napraat is en het forum niet verdeeld hoort te zijn. er is geen 2.0 vs oude napraat.. iedereen is toch overal welkom
anoniem_64900e86602d4 wijzigde dit bericht op 11-07-2020 21:15
0.51% gewijzigd
Abyss schreef:
11-07-2020 21:14
ok dat snap ik nog.
maar stel de mods zeggen we maken er weer 1 topic van en napraat 2.0 blijft met dezelfde regels als napraat 131 of 129..
gewoon zoals het was.

Dan heb ik nog het gevoel dat er weerstand komt want de naam is anders en het is wij tegen hun.. of zo?
terwijl napraat gewoon napraat is en het forum niet verdeeld hoort te zijn. er is geen 2.0 vs oude napraat.. iedereen is toch overal welkom
Dan krijg je weerstand van diegenen die per se een napraattopic willen waar puur en alleen nagepraat wordt. Maakt mij niet uit hoe het heet hoor.
Abyss schreef:
11-07-2020 21:14
ok dat snap ik nog.
gewoon zoals het was.

Dat gevoel is jouw gevoel wat iets zegt over jouw gevoel. En als de napraten inhoudelijk/functioneel hetzelfde waren maar alleen de naam anders was, had je een punt.
-Shifty- schreef:
11-07-2020 21:23
Dat gevoel is jouw gevoel wat iets zegt over jouw gevoel. En als de napraten inhoudelijk/functioneel hetzelfde waren maar alleen de naam anders was, had je een punt.
mijn gevoel zegt iets over mijn gevoel dat iets zegt over mijn geveoel?

Verkort: mijn gevoel

En ja dan heb ik een punt..
Want dat was juist de stelling..

Misschien moeten we allemaal niet denken in napraat 1.0 vs 2.0 etc.. het forum is het forum en iedereen is overal welkom.
Hoe het straks ook uitpakt. of er nu 1 napraat komt of 2. en of het nu 132 of 2.0 heet. Laat iedereen er komen en praten.. over topics.. af en toe kletsen en discussiëren wanneer er behoefte aan is
Dat lijkt mij de insteek.

het liefst met zoveel mogelijk vrijheid zodat er overal over gepraat kan worden en door iedereen
Maar sommigen willen absoluut NIET dat er gekletst wordt. Daar gaat het net over hè. Daarom die napraat 2.0 nu.

En er blijft waarschijnlijk maar één napraattopic over.
doornroosje9 schreef:
11-07-2020 21:32
Maar sommigen willen absoluut NIET dat er gekletst wordt. Daar gaat het net over hè. Daarom die napraat 2.0 nu.

Ik denk niet iemand zo dom is om dat na 3 keer uitleggen nog niet te snappen. Dus ik denk dat we moeten concluderen dat het zijn onwrikbare mening is.
doornroosje9 schreef:

Waarom?
Twee kan toch prima?
Pure napraat én kletsnspraat.
Voor elk wat wild.

Bij de pure modderen op geklets en bij de klets modderen op niet buitensluiten.

En dan is iedereen gelukkig. Wie weet komen er punten af en toe meekletsen.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
doornroosje9 schreef:

die 2.0 gaat vroeg of laat ook gekletst worden gok ik..
Maar goed. Misschien is het wel prima zo.

Want hoe je het went of keert we zien in 2.0 nu toch ook wel wat andere gezichten.
alleen zijn de discussies nog niet echt bijzonder.. maar wellicht komt dat nog de komende twee weken.

Vooralsnog kan niemand ongelukkig zijn. want napraat is er nog.. waar alles hetzelfde is. en nog een extra napraat zonder het geklets.. (althans vooralsnog)
Er waren twee problemen: de napraters die geen nieuwelingen zouden accepteren en het vele geklets op het topic.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
feow schreef:
11-07-2020 21:46
Waarom?
Twee kan toch prima?
Pure napraat én kletsnspraat.
Voor elk wat wild.

Bij de pure modderen op geklets en bij de klets modderen op niet buitensluiten.

En dan is iedereen gelukkig. Wie weet komen er punten af en toe meekletsen.
Dat zou echt heel fijn zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven