Hét (r)emigreren Topic

18-03-2009 16:57 4718 berichten
Woon je in het buitenland, wil je naar het buitenland of kom je juist terug naar NL?

Nieuwe schrijvers altijd welkom!

Waar zitten we allemaal?

Ainne --> Ierland

Alejandra --> Bolivia

Anais --> Turkije

Biebeltje --> Nederland (voormalig Londen)

Bloempje --> Egypte

Caramella --> Net terug uit de UK

Chicha --> Spanje

Chili-girl --> Chili *heeft inlogproblemen*

Choc_11 --> Frankrijk

Discovery --> Nederland

Guiri --> Spanje

Hope --> Duitsland, maar gaat terug naar NL

Ine --> Oostenrijk

JJ80 --> Terug in NL na latijns-Amerikaans dansavontuur

Kodak --> US

Lapin --> Zwitserland

Liubi --> Duitsland

Marloussie --> Noorwegen *zwanger*

Moonglade --> Nederland

Nymeria --> UK

Orbit --> Nederland (terug uit Australië)

Raccoon --> US

Razzmatazz --> Frankrijk

Rubis --> Frankrijk

Saby --> Italië

Sanne --> Australië

Sarah2ndLife --> Australië

SFO --> US

Snjokorn --> IJsland

Spinnetje --> Zuid-Afrika

Speculaasje --> Israel

Surf --> Nederland (voormalig Frankrijk en Portugal)

Undertaker --> gaat (terug) naar Australië

Vibeke --> Dubai * vers jongensbabietje geboren! *

Visotsky --> Ierland *zwanger*

Ik zal proberen de namen bij te houden, als er iemand mist, laat maar weten.

Link naar het oude topic.
Ainne, ik weet het wel.. Nu heb ik wel een sterke maag - tja, verpleegkundige.. maar alleen al het idee dat je daar met je kid(s) zou staan en zo'n gek rijdt allemaal mensen overhoop!

Sinds ik zelf moeder ben, ben ik er wel veel gevoeliger voor. Heb jij dat ook?

Cara, leuk je haar!!! Pittig! Wat vond je vent ervan?

Ik heb nog niets van de buurvrouw gehoord, zij zou het in de gaten houden. Zal haar eens smsen..
Ainne, ik heb genotuleerd ;).. kan me voorstellen dat je graag wat nieuws hoort uit NL.

Er zijn 17 slachtoffers gevallen waarvan er helaas 4 overleden, 5 zijn er zwaargewond en 8 zijn lichtgewond. Ze liggen in 6 verschillende ziekenhuizen in de omgeving Apeldoorn.

Alle festiviteiten zijn afgelast in Apeldoorn en ook in andere steden. Er wordt halfstok gevlagd.

De verdachte ligt inmiddels in het ziekenhuis, is gewond, en aangehouden.

Justitie denkt dat het om een bewuste actie gaat. Een man van 38 jaar is aangehouden. Geen justitieel verleden, geestelijk in orde - voor zover ze kunnen achterhalen. Hij heeft eerder geprobeerd door een afzetting te komen, maar dat is niet gelukt. Geen aanwijzingen dat er sprake is van terreurdreiging.

Mmh.. ze hebben je daar ook op de hoogte gehouden..
4 doden en 5 zwaargewonden.... vreselijk.

Ik erger me trouwens wel aan de vraagstelling van de journalisten...

Ben net terug van een doktersbezoek. 2,5 uur wachttijd voor een receptje uitschrijven. Fijn.
Ainne, ik bedoelde met openbare school een niet-prive-school. Hier zijn alle scholen katholiek, of in ieder geval 99%.

Hier hebben de kinderen op alle scholen uniformen aan, op openbare scholen een soort witte schortjes voor meisjes en witbloesje-blauwbroekje voor jongens. ik moet toegeven op de privescholen zijn de uniformen wel mooier, (maar ook duurder).

Toevallig had ik pas met een schoolklas over uniform of niet. Zij zijn er allemaal zo aan gewend, ze vinden het echt horen, bij het imago van de school en zo. Toen zei ik iets van: maar vinden jullie dan niet dat alle jongens kort haart moeten hebben en alle meisjes hun haar in een staartje? Nou, toen brak me toch een discussie los over vrijheid van meningsuiting, expressie, individuele keuze, blablabla. En ze kwamen met precies die argumenten die je ook voor/tegen een uniform kan gebruiken. Moest er in mezelf wel om lachen. (doe vrijwilligerswerk op een middelbare school, lessen over studiekeuze/arbeidmarkt, erg leuk)

Oh, en trouwens heerlijk zo'n dochter die lekker in de poep ligt te wurmen, haha.

Cara, leuk je nieuwe kapsel! Lekker fris!

Getver, zo'n gek die op een menigte inrijdt, idioot!
Alle reacties Link kopieren
Jeetje lees net over het konninginnedag-drama......

Leuke discussie over uniform of niet. Ik zou er heel blij mee zijn voor de jongste. Dat is bijna elke dag drama over wat ze aan wil....

Als ik de argumenten van Cara lees, dat je door het dragen van een uniform bij een groep wilt horen dat denk ik juist van kleding. Als je in NL niet een bep. merk draagt dan hoor je er niet bij. Zelfs in Friesland was dat al enigsinds zo. Daar krijg je dus ook groepsvorming door.

En Alejandra geeft ook aan dat kinderen dus andere manieren bedenken om zich te onderscheiden van de rest.

Ach voor allebei is wel wat voor en tegen te zeggen denk ik.

Mbt tot mijn contract..... gister een telefoontje dat ze nog aan 't zoeken zijn naar een manier om me een contract te geven. Vanochtend ben ik zo stom geweest om mijn mobiel te vergeten mee tenemen. Toen ik om 15.00 thuis kwam stond er een bericht dat ik zsm terug moest bellen. Dus direct gedaan...

Maar morgen is het een feestdag dus waren ze vanmiddag ook al niet meer aanwezig.... dus afw88 maar tot maandagochtend... Heb er wel een goed gevoel over, want anders had ze vast ingesproken dat het niet doorgaat. In het eerste bericht had ze nl in gesproken dat ze me graag willen hebben....

Heb op het internet ook nog een document gevonden waarop ik (en met mij nog een paar andere mensen die ik het heb laten lezen...) opmaak dat ik met mijn diploma als verpleegkundige in France aan de slag mag als aide-soignant.

Ben gister nl na het telefoontje het internet nog ff gaan afsneupen of ik meer/nieuwe info kon vinden

En op de franse les vandaag had iemand nog een goeie tip. Dus maandag ga ik er weer mee bezig... Verplicht het weekend "rust".

Ik ga dochterlief zo van de garderie ophalen. De oudste heeft een filmproject en word door iemand anders thuis gebr8. De jongste wou graag naar de garderie omdat ze met iemand wou spelen.... Had ik ff tijd om thuis nog wat orde op zaken te stellen. Loop momenteel van hot naar her en begin het te merken.... Geef mij maar een full-time baan. Dan heb je alle drukte in één keer. Nu is het verdeeld over de dag.....

xXx
[quote]speculaasje schreef op 29 april 2009 @ 22:51:

LAPIN bedankt voor je link, het is in Maastricht , wij wonen in provincie Flevoland!,b]

@Sarah, laat je niet gek maken hoor. Wat een sukkels zeg, dat ze jullie huis niet gekocht hebben. Vreselijk is dat, je huis constant op orde hebben omdat er misschien kijkers komen. Met mijn 1e huis in Nl had ik dat ook, erg gewilde plek, geen idiote vraagprij, veel kijkers geen kopers.. Toen heb ik de prijs 15 ofzo laten zakken, liep het ineens storm en gingen er 6 tegen elkaar opbieden- kreeg ik uiteindelijk meer dan mijn vraagprijs. Mijn 2e huis heb ik binnen 6 dagen verkocht- een goede vriend van mij fungeerde als huisoppas terwijl ik net hier zat. Heeft dat uitroken niet geholpen? Leuke planten neerzetten, schaaltje chocolaatjes op tafel, mooie bloemen op tafel. Ik hoop dat je het gauw verkoopt, dan is die stress eraf.

ja dat die ik ook altijd joh!!!

Het is ook een heel leuk huis, echt heel ruim beneden, ik heb uitgebouwd en daar zitten openslaande deuren met kleine raampjes, allemaal heel gezellig, mooie radiotoren, handgemaakt in Italie, lijkt net een bamboerek, maar is een verwarming en dat tegen die lichte muren en lichte meubels is echt een plaatje,. de buurt is heel centraal tov openbaar vervoer , met kinderen ideaal, veel speelruimte, Zit een helemooi keuken in, met brede boretti oven bv,

de zolder hebben we uitgebouwd met een over de hele breedte dakkapel , ook heel goed bruikbaar, nou kortom, tis allemaal vers in de verf etc, de makelaar was zelfs verbaasd, ik heb hem gemaild of ie ze toch niet kan omlullen met een fikse verlaging. of ik straks de hypotheek moet doorbetalen of ik geef het nu weg, maakt dan ook niet meer uit, kl*&te.

spelen we quitte en dan ben ik al blij.

we hebben 16 mei nog een open huis..
Ha meiden! Vanmiddag stond ik lekker (nog nietsvermoedend van de aanslag) op de hollandse receptie haring, bitterballen en kaas te scoren. Bij man op kantoor kwamen ze met nieuwe computers, dus hij kon niet weg. Heb op de receptie errrrrrrrrg gezellig staan te borrelen met twee knappe en aardige kerels in uniform. Een fransman, en een rossige schot in kilt.....zucht. Ik val eigenlijk niet zo op blond/rossig, maar deze was toch wel erg aantrekkelijk. Later natuurlijk uitgebreid verslag gedaan aan jaloerse man Dat is dan jammer, moet hij maar mee gaan. Later even proeven van nieuwe gerechten: kippenlever in granaatappelsaus, diverse salades- ik offer me wel op als proefkonijn. Oh, man vraagt nu de aandacht, zal wel door vanmiddag komen hehe. Yalla, laterzzz
Te koop tegen elk aannemelijk bod vanwege ondergenoemde nadelen: (een vandaag) chagrijnige, humeurige TB die mij even een hoog irritatiegehalte bezorgt.

Voordelen: ziet er lekker uit, goede minnaar, kookt fantastisch, sport dagelijks, jong en sterk, werkt hard voor een goed inkomen en houdt je huis schoon.

Nadelen: nadrukkelijke aanwezigheid, praat teveel, valt lastig tijdens computeractiviteiten, ietwat bezitterig en vertoont een lichtelijke vorm van smetvrees.

Ps. Heeft iemand nog een lekkere vent in de aanbieding? Ruilen mag ook!
Specu schreef @Anais, een kleine TB? Ben jij 40+ of 40-? Weet je zeker dat je man geen smetvrees heeft? Specuman is heel makkelijk, als het er netjes opgeruimd uitziet en gedweild (geen vlekken op de vloer), lekker eten op tafel en niet zaniken aan zijn kop (zoals zijn familie zo heerlijk kan doen) is het goed. Maar dat afwassen, dat is zeker iets van orientaalse mannen. Hij vindt dat ik niet goed afwas: ik spoel de zooi niet zorgvuldig genoeg na dus doet hij dat toch lekker. Kook jij? Of kookt hij meestal? Kook jij "nederlands" (aardappelen, groente, vlees) of turks?

Ik kook eigenlijk nooit, Specu, jij wel? Tb is zo arrogant om te stellen dat alleen hij goed kan koken. Hij stelt bovendien dat Hollandse maaltijden ongezond zijn en dat vrouwen niet kunnen koken. Zegt erbij dat alle bekende koks niet zomaar mannen zijn. Wel maak ik soms tomatensoep voor de lunch en als tussendoortje en bak af en toe pannekoeken. Voor de rest eten we bijna altijd Turks met verse kruiden, heeeeeeeel gezond. Af en toe Italiaanse gerechtjes, pasta zoals Tagliatelli. Afwassen doe ik ook al niet. Tb stelt net als Specuman dat ik niet goed afwas en dat hou ik graag zo.

Er komt trouwens geen mini Tb meer hoor, ik had het wel gewild als ik jonger zou zijn dan nu maar helaas.
@Anais, man kan helemaal niet koken. Sinds kort kan hij een hardgekookt ei, en soms roerei maken. Oh, en natuurlijk armeense yoghurtsoep. Ik kook zoals ik het lekker vindt, hij is wel erg makkelijk hoor. Alleen het studentenmenu soep en salade vindt hij niet erg geslaagd.

Ik kan heerlijke lasagne maken, foe yong hai, loempia's, wraps, allerlei soepen, kipschnitzels, runderstoof in rode wijn, thaise roerbak, veganistische roerbak met kokosmelk en cashewnoten, pasta met meatballs in tomato sauce, boterkoek, penseetaart, muffins, etc etc. Oftewel: ik zorg goed voor man

Overigens, nee dank je voor de aanbieding hehe. Ik zou een mini wel leuk vinden, maar ja, de leeftijd enzo but who knows?

Anais, heb je vriendenuitnodiging gestuurd. Zit jij op FB?
Zo he, jij bent echt een kook- en bakmonster, Specu! Dat is vet boffen voor Specuman. Ik zit niet op facebook trouwens, maar zal even de mail checken en je uitnodiging accepteren, gezellig! Tb is al weer een beetje bijgedraaid gelukkig dus mijn aanbieding trek ik maar weer in. Hij heeft lekker gekookt en gezegd dat hij zichzelf vandaag niet goed voelde, dat het niet aan mij lag etc.

Denk je stiekempjes nog aan je Fransman die je tegenkwam en is Specuman ook zo bezitterig zodra hij andere mannenogen jouw richting op ziet gaan?
Jippiedepippie, kan eindelijk draadloos computeren! Hoef ik niet meer in de koude keuken te zitten. Superverbinding, ben zooo blij!
hi ladies

gisteren niet naar de efteling geweest. stond al 20 km file voor de toegang.. omgedraaid en naar Antwerpen Zoo gegaan... Efteling komt nog wel een keer..

ik ben behoorlijk ondersteboven van het nieuws uit Apeldoorn...kan er even niet mee omgaan...

ook nu druk op het werk, dus alvast een prettig weekend allemaal...
Ik ben er ook nog steeds erg mee bezig. 't Was hier ook op het nieuws en net op de radio hoorde ik dat de dader overleden is.

Vraag me af of hij een vrouw en kinderen heeft. Mijn god, stel je toch voor dat je de familie bent.
Oh, zie net op nos.nl dat dat niet zo is (vrouw en kinderen).

Goede site is dat trouwens en nu met mijn superduper-laptop kan ik zonder haperen de nieuwsberichten bekijken daar. Denk dat ik nu wel weer vaker NLse dingen ga kijken, voorheen was dat gewoon onmogelijk met dat ouwe krot.
Ine ik dacht dat je al terug was... dat komt dan wel.

Alejandra wat grappig van die kids en dat staartjeshaar! Zo zie je maar, kinderen vinden hun eigen manier wel om zich uit te drukken. Ik geloof alleen niet, Choc, dat het uniform veel invloed heeft op de merken-madness: ook hier zijn merken onder kinderen HEEL belangrijk! En horen bepaalde merken bij bepaalde types (kak, hip hop, en dat soort gein).

Ik ga een croissantje kopen, zo op mijn laatste dag, lekker feestelijk!
Ik zit het nog eens door te lezen (ik roep tegenwoordig maar wat, kan het niet bijhouden!) en wou nog even zeggen: leuk inderdaad he Choc die uniform discussie. Zo'n strijd met je kind elke dag om wat ze aan willen dat lijkt me ook maar niks! Ha. Het is niet mijn mening dat je zonder uniform geen groepsgedrag zou hebben hoor. Maar het valt me wel op dat Engelse jong-volwassenen zo unform in hun gedrag en kleidingstijl zijn, iets wat je in NL (in mijn tijd in ieder geval) meer bij tieners zag, en hier dus bij twintigers. Mijn idee is dat de Engelsen wellicht 'achterliggen' in hun persoonlijke stijlontwikkeling door het uniform! Ik vind hem zelf wel leuk

Ik weet zelf nog dat ik het VRESELIJK vond om mijn gymuniform/supermarktschort en andere uniformen voor bijbaantjes aan te moeten als tiener...
Wat ik hier veel zie bij de middelbare scholieren (en ik heb er nu al de bibbers over voor over 12 jaar of zo) is dat vooral de meisjes ont-zet-tend bezig zijn met make-up en haar, misschien wel om die uniformen te compenseren. Jemig, volgens mij staan die elke ochtend al om 5 uur naast hun bed met de stijltang en hun potje foundation. Ik kijk me in mijn lunchpauze vaak mijn ogen uit, als ik langs de scholen rij en zij ook net pauze hebben.

Qua kleding valt er niet te variëren voor ze maar dat maken ze met haar en make-up ruimschoots goed lijkt wel.
ik denk juist dat het opvoedkundig beter is om je kind te stimuleren zich te ontwikkelen als persoon en niet als fashionata...

het stimuleren van kinderen om zich te onderscheiden door sport of muziek of kennis lijkt me veel beter dan ze te ontmoedigen aan de laatste rage mee te doen... beetje positief de aandacht verleggen zeg maar....

overigens denk ik dat de mode rage meer iets voor meisjes is dan voor jongens? of niet...
Ja ja, met de stijltang! Zo stijl als 't maar kan. Heb je hier ook Ainne, die make up en dat haar, echt daar kan ik nog een puntje aan zuigen. Ik ben vanochtend tien minuten eerder opgestaan om mijn nieuwe haar te fohnen. Geschiedenis leert mij dat ik dat ongeveer 3 dagen vol ga houden, en daarna droogt het gewoon weer in de wind op de fiets
Volgens mij zijn het niet de ouders maar de kinderen onderling die elkaar aanmoedigen qua mode, Disco. Daar doe je als ouder volgens mij weinig aan. Wat weten ouders nou van mode? Die snappen daar toch niks van?
nee daarom.. maar in plaats van het ontmoedigen (want jij als ouders snapt er toch de ballen nie van) kun je beter iets anders aanmoedigen ...
Heb niet de hele discussie gelezen, maar wel een reden waarom wij uit Engeland weg zijn gegaan... Wil daar echt geen kinderen groot brengen. Die hele mentaliteit onder de jeugd staat me daar niet aan...

Wilde m'n toekomstige spruit wel naar The British School of Amsterdam sturen, maar daarvoor verdienen wij toch echt niet genoeg *sip*.

Nou ja, kan het altijd nog naar Libanon verschepen, is okok behoorlijk hoogstaand onderwijs daar...

Whaha, man's nichtje daar werd niet aangenomen voor de kleuterschool omdat ze niet praattte bij de intake en daar kon de school niet zo goed mee omgaan (kind van gemixte ouders). Bleek dat nichtje die man/vrouw gewoon niet leuk vond en er dus niet tegen wilde praten.

Nu is ze aangenomen bij een andere school (ze is net 3) waar ze in uniform moet. Ben benieuwd... Het is een echte donderstraal... (En ze spreekt vrolijk russisch, engels en arabisch door elkaar).
In Engeland schijnt het schoolniveau vooral uit te maken of je public of private gaat. Nou ja, in de Londen-area in ieder geval, daar buiten weet ik het niet.

Vents broer zou daarom graag naar Ierland verhuizen met vrouw en drie kinderen omdat het onwijs hier beter zou zijn. Hij is bezig met het opknappen van het huis van zijn schoonouders hier in het westen van het land. Maar dat is in the middle of nowhere, ik moet nog maar zien of dat doorgaat, 'is nogal een overgang vanuit Londen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven