Hét (r)emigreren Topic

18-03-2009 16:57 4718 berichten
Woon je in het buitenland, wil je naar het buitenland of kom je juist terug naar NL?

Nieuwe schrijvers altijd welkom!

Waar zitten we allemaal?

Ainne --> Ierland

Alejandra --> Bolivia

Anais --> Turkije

Biebeltje --> Nederland (voormalig Londen)

Bloempje --> Egypte

Caramella --> Net terug uit de UK

Chicha --> Spanje

Chili-girl --> Chili *heeft inlogproblemen*

Choc_11 --> Frankrijk

Discovery --> Nederland

Guiri --> Spanje

Hope --> Duitsland, maar gaat terug naar NL

Ine --> Oostenrijk

JJ80 --> Terug in NL na latijns-Amerikaans dansavontuur

Kodak --> US

Lapin --> Zwitserland

Liubi --> Duitsland

Marloussie --> Noorwegen *zwanger*

Moonglade --> Nederland

Nymeria --> UK

Orbit --> Nederland (terug uit Australië)

Raccoon --> US

Razzmatazz --> Frankrijk

Rubis --> Frankrijk

Saby --> Italië

Sanne --> Australië

Sarah2ndLife --> Australië

SFO --> US

Snjokorn --> IJsland

Spinnetje --> Zuid-Afrika

Speculaasje --> Israel

Surf --> Nederland (voormalig Frankrijk en Portugal)

Undertaker --> gaat (terug) naar Australië

Vibeke --> Dubai * vers jongensbabietje geboren! *

Visotsky --> Ierland *zwanger*

Ik zal proberen de namen bij te houden, als er iemand mist, laat maar weten.

Link naar het oude topic.
Succes bij de dokter Chicha! Hoop dat het niet echt ooronsteking is voor je.
Alle reacties Link kopieren
Chicha, mijn kinderen zitten op een openbare school en zijn geen gespuis hoor!

Ben het met je eens dat op sommige openbare scholen veel gespuis zit, afhankelijk van de wijk waar de school staat. Hier in het durp is maar 1 school en daar gaan alle kindjes naartoe. Moet toegeven dat het merendeel uit onze (nieuwbouw)wijk komt en een klein deel uit het "oude" dorp, en dat het nivo daardoor misschien hoger ligt. Ik vind het eigenlijk wel belangrijk dat ze met allerlei mensen in aanraking komen, tolerant worden etc. maar ook dat de vriendjes van school hier uit de buurt komen. De privéscholen hier in Murcia zijn nogal kak/elitair en vaak superreligieus, bovendien is het onderwijnivo nou niet echt hoger dan de gemiddelde openbare school (of je moet een hele slechte treffen met erg veel buitenlanders/zigeuners), juist omdat de privéscholen zelf hun docenten aannemen (vaak familie/vrienden van....) hebben ze niet persé een beter onderwijsnivo dan de openbare scholen waar de leerkrachten een uitgebreide selectieprocedure (oposiciones) van het Ministerie van Onderwijs moeten doorgaan. Het zou toch belachelijk zijn als alleen "rijkeluis" kinderen goed onderwijs zouden kunnen krijgen. Hier op school zitten veel kinderen waarvan de ouders hoogopgeleid zijn en die juist hebben gekozen voor een openbaar school, dus ik denk niet dat het allemaal gespuis is. Denk eerder dat sommige mensen hun kinderen gewoon graag in uniform zien en met de nonnetjes op een school die marrokaanse of zuid-amerikaanse ouders niet kunnen betalen, althans zo is het hier. Misschien is het op Tenerife veel erger gesteld met de openbare scholen, dat zou kunnen, jullie hebben wel heel veel inmigranten. Scholen waar meer dan de helft van de klas niet-spaans is, hebben natuurlijk al gauw een lager nivo.

Vroeg me trouwens af hoe jouw heksje in Nl met de familie comuniceert, in het spaans (spreken ze spaans?), nederlands? Dan moet haar nederlands toch wel beter zijn nu, kijkt ze wel es naar de nederlandse tv nu?

Heb je al schoenen en een tas gevonden voor het weekend???
Heppie Queen's Day! Ik heb een oranje ballon in huis.

Ainne, mijn haar is weer kort, zie FB!
Neeeeee wat zónde en wat drastisch!! Wauw, ga vanavond meteen kijken!

Jij bent letterlijk begonnen aan je nieuwe leven hè!

Guiri, Chicha, hebben jullie kinderen ook uniformen aan? Bij vrijwel alle Ierse scholen hebben ze die wel en bij die katholieke school waar wij ze nu in gaan schrijven zijn ze donkergroen, niet erg lelijk.

Oh en zijn de scholen bij jullie gemendd? Hier zowel gemengd als apart, maar deze is een meisjesschool.

Grappig en ik had nou juist liever een openbare school gehad. Niet zozeer om het religieuze, maar omdat ze dan toch vaak buiten dingen zullen vallen, zoals de communie enzo.
Guiri, toen ik Chicha's heksje zag verstond ze me wel (vooral toen ik het woord "cadeautje" uitsprak) maar ze sprak geen NLs tegen me.
Guiri, op het vasteland van Spanje is de situatie heel anders. De Canarische Eilanden zijn een achtergebleven regio.

De school van mijn dochter is niet religieus! Dan had ze er echt niet gezeten want ik ben totaal anti-kerk!

De openbare scholen in het zuiden van het eiland (Santa Cruz is een heel ander verhaal) zijn vrijwel allemaal overbevolkt. Er is jaren niet geïnvesteerd en de klaslokalen zijn oud en vies.

Ik hoor van ouders die hun kinderen op een openbare school hebben de vreselijkste verhalen.... Asociale ouders met ook onhandelbare kinderen. Kinderen die hun huiswerk nooit maken. Ouders die zich er niet mee bemoeien. Meisjes van 11 jaar als sloeries op het schoolplein. Kinderen die al vroeg afhaken en hele dagen op straat hangen... En ga zo maar door.

De school van mijn dochter is ook niet ideaal hoor maar ze zijn er wel streng en er is goed toezicht. Het 'uniform' bestaat uit een lichtblauw polo-shirt, verder gewoon een spijkerbroek/rok.

Ze zit in de klas met 8 nationaliteiten en vaak zijn de ouders kleine middenstanders. Veel Canarios trouwens... dat zegt ook wel wat.

Het kost me iedere maand weer een rib uit mijn lijf maar ik heb dan ook maar 1 kind.

Het is waar dat de leerkrachten op de openbare scholen goed opgeleid zijn. Beter dan op privé-scholen. Maar ik krijg de indruk dat ze door de negatieve sfeer minder gemotiveerd zijn.
Nee joh, is helemaal niet zonde, het is echt veel leuker! Het is nog steeds soort van halflang (maar alleen aan de voorkant ) Iedereen hier vindt het super bij me passen, leuk is dat om te horen. Ik voel me echt errug hip en nieuw en zomers. Woo hoo!
Ainne, donkergroen staat mooi!

Het voordeel van een uniform is dat je `s-ochtends niet hoeft te onderhandelen over wat ze aantrekken.

En alle kinderen zijn hetzelfde, geen rare uitschieters met merk-kleding.
Heey allemaal!

Ik laat ook weer eens van me horen

Na een week griep ben ik vorige week half ziek in het vliegveld gestapt naar Nederland.

Zit nu bij moeders thuis en ga zo Koninginnedag vieren. Laar de oranjebitter maar komen!

Hele fijne Koninginnedag allemaal voor zover jullie het kunnen/gaan vieren

Ps: moet wel even wennen aan de kou hier
Ik heb zo waa waa waa waanzinnig gedroomd
Hee Ainne, jouw kids zijn nog te jong voor school (dus unform) he? Ik vraag we wel eens af wat het effect is van het uniform. Soms denk ik dat in NL mensen zich meer tot individu ontwikkelen, en mijn theorie is dat dat (o.a.) komt door de individu-onderdrukkende werking van het engelse schooluniform. Ha.

In my humble opinion, vertonen Engelsen meer groepsgedrag (erbij willen horen, het feit dat zoveel mensen er identiek uitzien qua kleding, bijv alle mannen zien er hetzelfde uit: spijkerbroek, overhemdbloes met korte mouw, nummer 2-stand afgeschoren haar) het gevolg is van het uniform. Engelsen lijken door te tieneren tot ver in hun twenties, en dan meteen door te stomen naar het huisje-boompje-beestje scenario. Van feestbeest naar huismoeder/kostwinner, zeg maar. Ook lijken ze veel gevoeliger voor groepsgedrag. Erbij willen horen, weinig een afwijkende mening uitdrukken, het feit dat zoveel mensen er identiek uitzien qua kleding (bijv alle mannen zien er hetzelfde uit: spijkerbroek, overhemdbloes met korte mouw, nummer 2-stand afgeschoren haar). Ik weet dat dit een generalisatie is, hoor, maar toch valt het me op.

Ik ben wel benieuwd hoe het uniform kinderen beinvloedt, misschien kan iemand daar es een PhD over doen?
Guiri, die NL-TV wordt niet meer naar gekeken helaas. Het nieuwtje is eraf.

De leuke kinderprogrammas zijn ook op tijden dat mijn dochter niet thuis is en in het weekend is de programmering ook flut.

Alleen de taarten van Abel vindt ze leuk, verder niet.

Haar nederlands is heel basic, maar ze kan zich verdedigen.

Nog even over het omgaan met verschillende kinderen. Na school zit ze op verschillende sport-clubs. Hier zitten vooral kinderen van de openbare school op maar dan is het anders. Dat zijn dan die kinderen die geïnteresseerd zijn in sport met ouders die hun kinderen stimuleren om nieuwe dingen te leren.

Haar meeste vriendjes zitten op openbare scholen, stuk voor stuk leuke en beleefde kinderen. Het is dus niet zo dat alle kinderen per definitie asociaal zijn he!
Gelukkig Chicha. Lastig is het he? Ik denk zelf ook dat ik mijn (virtuele) kids op een openbare school zou willen 'doen', om alle redenen die al zijn genoemd, maar toch. Je wilt toch ook het beste voor je kinderen, en als ze dan tussen de kinderen zitten met problemen/die de taal niet beheersen/geweld of wat dan ook... Lastig.
D'r is iets aan de hand in NL, hebben jullie dit topic al gezien?
Spinnetje: toch geen varkensgriep hè?? (o nee was nog niet doorgedrongen in Afrika )

Veel plezier in Nederland!

Chicha: ja, dan is het een heel ander verhaal inderdaad, in die omstandigheden zou ik mijn kinderen ook niet naar een openbare school sturen. Ik heb hier op de Universiteit (privé en katholiek....) nogal wat studenten die van de privescholen hier in de regio komen en, op een enkele uitzondering, zijn het verwende papa's kindjes (studenten hebben hier grotere en duurdere auto's dan de docenten), niet al te slim en geven ze vooral om uiterlijk (iedereen in merkkleding met merkaccesoires, vreselijk), dus dat was een beetje mijn schrikbeeld! Uniform klinkt goed, lekker simpel. Die van mij hebben op de dagen dat er gym is (3x per week) een schooltrainingspak aan en dat is wel makkelijk. Op de andere twee dagen mag Dochter zelf kiezen wat ze aan wil ("fáshion" moet het wel zijn, dus liefst minirok en roze t-shirts, misschien dan toch wel zo'n schoolpleinsloerie )

Ainne, wat is cadeau toch een internationaal woord, hè (net als taart, snoep, koek...). Als de aangesprokene het overigens niet begrijpt, helpen die van mij wel door alvast aan de sloten van de koffer te gaan prutsen. Als mijn ouders aankomen, staan ze altijd een beetje beteuterd te kijken als er gelijk na het kusje op de koffer afgestormd wordt....

Ben jij zelf katholiek? Of gaan de meiden daar naartoe omdat het de beste school is? Hier zijn alle scholen in principe katholiek maar op de openbare kun je ipv godsdienst, alternatieve lessen krijgen (al kiest slecht een klein deel van de ouders hiervoor). Ik heb niets met geloof maar door die hele cultuur hier én voor guiriman (wel katholiek) en zijn familie is het heel belangrijk dat ze gedoopt worden/communie doen, dus vooruit dan maar weer. Ik ben benieuwd hoe het gaat als Dochter volgend schooljaar met catechesis (hoe schrijf je dat?) begint want ik kan haar daar echt niet mee helpen en zal haar ook niet elke zondag naar de mis begeleiden....

Cara ik ga zo naar je nieuwe kapsel kijken op FB. Ben benieuwd.

Ik ga vanmiddag ook naar de kapper voor kort zomerkapsel. Iemand leuke suggesties (voor onhandelbaar, niet krullend en niet stijl haar....)?

Wat heb je toch een zorgen al om je virtuele kinderen (ik hoor ergens een klok tikken.... )
Hee Spinnetje, welkom in NL! Veel plezier vandaag, hoop dat je je inmiddels weer goed voelt.

Guiri, nee ben juist niet katholiek, kinderen zijn ook niet gedoopt, vandaar dat ik ze graag op een openbare school wilde, maar ja, die is er dus niet in onze buurt. Vrijwel alle scholen hier zijn katholiek. Deze staat goed aangeschreven, dus we gaan ze daar dan maar op inschrijven. Ze staan overigens ook al ingeschreven op een virtuele openbare school, maar ja, dan moet die eerst gebouwd worden en de email van de minister die ik vandeweek kreeg was niet bepaald positief dat dat binnen nu en september 2011 (dan gaat Oudste) gaat gebeuren, dus dan maar ook op de katholieke inschrijven.

Caramella, ben onwijs benieuwd naar je haar, jammer dat FB hier geblokkeerd is, ga vanavond kijken!

Tja, ik vind het uniformengebeuren eigenlijk wel makkelijk, net als wat Chicha al zegt, tenminste geen gemekker 's morgens over wat ze aanmoeten. Ik herken het plaatje van de spijkerbroek/bloes/kort haar helemaal, het valt me in NL altijd zo op hoe divers (en vaak belachelijk, haha) mannen eruit zien.
Eén dode inmiddels in Apeldoorn
Jeetje... Wat heftig allemaal zeg. Zat tv te kijken naar de Koningin voor ik zelf het feestgedruis in zou gaan, en dan dit..
Ik heb zo waa waa waa waanzinnig gedroomd
Jemig, ik word helemaal naar van dat nieuws in Apeldoorn, kan me nog maar moeilijk concentreren. Welke debiel doét zoiets?

Dat soort dingen gebeuren toch niet in Nederland?

Ben voor de eerste keer blij dat ik hier zit en geen koninginnedag aan het vieren ben.....
Ik zit ook constant op F5 te drukken hier, afschuwelijk gewoon.Ik heb een paar foto's gezien op rtlnieuws.nl maar die filmpjes kijk ik niet naar hoor, bah.

Schijnt ook een zwaar gewond kind bij te zijn.
Volgens mij zijn er al 2 doden te betreuren, maar er is er nu 1 officieel bevestigd door het ziekenhuis.. Ik hoop zo dat het niet dat kleine meisje is (ik bedoel natuurlijk dat ik het voor iedereen heel verdrietig zou vinden, maar zo'n kind..). Het is een meisje van een jaar of 7 a 8. Op Geenstijl staan zelfs foto's waar het meisje op staat.

Wij kwamen net terug van de markt, toen mijn moeder vroeg of ik de tv aan wilde zetten. En toen was het echt net gebeurd. Jee..

Wat een debiel. Een getuige zei op tv dat die idioot het op een ander punt ook geprobeerd had, maar daar niet door de afzetting kon komen. Later is het dus wel gelukt..

Alles is inmiddels afgezet, alle slachtoffers zijn weggebracht naar ziekenhuizen en op tv alleen maar mensen in beeld die vertellen over wat ze gezien hebben en iedereen is geschokt.

Het is ook verschrikkelijk..
Ow, het is niet het meisje.. Een verslaggever heeft gezien dat er een persoon in de lijkenwagen werd getild, maar dat was een volwassen persoon.
Afschuwelijk zeg, ik ben er helemaal naar van.
Vreselijk.. er komen steeds meer nare filmpjes op tv met reanimaties en mensen die in alle mogelijke kreukels op het asfalt liggen.

Stel je voor dat je gezellig met je gezin daar aan de kant staat te kijken naar de koningin met fam en ineens rijdt zo'n idioot door de hele menigte en schept jouw man/vrouw/kind/of ander dierbaar iemand mee.. Ik ben er ook helemaal naar van.
Hee Ine is het pakje aangekomen?
Niet naar kijken Ine!

Het is ook op skynews in de UK, zal vanavond ook wel op het Ierse nieuws zijn denk ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven