Vreemde berichten
donderdag 9 juli 2020 om 23:35
Hallo allemaal,
Gisteren avond was ik aan het werk en ontving een bericht op mijn werknummer. Dat komt wel vaker voor door een van mijn cliënten. Echter stonden in dit bericht details over mij die mijn cliënten echt niet van mij weten. Het bericht was gemeen en had een bedreigend karakter. “Als jij een kind krijgt, zorg ik er persoonlijk voor dat het geen fijne toekomst heeft.” Er stonden ook andere dingen in het bericht, maar die vermeld ik niet ivm herkenbaarheid. Later toen ik thuis kwam bleek mijn vriend een zelfde soort bericht te hebben ontvangen. We kunnen niet op het bericht reageren. Heel vreemd, we zien niet eens een nummer alleen een naam. Kerstman staat er bij mij en bij mijn vriend een X. Als je daarop drukt zie je niets.
Ik ben niet zwanger. Willen we wel heel graag, maar is nog niet gelukt. We hebben hier met niemand over gesproken. Dus we begrijpen niet, wie überhaupt weet dat we samen een kindje proberen te krijgen.
Later op de avond gingen de berichten naar mijn vriend toe verder. Hij kreeg berichten zoals: het was geil gisteren; geil; neuken; een beschrijving van zijn piemel; dat zijn vriendin dom en lelijk is; enzovoort. Vandaag kreeg ik een bericht met dat ik een kutwijf ben. Vriend denkt aan zijn ex. Ik zou dat heel vreemd vinden gezien het jaren gelden is.
Ik denk aan helemaal niemand in het bijzonder. Ben alleen bang dat iemand op ons let en of dat het een bekende is, iemand waar ik denk bevriend mee te zijn O.i.d.
Heb dit bij peiler relaties geschreven omdat ik even niet wist waar ik het moest plaatsen. Als het echt bekende zijn, wat ik wel vermoed, vind ik dat het met relaties te maken heeft.
Wat ik wil met dit topic? Even mijn hart luchten denk ik. Ik heb nog geen mensen bevraagd of met iemand over gehad omdat ik bang ben dat de gene die de berichten stuurt zijn/haar lol niet op kan als ik paniekerig zou overkomen. Ik wil liever dat hij/zij denkt dat het ons koud laat.
Welke stap zouden jullie ondernemen of zouden jullie gewoon helemaal niets doen?
Alvast een fijne nachtrust gewenst!
Gisteren avond was ik aan het werk en ontving een bericht op mijn werknummer. Dat komt wel vaker voor door een van mijn cliënten. Echter stonden in dit bericht details over mij die mijn cliënten echt niet van mij weten. Het bericht was gemeen en had een bedreigend karakter. “Als jij een kind krijgt, zorg ik er persoonlijk voor dat het geen fijne toekomst heeft.” Er stonden ook andere dingen in het bericht, maar die vermeld ik niet ivm herkenbaarheid. Later toen ik thuis kwam bleek mijn vriend een zelfde soort bericht te hebben ontvangen. We kunnen niet op het bericht reageren. Heel vreemd, we zien niet eens een nummer alleen een naam. Kerstman staat er bij mij en bij mijn vriend een X. Als je daarop drukt zie je niets.
Ik ben niet zwanger. Willen we wel heel graag, maar is nog niet gelukt. We hebben hier met niemand over gesproken. Dus we begrijpen niet, wie überhaupt weet dat we samen een kindje proberen te krijgen.
Later op de avond gingen de berichten naar mijn vriend toe verder. Hij kreeg berichten zoals: het was geil gisteren; geil; neuken; een beschrijving van zijn piemel; dat zijn vriendin dom en lelijk is; enzovoort. Vandaag kreeg ik een bericht met dat ik een kutwijf ben. Vriend denkt aan zijn ex. Ik zou dat heel vreemd vinden gezien het jaren gelden is.
Ik denk aan helemaal niemand in het bijzonder. Ben alleen bang dat iemand op ons let en of dat het een bekende is, iemand waar ik denk bevriend mee te zijn O.i.d.
Heb dit bij peiler relaties geschreven omdat ik even niet wist waar ik het moest plaatsen. Als het echt bekende zijn, wat ik wel vermoed, vind ik dat het met relaties te maken heeft.
Wat ik wil met dit topic? Even mijn hart luchten denk ik. Ik heb nog geen mensen bevraagd of met iemand over gehad omdat ik bang ben dat de gene die de berichten stuurt zijn/haar lol niet op kan als ik paniekerig zou overkomen. Ik wil liever dat hij/zij denkt dat het ons koud laat.
Welke stap zouden jullie ondernemen of zouden jullie gewoon helemaal niets doen?
Alvast een fijne nachtrust gewenst!
anoniem_397770 wijzigde dit bericht op 09-07-2020 23:39
0.17% gewijzigd
dinsdag 14 juli 2020 om 17:35
Ik denk dat iemand jou gegoogeld heeft en dat je ergens met je oude mail adres in combinatie met een hond te vinden bent.
Oude advertentie voor een hondenmand op marktplaats of zo.
Oude advertentie voor een hondenmand op marktplaats of zo.
hexopbezemsteel wijzigde dit bericht op 14-07-2020 17:46
19.87% gewijzigd
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)

dinsdag 14 juli 2020 om 17:39
Laat je niet opfokken TO, ze weten duidelijk maar een beetje van jeVerschillendesokken schreef: ↑14-07-2020 16:04Brrr krijg hier de rillingen van. Mijn vriend is het niet, maar wie weet iemand heel dicht in de buurt die op hol geslagen is.

dinsdag 14 juli 2020 om 20:09
Niet per se als de ‘stalker’ een vpn/proxy gebruikt.
¡Apagando las luces!

dinsdag 14 juli 2020 om 20:56
En de sproet en de ivf stonden neem ik aan ook niet op marktplaats.
Zou ook de mail gaan traceren, en dan niet met medeweten van, zou me nog wel wat geld waard zijn ook. Dan is het maar duidelijk.
Zou ook de mail gaan traceren, en dan niet met medeweten van, zou me nog wel wat geld waard zijn ook. Dan is het maar duidelijk.

dinsdag 14 juli 2020 om 20:57
De stalker wordt wel achterhaald, hij/zij laat steeds meer los. Met mail heb je weer meer. Bewaren en vervolgmelding doen.
Toevallig iemand in de omgeving bij wie iets groots in het leven gebeurd is en daar blijkbaar niet mee om kan gaan? Werkloos door de coronacrisis? Relatie uit? Ziek? (ja in het hoofd sowieso, maar dat bedoel ik niet).
Toevallig iemand in de omgeving bij wie iets groots in het leven gebeurd is en daar blijkbaar niet mee om kan gaan? Werkloos door de coronacrisis? Relatie uit? Ziek? (ja in het hoofd sowieso, maar dat bedoel ik niet).
dinsdag 14 juli 2020 om 22:44
Het is dus nu een kwestie van filteren:Verschillendesokken schreef: ↑14-07-2020 16:02Ja inderdaad, merken er nu veel minder van. Gelukkig waren die eerdere berichten ook maar van korte duur omdat we zo snel andere nummers hadden.
Het gaat om iemand die zijn oude nummer weet
Weet waar jij werkt
Zijn nieuwe nummer niet heeft
Weet wat je oude emailadres is.
..

dinsdag 14 juli 2020 om 22:55
Volhouder666 schreef: ↑14-07-2020 22:44Het is dus nu een kwestie van filteren:
Weet waar jij werkt
En weet van de hond, maar niet weet dat de hond er al een poos niet meer is.

dinsdag 14 juli 2020 om 23:46
Zit er geen informatie verstopt in het e-mail adres wat ze/hij gebruiken om je te mailen?
Zoals geletrui@pispaal.com -> wielren fan.
Of veel taalfouten in de mail/sms zelf?
Zoals geletrui@pispaal.com -> wielren fan.
Of veel taalfouten in de mail/sms zelf?

woensdag 15 juli 2020 om 00:30
Het zal je verbazen wat je allemaal kan vinden op Google en social media. Ik heb ooit de voormalig minnares van mijn ex opgezocht, net nadat ik had ontdekt wat er allemaal gebeurd was.Volhouder666 schreef: ↑14-07-2020 22:44Het is dus nu een kwestie van filteren:
Of ergens gevonden heeft. Of in het oude nummer gekregen heeft.
Weet waar jij werkt
Of het niet gebruikt in ieder geval
Privé mail
Zakelijke mail
Werkgever
Telefoonnummer
Naam vriend
Aantal kinderen plus namen
Naam ex man
Binnen tien minuten had ik het allemaal bij elkaar. Ik heb het gelaten bij een boze mail aan haar, op haar privé mail, ondertekend met mijn eigen naam uiteraard.
Maar ik had echt enorme schade kunnen aanrichten in haar leven. Ik kende haar niet en heb haar nooit ontmoet en ik heb niet heel erg mijn best gedaan met zoeken.

woensdag 15 juli 2020 om 09:01
Het is verbijsterend hoeveel informatie je vindt wanneer je een naam (met aanhalingstekens) in Google opzoekt.
Accounts op facebook, linkedIn, bol.com, marktplaats, volg mijn reis, pinterest en noem maar op. Als je kwaad wilt, heb je zo een aardig plaatje compleet.

woensdag 15 juli 2020 om 09:33
Dit leren wij onze studenten, dan krijgen ze als opdracht om een docent te googlen en info te verzamelen. Gelukkig heb ik een heel saaie naam want laatst kwam er een geschrokken naar me toe en zei "ik heb jouw adres en foto's van je huis!"*Pauze* schreef: ↑15-07-2020 09:01Het is verbijsterend hoeveel informatie je vindt wanneer je een naam (met aanhalingstekens) in Google opzoekt.
Accounts op facebook, linkedIn, bol.com, marktplaats, volg mijn reis, pinterest en noem maar op. Als je kwaad wilt, heb je zo een aardig plaatje compleet.

woensdag 15 juli 2020 om 09:35
Oh en de moeder van mijn ex moest eens een Sinterklaasgedicht maken bij een surprise op haar werk maar degene die zij had geloot was nieuw dus ze wist niks van die vrouw. Toen hebben we haar gegoogeld en een prachtig persoonlijk gedicht gemaakt over haar hobby's en haar man en vakantiebelevenissen. Maar ze had het niet gegeven, flauw

woensdag 15 juli 2020 om 09:38
Ik zou hier echt niet teveel energie en speurwerk in gaan steken, zolang het bij berichtjes blijft laat lekker. Misschien is het iemand van wie TO get bestaan allang vergeten is, een vage ex-collega of studiegenoot die een enge obsessie met haar heeft opgevat en bij wie een steekje los zit. Zonde van de tijd

woensdag 15 juli 2020 om 09:39
Heel flauwMurrmurr schreef: ↑15-07-2020 09:35Oh en de moeder van mijn ex moest eens een Sinterklaasgedicht maken bij een surprise op haar werk maar degene die zij had geloot was nieuw dus ze wist niks van die vrouw. Toen hebben we haar gegoogeld en een prachtig persoonlijk gedicht gemaakt over haar hobby's en haar man en vakantiebelevenissen. Maar ze had het niet gegeven, flauw

Mensen realiseren zich vaak helemaal niet hoeveel er online zichtbaar is van ze.
woensdag 15 juli 2020 om 09:44
Ik heb destijds ook op basis van alleen voornaam, beroep en woonplaats, de hele doopceel van mijn Tinder date gelicht. Wilde even weten met wie ik af ging spreken.
Facebook, LinkedIn, ex vrouw, kinderen, ik had het zo gevonden. En hij heeft maar weinig on line staan.
Echt hoor, het zegt allemaal niks.
Facebook, LinkedIn, ex vrouw, kinderen, ik had het zo gevonden. En hij heeft maar weinig on line staan.
Echt hoor, het zegt allemaal niks.

woensdag 15 juli 2020 om 09:49
Deed ik ook voor ik overging op Whatsapp. Nadeel vond ik dat ik dan vervolgens moet acteren dat ik al die info voor het eerst hoor "dus je speelt in een band? Wat leuk! Welk instrument?" Terwijl ik dus al op alle YouTube clipjes geclickt hadHexopbezemsteel schreef: ↑15-07-2020 09:44Ik heb destijds ook op basis van alleen voornaam, beroep en woonplaats, de hele doopceel van mijn Tinder date gelicht. Wilde even weten met wie ik af ging spreken.

woensdag 15 juli 2020 om 10:54