Vraag het de mods, deel 2.
maandag 22 juni 2020 om 15:05
En dan zitten we ineens in deel 2!
Tot op heden vinden wij het een succes, en hopen jullie ook. Voorlopig gaan we dus nog even door. Wij vinden het erg prettig dat we op deze manier de discussie kunnen voeren. Hoe hebben jullie de afgelopen weken ervaren?
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva.
Originele OP:
overig/vraag-het-de-mods/list_messages/463036
Nieuwe punten:
Reden van anonimiseren.
Update:
Het nieuwe banbeleid en topic.
overig/bantopic-2-0/list_messages/465162
Het nieuwe meld systeem.
overig/meld-het-de-mods/list_messages/465163
Update:
Beste forummers,
Er is nogal wat controverse ontstaan over napraat en napraat 2.0. We hadden er in eerste instantie voor gekozen om het napraten puur bij 2.0 te laten plaatsvinden maar bij nader inzien levert dit niet het voor ons gewenste effect op. Daarom kiezen we er alsnog voor om het napraten in beide topics voorlopig toe staan.
Daarbij willen wij ook nog even heel duidelijk maken dat het openen van 2.0 niet was om de vaste napraters te straffen. Er is dus ook geen vrijbrief gegeven vanuit ons om de vaste napraters te provoceren of om 'op de man' te gaan. En daarbij dat het nieuwe napraat topic (2.0) niet een aanleiding mag zijn om volledig los te gaan. Wij zullen dan ook strak gaan modereren op 'op de man' en in 2.0 offtopic. Forummers die proberen in één van beide topics de boel te verpesten voor elkaar kunnen ook een ban verwachten.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva.
Tot op heden vinden wij het een succes, en hopen jullie ook. Voorlopig gaan we dus nog even door. Wij vinden het erg prettig dat we op deze manier de discussie kunnen voeren. Hoe hebben jullie de afgelopen weken ervaren?
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva.
Originele OP:
overig/vraag-het-de-mods/list_messages/463036
Nieuwe punten:
Reden van anonimiseren.
Update:
Het nieuwe banbeleid en topic.
overig/bantopic-2-0/list_messages/465162
Het nieuwe meld systeem.
overig/meld-het-de-mods/list_messages/465163
Update:
Beste forummers,
Er is nogal wat controverse ontstaan over napraat en napraat 2.0. We hadden er in eerste instantie voor gekozen om het napraten puur bij 2.0 te laten plaatsvinden maar bij nader inzien levert dit niet het voor ons gewenste effect op. Daarom kiezen we er alsnog voor om het napraten in beide topics voorlopig toe staan.
Daarbij willen wij ook nog even heel duidelijk maken dat het openen van 2.0 niet was om de vaste napraters te straffen. Er is dus ook geen vrijbrief gegeven vanuit ons om de vaste napraters te provoceren of om 'op de man' te gaan. En daarbij dat het nieuwe napraat topic (2.0) niet een aanleiding mag zijn om volledig los te gaan. Wij zullen dan ook strak gaan modereren op 'op de man' en in 2.0 offtopic. Forummers die proberen in één van beide topics de boel te verpesten voor elkaar kunnen ook een ban verwachten.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 11-07-2020 09:00
Reden: Update
Reden: Update
84.18% gewijzigd
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.

vrijdag 17 juli 2020 om 19:54
Dat idee heb ik nou helemaal niet. Als ik in het meldtopic kijk waar allemaal al over gejankt is en dat vergelijk met het zielige aantal 24-uurs bannetjes dat er is gevallen kom ik er toch echt op uit dat deze mods nogal lankmoedig zijn.fashionvictim schreef: ↑17-07-2020 19:51Dit is toch het vraag het de mods topic waar je feedback aan de mods mag geven, of niet soms? Dan scroll je er maar lekker overheen, hoor.
De mods zeggen dat ze een ander bansysteem willen hanteren en daar zijn ze ook mee begonnen, maar nu net hetgeen waar de meeste klachten over waren passen ze niet aan. Want ze kijken nog steeds enkel naar de stafjes ipv mee te lezen en naar de context te kijken en zijn nog steeds niet consequent.
Nu zijn Abyss en ik het, volgende week is het weer iemand als Nemain ofzo en dan hangen jullie ook allemaal weer in de gordijnen.
vrijdag 17 juli 2020 om 19:54
Ik heb in ieder geval geen idee wie Abyss is of was. En dat interesseert me ook niet, hij heeft gewoon een valide punt hier.
Am Yisrael Chai!

vrijdag 17 juli 2020 om 19:55
Want jij wil dit topic gebruiken voor?.
Heb je wat te zeggen dan dat je graag kwijt wil aan de mods, en je even geen gedram in dit topic kunt gebruiken?
Dat is goed. ik laat het topic even aan jouw zodat je je zegje kunt doen.. en niet gestoord wordt door gedram van anderen.
Blijkbaar moet je hier in dit topic zijn vandaag.. dus de vloer ligt open.. doe je dans

vrijdag 17 juli 2020 om 19:56
Hij schijt gewoon in zijn broek voor jou, omdat ie die kutopmerking tegen jouheeft gemaakt in de napraat. Waar ie overigens een ban voor kreeg. En nu loopt ie een beetje te slijmen.fashionvictim schreef: ↑17-07-2020 19:54Ik heb in ieder geval geen idee wie Abyss is of was. En dat interesseert me ook niet, hij heeft gewoon een valide punt hier.
anoniem_648c663507eb3 wijzigde dit bericht op 17-07-2020 19:57
11.56% gewijzigd
vrijdag 17 juli 2020 om 19:56
In all fairness: ik heb zowel het meldtopic als het bantopic niet gelezen dus ik heb geen idee. Ik constateer alleen net als Abyss dat zowel hij als ik als Redbulletje een ban te pakken hadden voor iets wat niet tegen een forummer gericht was - wat ik dus sowieso al belachelijk vind, maar dat een forummer uitschelden wel mag. Dat is gewoon raar.Lady*Voldemort schreef: ↑17-07-2020 19:54Dat idee heb ik nou helemaal niet. Als ik in het meldtopic kijk waar allemaal al over gejankt is en dat vergelijk met het zielige aantal 24-uurs bannetjes dat er is gevallen kom ik er toch echt op uit dat deze mods nogal lankmoedig zijn.
Am Yisrael Chai!
vrijdag 17 juli 2020 om 19:57
Tegen me? Heeft ie weer iets raars gezegd?Lady*Voldemort schreef: ↑17-07-2020 19:56Hij schijt gewoon in zijn broek voor jou, omdat ie die kutopmerking tegen je heeft gemaakt in de napraat.
Am Yisrael Chai!

vrijdag 17 juli 2020 om 19:58
Nee ik bedoel dat racism victim gevalletje nog.
Als Abyss een aanvaring heeft gehad met iemand begint ie daarna te slijmen.

vrijdag 17 juli 2020 om 19:59
vrijdag 17 juli 2020 om 20:00
Oh, dat weet ik allemaal niet, hij heeft daarna nog meer dan voldoende kutopmerkingen tegen en over me gemaakt, hoor. En die opmerking was al gewist voor ik hem had kunnen lezen, gelukkig.Lady*Voldemort schreef: ↑17-07-2020 19:58Nee ik bedoel dat racism victim gevalletje nog.
Het is in ieder geval duidelijk dat ie geen fan is

Am Yisrael Chai!

vrijdag 17 juli 2020 om 20:02
Dan zou ik nu met jouw moeten slijmen denk ik? kind?Lady*Voldemort schreef: ↑17-07-2020 19:58Nee ik bedoel dat racism victim gevalletje nog.
Laat ik dat morgen doen dan. vandaag nog even op aanvaringsniveau..

vrijdag 17 juli 2020 om 20:05
Je hebt die opmerking toch zelf gestaft?fashionvictim schreef: ↑17-07-2020 20:00Oh, dat weet ik allemaal niet, hij heeft daarna nog meer dan voldoende kutopmerkingen tegen en over me gemaakt, hoor. En die opmerking was al gewist voor ik hem had kunnen lezen, gelukkig.
Het is in ieder geval duidelijk dat ie geen fan is.
want wie staft er nu over iets dat over een ander gaat? (helemaal naamsverbastering)
Zoals hier net gezegd werd..
vrijdag 17 juli 2020 om 20:07
Ik heb jullie namen eruit gehaald.fashionvictim schreef: ↑17-07-2020 20:02Maar goed, ik ga weer weg uit dit topic hoor.
@Mods,
Wissen jullie nog even mijn naam uit die post van Missie-M? Want ik heb geen idee waarover dat gaat en dat wil ik graag zo houden.
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

vrijdag 17 juli 2020 om 20:08
Nee, dat klopt. En dan neemt ie het nu ineens voor je op. Dat is toch raar? En jij neemt het nog in dankbaarheid aan ook, dat geslijm. Kijk eens wat verder dan je neus lang is. Dan zul je zien dat niet iedereen die een keer kritiek heeft op jouw manier van posten een hater is, en dat niet iedereen die uit angst tegen je loopt te slijmen een vriend is. Het is maar een tip hoor.fashionvictim schreef: ↑17-07-2020 20:00Oh, dat weet ik allemaal niet, hij heeft daarna nog meer dan voldoende kutopmerkingen tegen en over me gemaakt, hoor. En die opmerking was al gewist voor ik hem had kunnen lezen, gelukkig.
Het is in ieder geval duidelijk dat ie geen fan is.

vrijdag 17 juli 2020 om 20:19
Ik heb heel weinig met FV. Ik irriteer me echt elke keer. kan van alles gaan roepen over wat mij irriteert en meningen over racisme.. en hoe zij heel polariserend te keer gaat overal. Daar gaat het nu niet omLady*Voldemort schreef: ↑17-07-2020 20:08Nee, dat klopt. En dan neemt ie het nu ineens voor je op. Dat is toch raar? En jij neemt het nog in dankbaarheid aan ook, dat geslijm. Kijk eens wat verder dan je neus lang is. Dan zul je zien dat niet iedereen die een keer kritiek heeft op jouw manier van posten een hater is, en dat niet iedereen die uit angst tegen je loopt te slijmen een vriend is. Het is maar een tip hoor.
Ik neem het niet voor haar op. En ook al dat deed ik dat. het ene punt is het andere niet. Iemand die vaak onzin praat kan ook een keer gelijk hebben.
Niet dat ik zeg dat ze gelijk heeft.
Het ging hier niet om FV. Was gewoon een voorbeeld van waar wel of niet een ban op staat. Ik vond bepaalde uitspraken minder heftig of op zijn minst even heftig.. daniemand persoonlijk hier op het forum een " t*ring*lijer* noemen..
Moet ik dan hypocriet doen en zeggen dat wat FV zei veel erger is omdat ik het vaak niet met haar eens ben en ik mij aan haar irriteer?
Ik doe daar liever niet aan mee. groepjes gedrag en het op nemen voor mensen of standaard afzeiken van mensen.
Als ik vind dat iets niet klopt.. dan vind ik dat. Ongeacht wie het was of wie iets gedaan heeft of persoonlijke dingen etc.. wat een onzin allemaal. Ik kan ook echt niet bijhouden wie ik dan wel of niet zou moeten steunen.

vrijdag 17 juli 2020 om 20:19
Wat een bijzondere actie.
Persoon 1 post iets, en benoemt blijkbaar forummers (wat heel veel gebeurt hier in posts) en op verzoek van een van die forummers wijzigen jullie zelf de post van persoon 1..
Of mis ik iets enorm schokkends wat nu gewist is?