Jaaa....Eind aug/begin sept

03-01-2009 10:43 2964 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdUitgerekend J/M KidsBijzonderheden

Elyane 14-08-2009 3

Pauwie 34 19-08-2009 1 / 1

Mmomo 32 21-08-2009 1

Rebbel 27 28-08-2009 1

Aruba 23 29-08-2009 / Dierewier 27 29-08-2009 1

Visotsky 31 30-08-2009

Star 29 31-08-2009 1

Lala1979 29 01-09-2009 1

Gympy77 31 07-09-2009

Pipi28 33 07-09-2009

Nala24 27 09-09-2009 /

Aapje 30 11-09-2009 /

Suze2 20-09-2009 1

Inad 34 21-09-2009 1

Dan van Apeldoorn vind ik naar maar wat ik veel enger vind is het nieuws dat dat enge griepvirus nu ook in Nederland is. Brrr... heel dichtbij.
Aruba; ik deel je gevoel wel een beetje. Dat in Apeldoorn is erg, maar dat griepvirus vind ik echt eng. Ik heb maandag een afspraak met de gyn en wil met hem wel even gaan bespreken of er gevaren zijn voor het ongeboren kind met de mexicaanse griep. Mochten die er zijn dan weet ik nog niet of ik ga werken. Ben nu nog t/m dinsdag vrij. Maar aangezien ik in het onderwijs zit en je daar altijd in kleine hokken met veel mensen zit vind ik het behoorlijk eng. Maar goed, eerst gesprek met gyn afwachten maandag.

Allemaal ondanks de aanslag in Apeldoorn nog een beetje kunnen genieten van het mooie weer gisteren?
Zo zit je op je werk en zo ben je weer thuis.

Ging vanmorgen naar mijn werk (al met fikse tegenzin), maar er waren te weinig kinderen en teveel personeel.

Ze sturen nooit inval naar huis, want je krijgt dan die dag niet uitbetaald. Maar aangezien ik vanmorgen al dacht; hoe ga ik deze dag doorkomen, ben ik graag weer naar huis gegaan.

Zo meteen maar ff de ravage van gisteravond opruimen.

Was gezellig, maar was het snel zat.

Hier ook wel dat gevoel over de griep hoor. Had ik van de week al.

Zelfs Vent heeft het er veel over.

Maar het nieuws van gister heeft mij nu weer even iets meer geraakt.

Vanmorgen de krant ff bekeken, met al die heftige foto's erin van gister.

Schrok er best wel van.

Hoorde net ook dat de dader is overleden. Eerste reactie was; mooi zo. Maar nu zal je nooit er achter komen waarom en zo. Hij komt er "makkelijk" vanaf.

Ik werd gister weer helemaal verliefd op Vent. Eenmaal in bed begin hij te vertellen hoe blij hij wel niet is dat het een meisje is wat we gaan krijgen. (hoop je dan )

En dat hij daar helemaal verliefd op gaat worden en zo bleef die maar uitweiden.

Ik vroeg al; hoeveel bier heb jij op? Maar het viel mee zei die.

Maar vond het zo lief dat hij er zo blij mee is. Had ik nooit verwacht. Hij zei altijd dat 'ie een jongen ws leuker zou vinden.

Nou, ik ga me er zo maar toe zetten om eens wat op te ruimen.

Vanmiddag ook ff boodschappen doen en vanaaf op petekind passen.
Ik ben blij dat ik niet de enige ben die er zo over denkt. Meteen toen ik het nieuws hoorde kwamen er allerlei doemscenario's in mijn hoofd. Ik heb ook echt gedacht om wat extra boodschappen in huis op te slaan en alvast wat mondkapjes te bestellen ergens. Gedacht hoor want nog niets concreets gedaan. Maak me gewoon echt zorgen! Ook weet ik niet of wij als zwangeren die Tamiflu wel mogen gebruiken. En wat zijn dan de andere opties? Kiezen?
Op een ander (besloten) forum waar ik schrijf werkt 1 meid in het zh en heeft met hygiene en weet ik veel te maken. (weet het ff niet meer psies)

Ze is nu iig veel met de Mexicaanse griep bezig.

Hier ff een copy-paste van wat zij zei:

Helaas is het met veel medicijnen zo dat de fabrikant geen enkel risico wil lopen op schadeclaims. Er zijn weinig medicijnfabrikanten die zonder meer in de bijsluiter melden dat het gebruikt kan worden in zwangerschap of tijdens lactatieperiode. Tijdens zwangerschap wordt altijd door arts/apotheker afgewogen of er voldoende bekend is rondom medicijn gebruik. Hou in gedachten dat normaal gesproken tijdens een griep ook geen medicijnen geslikt worden. Ik kijk er op dit moment rustig tegen aan...je weet niet hoe het gaat lopen en je kunt ook heel moeilijk op scenario's vooruit lopen. Er is op dit moment in ieder geval echt geen reden tot zorg of paniek.

Dus daar hou ik me aan vast. Zij is iemand die er bovenop zit en eigenlijk door haar maak ik me niet zo heel erg druk.
Wat bedoelt ze denk je met: Houdt in gedachten dat er normaal tijdens de griep ook geen medicijnen gebruikt worden?

Na de eerste schrikreactie is het bij mij ook al wel iets bedaard hoor maar ik volg wel het nieuws op de voet qua dat jongetjes in Nederland en of hij nog andere mensen zal besmetten en of hij geneest. Als hij niemand besmet en straks weer beter verklaard wordt dan is dat in ieder geval iets om aan vast te houden.

Misschien zijn er ook wel alternatieven van die Tamiflu die we wel mogen gebruiken.
Ik maak me er eigenlijk nog helemaal niet druk om. Heb er zelfs nog niet over nagedacht, totdat ik jullie reacties las. En nu maak ik me ook nog steeds niet ongerust. Dat ligt ook wel gewoon aan mij... ben met dit soort dingen meer van 'afwachten en zien wat er gebeurt'. Verder hoop ik natuurlijk dat er niemand verder besmet raakt en het met een sisser afloopt.

Hoe gaat het verder met iedereen? Ik heb een beetje veel leuke dingen gedaan afgelopen week en ben vandaag lekker vrij om gewoon bij te komen! Heerlijk.

Oh en naar aanleiding van een ander topic: Hoeveel zijn jullie tot nu toe aangekomen? Ben ik wel benieuwd naar!
23 weken: 4-4,5 kilo. En jij?

Lekker dat je vrij bent.
21 weken en 6 kilo erbij.

Krijg soms wel een beetje de kriebels. Ik wil namelijk echt niet echt dik worden, niet dat ik er nu iets aan doe om dat te voorkomen, maar gewon het idee dat er straks weer 20 kilo afmoet ofzo kan me echt benauwen... Herkenning iemand?

* nu ga ik verder met mijn bakje chips ;)*
@aapje 21 weken 4 kilo (maar ben eerst ongeveer 3 kilo afgevallen, dus netto 1 kilo).

Maar ben hard mijn best aan het doen, hier ook chips

Maak me verder ook niet veel zorgen om die griep. Hij schijnt in Europa milder te zijn en ik denk dat verhaal wat forummaatje van Nala schrijft waar is. Sommige zwangeren met kanker krijgen zelfs chemo en dan kan je nog een gezond kind krijgen (hoewel ze het indien mogelijk proberen te voorkomen en waarschijnlijk weten ze dan ook niet of er (op de lange duur) nadelige effecten zijn voor kind) Dus als het echt nodig is..
, hahaha (en nu ga ik verder...)

Herkenbaar hoor. Ik overdenk ook elke dag wel wat ik gegeten heb en ben er soms meer tevreden over dan andere dagen.

Ik heb ergens gelezen dat in het tweede trimester er gemiddeld 300-450 gram aan gaat. Dus net geen hele kilo per 2 weken en dan in het derde trimester vanaf 28 weken elke week een halve kilo. Dan zou je zo rond de 12 uit komen (iets meer of minder kan)

Je zou dat een beetje in je achterhoofd kunnen houden. 1 kilo in de 2 weken kan maar wordt het meer dan misschien iets minderen als je zelf denkt teveel te snoepen. En als je niet veel snoept heb je denk ik pech dat je er misschien veel aanleg voor hebt om aan te komen?
Nou je het zegt Pipi, ik zit ook netto op -1. Dat zijn nog eens goede dingen om aan te denken (om dan vervolgens aan de chips te gaan )
Ha ha Aruba, jij mag vandaag een extra bakje chips ;) . Ja zo bekijk ik het dan maar he, netto 1 kilo erbij valt mee ( en ik heb al weer uit mijn geheugen gegrift dat bij mij die 3 kilo afvallen aan begin zwangerschap, de kilo's waren die ik er met de feestdagen had bijgespaard).

Aapje, als je echt wat meer kilo's aankomt dan gemiddeld hoeft dat niet perse vet te zijn . Sommige hebben wat meer vruchtwater en houden meer vocht vast enz. Ik ken iemand die 20 kilo was aangekomen tijdens zwangerschap (gemiddeld is 10-15 dacht ik) en ze was het na de bevalling gelijk kwijt. WAs waasch dus vocht.
Ik weet niet precies hoeveel kilo ik ben aangekomen. Van het eerste bezoek aan de vk tot aan het laatste bezoek, waren het er 3, maar dat is nu dus wel weer 3 weken geleden. Over 2 weken heb ik weer een afspraak en dan zie ik wel weer wat de weegschaal aangeeft. Ik hou me er niet zo mee bezig. Na de bevalling zie ik wel weer. Indicatie is natuurlijk wel dat ik mijn broeken nog gewoon pas (lees wel zwangerschapsbroeken, want mijn gewone broeken passen echt niet meer) en ook iedereen geeft aan dat mijn buik nog bescheiden is voor ruim 20 weken, dus wat dat betreft maak ik me geen zorgen.
Aruba, denk dat ze ermee bedoelt dat als je normaal gesproken een griep hebt, je ook geen medicijnen inneemt? Maar dat zinnetje snapte ik ook niet echt.

Maar het berichtje in het algemeen stelde mij wel iets meer gerust.

Aapje, hier gaat het goed hoor. Gister wel veel last van rug, had weer teveel gedaan.

Het aankomen in kilo's gaat nu hard. Ben in totaal 6,5 kilo aangekomen. (21 weken) Dus net zoiets als jij.

Had vanmorgen ook wel zoiets van; *slik*.

Maar ik vreet soms ook bij het leven en dan vooral taart en gebak.

Was helaas al ongeveer 8 kilo aangekomen door alle hormoonbehandelingen, dus hoop na de bevalling weer richting de 70 kilo te gaan. (zit nu op 81,4 kg )

*gaat nu nog even een mini twix pakken, heeft er al eentje op *

Ik ga zo ff lekker badderen. Alle zooi is aan kant van de bbq en de boodschappies zijn weer binnen.
Haai allemaal

We zijn weer terug uit de Ardennen. Hebben via smsje uit NL het Koninginnedaggebeuren mee gekregen, vreselijk

Bijgelezen en blij dat alles goed is met iedereen. Aapje voor de goede echo.

Ik moet a.s. maandag. We hebben het verzet van s' ochtends naar s' middags vanwege Ier die les moet geven.

Alles goed trouwens ook, had eerste dagen op vakantie erg harde buiken en een Elyane-moment, omdat ik de baby een paar dagen niet voelde. Inmiddels weer flink geschopt dus weer gerust. Heel benieuwd naar maandag nu.

Vakantie was erg leuk, we hebben veel moois gezien. La Roche is zelf erg mooi, en o.a. naar Bouillon en Dinant geweest.
Wat Supersmollie zegt vind ik ook :)
Inad, ik ben zelf ook 2x in La roche geweest, op een camping daar.

Vond het ook erg mooi!

Super dat het zo geslaagd was.

Ik ga toch ook steeds meer het idee krijgen dat ik onze kleine meid ga voelen.

Ondanks dat mijn placenta nog bij mijn baarmoedermond zit.

Zou dit kunnen? Is alleen aan de zijkant van mijn buik hoor.

Maar het lijkt er wel op.
Dat heb ik ook Nala. Bij mij zit de placenta ook aan de voorkant (vandaar het nog niet voelen) maar ik begin nu soms 's nachts wat gefriemel te voelen aan de zijkanten van mijn buik. Heb dan ook het idee dat het de baby is. Leuk is dat he!

@ Inad: fijn dat je het leuk hebt gehad! En spannend maandag! Hoe laat mag je? Ik duim voor je!

En iedereen (behalve Nala) is dus minder aangekomen dan ik... mmhh en ik dacht nog wel dat ik het zo goed deed . Ach ja... ik let er ook niet echt op.
Bij mij voelt het echt als plopjes. Mag het niet zo van Vent noemen, maar gewoon schopjes.

Ga er steeds meer zeker van worden. Echt leuk!

Voor vent trouwens een cadeautje gekocht; (voor de beeb dan) leuk roze vestje en een roze romper, met Ik ben papa's knuffel. *zwijmel*
Star, ik kom even jullie prachtige topic en tabel bekijken. Nee, ik ga niet alles lezen, komt in augustus wel. Ik ga vast tribunes reserveren, augustus/september wordt een drukke maand. Was het afgelopen december zo koud ofzo, of was het gewoon een dolle maand? Anyways, succes allemaal en tot in augustus
Ben erg geschrokken van Apeldoorn. 1 Gek kan zoveel schade aanrichten. Dat hij het zelf niet overleefd heeft.. ach dat scheelt een heleboel rechtszaken, kosten en tijd van mensen. Er lopen helaas nog meer van dit soort dwazen die verschrikkelijke acties doen, waar je je eigenlijk niet tegen kunt beschermen. (Denk maar aan het kdv in Belgie)

De griep... Ik zit denk ik een beetje op een lijn met Aapje. Maak me er nog niet zo druk over. Ik vind de snelheid waarmee het de wereld over gaat wel schrikbarend. Maar ik geloof dat als je er snel bij bent en het goed in de gaten houdt er niet zo veel kan gebeuren.

Wij zijn lekker twee daagjes naar Drente geweest bij familie.

Op koninginnedag naar Diever en Dwingeloo geweest. Dat zijn hele mooie Brinkdorpjes. Gisteren naar de hunnebedden in Havelte en de kids hebben gepoedeld in een klein meertje. Daarna nog gewandeld en een ijsje in Giethoorn. Ben daar al een aantal keren geweest, maar dat blijft echt heel mooi.

Man heeft met een groep studenten in Amsterdam gevaren. Was ondanks alles helemaal leuk.

Nu weer lekker een dagje met zijn allen thuis en dan morgen .... met het vliegtuig naar de can eil. Komen om 20.15 daar aan en volgende week komen we om 1.45 uur in de nacht weer terug (das een beetje jammer)

Hier denk ik 4-5 kilo erbij , ben nu bijna 25 weken.
We kunnen toch niet meer stemmen voor de FvdM fleur?
Pauwie, als ik je niet meer spreek, een hele fijne vakantie!
Ha allemaal, ook ik ben weer terug van onze familievakantie. Was heerlijk, prachtig oud huis, super tuin, mooi weer en mooie omgeving. Vrijdag nog lekker gewinkeld in Arnhem en vandaag rustig dagje in huis en tuin. Enige vervelende was dat dochter twee dagen/nachten niet wilde slapen en echt ontzettend heeft liggen huilen in haar bedje. Nooit eerder meegemaakt, echt vanalles geprobeerd, wat voel je je dan wanhopig. Kind doodmoe, maar slapen deed ze niet. Nou ja, om 11 uur pas toen wij ook gingen slapen. En dan weer om 7 uur wakker natuurlijk. Maar goed, das weer voorbij en ze is nu weer het vrolijke, energieke meisje dat ze altijd is gelukkig.

Inad, leuk, vakantie in La Roche, ook ooit geweest, idd erg mooi. En maandag ook voor jou de 20wkn-echo, fijn hoor. Gaan jullie eigenlijk kijken wat het wordt?

Aapje en Nala, leuk dat jullie nu ook bubbels en plopjes voelen. Werd toch wel eens tijd. Hier ook steeds weer meer getrappel, ook al aan de buitenkant te zien nu, zo leuk! Zal eens kijken of ik me aan een foto van buik durf te wagen voor op hyves...

Over die griep kan ik me eigenlijk helemaal niet druk maken, je hebt er toch geen enkele invloed op, dus zonde van m'n tijd, zo redeneer ik. Lekker nuchter, maar kom ook niet voor niets uit Friesland haha.

Zat net nog ff op de site van goodmoodmom. Mmomo, jij was toch weg van dat broekpak? Ben benieuwd of je al iets van ze hebt aangeschaft, ben namelijk weer eens aan het twijfelen. Over de stof, het lijkt me van die zweterige stof, 't is allemaal viscose.

O ja, over aankomen, ik was de laatste keer bij vk 3kilo aangekomen. De rest zal nog wel komen, want vorige keer zat er bij mij toch echt 20 kilo extra aan. Ben nu al van plan om na de bevalling keihard te gaan sporten, zodat de overgebleven 3 kilo van de 1e keer er ook weer afgaat.
quote:fleurtje schreef op 02 mei 2009 @ 08:05:

Star, ik kom even jullie prachtige topic en tabel bekijken. Nee, ik ga niet alles lezen, komt in augustus wel. Ik ga vast tribunes reserveren, augustus/september wordt een drukke maand. Was het afgelopen december zo koud ofzo, of was het gewoon een dolle maand? Anyways, succes allemaal en tot in augustus

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven