wat moet ik nu!!

28-04-2009 11:24 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na 5 jaar weet hij zo onderhand wel wat hij aan je heeft. Ik denk dat hij idd in de knoop zit met zichzelf. Ik heb dit zelf ook meegemaakt en de fout die ik heb gemaakt is dat ik veels te veel contact hield met hem (bellen langskomen). Het is ook zo f*ckt op dat je lief je niet meer wil zien en je kunt niets doen om het anders te maken. Draai de rollen maar om en zeg hem maar dat jij pas wat van hem wilt horen als hij eruit is wat hij wil. Oja, je moet ook leuke dingen plannen voor jezelf en extra goed je best doen om te hervinden wat de positieve kanten zijn van het single bestaan. Ik zou zeggen, plan die vakantie, ga leuke dingen doen...Alles beter dan dat jij zit te wachten totdat hij eindelijk weet wat hij wil!! Sterkte
Ik als man denk het volgende: Hij zal er alleen niet uitkomen en jezelf verwijderen van hem zal zeker niet helpen. Om hem zijn ware gevoelens te laten achterhalen heeft hij wellicht hulp nodig van een professional of wellicht van jou. Als hij dat alleen probeert denk ik niet dat hij in staat zal zijn om door te dringen tot zijn ware ik en zijn echte gevoelens te raadplegen. Ondanks dat je nu gekozen hebt voor een tijdelijke afstand denk ik dat het verstandig is dat je hem tussentijds laat weten wat je voor hem voelt en dat jij nog steeds zijn vertrouwensbasis bent. Smeken en druk zetten hebben totaal geen zin, werken alleen contraproductief. Helaas praten mannen over het algemeen lastig over hun gevoelens, maar wat voor mannen nog veel lastiger is, is om hun daadwerkelijke gevoelens te achterhalen. Ik wens jullie heel veel succes!
Je vriend twijfelt over 'wat' hij voor je voelt. Ik neem aan dat dit niet zomaar uit de lucht komt vallen. Wat zijn de oorzaken ervan dat hij zich zo voelt?
Dit zijn e serieuze problemen! en hier bestaat helaas geen bepaalde handleiding voor. Ieder mens is weer anders en iedere relatie is weer anders...

Ga je niet suf zitten malen in je hoofd. Het ging al even niet goed in jullie relatie dat sort dingen laat vaak toch sporen na en kan op een gegeven moment toch weer naar boven komen. Ik zou hem met rust laten maar wel af en toe eens bellen en als je het aankan weer eens afspreken ZONDER VERPLICHTINGEN. Je hebt wel recht op antwoorden..het is een relatie van 5jaar en jullie hebben ook zakelijke verplichtingen dus buitensluiten kan niet eens. Schrijf het eens van je af...of zet eens op papier 10 vragen die je hem echt wilt stellen...Waar wil JIJ nu antwoord op en dan afgezezien van DE vraag of hij wel verder wilt met jou. Dit soort dingen moet je altijd beiden wel netjes proberen op te lossen..je krijg anders ontzettende spijt. En ik zeg altijd; je kunt beter spijt hebben van de dingen die je hebt gedaan dan spijt hebben van de dingen die je niet hebt gedaan!!!!!

Probeer , zover jij daartoe in staat bent een echt vriendin te zijn in de zin van maatje..probeer hem te steunen..tenminste als je hem echt niet kwijt wilt. Zeg de dingen die je echt meent NU of nooit. Nu moet jij je hart laten spreken..Probeer te vechten voor wat je waard bent als je hem niet kwijt wilt..maar geef hem geen beauwend gevoel maar laat hem zien dat jij een sterke vrouw bent die er samen met hem uit wilt komen!!! Succes...en zoek ook afleiding bij vriendinnen..vraag of anders of er iemand af en toe bij je komt slapen...alleen is ook ineens zo alleen!!!

sterkte..en het is zwaar kloteh als je het idee/gevoel krijgt dat je machteloos staat
angel wil em nie sluiten, zo kan het ook
Er is dus duidelijk veel meer aan de hand.

Hoe kan je met iemand een relatie hebben die je niet vertrouwt? Op zich zou de situatie van gisteren er echt een zijn om de relatie te beeindigen......
Houd dat vooral in gedachten. Dat je het alleen ook wel redt.

Met je hand op je portemonnee moeten leven (bij wijze van spreken) omdat je partner jat van je, is niet echt een fundament voor een fijne en harmonieuze relatie lijkt me. Als hij een probleem heeft met de bezittingen van anderen met rust laten, dan zou hij daar, als hij het zelf niet kan, eens met een therapeut over moeten gaan praten. Jatten is aangeleerd gedrag, je kunt het ook weer afleren als je dat wilt.

Ik snap dat je geld en bezittingen niet het belangrijkste vindt. daar gaat het ook niet om. Een geliefde die van je steelt is geen uitgangspunt voor geluk en ik denk dat je dat na moet streven. Voor jezelf, en hem zijn probleem met het stelen zelf op moet laten lossen. Met of zonder jou. Maar dat stelen moet wel afgelopen zijn, vind je ook niet?
quote:phoebe24 schreef op 29 april 2009 @ 09:03:

rationeel gezien weet ik dat samen wonen met iemand die je idd

niet kan vertrouwen niet echt praktisch is, en een rede om een relatie te beindigen. Gevoelsmatig is dat alleen niet zo makkelijk...

moet ik ook even bijzeggen( nie dat dat een excuus is voor zn gedrag) dat hij het echt niet expres doet. hij isalleen absoluut niet handig met geld, en werkt zichzelf steeds in de nesten.

heb alleen wel bedacht dat het liegen erover misschien te maken heeft met angst, en dat hij is uit zoumoeten zoeken waar die angst vandaan komt....

wil meteen ff zeggen dat ik me vandaag een stuk beter en rustiger voel. heb in ieder geval goed geslapen.

en mocht het toch zo zijn dat het einde van onze relatie inzicht is, alleen red ik het ook wel... Herkenbaar hoor! Ik knipper tweemaal met m'n ogen en hup, daar heb ik het horloge van Wuilesman's grootvader verpand. Ik kan daar dus écht niets aan doen. Dan denk ik dat ik nog geld heb en dan ineens is het oppperdepop terwijl ik voor Koninginnedag natuurlijk ook nog geld moet hebben. Moet Wuilesman die dingen maar niet zo in het zicht neerleggen. Hij begrijpt het trouwens wel. Ik ben daar gewoon niet handig mee.
quote:wuiles schreef op 01 mei 2009 @ 09:54:

[...]

Herkenbaar hoor! Ik knipper tweemaal met m'n ogen en hup, daar heb ik het horloge van Wuilesman's grootvader verpand. Ik kan daar dus écht niets aan doen. Dan denk ik dat ik nog geld heb en dan ineens is het oppperdepop terwijl ik voor Koninginnedag natuurlijk ook nog geld moet hebben. Moet Wuilesman die dingen maar niet zo in het zicht neerleggen. Hij begrijpt het trouwens wel. Ik ben daar gewoon niet handig mee.

heb zo stil in mijn hoofd het vermoeden dat dit sarcastisch is.

spijt me voor mijn directheid, maar daar heb ik op dit moment ff geen reet aan...
Waarom beoordeel je mijn bijdrage als sarcastisch en schrijf je exact hetzelfde op over je partner en neem je dat volkomen serieus?

Hij kan er niks aan doen dat hij achter jouw rug om jouw spullen verpandt? Dat kún je niet menen...
quote:phoebe24 schreef op 01 mei 2009 @ 08:21:

nogmaals bedankt voor jullie reacties, al vind ik sommige wel wat ingewikkeld. Ik ben nogal een zwart-wit denken persoontje, en als ik denk aan even met rust laten dan denk ik dus ook niet bellen enz. hoe kan ik hem steunen en tegelijk met rust laten.......??

Kun je niet. Je kunt hem niet én steunen én met rust laten.

Maak een keuze voor jezelf zou ik zeggen.

Onthoud dat stelen niet goed is. Nooit. En zéker niet van je liefste allerliefste.

Natuurlijk belt en sms-t hij je de hele tijd. Hij wil zijn relatie niet kwijt. Waar vindt hij weer iemand die bij hem blijft ondanks zijn gedrag? De meeste vrouwen zullen hier geen moer zin in hebben, in een stelende partner. Jij bent door dik en dun bij hem gebleven. Kom daar maar eens om bij een ander.

Maar jij moet aan jezelf denken. En niet alleen op de korte maar vooral ook op de lange termijn. Een man die je niet kunt vertrouwen maakt je kapot en misschien dat je er maar even een poosje liefdesverdriet voor over moet hebben om daar vanaf te komen, van zo iemand. Die kun je namelijk missen als kiespijn in je leven.
Eens met Wuiles.

Dat je van die man houdt is jammer voor je maar nou niet gaan doen alsof hij per óngeluk steelt en de boel ook nog eens verkoopt. Kom nou zeg, wie hou je nou eigenlijk voor de gek?
Daar zou je juist wel iets aan moeten hebben, maar misschien dat het alleen overkomt in simpel Nederlands:

Je vriend steelt van je. Waarom accepteer jij dat?
anoniem_41460 wijzigde dit bericht op 01-05-2009 10:20
Reden: Dat van wuiles dus....
% gewijzigd
(f)
Hoe kun je een fijne en goede relatie hebben met iemand die van je steelt? Wat is daar fijn en goed aan?
Als ik me in jou verplaats, zou ik me allereerst enorm bedonderd voelen. Maar jij kennelijk niet zozeer?
Phoebe, dat je van hem houdt begrijp ik helemaal. Echt. Ik hield van een man die me bedroog en me sloeg, dus ik kan me heus inleven in je.

Het is alleen heel belangrijk dat je niet het ene met het andere compenseert. Je houdt van hem maar hij steelt van je en het ene is niet met het andere te rijmen. Hoe dan ook niet.

Als kind heeft hij niet geleerd om met zijn tengels van andermans spullen af te blijven. Althans, niet van zijn ouders. Dat is heel, heel erg. Maar er is ook nog zoiets als school, waar je dingen leert en ook op school, van andere mensen, van de TV, van een heleboel andere invloeden van buitenaf, leer je dat stelen níet goed is. En hij is nu geen kind meer. Terugvoeren op je jeugd en daar je steelgedrag van nu aan op hangen is een zwaktebod. Stelen is niet voor niks strafbaar. Dat weet je vriend dondersgoed en dus hoef je ook geen medelijden met hem te hebben.

Mijn ex heeft een afschuwelijke jeugd gehad. Maar dat gaf hem niet het recht mij te slaan. Hij wist heel goed dat hij dat niet moest doen en hij deed het toch. Ik ben seksueel misbruikt in mijn jeugd, járenlang. Maar ik misbruik nu zelf niemand hoor, het zou niet in me opkomen zelfs. Je kúnt, als volwassene met een normaal functionerend verstand, niet álles terugvoeren op je jeugd, want dan hoef je nergens verantwoording voor te nemen in het heden en zó werkt het niet.

Hou dus op met hem zielig te vinden en een slachtoffer van hem te maken en behandel hem als een gelijke en een volwassene. De enige die slachtoffer is ben jij. Tweeledig zelfs. Je bent slachtoffer van zijn jatterij en je bent slachtoffer van je hart, dat niet in wil zien dat iemand die van je steelt niet een persoon is waar je je leven mee door zou moeten willen brengen.

Op dat hart heb je invloed, écht, als je maar wil.
quote:phoebe24 schreef op 01 mei 2009 @ 10:28:

[...]

nee maar dat bedoel ik ook niet, ben niet helemaal op mn achterhoofd gevallen.

ik bedoelde dat hij niet goed met geld om kan gaan. dat hij dat niet helemaal kan helpen. was ook een verantwoordelijkheid van zn ouders...

waarom ik ondanks zn gedrag nog twijfel? OMDAT IK VAN HEM HOU! ondanks dat geld gedoe hadden/hebben we een hele fijne en goede relatie. ik snap dat jullie het alleen maar objectief kunnen bekijken, maar bij mij speelt er dus ook nog gevoel, en dat maakt het dus zo moeilijk. ik kan wat dit betreft niet alleen maar rationeel denken. verplaats je maybe is in mij....??

(kom direct over, maar bedoel het niet boos of zo, voor het geval dat iemand dat denkt...)

Ik verplaats me in de positie van iemand die bestolen wordt degene waar zij van houdt én die vervolgens woorden tekort komt om die diefstal te vergoeilijken.

Niet goed met geld om kunnen gaan resulteert doorgaans in schulden. Niet goed met geld om kunnen gaan leidt niet rechtstreeks tot het verpatsen van de spullen van een ander. Hij kan toch gewoon gaan werken als hij graag geld uitgeeft? Waar heeft hij jouw geld overigens voor nodig?
en nog 1...
quote:phoebe24 schreef op 01 mei 2009 @ 12:28:

[...]

nee helemaal niet, hoe kom je erbij. vergeven en vergeten zeg ik altijd maar.

waarom denk je dat ik het ff niet meer weet!! natuurlijk voel ik me bedonderd! maar ik heb ook nog gevoel, vandaar mijn twijfel (moet ik nou echt alles uit gaan leggen als een schooljuf...)en voor de 100e x, verstandelijik gezien moet ik hem er voor altijd uit smijten, zakelijk regelen klaar. maar van de andere kant hou ik van hem......... sorry hoor maar als je mijn twijfel niet snapt reageer dan aub niet want daar heb ik echt geen zak aan.

wuilis: natuurlijk heeft hij een baan. alleen hij zit vaak met achterstallige rekeningen en dat weet ie op 1 of andere manier steeds weer te verprutsen.Kennelijk ben je overtuigd van je eigen standpunt en ga je blazen als iemand een ander perspectief laat zien. Als dit zo blijft ben ik er verder wel klaar mee.
Waar heb je wel een zak aan?
Vreemd dat je nu zegt dat je een fijne en goede relatie hebt, terwijl hij twijfelt aan zijn gevoelens voor jou en jij bestolen wordt door je vriend.

Is je vriend er al uit wat hij met jou wil? Misschien hoef jij geen beslissing te nemen en doet hij dat wel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven