Parkeren Duindorp
donderdag 23 juli 2020 om 10:41
Google:alongwiththesunshine schreef: ↑23-07-2020 10:38Voor de mensen uit Den Haag/het Westland:
Klopt het dat je in Duindorp tot 18:00 uur gratis kunt parkeren? Ik kom wat tegenstrijdige informatie tegen op het net, vandaar mijn vraag.
Alvast bedankt!
https://www.denhaag.nl/nl/parkeren/park ... ningen.htm
Dus het antwoord is: nee, klopt niet.
donderdag 23 juli 2020 om 10:50
Bedoel je echt Duindorp of Kijkduin? Die worden nog wel eens door elkaar gehaald.
Bij Kijkduin is het namelijk wel gratis, dus misschien dat daar de tegenstrijdige berichten vandaan komen:
https://www.denhaag.nl/nl/in-de-stad/ve ... jkduin.htm
Bij Kijkduin is het namelijk wel gratis, dus misschien dat daar de tegenstrijdige berichten vandaan komen:
donderdag 23 juli 2020 om 10:56
Maartje2016 schreef: ↑23-07-2020 10:50Bedoel je echt Duindorp of Kijkduin? Die worden nog wel eens door elkaar gehaald.
Ik kan me zomaar voorstellen dat Kijkduin bedoeld wordt. Westland wordt specifiek genoemd maar dat ligt echt nog best een eind bij Duindorp vandaan.
In de omgeving van Scheveningen kun je bij mijn weten vrijwel nergens gratis parkeren. Sterker nog, op straat geldt een maximum van 2 uur en moet je iedere keer de meter bijvullen. Sterke stimulering van in de parkeergarage gaan staan. Kijkduin heeft nog wel wat gratis parkeergelegenheden.
donderdag 23 juli 2020 om 11:03
Nee, bedoelde DuindorpMaartje2016 schreef: ↑23-07-2020 10:50Bedoel je echt Duindorp of Kijkduin? Die worden nog wel eens door elkaar gehaald.
wij slapen nooit.
donderdag 23 juli 2020 om 11:05
Nein, ik wil helaas echt naar Duindorp.borboletas schreef: ↑23-07-2020 10:56Ik kan me zomaar voorstellen dat Kijkduin bedoeld wordt. Westland wordt specifiek genoemd maar dat ligt echt nog best een eind bij Duindorp vandaan.
In de omgeving van Scheveningen kun je bij mijn weten vrijwel nergens gratis parkeren. Sterker nog, op straat geldt een maximum van 2 uur en moet je iedere keer de meter bijvullen. Sterke stimulering van in de parkeergarage gaan staan. Kijkduin heeft nog wel wat gratis parkeergelegenheden.
Ik noemde Westland omdat de inwoners van Westland ook wel het e.e.a. van Den Haag (en Duindorp) zullen afweten, omdat het vlak naast elkaar ligt.
wij slapen nooit.
donderdag 23 juli 2020 om 11:08
Jij komt niet uit die regio, toch? Wil het graag even weten van mensen die in de regio wonen.ManOpHetPrikbord schreef: ↑23-07-2020 10:41Google:
https://www.denhaag.nl/nl/parkeren/park ... ningen.htm
Dus het antwoord is: nee, klopt niet.
wij slapen nooit.
donderdag 23 juli 2020 om 11:15
donderdag 23 juli 2020 om 12:09
alongwiththesunshine schreef: ↑23-07-2020 11:08Jij komt niet uit die regio, toch? Wil het graag even weten van mensen die in de regio wonen.
De site van de gemeente is het meest betrouwbaar hoor: betaald van 13.00 - 24.00u, €1,95/u.
https://www.denhaag.nl/nl/in-de-stad/de ... n=Weg_3069
donderdag 23 juli 2020 om 14:00
Natuurlijk wil de gemeente dat je betaalt.OohBoy schreef: ↑23-07-2020 12:09De site van de gemeente is het meest betrouwbaar hoor: betaald van 13.00 - 24.00u, €1,95/u.
https://www.denhaag.nl/nl/in-de-stad/de ... n=Weg_3069
Maar als er mensen uit de regio zijn die weten dat er nog steeds gratis plekken zijn, dan hoor ik dat graag.
wij slapen nooit.
donderdag 23 juli 2020 om 14:58
Wel een stukje lopen door de duinen. De Vogelbuurt is een wat ruimer opgezette en chique wijk, ongeveer het tegenovergestelde van Duindorp, dus dat maakt de kans in ieder geval groter dat je je auto nog heel aantreft voor de terugweg.alongwiththesunshine schreef: ↑23-07-2020 14:52Ik heb inmiddels contact opgenomen met een van de strandtenten daar in de buurt. Man aan de tel zei dat ik in de Vogelbuurt (naast Duindorp) gratis kon parkeren.
donderdag 23 juli 2020 om 15:14
Zolang het er niet barst van de onverantwoorde vaders die hun zonen onbevoegd op gekraakte scooters laten rijden die mogelijk mijn auto kunnen raken, dan zal het allemaal wel loslopen. Maar bedankt voor de "bezorgdheid". Of wat je ook wilde bereiken met je bericht.ManOpHetPrikbord schreef: ↑23-07-2020 14:58Wel een stukje lopen door de duinen. De Vogelbuurt is een wat ruimer opgezette en chique wijk, ongeveer het tegenovergestelde van Duindorp, dus dat maakt de kans in ieder geval groter dat je je auto nog heel aantreft voor de terugweg.
alongwiththesunshine wijzigde dit bericht op 23-07-2020 15:15
0.43% gewijzigd
wij slapen nooit.
donderdag 23 juli 2020 om 15:14
En dit is hoe buurten aan parkeervignetten vastzitten, omdat men niet wil betalen en dan maar een wijk verderop gaat parkeren. Waardoor er daar overlast komt van teveel geparkeerde auto's en je eigen auto als bewoner niet meer kwijt kunnen. En dan komen er dus parkeervignetten. Superfijn dat,
Parkeer gewoon daar waar je moet zijn en betaal. In plaats van je auto in een heel andere wijk te zetten waar je helemaal niet moet zijn.
Parkeer gewoon daar waar je moet zijn en betaal. In plaats van je auto in een heel andere wijk te zetten waar je helemaal niet moet zijn.
donderdag 23 juli 2020 om 15:19
Het punt van dat stukje Den Haag is dat het strand erg mooi en rustig is, misschien juist ook omdat het met de auto lastig bereikbaar is. Er loopt geen boulevard en er ligt een breed duinpark tussen de zee en de stad. Vogelwijk / Duindorp zijn dan de meest logische plekken om je auto ergens te parkeren als je naar het strand wilt daar. Kijkduin kan eventueel ook (daarna nog stukje lopen) maar daar is eigenlijk nooit plek.dannas schreef: ↑23-07-2020 15:14En dit is hoe buurten aan parkeervignetten vastzitten, omdat men niet wil betalen en dan maar een wijk verderop gaat parkeren. Waardoor er daar overlast komt van teveel geparkeerde auto's en je eigen auto als bewoner niet meer kwijt kunnen. En dan komen er dus parkeervignetten. Superfijn dat,
donderdag 23 juli 2020 om 15:33
Ehm, die tip van parkeren in de Vogelwijk kreeg ik van een local, die zei dat het maar 500 meter lopen naar mijn bestemming is. Dus je beklag doe je maar bij hem.dannas schreef: ↑23-07-2020 15:14En dit is hoe buurten aan parkeervignetten vastzitten, omdat men niet wil betalen en dan maar een wijk verderop gaat parkeren. Waardoor er daar overlast komt van teveel geparkeerde auto's en je eigen auto als bewoner niet meer kwijt kunnen. En dan komen er dus parkeervignetten. Superfijn dat,
wij slapen nooit.
donderdag 23 juli 2020 om 15:36
Klopt. Het maakt denk ik ook niet uit waar ik mijn auto zet, in de randstad is er structureel parkeerplek te kort.ManOpHetPrikbord schreef: ↑23-07-2020 15:19Het punt van dat stukje Den Haag is dat het strand erg mooi en rustig is, misschien juist ook omdat het met de auto lastig bereikbaar is. Er loopt geen boulevard en er ligt een breed duinpark tussen de zee en de stad. Vogelwijk / Duindorp zijn dan de meest logische plekken om je auto ergens te parkeren als je naar het strand wilt daar. Kijkduin kan eventueel ook (daarna nog stukje lopen) maar daar is eigenlijk nooit plek.
wij slapen nooit.
donderdag 23 juli 2020 om 16:03
alongwiththesunshine schreef: ↑23-07-2020 14:00Natuurlijk wil de gemeente dat je betaalt.
Maar als er mensen uit de regio zijn die weten dat er nog steeds gratis plekken zijn, dan hoor ik dat graag.
Jeetje wat doe je onaardig.
Je vroeg of en wanneer het in Duindorp betaald was, niet of iemand daar in de buurt iets gratis wist.
donderdag 23 juli 2020 om 16:42