Napraat, deel 133 (met geklets)
zondag 19 juli 2020 om 14:58
Beste forummers,
Welkom in napraat 133!
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598 .
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
overig/napraat-2-0/list_messages/465266#
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Welkom in napraat 133!
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598 .
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
overig/napraat-2-0/list_messages/465266#
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
moderatorviva wijzigde dit bericht op 26-07-2020 14:46
11.85% gewijzigd
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
vrijdag 24 juli 2020 om 08:54
O echt? Ik heb de achterdeur open gezet dus ik hoop dat hij nu weg is.
Ik ben echt doodsbang voor fladderende beesten,ja ook voor vogels.

Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
vrijdag 24 juli 2020 om 09:10
Rosabella1 schreef: ↑24-07-2020 08:47Ik kreeg dus bijna een hartverzakking vanmorgen toen ik in de kamer kwam.
Zit net aan de koffie hoor ik ineens geritsel,ik kijk ja hoor daar fladdert wat langs de muur.
Ik in paniek want ik dacht dat er een vleermuis fladderde,bleek het een hele grote motvlinder te zijn.![]()
Jakkes ik zou mij de tandjes zijn geschrokken en ook hebben gedacht dat het een vleermuis was. Ik haat vleermuizen motvlinders ook trouwens.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.

vrijdag 24 juli 2020 om 09:11
Dat klopt inderdaad. De regels zijn er niet om iemand te pesten maar voor de veiligheid van moeder en kind en de kraamverzorgende die in meerdere gezinnen komt (en soms zelf meerdere op 1 dag)
Om kruisbesmettingen tegen te gaan is de regel: even geen kraamvisite in dezelfde ruimte als waar de kraamverzorgster op dat moment is en als de kraamverzorgster weg is gelden jouw regels (en die van het rivm uiteraard).
Als iemand toch kraamvisite uitnodigt onder het mom van: mijn huis mijn regels mag je dat uiteraard doen maar dan mag de kraamverzorgster zeggen: hier voel ik mij niet veilig bij ik ga nu naar huis. Dus het is maar wat je dan liever wil

vrijdag 24 juli 2020 om 09:15
Oh wat jammer maar wel heel verstandig. Nu moet je maar met mij ergens wat gaan drinken of ergens gaan wandelen. Dat kan prima op anderhalve meter en het wordt lekkerder weer (zeggen ze, eerst zien dan geloven)Dreamer schreef: ↑23-07-2020 11:40Wij zouden naar Luxemburg, maar hebben geannuleerd. In zo'n stad is het lastig om mensen te ontlopen en de weersverwachtingen zijn ook niet al te best (schijnen beter te worden) dus wat je doet, doe je binnen. Als dat dan niet meer zo goed kan, is een stad eigenlijk niet zoveel aan, leek me.
En als ik dan toch binnen zit, dan maar thuis.
vrijdag 24 juli 2020 om 09:16
Ik begrijp dat heel goed maar het is wel even zuur.Yggdrasil schreef: ↑24-07-2020 09:11Dat klopt inderdaad. De regels zijn er niet om iemand te pesten maar voor de veiligheid van moeder en kind en de kraamverzorgende die in meerdere gezinnen komt (en soms zelf meerdere op 1 dag)
Om kruisbesmettingen tegen te gaan is de regel: even geen kraamvisite in dezelfde ruimte als waar de kraamverzorgster op dat moment is en als de kraamverzorgster weg is gelden jouw regels (en die van het rivm uiteraard).
Als iemand toch kraamvisite uitnodigt onder het mom van: mijn huis mijn regels mag je dat uiteraard doen maar dan mag de kraamverzorgster zeggen: hier voel ik mij niet veilig bij ik ga nu naar huis. Dus het is maar wat je dan liever wil![]()
Geen bijzonderheden

vrijdag 24 juli 2020 om 09:21
Yggdrasil schreef: ↑24-07-2020 09:11Dat klopt inderdaad. De regels zijn er niet om iemand te pesten maar voor de veiligheid van moeder en kind en de kraamverzorgende die in meerdere gezinnen komt (en soms zelf meerdere op 1 dag)
Als iemand toch kraamvisite uitnodigt onder het mom van: mijn huis mijn regels mag je dat uiteraard doen maar dan mag de kraamverzorgster zeggen: hier voel ik mij niet veilig bij ik ga nu naar huis. Dus het is maar wat je dan liever wil![]()
Ruimschoots te laat als er net een kind uit voortgekomen is

vrijdag 24 juli 2020 om 10:00
Ja is zeker zuur, gelukkig is het maar een paar dagen en dan mogen ze kijken.
Gefeliciteerd.
Ons verse kleinkind is in een code rood gebied geboren, 8 weken geleden

Gelukkig is de code rood over, dus nog even en we zien ze.

I like being a mess. It's who I am.
vrijdag 24 juli 2020 om 10:20
Ik kan er nu om lachen maar ik was echt in paniek en ook nog alleen thuis want zoon is bij zijn vadercharlottew88 schreef: ↑24-07-2020 09:10Jakkes ik zou mij de tandjes zijn geschrokken en ook hebben gedacht dat het een vleermuis was. Ik haat vleermuizen motvlinders ook trouwens.

Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
vrijdag 24 juli 2020 om 10:31
Ygg je bent terug
Ik zie trouwens alleen regen in het verschiet, maar aan jouw keukentafel houden we ook makkelijk afstand, natuurlijk. Ik zou zeggen bij mij in de tuin ook, onder overkapping, maar daar wordt geklust tegenwoordig
AllyMcbeal gefeliciteerd met je kleinkind
Kun je jezelf 2 weken in quarantaine zetten? Wat verdrietig dat die eerste weken op afstand moet blijven.

Ik zie trouwens alleen regen in het verschiet, maar aan jouw keukentafel houden we ook makkelijk afstand, natuurlijk. Ik zou zeggen bij mij in de tuin ook, onder overkapping, maar daar wordt geklust tegenwoordig

AllyMcbeal gefeliciteerd met je kleinkind

Kun je jezelf 2 weken in quarantaine zetten? Wat verdrietig dat die eerste weken op afstand moet blijven.
Later is nu

vrijdag 24 juli 2020 om 10:38
Bekertje erover zetten, kartonnetje eronder schuiven en je zwiept ze zo naar buiten toe.Rosabella1 schreef: ↑24-07-2020 08:54Ik heb de achterdeur open gezet dus ik hoop dat hij nu weg is.
Daar hoef je geen held voor te zijn, want het lukt mij ook....

vrijdag 24 juli 2020 om 10:39
Ik ben niet bang voor vogels of zo maar motten moet ik ook niks van hebben.Rosabella1 schreef: ↑24-07-2020 10:20Ik kan er nu om lachen maar ik was echt in paniek en ook nog alleen thuis want zoon is bij zijn vader![]()
vrijdag 24 juli 2020 om 10:42
Ja de komende 2 weken gaan we extra voorzichtig doen, knuffelen zullen weDreamer schreef: ↑24-07-2020 10:31Ygg je bent terug![]()
AllyMcbeal gefeliciteerd met je kleinkind![]()

vrijdag 24 juli 2020 om 10:57
AllyMcBeal schreef: ↑24-07-2020 10:42Ja de komende 2 weken gaan we extra voorzichtig doen, knuffelen zullen we![]()
Ooh.. zo'n klein babietje

Later is nu

vrijdag 24 juli 2020 om 11:22
AllyMcBeal schreef: ↑24-07-2020 10:42Ja de komende 2 weken gaan we extra voorzichtig doen, knuffelen zullen we![]()

vrijdag 24 juli 2020 om 11:53
Nieuw mantra:
Ik ga niet reageren in dat topic over Body positivity
Laat ik het maar houden op lezen en me verbazen, hoewel me ergeren wel een risico is dat daar op de loer ligt
Laat ik het maar houden op lezen en me verbazen, hoewel me ergeren wel een risico is dat daar op de loer ligt

vrijdag 24 juli 2020 om 11:55
Groot gelijk! Wat zal het heerlijk knuffelen wordenAllyMcBeal schreef: ↑24-07-2020 10:42Ja de komende 2 weken gaan we extra voorzichtig doen, knuffelen zullen we![]()

vrijdag 24 juli 2020 om 11:59
Ik heb effe gekeken en zie DS veel posten. Dan ben ik alweer weg.*Pauze* schreef: ↑24-07-2020 11:53Nieuw mantra:

vrijdag 24 juli 2020 om 12:07
*Pauze* schreef: ↑24-07-2020 11:53Nieuw mantra:
Ik doe met je mee
Ik wilde een neutrale reactie schrijven (gewoon, als reactie op de titel) maar dan zit je weer vastgezogen in zo'n topic.
Later is nu