Napraat, deel 133 (met geklets)

19-07-2020 14:58 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Welkom in napraat 133!

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598 .

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
overig/napraat-2-0/list_messages/465266#

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team
moderatorviva wijzigde dit bericht op 26-07-2020 14:46
11.85% gewijzigd
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Leuk Yas, gefeliciteerd!
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
yasmijn schreef:
23-07-2020 10:30
Helaas niet vanwege een virus dat de wereld overhoop heeft gehaald. Zaterdag mogen ze naar huis en de grootouders mogen alleen achter glas kijken in het ziekenhuis. De kraamhulp heeft al gemeld dat niemand over de vloer mag komen, ook weer de grootouders niet.
Best sneu.
Zeker sneu. En snap het ook niet zo goed, ik mocht gewoon naar een premature baby in zowel het ziekenhuis als thuis. Niemand over de vloer is wel heel streng.
Gefeliciteerd Yasmijn.
Mijn dochter is zwanger en bevalt als het goed is in december.Ben benieuwd hoe de toestand dan is :O
Star3 schreef:
23-07-2020 17:50
Zeker sneu. En snap het ook niet zo goed, ik mocht gewoon naar een premature baby in zowel het ziekenhuis als thuis. Niemand over de vloer is wel heel streng.
Het zou er bij mij ook vanaf hangen wie.

Mijn eigen ouders of broer en zus zou ik op dit moment best toelaten stel dat ik pas bevallen ben.
Alle broers en zussen van mijn ouders kunnen nog wel een paar weken wachten en krijgen eventueel op vraag een foto.

Die kraamhulp zou ik dan weer de boom in laten kruipen met haar "niemand is welkom" :-D.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Ik denk dat de kraamhulp zich verantwoordelijk voelt. Als er wat gebeurt terwijl zij er is, kan ze er misschien op aangekeken worden. Zodra ze weg is, kun je je eigen regels volgen.
Later is nu
Dreamer schreef:
23-07-2020 19:08
Ik denk dat de kraamhulp zich verantwoordelijk voelt. Als er wat gebeurt terwijl zij er is, kan ze er misschien op aangekeken worden. Zodra ze weg is, kun je je eigen regels volgen.
Dat kan je gewoon vanaf minuut 1. Alleen dan wel de regels van degene die bevallen is. Niet die van bezoek zelf lijkt me.
Dreamer schreef:
23-07-2020 19:08
Ik denk dat de kraamhulp zo min mogelijk wisselende contacten moet hebben.
Nou ja vanuit de kraam snap ik het wel. Ze kan alleen niet echt verbieden natuurlijk.
Kan ook zijn dat de ouders het wel oke vinden ivm de oprukkende corona en daarom doen alsof het echt niet mag. Hebben zij die discussies niet met bezoek dat die onzin vind.
Luci_Morgenster schreef:
23-07-2020 19:18
Nou ja vanuit de kraam snap ik het wel. Ze kan alleen niet echt verbieden natuurlijk.
Kan ook zijn dat de ouders het wel oke vinden ivm de oprukkende corona en daarom doen alsof het echt niet mag. Hebben zij die discussies niet met bezoek dat die onzin vind.
Misschien is het een regel van het kraambureau. Ik neem aan dat dit vooraf met de ouders wordt besproken.
LīlyRose schreef:
23-07-2020 19:15
Bah sletvrees
En als de ouders dat verbod wel onzin vinden nodigen ze iedereen en zijn moeder uit zodra de kraam weg is. Het gaat ook niet aan dat de kraam twee weken in quarantaine moet omdat moeders zo nodig visite moet toch.
Murrmurr schreef:
23-07-2020 19:23
Bah sletvrees

:HA:
Murrmurr schreef:
23-07-2020 19:23
Bah sletvrees
Beetje voorspelbaar.
LīlyRose schreef:
23-07-2020 19:21
Misschien is het een regel van het kraambureau. Ik neem aan dat dit vooraf met de ouders wordt besproken.
Ow, jazeker!

Dat ze het als voorwaarde stellen anders geen kraamzorg van die firma.
En wat als die mensen dan later op de dag langskomen dus na (die 3/5 uurtjes per dag) kraamzorg?

Ik snap het hoor en ik snap ook waarom je er wel gehoor aan zou geven ...maar hoe dat dat precies werkt vind ik wat onduidelijker.
anoniem_393625 wijzigde dit bericht op 23-07-2020 19:29
0.91% gewijzigd
het is rottig, maar laten we wel wezen, zo'n kraamverzorgster komt niet alleen bij gezin A, maar ook bij gezin B. Het zou wat lullig zijn, wanneer ze het virus meeneemt van het ene gezin naar het andere.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
rosanna08 schreef:
23-07-2020 19:29
het is rottig, maar laten we wel wezen, zo'n kraamverzorgster komt niet alleen bij gezin A, maar ook bij gezin B. Het zou wat lullig zijn, wanneer ze het virus meeneemt van het ene gezin naar het andere.

en d'r eigen gezin, collega's, ouders.....
jouw leven is een keuze
2east schreef:
23-07-2020 19:38
en d'r eigen gezin, collega's, ouders.....
daar heeft ze zelf invloed op
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
LīlyRose schreef:
23-07-2020 19:15
Ook dat
En inderdaad, vanaf minuut 1 gelden de regels van de ouders zelf, maar er is niets mis met naar de kraamhulp luisteren, natuurlijk :-)
Later is nu
Dreamer schreef:
23-07-2020 19:51
Ook dat
En inderdaad, vanaf minuut 1 gelden de regels van de ouders zelf, maar er is niets mis met naar de kraamhulp luisteren, natuurlijk :-)
Een kraamhulp is geen verplichting.
LīlyRose schreef:
23-07-2020 19:24
Beetje voorspelbaar.
Persoonlijk vind ik smetvlees dan weer interessanter.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
AeonOfWinter schreef:
23-07-2020 19:54
Persoonlijk vind ik het vooral heel hinderlijk.
rosanna08 schreef:
23-07-2020 19:49
daar heeft ze zelf invloed op
Klopt, maar zou een beetje gek zijn als de kraamhulp verplicht 14 dagen zonder familie moet, omdat de familie waar ze werkte per sé bezoek wenst te ontvangen, tegen advies in.....
jouw leven is een keuze
AeonOfWinter schreef:
23-07-2020 19:54
iew
Murrmurr schreef:
23-07-2020 19:59
iew
Beroepsdeformatie, sorry! Hopelijk heb je nog kunnen eten.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
AeonOfWinter schreef:
23-07-2020 20:26
Beroepsdeformatie, sorry! Hopelijk heb je nog kunnen eten.
Ik dacht dat het een woorgrap was. :hihi:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven