Napraat, deel 133 (met geklets)

19-07-2020 14:58 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Welkom in napraat 133!

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598 .

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
overig/napraat-2-0/list_messages/465266#

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team
moderatorviva wijzigde dit bericht op 26-07-2020 14:46
11.85% gewijzigd
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Ik snap helemaal niks van dat seksuele hokjesdenken dat andersgeaarden uitsluit.
Hetero's die homo's scheef aankijken. Lebiennes die bi's scheef aankijken. En zo kun je nog wel een tijdje doorgaan. En blijft iedereen op zijn eigen rots zitten. Pfff zo onnodig.
Solomio schreef:
24-07-2020 21:27
Je zult nu jongvolwassen zijn en bi zijn.
Maud*de*Braose schreef:
24-07-2020 21:28
Ik snap helemaal niks van dat seksuele hokjesdenken dat andersgeaarden uitsluit.
Hetero's die homo's scheef aankijken. Lebiennes die bi's scheef aankijken. En zo kun je nog wel een tijdje doorgaan. En blijft iedereen op zijn eigen rots zitten. Pfff zo onnodig.
En ondertussen vanuit je eigen hokje hard schreeuwen om integratie en acceptatie....

Tja....
jouw leven is een keuze
2east schreef:
24-07-2020 21:30
En ondertussen vanuit je eigen hokje hard schreeuwen om integratie en acceptatie....

Tja....
Ik snap het historisch gezien wel. Maar vind het erg jammer dat in 2020 nog steeds zulke hokjes bestaan. Van alle kanten en richting alle kanten.
LīlyRose schreef:
24-07-2020 16:35
Oja, die niet natuurlijk. En zijn longen hoeven er ook niet uit.
:hihi:
Ik denk dat een heel klein deel gewoon heel hard kan gillen.
En dat de rest dan denkt dat het niet om een klein deel gaat....
Maud*de*Braose schreef:
Ik snap vooral niet dat mensen zelf in die hokjes willen.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Solomio schreef:
24-07-2020 21:37
Ik snap vooral niet dat mensen zelf in die hokjes willen.
Ik ook niet. Uit de kast komen snap ik ook niet.
Luci_Morgenster schreef:
24-07-2020 21:37
Ik denk dat een heel klein deel gewoon heel hard kan gillen.
En dat de rest dan denkt dat het niet om een klein deel gaat....
Spijker! Kop! Maar dat geldt voor héél veel onderwerpen tegenwoordig.
jouw leven is een keuze
Maud*de*Braose schreef:
24-07-2020 21:32
Ik snap het historisch gezien wel. Maar vind het erg jammer dat in 2020 nog steeds zulke hokjes bestaan. Van alle kanten en richting alle kanten.

Helemaal mee eens. Ik snap wel dat er onderscheid is; maar dat veroordelende erbij. Laat dat er nou gewoon buiten. Dat je iemands politieke keuze niet snapt daar kan ik inkomen. Maar iemands geaardheid veroordelen?
Maud*de*Braose schreef:
Ik ook niet. Ook anderen uitsluiten/scheef aankijken/neerkijken op iemand omdat diegene anders getint is of een andere cultuur heeft dan de Nederlandse cultuur vind ik ook totaal onnodig. Mensen zouden best een beetje toleranter naar elkaar toe kunnen zijn.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Ja, dat veroordelen. Zo zonde.
In de jaren 80, toen ik tiener was, werd nederland gezien als vooruitstrevend en tolerant. Nu zal dat toen ook al minder zo zijn geweest dan veel mensen dachten. Maar we zijn volgens mij ook wel achteruit gegaan in de wil om tolerant te zijn.
anoniem_388053 wijzigde dit bericht op 24-07-2020 21:52
80.20% gewijzigd
-Shifty- schreef:
24-07-2020 21:46
Helemaal mee eens. Ik snap wel dat er onderscheid is; maar dat veroordelende erbij. Laat dat er nou gewoon buiten. Dat je iemands politieke keuze niet snapt daar kan ik inkomen. Maar iemands geaardheid veroordelen?
Zélfs iemands politieke keuzes kan ik snappen en zeker respecteren.

We zijn allemaal mens, allemaal uniek, dáár zijn we hetzelfde in!
jouw leven is een keuze
Maud*de*Braose schreef:
24-07-2020 21:49
Ja, dat veroordelen. Zo zonde.
In de jaren 80, toen ik tiener was, werd nederland gezien als vooruitstrevend en tolerant. Nu zal dat toen ook al minder zo zijn geweest dan veel mensen dachten. Maar we zijn volgens mij ook wel achteruit gegaan in de wil om tolerant te zijn.
Preutsheid is een golf door de tijd. Nu weer op zijn top.
Euh.... dat veroordelende is sowieso hier een dingetje op t forum.
Man met witte sokken in sandalen.. ....dumpen die gast.
Borstvoeding is zooooooo veel beter dan flesvoeding
Wel/niet vaccineren mega drama.
Overgewicht is toch echt je eigen schuld enz enz enz
Nicotientje schreef:
24-07-2020 21:54
Niet alleen op het forum hoor.
LīlyRose schreef:
24-07-2020 21:53
Preutsheid is een golf door de tijd. Nu weer op zijn top.
Ja, klopt. Bah.
Overigens doe ik t zelf ook wel es :facepalm:
Nicotientje schreef:
24-07-2020 21:56
Overigens doe ik t zelf ook wel es :facepalm:
Wie niet?
Maar wees je daar dan van bewust en doe iets positiefs met dat bewustzijn. Daar ga ik ook nog wel de mist in.
Nicotientje schreef:
24-07-2020 21:54
Ja joh alle mensen met overgewicht hebben totaal geen discipline en wilskracht echt alle-maal.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Nederland is vol. Let op ik zeg niet té vol, maar gewoon vol. Heel erg vol.

We zitten met z'n 17 miljoenen op 34.000 vierkante kilometer land. Da's 2 vierkante meter per persoon (een beetje Oekraïnse pluimveeboer houdt daar 40 kippen op, maar OK...).

Dan hoor, zie, merk en voel je héél veel van andere mensen om je heen. Dat wekt irritaties en vooroordelen op.

Besef je dat dit de komende jaren alleen maar meer wordt. De huidige stikstof-problematiek bijvoorbeeld zal een veel scherpere scheiding maken tussen landbouw (platte land) en woningbouw (verstedelijking) hierdoor zullen nóg meer mensen naar steden trekken voor studie, zorg en werkgelegenheid. Dat maakt de ruimte per persoon nóg kleiner en vraagt nóg meer van onze tolerantie.

Accepteer je medemens zoals hij/zij ismet alle onhebbelijkheden en eigwnaardigheden die daar bijnhoren. Zoalng er geen wet wordt overtreden, is er niks mis mee.

Iedereen heeft een andere visie op het concept "leven".
jouw leven is een keuze
Zo effe wat anders.

Topless zonnen op het strand met je kinderen erbij. Is dat oké?
VANTA schreef:
24-07-2020 22:11
Zo effe wat anders.

Topless zonnen op het strand met je kinderen erbij. Is dat oké?
Zonnen is sowieso niet oké.
Ik stop een bepaald soort "mensen" ook in hokjes hoor. Personen die kinderen seksueel misbruiken/mishandelen,verkrachters,moordenaars,dierenmishandelaars die horen wat mij betreft in het hokje schorem van het ergste soort.
2east schreef:
24-07-2020 22:11
Nederland is vol. Let op ik zeg niet té vol, maar gewoon vol. Heel erg vol.

We zitten met z'n 17 miljoenen op 34.000 vierkante kilometer land. Da's 2 vierkante meter per persoon (een beetje Oekraïnse pluimveeboer houdt daar 40 kippen op, maar OK...).

Dan hoor, zie, merk en voel je héél veel van andere mensen om je heen. Dat wekt irritaties en vooroordelen op.

Besef je dat dit de komende jaren alleen maar meer wordt. De huidige stikstof-problematiek bijvoorbeeld zal een veel scherpere scheiding maken tussen landbouw (platte land) en woningbouw (verstedelijking) hierdoor zullen nóg meer mensen naar steden trekken voor studie, zorg en werkgelegenheid. Dat maakt de ruimte per persoon nóg kleiner en vraagt nóg meer van onze tolerantie.

Accepteer je medemens zoals hij/zij ismet alle onhebbelijkheden en eigwnaardigheden die daar bijnhoren. Zoalng er geen wet wordt overtreden, is er niks mis mee.

Iedereen heeft een andere visie op het concept "leven".
Zo vol is Nederland niet. Iedereen vindt vooral dat ie alles mag vinden en alles mag zeggen. Een side effect van de opmars van het internet en social media.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven