Napraat, deel 133 (met geklets)
zondag 19 juli 2020 om 14:58
Beste forummers,
Welkom in napraat 133!
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598 .
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
overig/napraat-2-0/list_messages/465266#
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Welkom in napraat 133!
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598 .
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
overig/napraat-2-0/list_messages/465266#
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
moderatorviva wijzigde dit bericht op 26-07-2020 14:46
11.85% gewijzigd
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
vrijdag 24 juli 2020 om 22:58
Heb het ff nagerekend. Ik nam woonbestemming delen door inwoners. Dat is fout.
CBS is gelukkig duidelijker.
Gemiddeld wonen we op 65 m2 pp. Randstad gaat al snel naar 45 m2 pp en noord en oost NL naar 88 m2 pp
jouw leven is een keuze
vrijdag 24 juli 2020 om 23:04
2000 m2.AllyMcBeal schreef: ↑24-07-2020 22:57Jongens Dames en heren even wat ergs. De Vlamingen zijn oranje op de kaart van de ecdc. Dus quarantaine advies. Dag Doornroosje. En Oudblond niet meer ons land uit.
Daar zitten ze dan op hun 2 m2.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
vrijdag 24 juli 2020 om 23:05
Ja, en zodra er meer woningen gebouwd zijn wordt dat weer hoger.
Die 65 m2 gaat volgens mij over daadwerkelijke woningen.
Maar hoe dan ook: het klopt niet wat je schreef.
solomio wijzigde dit bericht op 24-07-2020 23:08
13.57% gewijzigd
David Dunning
David Dunning
vrijdag 24 juli 2020 om 23:08
Ja dat gaat over woningen, niet over hoeveel ruimte er is voor iedere inwoner.
I like being a mess. It's who I am.
vrijdag 24 juli 2020 om 23:10
Dan kom ik lekker naar jullie! Daar is het veilig.AllyMcBeal schreef: ↑24-07-2020 22:57Jongens Dames en heren even wat ergs. De Vlamingen zijn oranje op de kaart van de ecdc. Dus quarantaine advies. Dag Doornroosje. En Oudblond niet meer ons land uit.
Daar zitten ze dan op hun 2 m2.

Life is short. Eat dessert first.
vrijdag 24 juli 2020 om 23:11
Mag ik meerijden

Ik zet mijn mondmasker desnoods wel op in de auto.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
vrijdag 24 juli 2020 om 23:13
Ik heb de indruk dat je nu vooral probeert op een andere manier je punt te maken, dat NL vol is omdat we maar weinig m2 per persoon hebben.
Maar je aangedragen cijfers zijn ofwel verkeerd berekend (die 2 m2) ofwel zeggen niks over de daadwerkelijke ruimte in NL (de cijfers over woonoppervlak).
David Dunning
David Dunning
vrijdag 24 juli 2020 om 23:13
nee..datbis het aantal vierkante meters woonoppervlak per persoon.AllyMcBeal schreef: ↑24-07-2020 23:08Ja dat gaat over woningen, niet over hoeveel ruimte er is voor iedere inwoner.
Ik had het aantal meters woon BESTEMMING gen ook menen da's dom want op zeg 30 bij 100 meter kunnen wel 5.000 mensen wonen, in een flat. CBS rekent dan met aantal.vierkamte meeters bewoonde bebouwing, dus 30x100 en dat dan maal.zeg 14 woonlagen, dat was ik vergeten.
Maar gemiddeld heeft een Nederlander dus 65 m2 woonoppervlak per persoon tot zijn beschikking. Aldus CBs
jouw leven is een keuze
vrijdag 24 juli 2020 om 23:14
Ja, en dus 2.000 m2 grond.2east schreef: ↑24-07-2020 23:13nee..datbis het aantal vierkante meters woonoppervlak per persoon.
Ik had het aantal meters woon BESTEMMING gen ook menen da's dom want op zeg 30 bij 100 meter kunnen wel 5.000 mensen wonen, in een flat. CBS rekent dan met aantal.vierkamte meeters bewoonde bebouwing, dus 30x100 en dat dan maal.zeg 14 woonlagen, dat was ik vergeten.
Maar gemiddeld heeft een Nederlander dus 65 m2 woonoppervlak per persoon tot zijn beschikking. Aldus CBs
Ik vind 65 m2 veel.
Mijn woning is 74 m2 en geschikt voor een gezin.
Gemiddeld heeft een gezin met 2 volw en 2 kinderen dus 260 m2 woonoppervlak?
solomio wijzigde dit bericht op 24-07-2020 23:16
12.14% gewijzigd
David Dunning
David Dunning

vrijdag 24 juli 2020 om 23:17
Laat maar, ik neem de trein weldoornroosje9 schreef: ↑24-07-2020 23:15Ligt eraan waar je woont hè. Limburg hier. Half België doorkruisen is veel te gevaarlijk.

Is dit nu later?

vrijdag 24 juli 2020 om 23:20
nee, want het overgrote deel van die grond heeft "de Nederlander" niet tot zijn/haar beschikking.
Landbouw, industrie/handel en natuur zijn de grootste gebruikers van NL gronden. Evenals een grootgrondbezitter als Defensie. Ook is heel veel grond particulier bezit van adel.
Los daar van, blijft het een feit dat we, zeker in steden, elkaar behoorlijk op de lip zitten. Ook dit forum blinkt bij tijd en wijle uit.met topics over "buren".
jouw leven is een keuze
vrijdag 24 juli 2020 om 23:23
weet ik niet. Ik ben het CBS niet. Ik woon op 3 hectare metb4 personen. Da's 7.500 m2 pp. ook niet echt representatief.....
jouw leven is een keuze

vrijdag 24 juli 2020 om 23:24
Zoals in alle steden ter wereld. Ik denk dat onze steden nog relatief veel eengezinswoningen bevatten tov het buitenland.2east schreef: ↑24-07-2020 23:20nee, want het overgrote deel van die grond heeft "de Nederlander" niet tot zijn/haar beschikking.
Landbouw, industrie/handel en natuur zijn de grootste gebruikers van NL gronden. Evenals een grootgrondbezitter als Defensie. Ook is heel veel grond particulier bezit van adel.
Los daar van, blijft het een feit dat we, zeker in steden, elkaar behoorlijk op de lip zitten. Ook dit forum blinkt bij tijd en wijle uit.met topics over "buren".
vrijdag 24 juli 2020 om 23:27
Je eerste berekening ging gewoon uit van het totale grondoppervlak van NL en vervolgens maakte je een rekenfout.2east schreef: ↑24-07-2020 23:20nee, want het overgrote deel van die grond heeft "de Nederlander" niet tot zijn/haar beschikking.
Geeft niks, maar hou gewoon op met al deze kronkels en bedenk volgende keer gewoon dat je je sommen ff moet laten controleren.
David Dunning
David Dunning
Geen idee, maar je zou zo maar gelijk kunnen hebben. Ik verbaas me elke keer weer als ik in Frankrijk ben, over die enorme flat-buitenwijk-getto-achtige complexen.
Dan doen "we" het inderdaad voor mij gevóel in ieder geval.beternin NL.
jouw leven is een keuze
Waar kan ik mijn Corona-isoleer-schuiltentje precies neermikken op je landgoed

En heb je ergens een kraantje buiten waar ik water kan aftappen?
Is dit nu later?