Napraat, deel 133 (met geklets)
zondag 19 juli 2020 om 14:58
Beste forummers,
Welkom in napraat 133!
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598 .
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
overig/napraat-2-0/list_messages/465266#
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Welkom in napraat 133!
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598 .
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
overig/napraat-2-0/list_messages/465266#
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
moderatorviva wijzigde dit bericht op 26-07-2020 14:46
11.85% gewijzigd
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.

vrijdag 24 juli 2020 om 22:14
En zelfs dat is niet altijd zo.charlottew88 schreef: ↑24-07-2020 22:12Ik stop een bepaald soort "mensen" ook in hokjes hoor. Personen die kinderen seksueel misbruiken/mishandelen,verkrachters,moordenaars,dierenmishandelaars die horen wat mij betreft in het hokje schorem van het ergste soort.

vrijdag 24 juli 2020 om 22:19
Moeilijk. Ik ken het als normaal en niemand die daar van op keek. Tegenwoordig is het zeldzaam en kan het zomaar zijn dat je de aandacht trekt in de zin van opmerkingen of over je praten. Daar zou ik voor mezelf maling aan hebben, maar die kinderen kiezen er niet voor. Als je dat wil zou ik een rustig strand zoeken, die zijn er ook.
Heeft dus eigenlijk ook gewoon met preutsheid te maken. Helaas .
vrijdag 24 juli 2020 om 22:22
Nou, op europese, en wereldschaal is nederland wel degelijk erg vol. We zijn geen Mexico-stad, maar toch...
Sociale media en internet hebben wel een soort vliegqiel-werking, maar ook dat komt van 2 kanten. Er zijn natuurlijk mensen die over iets van vinden maar er zijn ook mensen die álles op internet kwakken.
Ik vind zelf vooral het goede voorbeeld in taalgebruik en omgangsvormen dat we van onze "rolmodellen" voorgeschoteld krijgen, zorgelijk. Van talkshowtafel tot 2e kamergebouw, het kan allemaal maar niet gek genoeg tegenwoordig.
Ik schreeuw toch ook niet naar mijn kinderen dat ze niet mogen schreeuwen.....?
jouw leven is een keuze

vrijdag 24 juli 2020 om 22:24
Ik dacht dat ook altijd, maar ik vraag me nu wel af, wat er allemaal gezegd zou zijn als er toen ook facebook was. Veel mensen die nu heel hard schreeuwen op social media, waren ook jong in de jaren 80Maud*de*Braose schreef: ↑24-07-2020 21:49Ja, dat veroordelen. Zo zonde.
In de jaren 80, toen ik tiener was, werd nederland gezien als vooruitstrevend en tolerant. Nu zal dat toen ook al minder zo zijn geweest dan veel mensen dachten. Maar we zijn volgens mij ook wel achteruit gegaan in de wil om tolerant te zijn.
Ik zat op een school waar veel 'alternatieven' rondliepen. Hanekammen en gescheurde kleding met veiligheidsspelden, dat soort types. Er liepen ook hele 'nette' jongeren tussen en verder alles daar tussenin en dat ging heel goed. Daarom dacht ik waarschijnlijk dat Nederland tolerant was (en vergeleken andere landen waren we dat misschien ook wel)
Later is nu

vrijdag 24 juli 2020 om 22:27
Ja dat. Toen was het "not done" om intolerante vuilspuierij te uiten en werd janmaat door velen met de nek aangekeken. Nu mag alles gezegd worden, hoe kortzichtig en haatdragend ook. Dat is echt veranderd.Dreamer schreef: ↑24-07-2020 22:24Ik dacht dat ook altijd, maar ik vraag me nu wel af, wat er allemaal gezegd zou zijn als er toen ook facebook was. Veel mensen die nu heel hard schreeuwen op social media, waren ook jong in de jaren 80
Ik zat op een school waar veel 'alternatieven' rondliepen. Hanekammen en gescheurde kleding met veiligheidsspelden, dat soort types. Er liepen ook hele 'nette' jongeren tussen en verder alles daar tussenin en dat ging heel goed. Daarom dacht ik waarschijnlijk dat Nederland tolerant was (en vergeleken andere landen waren we dat misschien ook wel)
vrijdag 24 juli 2020 om 22:39
Rekenen lijkt niet je sterkste kant.
Google zegt dat oppervlakte van NL 41.543 km2 is.
Dat is 41.543.000.000 m2.
Dat is bijna 2500 m2 per persoon.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
vrijdag 24 juli 2020 om 22:41
vrijdag 24 juli 2020 om 22:42

vrijdag 24 juli 2020 om 22:45
Hoe kunnen we nu maar 2 vierkante meter per persoon hebben. Terwijl ik vanaf mijn plek hier nu een cirkel met een straal van een kilometer kan trekken, en binnen die oppervlakte (6,28 km2) zitten nog geen 50 mensen.
vrijdag 24 juli 2020 om 22:49
Wat eenzaam! Tijd voor een feestje!
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
vrijdag 24 juli 2020 om 22:50
2 vierkante meter dat is een soort bio-industrie voor mensen

I like being a mess. It's who I am.
vrijdag 24 juli 2020 om 22:51
Ja, dat zou sneu zijn.
Gelukkig klopt het niet.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
vrijdag 24 juli 2020 om 22:51
Ik woon op 3 hectare met 4 mensen.....
Maar er wonen ook 87 gezinnen met 4 kinderen in flats in Amsterdam zuid-oost.
jouw leven is een keuze