Koriander heel erg vies !

24-07-2020 17:18 108 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik hoorde mensen wel eens zeggen van : “ieuw koriander is echt smerig “ en ik dacht altijd “ hoe kan een groente zo ontzettend vies zijn ...

en vandaag voor het eerst (bewust) koriander gegeten moest als garnering op een soep en ik vind het echt heel erg vies en misselijkmakend ...

Zijn er echt mensen die koriander lekker vinden ?

Koriander is echt vies

Totaal aantal stemmen: 216

Ja, bah (42%)
Nee, lekker (58%)
Ik lust vrijwel alles maar koriander vind echt extreem smerig.
GroenTuintje schreef:
24-07-2020 20:55
En nu we het toch over kruiden hebben, brrr basilicum vind ik echt mega smerig @(
Dille. Brrrrrr.
Inderdaad heel erg vies. Smaakt voor mij alsof ik een stuk sterke zeep in mijn eten heb zitten. Ik word er ook echt misselijk van.

Ik vraag me overigens wel af waar de mensen die het wel lekker vinden het naar vinden smaken. (Niet naar zeep neem ik aan).
Groetjes!
libe schreef:
24-07-2020 20:59
Ik vraag me overigens wel af waar de mensen die het wel lekker vinden het naar vinden smaken. (Niet naar zeep neem ik aan).
Gewoon lekker fris.
Ik vind het echt heerlijk!
libe schreef:
24-07-2020 20:59
Inderdaad heel erg vies. Smaakt voor mij alsof ik een stuk sterke zeep in mijn eten heb zitten. Ik word er ook echt misselijk van.

Het smaakt fris, een beetje zoetig, het geeft een extra touch aan Aziatische gerechten. Naar zeep smaakt het in de verste verte niet voor mij.
't Is al met al een heel gedoe
Oriander schreef:
24-07-2020 21:26
Gewoon lekker fris.
Als komkommer?
LīlyRose schreef:
24-07-2020 21:46
Als komkommer?
Nee, met meer smaak, komkommer smaakt alleen naar water. Ja, hoe omschrijf je dit nou. Koriander smaakt gewoon heel erg naar....koriander! :)
't Is al met al een heel gedoe
Grappig dat jullie het fris en zoetig vinden. Ik heb het idee dat jullie smaak heel anders is afgesteld dan die van mij. ☺ Ach, wie weet komt het ooit nog. Als kind lustte ik ook geen olijven en nu vind ik ze heerlijk.
Groetjes!
Pingu schreef:
24-07-2020 21:52
Nee, met meer smaak, komkommer smaakt alleen naar water. Ja, hoe omschrijf je dit nou. Koriander smaakt gewoon heel erg naar....koriander! :)
Naar zeep dus :proud:
mindervanmij schreef:
24-07-2020 17:22
Klopt. Sommige mensen krijgen er een soort zeepsmaak van in hun mond, anderen niet.
Dat had ik ook. Vond het echt niet te eten. Nu vind ik het heerlijk fris. Echt superlekker.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
Ik eet het met bossen tegelijk...op een boterham met avocado. Bij alle curries...door de sla...zo uit het handje op een warme dag.
Lekkerste kruid.
Nope
GroenTuintje schreef:
24-07-2020 20:55
En nu we het toch over kruiden hebben, brrr basilicum vind ik echt mega smerig @(

Basilicum vind ik dan weer heerlijk! Zo een plantje op het aanrecht staan om verse blaadjes te kunnen gebruiken :yum:

En ik zag dat asperge urine ook voorbij gekomen was...net als blegh koriander is asperge urine ook blegh. Helemaal erg wanneer ik zelf aspergesoep maak, extra geconcentreerd! :facepalm:
"I love not Man the less, but Nature more..."
Aspergesperma is ook heel vies. :misselijk:
LīlyRose schreef:
24-07-2020 20:58
Dille. Brrrrrr.
Dat is wel weer lekker in de tzaziki saus :$
Voor iedereen een groene tuin
GroenTuintje schreef:
24-07-2020 22:42
Dat is wel weer lekker in de tzaziki saus :$
Ook niet.
Ja, ik zit daar dan toch tussenin. Zoals ik al van een paar meer mensen las. De genetische component zal zeker een rol spelen, maar dat kan niet de hele verklaring zijn.

Ik vond het eerst echt heel erg smerig. Inderdaad: zeep!
Maar manlief is zo gewend om met koriander te koken dat het toch af en toe (per ongeluk) voorbij kwam hier. Ik heb er gaandeweg aan kunnen wennen. Er moet niet teveel doorheen zitten (en liever ook niet rauw ergens over gestrooid), maar tot een bepaalde hoeveelheid vind ik het wel lekker. Zodra het echt teveel is, proef ik weer zeep.
Dat het 'fris' is, nou nee. Het is voor mij een sterk kruid, heel erg in de verte qua 'kracht' lijkt het op maggieplant. Of selderij. Maar heeft wel een echt eigen smaak ja.

Wie weet als mensen die het als zeep ervaren, het ook af en toe blijven eten, de smaakpapillen zich aanpassen. Maar vaak kom je niet zover omdat je vermijdt wat je niet lekker vindt.
Koriander is lekker. Maakt een gerecht ook heerlijk Aziatisch. Bijvoorbeeld een heldere soep met verse gesnipperde koriander. Een smaak als peterselie, maar warmer.
Of peterselie ja. Inderdaad, heeft een bepaalde warmte, volheid van smaak.
parbleumondieu schreef:
24-07-2020 23:23
Koriander is lekker.
Grappig om dit zo te stellen in dit topic. ;-D
retrostar schreef:
24-07-2020 20:18
In recepten schijn je het te kunnen vervangen door platte peterselie, maar ik laat het altijd weg.
Dat heb ik ook wel eens gelezen maar daar begrijp ik niks van. Het smaakt totaal anders en bovendien is peterselie niet echt lekker.
Rosalind schreef:
24-07-2020 23:50
Dat heb ik ook wel eens gelezen maar daar begrijp ik niks van. Het smaakt totaal anders en bovendien is peterselie niet echt lekker.
Joh, peterselie is heerlijk. :-]
Rosalind schreef:
24-07-2020 23:50
snap ik ook niet, smaak is anders, misschien voor het zicht
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Tiana_76 schreef:
24-07-2020 22:40
Aspergesperma is ook heel vies. :misselijk:
:mrgreen: Extra blij dat mijn man dat nooit eet.

Koriander vind ik echt smerig. Helaas hebben ze het jaren geleden toegevoegd aan een salade die ik lekker vond. :|
Salie, dat is pas goor! :sick:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven