Koriander heel erg vies !
vrijdag 24 juli 2020 om 17:18
Hoi,
Ik hoorde mensen wel eens zeggen van : “ieuw koriander is echt smerig “ en ik dacht altijd “ hoe kan een groente zo ontzettend vies zijn ...
en vandaag voor het eerst (bewust) koriander gegeten moest als garnering op een soep en ik vind het echt heel erg vies en misselijkmakend ...
Zijn er echt mensen die koriander lekker vinden ?
Ik hoorde mensen wel eens zeggen van : “ieuw koriander is echt smerig “ en ik dacht altijd “ hoe kan een groente zo ontzettend vies zijn ...
en vandaag voor het eerst (bewust) koriander gegeten moest als garnering op een soep en ik vind het echt heel erg vies en misselijkmakend ...
Zijn er echt mensen die koriander lekker vinden ?
vrijdag 24 juli 2020 om 20:58
Dille. Brrrrrr.GroenTuintje schreef: ↑24-07-2020 20:55En nu we het toch over kruiden hebben, brrr basilicum vind ik echt mega smerig![]()
vrijdag 24 juli 2020 om 20:59
vrijdag 24 juli 2020 om 21:30
Het smaakt fris, een beetje zoetig, het geeft een extra touch aan Aziatische gerechten. Naar zeep smaakt het in de verste verte niet voor mij.
't Is al met al een heel gedoe
vrijdag 24 juli 2020 om 21:55
Dat had ik ook. Vond het echt niet te eten. Nu vind ik het heerlijk fris. Echt superlekker.mindervanmij schreef: ↑24-07-2020 17:22Klopt. Sommige mensen krijgen er een soort zeepsmaak van in hun mond, anderen niet.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
vrijdag 24 juli 2020 om 22:36
GroenTuintje schreef: ↑24-07-2020 20:55En nu we het toch over kruiden hebben, brrr basilicum vind ik echt mega smerig![]()
Basilicum vind ik dan weer heerlijk! Zo een plantje op het aanrecht staan om verse blaadjes te kunnen gebruiken
En ik zag dat asperge urine ook voorbij gekomen was...net als blegh koriander is asperge urine ook blegh. Helemaal erg wanneer ik zelf aspergesoep maak, extra geconcentreerd!
"I love not Man the less, but Nature more..."
vrijdag 24 juli 2020 om 22:42
Ook niet.
vrijdag 24 juli 2020 om 23:17
Ja, ik zit daar dan toch tussenin. Zoals ik al van een paar meer mensen las. De genetische component zal zeker een rol spelen, maar dat kan niet de hele verklaring zijn.
Ik vond het eerst echt heel erg smerig. Inderdaad: zeep!
Maar manlief is zo gewend om met koriander te koken dat het toch af en toe (per ongeluk) voorbij kwam hier. Ik heb er gaandeweg aan kunnen wennen. Er moet niet teveel doorheen zitten (en liever ook niet rauw ergens over gestrooid), maar tot een bepaalde hoeveelheid vind ik het wel lekker. Zodra het echt teveel is, proef ik weer zeep.
Dat het 'fris' is, nou nee. Het is voor mij een sterk kruid, heel erg in de verte qua 'kracht' lijkt het op maggieplant. Of selderij. Maar heeft wel een echt eigen smaak ja.
Wie weet als mensen die het als zeep ervaren, het ook af en toe blijven eten, de smaakpapillen zich aanpassen. Maar vaak kom je niet zover omdat je vermijdt wat je niet lekker vindt.
Ik vond het eerst echt heel erg smerig. Inderdaad: zeep!
Maar manlief is zo gewend om met koriander te koken dat het toch af en toe (per ongeluk) voorbij kwam hier. Ik heb er gaandeweg aan kunnen wennen. Er moet niet teveel doorheen zitten (en liever ook niet rauw ergens over gestrooid), maar tot een bepaalde hoeveelheid vind ik het wel lekker. Zodra het echt teveel is, proef ik weer zeep.
Dat het 'fris' is, nou nee. Het is voor mij een sterk kruid, heel erg in de verte qua 'kracht' lijkt het op maggieplant. Of selderij. Maar heeft wel een echt eigen smaak ja.
Wie weet als mensen die het als zeep ervaren, het ook af en toe blijven eten, de smaakpapillen zich aanpassen. Maar vaak kom je niet zover omdat je vermijdt wat je niet lekker vindt.
vrijdag 24 juli 2020 om 23:47
Grappig om dit zo te stellen in dit topic.
zaterdag 25 juli 2020 om 00:59