Blauwe vlekken!!

09-07-2020 10:29 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal,

Ik heb net voor de tweede keer blauwe vlekken in de schone was gevonden. Ik heb geen idee hoe ze ontstaan en waar ze vandaan komen.

Maar het belangrijkste: hoe krijg ik die blauwe vlekken úít mijn kleding. Want het is echt zonde!!

Tussen beide vlekincidenten zit een maand met meerdere wassen. We wassen regelmatig op 95C (doekjeswas) en we gebruiken Ariël poederwasmiddel (best uit de test Consumentenbond).

Wie heeft de gouden tip???
Alle reacties Link kopieren
Worden bellenblaasvlekken deze kleur: Afbeelding

Ze hebben nl ongeveer deze kleur.
Ik ga kijken of ik zo een foto kan maken en kan plaatsen.
Plaats meteen even een voorbeeld van de rest van de was die erbij in zat.... dan weten we de context.
Alle reacties Link kopieren
-jolijn- schreef:
09-07-2020 18:21
Plaats meteen even een voorbeeld van de rest van de was die erbij in zat.... dan weten we de context.
De rest van de was was roze, geel, rood, crème

Wij sorteren wassen als volgt:
Doekjeswas 95C
Handdoeken, lakens, hydrofielen 60C (alles wit)
Zwarte/donkere was
Blauw/groene (soms met jeans, soms niet)
Rode/roze/geel/crème/beige was
Witte was
Alle reacties Link kopieren
Bonnieux schreef:
09-07-2020 15:17
Worden bellenblaasvlekken deze kleur: Afbeelding

Ze hebben nl ongeveer deze kleur.
Ik ga kijken of ik zo een foto kan maken en kan plaatsen.
Ja
Zonder oorzaak geen gevolg
Alle reacties Link kopieren
GinnyJones schreef:
09-07-2020 10:47
Gebruik je Ariel of dash pods? Die staan erom bekend dat ze blauwe vlekken geven (die er van zn levensdagen niet meer uit gaan). Internet staat vol met klachten hierover.

Zelf heb ik het ook bij de hand gehad, ik heb toen een vergoeding gekregen voor de pakken ariel die ik nog had maar niet voor de verpeste kleding. Ik gebruik die rommel niet meer.
Het lijkt waarschijnlijk toch het meest hierop. In het wasmiddel zitten van die blauwe korrels en ik heb ontdekt dat het daardoor komt. Er zaten nog wat resten in de wasmachine.
Gelukkig blijken de vlekken ook uiteindelijk uitwasbaar. Moet je twee keer extra voor wassen, maar het gaat gelukkig weg
polkat schreef:
10-07-2020 05:27
Ja
Nog nooit zo’n kleur gehad door bellenblaas. Dat geeft grijzige vlekken.
Alle reacties Link kopieren
Whomi schreef:
25-07-2020 06:37
Nog nooit zo’n kleur gehad door bellenblaas. Dat geeft grijzige vlekken.
Mijn dochter had een rood jurkje. Die vlekken hadden echt alle kleuren van de regenboog, behalve rood :@@:
Zonder oorzaak geen gevolg
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg blauwe vlekken op roze kleding als ik blauwe en roze was bij elkaar in de wasmachine doe.
Nu was ik dus echt (ongeveer) per kleur ipv bonte was bij elkaar.
Alles komt goed
Alle reacties Link kopieren
Whomi schreef:
25-07-2020 06:37
Nog nooit zo’n kleur gehad door bellenblaas. Dat geeft grijzige vlekken.
Dat dacht ik dus zelf ook...

En de blauwe vlekken lijken dus echt door het wasmiddel te komen ipv iets anders. We spoelen nu dus extra bij elke was.
Alle reacties Link kopieren
Jolandje schreef:
25-07-2020 11:31
Ik krijg blauwe vlekken op roze kleding als ik blauwe en roze was bij elkaar in de wasmachine doe.
Nu was ik dus echt (ongeveer) per kleur ipv bonte was bij elkaar.

Ja, wij sorteren ook ongeveer per kleur en temperatuur.
Dus roze/rood samen en blauw/groen, dan nog lichte was en donkere (zwarte) was en ook beddengoed ed gaat apart.
Jolandje schreef:
25-07-2020 11:31
Ik krijg blauwe vlekken op roze kleding als ik blauwe en roze was bij elkaar in de wasmachine doe.
Nu was ik dus echt (ongeveer) per kleur ipv bonte was bij elkaar.
Dit had ik laatst ook. Allemaal blauwe vlekken in roze babykleding.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven