Napraat, deel 133 (met geklets)
zondag 19 juli 2020 om 14:58
Beste forummers,
Welkom in napraat 133!
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598 .
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
overig/napraat-2-0/list_messages/465266#
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Welkom in napraat 133!
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598 .
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
overig/napraat-2-0/list_messages/465266#
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
moderatorviva wijzigde dit bericht op 26-07-2020 14:46
11.85% gewijzigd
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.

woensdag 29 juli 2020 om 13:03

woensdag 29 juli 2020 om 13:09
In_Tenebris schreef: ↑29-07-2020 13:05Ik ben je kwijt! Is het nu O of 0? Ik zeg ook altijd O. Wil weten of dat gebrek aan kennis is.
Gewoon ouderwets, volgens mij. Vroeger was het O
En ik weet m'n bloedgroep, doordat k vroeger bloed gegeven heb (1x, ging zo vaak onderuit, dat ze me thuis gebracht hebben en daarna durfde ik niet meer) en dat kaartje jarenlang in m'n portemonnee meegenomen heb.
Later is nu
woensdag 29 juli 2020 om 13:12
In de medische wereld zegt men O. Nul komt vanwege het ontbreken van antigeen A of B (wat dan bloedgroep A of B geeft) maar O klonk dan logischer. Het heet ook het ABO systeem en niet AB0 systeem.In_Tenebris schreef: ↑29-07-2020 13:05Ik ben je kwijt! Is het nu O of 0? Ik zeg ook altijd O. Wil weten of dat gebrek aan kennis is.

woensdag 29 juli 2020 om 13:14
Wikipedia zegt:In_Tenebris schreef: ↑29-07-2020 13:05Ik ben je kwijt! Is het nu O of 0? Ik zeg ook altijd O. Wil weten of dat gebrek aan kennis is.
Aan de hand van bovenstaande gegevens wordt duidelijk dat er vier bloedgroepen, A, B, AB en 0, worden onderscheiden.
De bloedgroep 0 wordt hier gelezen als nul, met de betekenis: niets, niet A en niet B. Vaak wordt het echter ook geschreven en/of uitgesproken als de letter O. Sommigen zeggen dat dit door de Oostenrijker Landsteiner zo bedoeld is en dat O de afkorting is van het Duitse "ohne".[1] In Vlaanderen wordt dit bijna altijd als letter uitgesproken.

woensdag 29 juli 2020 om 13:21
Op bloedcellen kunnen antigenen (eiwitjes) zitten. A, B of beide (AB). Er kunnen ook geen antigenen op zitten en dat is dan O of 0. Dan is het misschien logisch om het 0 te noemen omdat er nul antigenen zijn, maar aan de andere kant valt O mooi in het rijtje bij de andere letters (A, B en AB) en lijkt het op een kale bloedcel.. Dat is wat ik denk, maar ik weet niet echt waarom er ooit voor O is gekozen boven 0. Misschien was het gewoon handiger om O te schrijven.In_Tenebris schreef: ↑29-07-2020 13:05Ik ben je kwijt! Is het nu O of 0? Ik zeg ook altijd O. Wil weten of dat gebrek aan kennis is.
Oké, ik was nogal traag met m'n bericht.

woensdag 29 juli 2020 om 13:22
Oeh! Ben je ook bloeddonor? Aan een kant van mijn familie is dit de prevalente bloedgroep en die werden zelfs opgebeld om te komen doneren. Superpopulair bloed is dat.

woensdag 29 juli 2020 om 13:26
Ik snap dat blokkeren van pijlers überhaupt al niet zo goed. Ik denk in mijn naïviteit, dat als iets je niet aanstaat je dat gewoon niet leest. Maar ik begrijp dat het voor sommigen sterker is dan zijzelf en ze zich dan in discussies laten meeslepen. Mooi dat de optie van blokkeren dan bestaat.
Maar waarom zou je dan de eten pijler willen blokkeren? Die pijler komt op mij echt over als de meest kabbelende pijler van het forum. Of zie ik allerlei drama over het hoofd? De enige drama's met eten die ik ken, gaan over afvallen, maar die staan meestal op de gezondheidspijler.
Ik probeer het te snappen, maar dat lukt nog niet.
Maar waarom zou je dan de eten pijler willen blokkeren? Die pijler komt op mij echt over als de meest kabbelende pijler van het forum. Of zie ik allerlei drama over het hoofd? De enige drama's met eten die ik ken, gaan over afvallen, maar die staan meestal op de gezondheidspijler.
Ik probeer het te snappen, maar dat lukt nog niet.
anoniem_63b29ab9da950 wijzigde dit bericht op 29-07-2020 13:28
0.32% gewijzigd
woensdag 29 juli 2020 om 13:27
Eh nee, dat heb ik nog nooit gedaan eigenlijk. Klopt wel dat het populair bloed is ja, maar ze hebben me nog nooit opgebeld.Betty_Slocombe schreef: ↑29-07-2020 13:22Oeh! Ben je ook bloeddonor? Aan een kant van mijn familie is dit de prevalente bloedgroep en die werden zelfs opgebeld om te komen doneren. Superpopulair bloed is dat.
Ben wel de enige in mijn directe familie met O- gek genoeg, was wel even een dingetje toe ma zwanger was van mij meen ik.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
woensdag 29 juli 2020 om 13:51
Mijn zoon is donor geworden toen ie 18 werd. Heeft net als ik O+. Kreeg alleen na zijn laatste donatie te horen dat hij een jaar niet mag doneren ivm een te laag ferritinegehalte. Baalt ie wel van. Maar ja, student hè, en niet al te gezond eten.
Waterman loopt ook weer te stoken trouwens. “Psssst, je wordt besproken in napraat hooooooor”.
Waterman loopt ook weer te stoken trouwens. “Psssst, je wordt besproken in napraat hooooooor”.

woensdag 29 juli 2020 om 13:55
LaFleurNoire schreef: ↑29-07-2020 13:51Waterman loopt ook weer te stoken trouwens. “Psssst, je wordt besproken in napraat hooooooor”.

woensdag 29 juli 2020 om 13:59
Uiteindelijk is het natuurlijk gewoon een eer om in napraat besproken te worden. Dan ben je gezien.LaFleurNoire schreef: ↑29-07-2020 13:51
Net als dat politici stiekem toch teleurgesteld zijn als ze niet genoemd worden in de Oudejaarsconference.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning

woensdag 29 juli 2020 om 14:05
Voor mij heeft het niets met meeslepen in discussies te maken. Ik heb Zwanger geblokkeerd, omdat met zwanger wel open de lijst met actieve topics zo gedomineerd wordt door kletsgroepjes met 'proberen vanaf...' en 'uitgerekend in...'
Het is dat ik graag meegluur in afvaltopics, anders zou ik Lijf en Lijn ook blokkeren, ook vol met kletsgroepjes.
woensdag 29 juli 2020 om 14:08
Misschien zijn er ook mensen, die alleen de pijlers overhebben, waarin ze actief (willen) zijn, zodat ze overzichtelijk naast elkaar op het scherm passen, ofzo.
Ik zit erover te denken seks te blokkeren (de pijler dan) omdat ik daar vrijwel nooit reageer en ook geen vragen voor heb. Maar het stoort me kennelijk niet genoeg.
Ik zit erover te denken seks te blokkeren (de pijler dan) omdat ik daar vrijwel nooit reageer en ook geen vragen voor heb. Maar het stoort me kennelijk niet genoeg.
Later is nu

woensdag 29 juli 2020 om 14:20
Ja, voor je lijst actieve topics maakt het wel verschil natuurlijk, zeker wanneer je op je mobiel kijkt. Daar had ik nog niet bij stilgestaan. Misschien wel doordat ik die lijst zelf niet vaak gebruik. Ik kijk meestal daaronder bij de pijlers wat de laatste 3 topics zijn waarin gereageerd is.Marana schreef: ↑29-07-2020 14:05Voor mij heeft het niets met meeslepen in discussies te maken. Ik heb Zwanger geblokkeerd, omdat met zwanger wel open de lijst met actieve topics zo gedomineerd wordt door kletsgroepjes met 'proberen vanaf...' en 'uitgerekend in...'
Het is dat ik graag meegluur in afvaltopics, anders zou ik Lijf en Lijn ook blokkeren, ook vol met kletsgroepjes.
woensdag 29 juli 2020 om 14:21
Ja dit. Nu zie ik dat tenminste niet meer in mijn nieuwe of actieve topics. Je zag niets anders meer dan die hele zwanger pijler. Mss is het inmiddels minder hoor, maar ik vond het gewoon vervelend.Marana schreef: ↑29-07-2020 14:05Voor mij heeft het niets met meeslepen in discussies te maken. Ik heb Zwanger geblokkeerd, omdat met zwanger wel open de lijst met actieve topics zo gedomineerd wordt door kletsgroepjes met 'proberen vanaf...' en 'uitgerekend in...'
Life is short. Eat dessert first.

woensdag 29 juli 2020 om 14:27
Dit inderdaad.Marana schreef: ↑29-07-2020 14:05Voor mij heeft het niets met meeslepen in discussies te maken. Ik heb Zwanger geblokkeerd, omdat met zwanger wel open de lijst met actieve topics zo gedomineerd wordt door kletsgroepjes met 'proberen vanaf...' en 'uitgerekend in...'