Napraat, deel 133 (met geklets)
zondag 19 juli 2020 om 14:58
Beste forummers,
Welkom in napraat 133!
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598 .
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
overig/napraat-2-0/list_messages/465266#
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Welkom in napraat 133!
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598 .
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
overig/napraat-2-0/list_messages/465266#
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
moderatorviva wijzigde dit bericht op 26-07-2020 14:46
11.85% gewijzigd
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.

woensdag 29 juli 2020 om 16:54
Ja, dat is ook dankbaar fittievoer voor mij. Die houding dat je aanbeden moet worden omdat je een kind in je pens hebt, ik kan er niet zo veel mee.Lady*Voldemort schreef: ↑29-07-2020 16:15Ik praat hier ook eigenlijk alleen maar over zwangertopics als de zwangerosaurussen weer eens een ledenstop hebben afgekondigd![]()

woensdag 29 juli 2020 om 16:59
Betty_Slocombe schreef: ↑29-07-2020 16:54Ja, dat is ook dankbaar fittievoer voor mij. Die houding dat je aanbeden moet worden omdat je een kind in je pens hebt, ik kan er niet zo veel mee.
Ik moet toch eens daar gaan kijken dan...? Is dat zo? Een ledenstop?
Nu heb ik persoonlijk heel weinig met zwangere vrouwen of kleine kinderen, iets dat ik maar wijselijk veel voor me houd want het word me niet in dank afgenomen.
Maar die houding die veel zwangere vrouwen aannemen ten op zichte van kinderloze vrouwen vind ik vaak een beetje denigrerend

woensdag 29 juli 2020 om 17:00
Van die wijven vrouwen die een huilerig topic openen omdat de buurvrouw ze nog nooit heeft gefeliciteerd terwijl ze toch al vier maanden in blijde verwachting zijn ja. Ik kan er ook niks mee, of het moest heel hard lachen zijn.Betty_Slocombe schreef: ↑29-07-2020 16:54Ja, dat is ook dankbaar fittievoer voor mij. Die houding dat je aanbeden moet worden omdat je een kind in je pens hebt, ik kan er niet zo veel mee.
woensdag 29 juli 2020 om 17:02
woensdag 29 juli 2020 om 17:03

Het forum is eigenlijk gewoon veel te groot!
Op de één of andere manier kom ik de zwangerpijler nooit tegen. Zit die ver onderaan?
Ik kon de overige pijler een tijdje niet vinden, toen de coronapijler er tussen kwam. Stond ie ineens aan de andere kant.
Eigenlijk kijk ik sowieso weinig bij de pijlers. Ik kijk bij nieuwe topics en of er in de topics waar ik gereageerd heb alweer is gereageerd.
Later is nu
woensdag 29 juli 2020 om 17:03
Ja, vreselijk.Zowizo schreef: ↑29-07-2020 16:59Ik moet toch eens daar gaan kijken dan...? Is dat zo? Een ledenstop?
Nu heb ik persoonlijk heel weinig met zwangere vrouwen of kleine kinderen, iets dat ik maar wijselijk veel voor me houd want het word me niet in dank afgenomen.
Maar die houding die veel zwangere vrouwen aannemen ten op zichte van kinderloze vrouwen vind ik vaak een beetje denigrerend
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning

woensdag 29 juli 2020 om 17:04
Ik heb niks tegen zwangere vrouwen, ik ben er zelf wel eens eentje geweest. Maar ik heb wel iets tegen mensen die denken dat het enkele feit dat zij zichzelf voortgeplant hebben betekent dat ze beter zijn dan iemand die dat niet gedaan hebben, of beter weten wat er écht belangrijk is, of als enige een invulling van hun leven hebben.Zowizo schreef: ↑29-07-2020 16:59Ik moet toch eens daar gaan kijken dan...? Is dat zo? Een ledenstop?
woensdag 29 juli 2020 om 17:04
Vooral dat je van alles niet begrijpt omdat je zelf geen kind(eren) hebt.Lady*Voldemort schreef: ↑29-07-2020 17:00Van die wijven vrouwen die een huilerig topic openen omdat de buurvrouw ze nog nooit heeft gefeliciteerd terwijl ze toch al vier maanden in blijde verwachting zijn ja. Ik kan er ook niks mee, of het moest heel hard lachen zijn.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning

woensdag 29 juli 2020 om 17:06
Ja, dat gebeurt met enige regelmaat. Dan opent er zo'n zwangerosaurus een topic-met-tabel: 'uitgerekend op 24 januari 2022'. De topicleden worden dan verwerkt in die tabel, met allerlei belangwekkende wetenswaardigheden erbij zoals het te verwachten geslacht van de aanstaande boreling, het aantal brusjes van het embryo, hoeveel echo's er al zijn gemaakt, van die dingen die iedereen wil weten dus. Maar het maken van zo'n tabel is een hoop werk, dus het aantal rijen is eindig. En als er zich dan iemand bij het topic aanmeldt die niet meer in de tabel past wordt haar vriendelijk (of minder vriendelijk) verzocht op te krassen en een eigen topic te openen, want het topic is Vol.
Heel mal.

woensdag 29 juli 2020 om 17:20
Lady*Voldemort schreef: ↑29-07-2020 17:06Ja, dat gebeurt met enige regelmaat. Dan opent er zo'n zwangerosaurus een topic-met-tabel: 'uitgerekend op 24 januari 2022'. De topicleden worden dan verwerkt in die tabel, met allerlei belangwekkende wetenswaardigheden erbij zoals het te verwachten geslacht van de aanstaande boreling, het aantal brusjes van het embryo, hoeveel echo's er al zijn gemaakt, van die dingen die iedereen wil weten dus. Maar het maken van zo'n tabel is een hoop werk, dus het aantal rijen is eindig. En als er zich dan iemand bij het topic aanmeldt die niet meer in de tabel past wordt haar vriendelijk (of minder vriendelijk) verzocht op te krassen en een eigen topic te openen, want het topic is Vol.
Heel mal.
Dat is bijna datgene waarvan de originele napraat beschuldigt werd?

Ja dat slaat eigenlijk helemaal nergens op nee...
woensdag 29 juli 2020 om 17:28
Betty_Slocombe schreef: ↑29-07-2020 17:04Ik heb niks tegen zwangere vrouwen, ik ben er zelf wel eens eentje geweest. Maar ik heb wel iets tegen mensen die denken dat het enkele feit dat zij zichzelf voortgeplant hebben betekent dat ze beter zijn dan iemand die dat niet gedaan hebben, of beter weten wat er écht belangrijk is, of als enige een invulling van hun leven hebben.
Ik vond het toen ik zwanger was echt de normaalste zaak van de wereld dat iedereen buigend voor me aan de kant ging. Achteruit lopend uiteraard. Als zwangere ben je tenslotte een soort Koningin, toch?

(gekheid.. ik heb me er wel één keer aan gestoord dat een hele klas jongeren uitgebreid bleef zitten in de bus, terwijl ik moest staan, met m'n dikke 8 maanden zwangere buik)
Later is nu

woensdag 29 juli 2020 om 17:35
Ja, dat heb ik ook wel eens gehad. Irritant inderdaad. Uiteindelijk stond er een ouwe meneer voor me op, heel genant allemaal.