Luizen

02-05-2009 12:47 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor de schoolvakantie vernam ik van school dat er een luizenepedemie heerst. Ook sprak ik ouders die al weken tobben met het uitroeien van de luizen.

Tot nu toe zijn mijn kinderen gespaard gebleven , gelukkig. Ik kam ze elke dag, op zoek naar het luisgespuis

Ondertussen heb ik last van denkbeeldige kriebels op mijn hoofd.

Wat doen jullie tegen luizen? En hoe houdt je ze weg? Graag tips!
Even de wetlook introduceren (met gel dus) totdat de epidemie zo'n beetje is overgewaaid?

Sorry, verder geen zinvolle tips. Ik behandel luis pas als ik luis heb. En dat is bij mijn kinderen nog niet het geval geweest, bij mijzelf was 1 behandeling afdoende.

O ja, nog eentje. Hebben ze bij de school van je kinderen een luizenzak voor de jassen? Zoniet, schaf er zelf 1 aan.
Luizencape om de jas heen.

Haar even niet wassen (klinkt gek maar luizen zijn dol op schoon haar...) en zoveel mogelijk in een staart of zoals Mamz zegt: wetlook met gel. Maar dat is dan in combi met niet wassen wel errug vies.

Druppel teatree-olie in het haar en op de jas/bloeskraag doen. Ruikt niet zo lekker, maar dat vinden luizen dus ook.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
En neem niet klakkeloos aan dat je kinderen luizen hebben als de "luizenmoeders" dat zeggen.

Bij mijn kinderen is tot 3 keer toe vals luizen geconstateerd.En helaas niet alleen bij mijn kinderen

Met als gevolg dat niemand de waarschuwing meer serieus neemt en de kinderen te vaak zijn behandeld voor luizen die ze helemaal niet hadden.
bedankt voor de tips!

luizenbeschermdingen voor de jassen waren altijd al op school. toch regelmatig luizenepedemieen.

je kan het wel voor zijn hoor, er is een luizen shampoo waar je preventief je haar mee kan wassen.

dus doe ik dat gewoon voor de zekerheid.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven