Welke mascara?
woensdag 29 juli 2020 om 14:45
Welke vinden jullie fijn?
Ik heb best lange wimpers maar ze zijn niet vol en doen nooit wat ik wil. De ene krijg ik bijvoorbeeld met mijn mascara best goed in model en de ander krult/lift teveel waardoor hij veel korter lijkt.
Met mijn huidige mascara plakken mijn wimpers gemakkelijk samen. Vandaar dat ik een ander overweeg. Waar hebben jullie goede ervaring mee?
Ik heb best lange wimpers maar ze zijn niet vol en doen nooit wat ik wil. De ene krijg ik bijvoorbeeld met mijn mascara best goed in model en de ander krult/lift teveel waardoor hij veel korter lijkt.
Met mijn huidige mascara plakken mijn wimpers gemakkelijk samen. Vandaar dat ik een ander overweeg. Waar hebben jullie goede ervaring mee?
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
donderdag 30 juli 2020 om 19:12
donderdag 30 juli 2020 om 19:37
Ja, maar ik gebruik sowieso olie om mijn make up te verwijderen. Dus dan maakt het niet zo veel verschil. Waterproof mascara lijkt altijd wat in korreltjes uiteen te vallen tijdens het verwijderen. Ik draag het niet, tenzij ik ga zwemmen, omdat ik het verder niet nodig heb. Mascara blijft onder normale omstandigheden altijd prima zitten bij mij, ook bij wat druppeltjes regen of als ik een traantje weg pink (geen stortbui of hysterisch huilen natuurlijk)
Met een tonic hoeft je inderdaad niet te verwachten dat je waterproof mascara goed weg krijgt.
donderdag 30 juli 2020 om 20:36
Ik heb jaren de Masterpiece Max waterproof gebruikt. Maar nu is het stukje net voor het borsteltje ineens flexibel gemaakt en kun je geen kracht meer zetten.
Vind em waardeloos nu. Jammer en snap de reden ook niet.
Heb er twee van Maybelline geprobeerd, ook waterproof, maar die geven af in de loop van de dag.
Nu heb ik de Lash Princess waterproof, de blauwe. Echt super. Geen klonten en blijft heel mooi zitten.
Bij de parfumerie kreeg ik een heel klein proef- mascaraatje van Chanel.
Ben blij dat ik em niet gekocht heb. Separeert niet mooi en er vallen kleine zwarte stukjes van mijn wimpers.
Vind em waardeloos nu. Jammer en snap de reden ook niet.
Heb er twee van Maybelline geprobeerd, ook waterproof, maar die geven af in de loop van de dag.
Nu heb ik de Lash Princess waterproof, de blauwe. Echt super. Geen klonten en blijft heel mooi zitten.
Bij de parfumerie kreeg ik een heel klein proef- mascaraatje van Chanel.
Ben blij dat ik em niet gekocht heb. Separeert niet mooi en er vallen kleine zwarte stukjes van mijn wimpers.
donderdag 30 juli 2020 om 22:09
Catrice Glam ‘n Doll Sculpt & Volume
Ik heb ook lange gekrulde wimpers maar weinig volume, deze is echt geweldig goed. Klontert niet én wat ik heeeeeel belangrijk vind aan een mascara: hij vlekt niet op mijn bovenste ooglid. Omdat mijn wimpers lang zijn raken ze soms mijn bovenste ooglid en bij heel veel mascara’s loop ik na een paar uur met zwarte vlekjes boven mijn ogen. Dat heb ik bij deze nog nooit gehad.
Ik heb ook lange gekrulde wimpers maar weinig volume, deze is echt geweldig goed. Klontert niet én wat ik heeeeeel belangrijk vind aan een mascara: hij vlekt niet op mijn bovenste ooglid. Omdat mijn wimpers lang zijn raken ze soms mijn bovenste ooglid en bij heel veel mascara’s loop ik na een paar uur met zwarte vlekjes boven mijn ogen. Dat heb ik bij deze nog nooit gehad.
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
vrijdag 14 augustus 2020 om 08:29
Bedankt voor deze tip! Naar aanleiding van een aanbieding vanuit de Linda (50% korting op de eerste twee mascara's, zonder verplicht aantal afnames) heb ik een bestelling geplaatst. Ook de lenght and define, borstel 7. Ben heel benieuwd!Kokoro schreef: ↑29-07-2020 15:01https://fridaymascara.com/
Formule: Length and define, borstel 7 of 8! Bij je eerste bestelling krijg je een gratis extra borsteltje dus je kunt het uitproberen.
Ik heb moeilijke, korte, snel samenklonterende wimpers en deze mascara is echt perfect voor mij. Verder is hij niet op dieren getest en goedkoop. Gaat ook lang mee.
Het is een driemaandelijks abonnement dat je met 1 klik uitzet of verplaatst naar een moment dat jou uitkomt. Ik heb in maart besteld en de volgende bestelling voor december gepland.
Het klinkt in ieder geval goed; je kunt altijd je formule of je borstel aanpassen, en ook de tijd tussen de bezorgingen kun je aanpassen indien gewenst. Op papier ideaal. Nu nog afwachten of de mascara ook fijn is, want daar gaat het natuurlijk om.
vrijdag 14 augustus 2020 om 09:15
Ik heb dat ook met essence mascara. Ik krijg er loeigrote lange wimpers van. Vooral van Lash Princess (die groene).
Maar aan het einde van de dag heb ik een zwarte waas onder mijn ogen omdat het toch afbrokkelt op de een of andere manier. Hebben jullie dat niet?
viamia wijzigde dit bericht op 14-08-2020 09:18
4.50% gewijzigd
vrijdag 14 augustus 2020 om 09:16
vrijdag 14 augustus 2020 om 09:55
vrijdag 14 augustus 2020 om 15:13
Wil je laten weten hoe deze bevalt? Ik ben benieuwd. Voor nu heb ik de Essence (groene) gekocht. Ik had de paarse al geprobeerd maar die beviel niet. Groen bevalt stukken beter!Jufjoke schreef: ↑14-08-2020 08:29Bedankt voor deze tip! Naar aanleiding van een aanbieding vanuit de Linda (50% korting op de eerste twee mascara's, zonder verplicht aantal afnames) heb ik een bestelling geplaatst. Ook de lenght and define, borstel 7. Ben heel benieuwd!
Het klinkt in ieder geval goed; je kunt altijd je formule of je borstel aanpassen, en ook de tijd tussen de bezorgingen kun je aanpassen indien gewenst. Op papier ideaal. Nu nog afwachten of de mascara ook fijn is, want daar gaat het natuurlijk om.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
vrijdag 14 augustus 2020 om 21:33
+1.Diediear schreef: ↑30-07-2020 09:54Ik zweer al jaren bij Max Factor Masterpiece Max Mascara. Ik heb zelf redelijk lange wimpers maar kleine en diepe ogen. Ik vind het dus belangrijk dat een mascara mijn wimpers volume en lengte geeft zonder te klonten o.i.d.
This one gets the job done. Ik koop hem vaak bij 1+1 acties. Nou moet ik wel zeggen dat ik gisteren erover nadacht eens een andere te proberen. Ik hoor goede verhalen over de extreme demension mascara van MAC dus wellicht probeer ik die. Maar mijn ervaring is na het gebruik van andere (Rituals 3-in-1, grandiose van lancôme, bijna alles van lôreal) dat ik toch bij deze uit blijf komen.
Op aanraden van een vriendin ook die false lash princess ( zwarte met groene letters van het plaatje op pag. 1) geprobeerd maar ik vond het helemaal niet fijn. Momenteel ben ik de mascara aan het opmaken die ik nog had liggen, een paarse van l' oreal met extra fibers ofzo, en een zwarte met een huge borstel van de HEMA maar ik ben blij als ze op zijn en ik weer een verse Masterpiece kan openmaken.
Overigens, iemand zei dat Kiko geen fijne mascara had, Jufjoke geloof ik, ik had een keer een mini mascara van de kiko voor 1 euro ofzo meebesteld, ik dacht handig voor in de toilettas, en die was dus echt superfijn. Helaas keer daarna al niet meer te verkrijgen. Ook daar een paradise (dacht ik?) mascara gekocht vorig jaar en dat was ook niet wat ik ervan gehoopt dat. Ben er dus ook beetje huiverig voor om weer kiko te proberen, maar ik ga zometeen wel een donkergroene mascara bij Kiko bestellen. Die zag ik 3 maanden geleden al, en heb in de winkels gekeken voor een groene mascara van een ander merk, maar verder dan donkerbruin, felblauw kom ik niet. Als ik dan toch bezig ben pak ik denk ik ook de paarse maar mee
vrijdag 14 augustus 2020 om 22:03
Ja, ik zal proberen om eraan te denken. Ik begin er nog niet meteen mee omdat ik liever niet diverse mascara's open in gebruik heb. Eigenlijk had ik daarom beter kunnen wachten met bestellen, maar ik was bang dat die actie dan voorbij was. Ik zal mezelf ook moeten bedwingen om hem niet toch morgen meteen te proberen.
maandag 21 september 2020 om 12:28
Beetje late reactie, maar hier toch nog een update over de mascara van Friday. Ik wil niet allerlei mascara's open hebben liggen, dus ik wilde eerst mijn vorige opmaken en ben dus net pas begonnen met de mascara van Friday.
Opfrissen: Friday biedt een abonnement. Elke paar maanden, wat je zelf aanvinkt, krijg je een nieuwe mascara. Dat kan dezelfde zijn, maar je kunt ook tussentijds aangeven dat je de volgende keer een andere wil. Er zijn diverse formules en diverse borsteltjes waar je uit kunt kiezen. Ik heb gekozen voor de lenght and define mascara met de nummer 7 borstel.
Ik heb het dus nog maar twee keer gebruikt, maar tot zover fijn! Niet te nat, daar heb ik een hekel aan wegens sneller klontjes en geklieder. Maar ook niet zo droog dat hij over een maand uitgedroogd zal zijn. Dat laatste moet ik natuurlijk nog afwachten, maar nu, vers open gemaakt, is het een mooie middenweg. Geeft inderdaad lengte en volume. Houdt de wimpers goed omhoog gekruld. Maar mijn wimpers krullen van nature tamelijk goed omhoog, dus het enige wat nodig is op dat gebied is dat de wimpers niet naar beneden zakken. Dat doet deze niet. Twee snelle laagjes geeft een mooi vol en lang effect. Hij geeft niet af, geen vlekjes of vlokjes op de oogleden of onder mijn ogen. Ook prima te verwijderen met mijn gebruikelijke olie. Dus. Ik laat het even zo. Het is een goed product voor een goede prijs.
Of ik lang abonnee zal blijven, weet ik niet. Want fijn spul of niet, experimenteren blijft ook leuk. Al zal het wel even duren voor ik alle formules van Friday heb geprobeerd. Mijn nieuwe mascara komt in november en het kost mij nu €10,50 per mascara.
zondag 8 november 2020 om 14:08
Ik denk niet dat iemand hier nog leest, maar voor de volledigheid dan maar:
Ik was een tijdje geleden heel erg tevreden over mijn Friday mascara. En dat ben ik ook echt een paar weken geweest. Maar de laatste paar dagen valt me op dat het product aan het veranderen is. Dat gebeurt wel vaker bij mascara, maar meestal wordt hij dan gewoon iets droger. Sinds kort ben ik dus iets minder tevreden. Het kost me meer moeite dan in de eerste paar weken om mijn wimpers mooi gescheiden te houden. Ik moet veel meer opletten omdat er nu snel klontjes ontstaan. Het lijkt wel of de mascara wat dikker en klonteriger is geworden, maar niet droger. Heel raar, dat heb ik nog nooit eerder meegemaakt.
Ik heb voor mijn volgende keer een andere formule besteld. Die volgende had ik al betaald vanwege de 50% korting, maar als het bij de volgende mascara ook zo loopt, zeg ik het abonnement weer op.
Jammer, het was zo veelbelovend de eerste paar weken. Maar ik verwacht toch wel van een mascara dat hij langer dan een week of vier goed blijft presteren.
Ik was een tijdje geleden heel erg tevreden over mijn Friday mascara. En dat ben ik ook echt een paar weken geweest. Maar de laatste paar dagen valt me op dat het product aan het veranderen is. Dat gebeurt wel vaker bij mascara, maar meestal wordt hij dan gewoon iets droger. Sinds kort ben ik dus iets minder tevreden. Het kost me meer moeite dan in de eerste paar weken om mijn wimpers mooi gescheiden te houden. Ik moet veel meer opletten omdat er nu snel klontjes ontstaan. Het lijkt wel of de mascara wat dikker en klonteriger is geworden, maar niet droger. Heel raar, dat heb ik nog nooit eerder meegemaakt.
Ik heb voor mijn volgende keer een andere formule besteld. Die volgende had ik al betaald vanwege de 50% korting, maar als het bij de volgende mascara ook zo loopt, zeg ik het abonnement weer op.
Jammer, het was zo veelbelovend de eerste paar weken. Maar ik verwacht toch wel van een mascara dat hij langer dan een week of vier goed blijft presteren.
zondag 8 november 2020 om 21:19
Jammer, JufJ!
Ik lees het wel hoor als dit topic ineens weer omhoog popt.
Van mij dan ook een update.
De mascara met de huge borstel van Hema die ik voor een euro (?) uit de uitverkoop bak kocht, is nog altijd niet op en ik moet zeggen dat het best heel goede en fijne mascara is, zonder panda taferelen enzo.
Hij brengt nog altijd prima aan en is niet droog. Dus ik gebruik m nog lekker een tijdje totdat ie op of droog is.
Verder gebruik ik nu en dan de groene en de paars/aubergine mascara van kiko, die dan als 2e laagje over de swarte heen. Geeft best een leuk en erg subtiel effect qua kleur, wel klontert het de wimpers een beetje aan elkaar en maakt het dus vrij dramatisch voor mijn doen, ik doe liever iets meer naturel.
toen ik de kiko bestelde bleek dat er opnieuw een mini mascara te bestellen was. Maar die staat dus nog netjes onaangebroken te wachten. Eerst de masterpieces opmaken die ik nog op voorraad heb
Ik lees het wel hoor als dit topic ineens weer omhoog popt.
Van mij dan ook een update.
De mascara met de huge borstel van Hema die ik voor een euro (?) uit de uitverkoop bak kocht, is nog altijd niet op en ik moet zeggen dat het best heel goede en fijne mascara is, zonder panda taferelen enzo.
Hij brengt nog altijd prima aan en is niet droog. Dus ik gebruik m nog lekker een tijdje totdat ie op of droog is.
Verder gebruik ik nu en dan de groene en de paars/aubergine mascara van kiko, die dan als 2e laagje over de swarte heen. Geeft best een leuk en erg subtiel effect qua kleur, wel klontert het de wimpers een beetje aan elkaar en maakt het dus vrij dramatisch voor mijn doen, ik doe liever iets meer naturel.
toen ik de kiko bestelde bleek dat er opnieuw een mini mascara te bestellen was. Maar die staat dus nog netjes onaangebroken te wachten. Eerst de masterpieces opmaken die ik nog op voorraad heb
zondag 8 november 2020 om 22:06
Nou toevallig weer gisteren een winkelmedewerkster die ik ken, die vroeg of ik nepwimpers heb. De zoveelste die het vraagt 
Ik zweer bij de lichtrose mascara met zwarte dop v essence!!!
Echt het probeten waard. Had alles al geprobeerd. Chanel, Dior, Clinique, Loreal...enz.
Deze is nog geen 3euro en veeellll beter dan alle andere grote merken
Echt het probeten waard. Had alles al geprobeerd. Chanel, Dior, Clinique, Loreal...enz.
zondag 8 november 2020 om 22:17
Heb je een foto van de mascara?rammie schreef: ↑08-11-2020 22:06Nou toevallig weer gisteren een winkelmedewerkster die ik ken, die vroeg of ik nepwimpers heb. De zoveelste die het vraagt
zondag 8 november 2020 om 22:26
Weet niet hoe dat moet hier op t forum